Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Pánové potřeboval bych trochu pomoci. Střídám moto a jako finální výběr nové mašiny mi zatím vychází dvojice BMW R1150 R nebo R1200 ST. Vy jste tady celkem bawoznalci, můžete mi poradit, na co si dát při koupi pozor? Nikde nemůžu nic moc najít, v servisce akorát píšou výměnu řemenu při 60 000km. Co spojka, kotouče - jak dlouho běžně vydrží? Eventuelně co by bylo dobré mít na ní už vyměněno? Nějaké zkušenosti majitelů těchto dvou strojů? Beru každou radu, díky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám R 1200 ST, r.v. 2005, verze s ABS, nájezd 17 XXX. Díky nízkému nájezdu jsem toho ještě nemusel moc měnit krom pneu, olejů, filtrů a nově i 4 svíček (to jen pro zichr). Díky velkému kompresnímu poměru motoru dost brzdím pouze motorem a tak mám i původní brzdové desky.

Dej si pozor na dvě věci: Dočetl jsem se kdysi, že u ST je software palubního PC s nějakou chybou a vybíjí baterii - to se mi potvrdilo. BMW soft zdarma aktualizoval a zbavil moto problému - bylo by to možné dohledat v servisní historii konkrétního stroje. Mě v Brněnském R-C v roce 2010 na dotaz protáhli hubu a tvrdili, že o ničem neví. Vyřešil jsem to rekondiční nabíječkou a na zimu baterii vytahuji. Verze s ABS má čerpadlo brzdové kapaliny, které bzučí při brzdění i při vypnutém motoru (pouze při zapnuté spínací skříni). Pod nádrží je hliníková kostka se šesti trubkama a šesti odvzdušňovacími šrouby - je  třeba mít přesný návod na postup výměnu kapaliny a odvzdušnění - holt němci. Je nezbytné pravidelně měnit brzdovou kapalinu v tomto systému, nebo dobzučí. 

Nejsem znalec motorek a vzhled je záležitost subjektivní. Já se do té mašiny ale fakt zamiloval. Do 140 km/hod se jedná o komfortní jízdu, kdy mě vzduch poslušně obtéká (měřím 185 cm a většinou mám štítek vysunutý na vyšší polohu), dál už jen musím přilehnout. Měnil bych jen za RT, abych seděl víc vzpřímeně, ruce po delší cestě bolí díky opírání - jsem přece jen sváteční jezdec :) V základu jde o R 1200 GS, většina dílů je shodná, stejně jako servisní manuál. Spotřebu mám kolem 5,2 L/100.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

R1150R som jazdil roky. Je to stary poctivy baworak, bowdenom hnany tachometer, ziadne plastikove urinodozy na rajdach, ziadne elektronicke picoviny okrem vstrekovania a ABS. Vyzera to aj to jazdi. Natocil som na tom asi 30tis km bez chyby. Spotreba oleja nula, ostatne veci servis podla knizky a klud. Mal som na tom vyhrievane hefty, roadster plexi, original tvrde kufre. Ak nejazdis cez 130km/h je to nezmar motorka, nikdy sa to neprehrialo, nevybilo baterku, spotreba pod 4l/100km (dnes moj skuter spapka viac). Jedine dve veci - jemne vibracie v riaditkach mi vadili ked som na tom bol cely den. Druha vec - negativna aerodynamika. ta motorka je otoceny dazdnik :) ale to je vec konceptu, nie konkretneho modelu.

 

Ked na tom vykuchas vyfuk zhodi par kil a ma to krasny barytonovy zvuk. Jazdit zakruty strednym tempom je pozitok - podvozok a krutak motoru su na svoju dobu a kategoriu krasne zladene. pikoska - na stojane to ma obe kola vo vzduchu.

