Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Mě na motorce přestalo bavit jezdit "Jen tak" už dávno. Když už na to sednu, tak chci někam fakt jet! Třeba do Rumunska, Albánie, Estonska, nebo alespoň do těch pitomejch Alp. Podle toho, kolik mám právě času...Dřív buď nebyly peníze, teď zase čas..... :wallbash:

Nejvíc nebezpečný cítím subjektivně asi český a polský silnice. Na výhodě musí dávat člověk pozor, ale díky umění improvizace, kterou místní zvládají na jedničku, jsem měl strach, že mě někdo zabije málokdy.

Možná snad v Marakeši  nebo v Rusku, kde si řidiči ze dvou jízdních pruhů udělají třeba deset. Ale i na to se dá zvyknout. Jen z nich má člověk na motorce zpočátku docela divnej pocit. A všichni čumí....a maj pořád dokola ty samý dotazy. Kolik to stojí, kolik to jede, kolik to má válců a kam jedeme.... :death:

Úplně největší hovada jsem ale zažil na Ukrajině, kde nás co chvíli skoro smetl nějakej Cayenne nebo ML. Ale tam už několik let nejezdím, protože je fakt nemám rád. Naposledy jsme tam byli 2008 (?) s offroudama. Na každým rohu stál nějakej zmrd v uniformě a chtěl úplatek za smyšlenej přestupek! Tady pár fotek z Ruska a Kazachstánu.... Tam maj panečku silnice!  :clap: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já instanta taky neznám, ale s jeho nedoporučením nemám problém a nesměju se, spíš se divím jak se tady do něj někdo naváží

 

A "jaký je v tom problém" - třeba ten, že když začne jezdit frajer v 18 a po dvou sezonách je pod drnem, tak je to něco jiného, než když je zrakvenej třicetiletej fotr od dětí a živitel rodiny

 

Každý ať si jezdí o tom žádná, instant to nezakazuje...

já jezdil od čtrnácti do 37, po dvou dětech a třech bouračkách (z toho 2 jsem byl sejmutej plechovkou) raději abstinuji a čekám až děcka odrostou, protože z invalidního vozíku bych rodinu neuživil

 

aspon jeden clovek to pochopil. hned mam krajsi den, a to mam narodeniny.

 

 

Cyril: Ano, pekne napsane

 

instant: Sutecne ti pripada argumentace kramama a sprchou prinosna, slusna, normalni, vhodna a vsemi tady vitana?

 

nie, ale pozri sa na tie reakcie na uplne obycajny nazor cloveka, ktory ludom neodporuca zacinat v istom veku. ja sa z nich nevysmievam, ani ich nepovazujem za menejcennych, iba im vysvetlujem, ze su tu iste rizika, ktore vo filmoch ani lajfstajlovych bmw katalogoch neuvidia.

 

Já bych to ještě víc zabsurdnil.! :clap:

Správnej motorkář se pozná podle kožených smradlavých hader, vykuchanýho výfuku, hodně kérek a pokud možno s minimem najetých kilometrů. Ale musí začít do třiceti! 

To je zase blbost....!. :eek: . Promiň Instante. :cheers: 

14 dní v italském městském provozu na skútru je pro adepta prospěšnější, než padesát motosrazů, jízd na okruhu či turistických výletů na Grossglockner. Projetí Tiranou či Moskvou je dle mého soudu pro zkušenost motocyklisty daleko víc, než mudrování v motorkářské hospodě či v tuningovém báru. 

 

Kolik máš najeto Instante? Vím, že to o tom úplně není. Mám ale plno kamarádů, kteří začínali (třeba z finančních důvodů) až po čtyřicítce a jezdí výborně. Na druhou stranu znám pár matláků, kteří trápili frkoly již v základní škole, ale jezdí blbě do dneška. Nevím, jak na tom je statistika, ale nejvíc křížků u silnic mají podle mě právě mladí řidiči. Kdo začíná ve starším věku, používá při jízdě trochu víc mozek a to je rozhodující.

V každém případě se v souvislosti s novou legislativou můžeme těšit na pěknej chaos. Myslím, až vyjedou do ulic všichni "B"éčkaři na skútrech.  :death: . Ale za pár let to už bude v pohodě. Provoz se skútry se budou muset naučit chápat i řidiči aut. 

 

Cyril - napises svoju myslienku, a hned mi ju oplieskas o hlavu..? Prepac ale ja som tu neropraval nic o smradlavych handrach, kerkach a podobne. Nesmrdim, nie som potetovany, ani si nemyslim ze to treba ku stastiu. Ale kazdopadne som rad, ze toto schematicke vnimanie okolia neobchadza ani ludi od fachu. Jupijou. Nakoniec, si delaer BMW, ludia co zacinaju jazdit po 30ke su dobry segment, to ja chapem. Treba sa vyjadrovat obozretne.

 

Suhlasim s tym nazorom o "skutrovej stazi", naopak, podla mna uplne KAZDY by mal absolvovat dva tyzdne na skutri niekde v meste, ale nie v Milane ani v Rime, ale niekde v Bratislave alebo Prahe. Potom by sa asi vela veci zmenilo, ale som realista - toto sa tu nikdy nestane. Par pupkacov si urobi bobenko a bazare budu chvilu plne lacnych skutrov. Ale rad by som sa mylil, doprave by to len prospelo

 

Najazdim zhruba 15tis km za sezonu, boli aj 30tis km sezony. Jazdim denne od aprila /tento rok asi teda nie/ do zaciatku oktobra. Pouzivam moto /teraz uz len skuter/ ako nahradu auta, takze zazitkov mam na par knih, a nie su vsetky taka sranda ako sa s odstupom casu pri pive zdaju. Jazdim pochopitelne uplne na picu, preto som vydrzal 30 rokov. Keby som vedel jazdit, uz som davno mrtvy.

