Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Neeeee. Tak jedna vec je ze co sa mi paci. Druha vec je bude to prva moto a ked 80% z Vas skusenych mi hovori ze na nabratie skusenosti je najlepsi nahac tak ja si od skusenejsich nechám poradit. Pozeral dom Kawasaki er6n cenovo do 3500? du dobre rocniky. Som zas realista a budem jazdit na tom co je fajn vyyzera dobre, dobre sa hybe na okrskach aj v meste ale nezje penazenku. Ta tak .

Upraveno uživatelem gerhard
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jaj tak to si mal zahlasit ako prve.. ze to je prva motorka, momentalne ziadnu nemas, nemas ani vela penazi, pozeras sa na spotrebu (...?), nevies co chces a mas vcelku protichodne poziadavky pokial ide o styl a pouzitie. To je potom uplne ina uloha :)

 

napr. ja som fanusik modelu er6 takze za mna na zaciatok urcite ano. 100x lepsie ako splnit si svoj sen dieslovym turistickym bobberom pre dvoch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som v autoskole na er6 dostaval krce z posedu je to pre priemerneho europana uz podla mna trochu male. Vozit na tom este zenu si predstavit moc neviem. S tou spotrebou si to este rozmysli ci na nej ozaj budes jazdit tolko aby sa to malo sancu seriozne prejavit. Stary bandit 12 pod 7 litrov nepojde no ale da sa zohnat v slusnom stave hlboko pod 2k. Novy bandit vodnik uz je striekacka tam sa k 5 litrom pri citlivom zapasti dostat asi aj da, no ale ten zas bude drahsi v nakupe. Nie su to bobbery ale zas podla mna su tie nahace celkom vyvazeny kompromis medzi prakticnostou a stylom. No alebo si kup velky skuter, spotreba bude ok a manzelku tiez uvezie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na motorce pro rekreační vyjížďky řešit spotřebu ... neměla by to být priorita,

většinou stejně chce tělo dát pauzu dříve než se ozve kontrolka rezervy

a finanční dopad ... nedůležitý pokud za rok člověk najede 5 - 10.000 km

Motorka má být pro radost a za radost se holt platí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Duke ma pravdu, ale OK, resi to... Ale co budes chlape resit dal? Ze to zere pneu a pokud bude retez, ze se bude delat retezovka? Je fakt blbost u moto pro radost resit spotrebu a spotrebak.

Cali, ja si myslim, ze starej karbecovej bandour, pokud bude dobre serizenej, tak treba na tripu po Alpach, kde se jede dle predpisu pod sedm klidne pujde...

Instant, tak o tom to je ne :) vrtet plynem a pevne se drzet :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

denne 2x30km do prace x 20 prac dni x 5 mesiacov co je nejak u nas rozumna sezona kedy sa da jazdit na moto,.... to si na nejakych baj oko 600-700? za benzin do roka, lenze relane najazdis tak polovicu, bo raz nebude pocasie, inokeby budes potrebovat cestou domov nakupit apod., ale zas len na benzin to nejazdi, takze retazovka, gumy, dalsi pripadny servis (nebude nova),.... takych 1K? do roka pocitaj,... spotrebu podla mna nema zmysel vobec riesit pretoze tam na to jednoducho nebude najazd aby sa to nejak zasadne prejavilo.

 

Dolezity je podla mna viac technicky stav a aby moto vyhovovalo svojou povahou (napr kazdy den na goldwingu do prace po blave asi nebude uplne to prave). Ked uz si za nieco priplatit tak za mna urcite za ABS.

Napriklad cosi takehoto keby si teda nechcel ist do litra:

http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/yamaha/yamaha-fz6-n/yamaha-fz6-n-s2-abs-1246966.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gerhard - to ale nema cenu ti radit kym neziskas vlastnu skusenost. ZKUSENOST JE NESDELITELNA. Ty chces motorku aka neexistuje, vlastne ani nemoze. To je to iste ako auta.

 

Potrebujes dochadzat denne do prace - kup si skuter. Nic lepsie na to neexistuje.

 

Chces jazdit na vylety s manzelkou - kup si velky cestak, adventurer, alebo cruiser. Kufre, kapoty atd. Nic lepsie na to neexistuje.

 

Chces si sam ist niekde zajazdit pre pocit z jazdy, okresky, priroda, kaficko cigaro - kup si nahaca, roadster, klasiku, retro, harleja, cafe racer. Nic lepsie na to neexistuje.

 

Chces jazdit strelbu alebo okruhy - supersport

 

atd atd

 

Motorka co dokaze vsetko dobre je len jebnuty marketing. Vzdy je to nejaky kompromis, ale aby si tomu porozumel, musis zacat jazdit. To je ako s prvou babou - proste si chces zajazdit, nerobis si s nou plany na cely zvysok zivota. Nejaku masinu si kup, sustred sa na to na co ju budes pouzivat 80% casu. Ziskaj skusenost a potom sa ti da kvalifikovane poradit. Kym si nepobozkany jazdenim, nerozumies co ti tu hovorime.