 

pri upgrade som prave pozeral na ST ale nakoniec som sa vratil naspat k Honde (CB1300SA) s tym, ze germanska definitiva je u mna RT v plnej polnej /alebo stara ponorka K1200ST.. alebo alebo alebo :)/

Upraveno uživatelem instant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přítelkyně Drákulka měla 2 roky R850R z roku 2005, tedy "zmenšenou" 1150R. Ideální univerzální motorka jak na vyblbnutí, tak na dovolené a 800 km denně. Aerodynamiku vyřeší plexi, jinak naprostá spolehlivost, když ji prodávala (měnila za 1150GS), měla motorka 110 tisíc km a byla v nejlepší kondici. 1200ST neznám, resp. nemám žádnou zkušenost, ale pro mne už to jsou motocykly vyvíjené na základě komerčních požadavků, nijak je nesnižuji, ale mít to doma nemusím, mám 1150GSA a budu se snažit to neměnit co nejdéle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci, mám dotaz, v garáži mi stojí tento stroj, je strýcovo, od něj mám povolení ho prodat, dá se odhadnout, za kolik by se dal takový prodej realizovat a kam inzerát připíchnout. Techničák k ní bude. Jak vidno, v provozu není. Není potřeba na tom nějak extra vydělat, spíše se jí rozumně zbavit :). Díky, Jirka

post-3896-0-78198700-1409484479_thumb.jpg

post-3896-0-16390900-1409484495_thumb.jpg

post-3896-0-13253700-1409484507_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím se podělit o radost. Po několikaleté odstávce, hned po odkalení karburátoru a nafoukání gum zařechtal motor jak za mlada. R80RT - ex Polizei.

Najel jsem sice jen pár kilometrů, z úschovy od Laďóša zpátky domů, ale i tak mi to udělalo radost. Ty starý strojovny mají prostě něco do sebe. :clap:  :wheelchair: .

Dokonce to pozorně sledovala i poštolka!  :thumbsup_anim:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naprosto skvele. Chtelo by to k tomu nejake Sinny, nebo Glashuette, nebo,kdybys to chtel dotahnout k dokonalosti, Konradovky.

Na jeden den v roce, co tuhle mašinu využiju, by mi asi mohly stačit i nějaký Steinharty.... :cheers:  Ale dík....řeknu Kubsonovi, ať mi rychle něco pošle....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cyril: Teda policejní motorky na ty jsem zatíženej... moc pěkná

 

Pánové, jinak bych na vás rád apeloval, dávejte fakt bacha, nedělejte hovadiny a buďte furt ve střehu. Já jsem dneska dvě vteřinky nebyl a opětovně jsem okusil, co je to žrát asfalt. Letěl jsem přes řidítka a přes střechu auta a fakt to není žádná sranda. Prakticky jsem ani nezabrzdil a narval jsem do kufru. Jedno brzdové mu nesvítilo, na druhé jak na sviňu svítilo slunko a třetí neměl. Prostě překvapení, že najednou stojí. Uhnout nebylo kam, salto jak prase. Provoz stojí čím dál za prd, aut je čím dál víc a bubnovky jsou brzdy na hovno. 

 

Já na to fakt seru. Narazil jsem si koule o nádrž, nohy, za krkem mě bolí, jak jsem to vzal hlavou o zem... budu shánět novou helmu... Jawa má celej předek zrasovanej, možná i hnutej rám... ani nemám chuť to spravovat.

 

Cyrile, máš na prodej ještě tu C1? Má to kotoučovky? Minimálně to má kolem sebe trubky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wanderer - neuveris ale po zhliadnuti rooostovej fotky som napisal reakciu "kua tak toto je legalne a osemvalce zakazuju - ludstvo degeneruje" ale nechcel som robit nechceny flame tak som to nechal tak. Bo ja som znamy antijawista a urcite by to niekto nepochopil uplne spravne o co mi slo..

 

Tak si poblahozelaj, daj v miestnom kostole stovku do klobuka a davaj pozor. Bud rad ze si len dobity a nic viac. Toto byvaju skarede nehody na krk a hlavu. Ten hnev na seba ta prejde, to poznam, sadnes na to znovu, len uz budes mat poriadnu motorku a najdrahsiu prilbu co zvladnes. Pozname to z vlastnej skusenosti poniektori :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...