 

FrantiskoviH zelam stastnu volbu malorazky, Hasnovmu okoliu este trochu trpezlivosti - spln bol vcera, uz to pojde len k lepsiemu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo motorkáři, už nám hrabe z počasí, vydržet už to přijde :-))  já mám osobně nejlepší školu jízdy na motorce,  4 dni v Sicilském Palermu, kdo nezažil nepochopí :-) a nehádejte se nemá to smysl. :lol2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám problém, minulej rok jsem po takovejch 5 letech docela intenzivního ježdění zjistil, že mě to nějak nebaví a jezdil sem radši na kole. Tak jsem zvědavej, jak to bude letos, čím je člověk starší, tím větší má na tý motorce bobky. Zas prodat ji a úplnej konec....?

Hele já to pověsil na hřebík pár let zpátky. Teď mi stačí párkrát do roka prohnat něčí krosku po poli, případně protáhnout silnici po letišti a jsem spokojenej. 

Na to, jak moc jsem jezdil, se bez toho dokážu docela dobře obejít. Ale nevylučuju, že až holka bude větší, tak se na nějakýho choppera vrátím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak za mě docela chápu názor, že začínat v pozdějším věku s "velkou" motorkou je celkem dost odvaha. Navíc, když člověk namá vůbec žádnou zkušenost na dvou kolech.Já osobně jsem začínal ve čtrnácti na Jawetě a přes pionýra , ČZ175 jsem asi ve dvaceti skončil s Jawa 350 californian.Tehdy mí vrstevníci proháněli tak akorát holky po diskotékách a starý Favority.Měli z nás javařů srandu, že se v tom furt vrtáme a smrdíme olejem.Po převratě už jsem jezdil s kamionem a na motorku nebyl čas.Později jsem potkal několik kluků z mládí, kterým jsem byl tehdy pro smích a ti měli nový mašiny pěkný hadry a každý víkend jeli provětrat svoje zbrusu nový chlubítka.Netrvalo rok a dva z nich byli po smrti.Prej to někde neustáli a bylo to.Bylo jim jem 33 a měli právě ty mladý rodiny.Před pěti lety jsem se náhodou dostal k Jawě 350 konopnici a začal jsem zase rajzovat po jižní a severní moravě.Není to však ono.Za tu dobu, co jsem jezdil profesionálně jsem vyděl pár bouraček motorek a mám tak nějak respekt ze dvou kol a zatáček s pískem a výtluků a mladých s rychlejma autama a z bezohlednosti, která na našich silnicích je.Možná někdo namítne, co sem lezu se starým harapákem Jawou.Ono je to jedno jestli Jawa nebo Jamaha.V dědině se stejně jezdí 50 a mimo 90.V obou případech se tak dá jet a na dálnici  nejezdím, tam jsem se najezdil dost.Raději se pokochám v osmdesáti a dojedu, než abych letěl 150, měl vyvalený voči z důlků a řízení plný brejle.V horším případě pak u silnice pomníček. Jen teď přemýšlím, jestli při tom kochání vnímám okolní přírodu, nebo v zrdcátkách co se děje za mnou.Zkrátka každýmu bych asi doporučil začít na nějakým mopedu nebo skůtru, aby se naučil jezdit a pak šel do něčěho silnějšího Ona i ta 125 dokáže pěkně mazat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidíš! Já z tebe ty titanový 305 přeci jenom dostanu.... :clap: . Černou mám ale jenom dvoustovku a té bych se moc zbavovat nechtěl. Tu mám jenom jednu. :death:  Ale přestříkat nebo polepit se dá všechno. A nemusíš mít helmu, jede to super a nezmokneš....Asi pomalu přichází čas na exkurzi na statku.....Co strejdo? :clap:

 

To jsem si naběhl :blink: . V každém případě se na exkurzi moc těším ( těšíme ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky Cyrilovi za popis. Tohle by mohla být moje alternativa na ježdění do práce. Přes léto jsem začal jezdit na staré otřískané panelce, hledal jsem co nejlacinější provoz, za co nejnižší vstupní náklady. Přidal jsem nosič, revmaplechy a zkrácené plexi. Investoval jsem pár tisícovek do zprovoznění a jezdím pod 3,5l. Za den totiž najedu 90km, takže je to finančně poznat oproti autu. To hustodrsní motorkáři čuměj, když s nedotěsněnými výfuky dorazím k pumpě. :D Ale dneska je mám na háku, já si tu jízdu užiju i s tím blbým krutirukem, dobu vyhoněných japonců mám za sebou. Jak s končím v práci, vyloženě je to na těch okreskách relax. A to že musím občas vyčistit na cestě karbec či kladívko... no a co. Jinak označení motorkář taky nemám moc rád. Mnohem raději mám označení motocyklista. Na motosrazu jsem byl jednou a jsem vyléčen. Uvažování většiny lidí, co se tam schází jsem nikdy nepochopil a vůbec mi nesedí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...