 

Plus kym si zaciatocnik tak spolujazdcov nevoz - zvlast nie vlastnu manzelku. Kralovsky security manual budiz ti vzorom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad manželka jako spolujezdec:

na konci 80. let minulého století (pro ty mladší vlastně v pleistocénu)

jsem ukecal moji tehdy čerstvou manželku, že těch 355 km od mých rodičů k jejím rodičům by vlakem jel pouze životem semletý maloměšťák bez perspektivy,

a my mladí si užijeme romantiku na vrcholném modelu Jawa 350 / 634

prvních 40 km jenom mrholilo, dalších 110 km chcalo a posledních 205 km fest lilo

nezapomentulná scéna: na odpočívadle někde u Blavy si žena odskočila na WC. Nonšalantně jsem zaparkoval vedle Wartburgu, ve kterém čtyřčlenná rodina svačila řízky, zul jsem boty, vylil z nich vodu, vyždímal ponožky, totéž udělala po návratu z WC moje choť (toho času saň) a jeli jsme. Nevěřili byste, jak je člověk fialový, když mu zaskočí šnycl a nemůže dýchat...

 

V cíli jsme se naložili do horké vany a paní po nabytí původní tělesné teploty složila ukrutně složitou přísahu, rod Janečků a Wandererů proklela do pátého kolena a projevila lítost nad tím, že lidstvo se naužilo rafinovat benzín z ropy... barvitě vykreslila perspektivy moje i mojí motorky v horizontu 30 let se zvláštním zaměřením na procesy koroze, artritídy, senility a vysokých cen oceli ve sběrných surovinách...

Když jsem opáčil, že výhodou tandemové jízdy na motorce je mimo jiné to, že spolujezdec nemůže mluvit na řidiče, tak se mnou přestala mluvit do konce října (toto se stalo na konci srpna)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono existuju motorky ktore su povedzme univerzalnejsie nez ine. Taka nova afrika ta odvezie v pohode do prace aj na vylet s kuframi, manzelku by tiez uviezla a spotreba bude urcite mensia nez u b12. Kudla by sa na tom dala jazdit tiez vykonu tam je dost a existuje to aj v automate :).....je pravda asi trochu mimo budget no.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono existuju motorky ktore su povedzme univerzalnejsie nez ine. Taka nova afrika ta odvezie v pohode do prace aj na vylet s kuframi, manzelku by tiez uviezla a spotreba bude urcite mensia nez u b12. Kudla by sa na tom dala jazdit tiez vykonu tam je dost a existuje to aj v automate :).....je pravda asi trochu mimo budget no.

 

to mi pripomina onu genialnu hlasku "ja mam take iste auto, len je zelene, dizel a v manuali".. :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad manželka jako spolujezdec:

na konci 80. let minulého století (pro ty mladší vlastně v pleistocénu)

jsem ukecal moji tehdy čerstvou manželku, že těch 355 km od mých rodičů k jejím rodičům by vlakem jel pouze životem semletý maloměšťák bez perspektivy,

a my mladí si užijeme romantiku na vrcholném modelu Jawa 350 / 634

prvních 40 km jenom mrholilo, dalších 110 km chcalo a posledních 205 km fest lilo

nezapomentulná scéna: na odpočívadle někde u Blavy si žena odskočila na WC. Nonšalantně jsem zaparkoval vedle Wartburgu, ve kterém čtyřčlenná rodina svačila řízky, zul jsem boty, vylil z nich vodu, vyždímal ponožky, totéž udělala po návratu z WC moje choť (toho času saň) a jeli jsme. Nevěřili byste, jak je člověk fialový, když mu zaskočí šnycl a nemůže dýchat...

 

V cíli jsme se naložili do horké vany a paní po nabytí původní tělesné teploty složila ukrutně složitou přísahu, rod Janečků a Wandererů proklela do pátého kolena a projevila lítost nad tím, že lidstvo se naužilo rafinovat benzín z ropy... barvitě vykreslila perspektivy moje i mojí motorky v horizontu 30 let se zvláštním zaměřením na procesy koroze, artritídy, senility a vysokých cen oceli ve sběrných surovinách...

Když jsem opáčil, že výhodou tandemové jízdy na motorce je mimo jiné to, že spolujezdec nemůže mluvit na řidiče, tak se mnou přestala mluvit do konce října (toto se stalo na konci srpna)

 

:) ona ked tam za tebou nesedi, tak tiez nemuze mluvit :)

 

ale ja som skor narazal na security manual - v kralovskej rodine nesmie letiet jednym lietadlom naslednik tronu s aktualnym vladcom, dtto kralovske deti letia v inom lietadle resp sa vezu v inom aute - ak by sa nieco stalo, aby nedoslo k preruseniu vladnutia resp vymretiu rodu. Podobne to maju velke firmy, kde CEO nelieta s viceprezidentami v jednom lietadle, alebo viceprezidentom nelieta s POTUS v Air Force One, ale viceprezident ma svoje Air Force Two. Single point of failure nesmie existovat.

 

Posledne co clovek chce je rozsekat sa na masine s vlastnou zenou za chrbtom, ked ma doma nezaopatrene decka, alebo vie, ze ona ich chce este mat.

Upraveno uživatelem instant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj my to máme ve firmě s tím lítáním členů představenstva taky tak nějak podobně...

P.S. Motorku momentálně bohužel nemám, po dvou karambolech a dvou dětech jsem to dočasně suspendoval. Volal jsem mámě

Duke: mami čau, jak je

Máma: ahoj to je fajn že voláš

D: prodal jsem motorku

M: dlouhé ticho, pak slyším že posmrkává, páč ji tečou slzy

D: mami nebreč, já si koupím jinou :-)

M: ty somár starý, máš dvě děti!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...