Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

no já se například bojím těch zmíněných klopičů, že mi jejich helma urazí půl auta a taky nejezdím s bácbalovou holí vystrčenou z okýnka. Opravdu je to blbý.

Bud si mal z fyziky za 4 alebo jazdis v aute z papiera.. ja takychto strelcov na moto tiez neoblubujem, ale z toho ze mi hlavou rozbiju auto, tak akurat z toho obavy nemam :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svitit dalkovejma je ale vazne kokotina.

Není. Jezdí tak odhadem půlka motorek, ale kdyby ste si to tu nepřečetli, tak jste to nezjistili..

Edit: samozřejmě přes den. Jezdit tak v noci a za šera kokotina je.

Upraveno uživatelem mAra_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me v aute ve dne motorka jeste nikdy neoslnila tak, jak popisujes. Spis to jen evidentne nemas rad a tak vymejslis picoviny. Howgh, svitit na podzim dalkovejma budu dal, i kdyby ses z toho posrals.

tak já budu úmyslně oslňovat každého motorkáe který blbě svítí, protože mi přijde že to tak je lepší, že se mu třeba v hlavě rozsvítí.

Kecám, nebudu. nejsem arogantní hovado, nedělám druhým nic co by se ani mě nelíbilo.

A jestli to mám nebo nemám rád, není podstatné. Prostě je to špatně jak z pohledu zákona, tak a to hlavně z pohledu ostatních řidičů. Já napíklad nemám rád běsnění kolem mlhovek. Nechápu to. Jo, v koloně je zadní mlhovka trochu nepříjemná, mělo by se to vypnout. Ale abych kvůli tomu šílel? No tak to někdo zapomněl. Nebo mu třeba připadá lepší když toho vola co se mu lepí na zadek trošku vyškolí. Je to správně? Není. Bude lepší když to lidi nebudou dělat. 

A stejně tak bude lepší když motorkáři nebudou svítit dálkama. Prostě proto že je to blbě a vůbec to nefunguje. Proč to nefunguje? Například proto že přes to světlo  někdy nejsou vidět blinkry.

 

Nemám nic proti lidu jedné stopy. Kdyby mi nevadilo to nepohodlí, asi bych taky jezdil. Kdysi jsem jezdil na kejvačce.  Autem taky jezdím pro zábavu, jen tak. A moje auto se od motorky moc neliší, jen se to při zastavení nemusí podpírat.

Nevadí mi když motorka předjede kolonu nebo předjíždí nezákonnou rychlostí, pokud se to neděje úplně bez mozku, na úplně blbým místě a někdo spolíhá na to že mu všichni uhnou aby on se nezabil. Což mi mimochodem vadí i u aut. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bud si mal z fyziky za 4 alebo jazdis v aute z papiera.. ja takychto strelcov na moto tiez neoblubujem, ale z toho ze mi hlavou rozbiju auto, tak akurat z toho obavy nemam :)

tak dobře, pro lidi co nechápou nadsázku, trochu literárního přehánění: Mám strach z toho že budu někde půl roku chodit po vyšetování a po soudech kvůli tomu volovi co teď někde leží v komatu s mozkem na kaši, ve strachu že skončím v kriminále protože jeho právník bude mít lepší plat a dokáže že jsem měl předvídat víc než on měl chránit svůj život.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam v kazdom aute aj na vacsine moto nainstalovanu kameru a na kazdej moto okrem jednej mam aspon jeden par pridavnych svetiel, ktore sposobuju, ze ma je lepsie vidiet a sucasne zjednodusuju odhad mojej rychlosti. Neviem si predstavit, ze by som to palil dialkovymi cely cas - jednak je cez den ta motorka v skutocnosti horsie viditelna (vyzaruje uzky luc svetla ktore vidia len ti co su presne proti tebe) a pri vykonnych LED svetlometoch je to fakt hulvatstvo palit to ostatnym do ksichtu. Ze to robi polovica motorkarov je holy fakt, ale nic to neospravedlnuje. To si pamatam, ked ficali stroboskopy a modulatory... "Byt videny" sa dosahuje vhodnejsimi sposobmi, hoci aj tie su casto za hranicou vyhlasok a predpisov, ale aspon neobtazuju ostatnych (pridavne svetlomety, DRL, hmlovky). Nikoho nekritizujem, ja som na to prisiel po rokoch jazdenia. S dialkovymi nonstop som ale nikdy nejazdil.. a v noci uz vobec nie, vacsinou svietia este horsie ako stretavacky, cest vynimkam.

 

A uprimne, proti trubirohom co za volantom cumia do mobilu, su akekolvek svetlomety neucinne. To treba gulomety.. a raketomety.. pripadne plamenomety.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já od té doby, co mám motorku s LED světlem, co funguje jako maják, tak dálkové netřeba... A bylo by to zbytečné a sprosté. Pravda když jsem měl motorku předchozí, kde byla jen taková bludička, tak jsem s nima přes den svítil...

Upraveno uživatelem mAra_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není. Jezdí tak odhadem půlka motorek, ale kdyby ste si to tu nepřečetli, tak jste to nezjistili..

Edit: samozřejmě přes den. Jezdit tak v noci a za šera kokotina je.

Opravdu mi chces tvrdit, ze nepoznam, kdyz nekdo jede s dalkovyma? Nechces prece jen byt trochu opatrnejsi v usudku, co kdo muze ci nemuze? Ci snad podle sebe soudis jine? To je jako bych tvrdil, ze ti s dalkovyma maji take vykuchany vyfuk, aby byli bezpecnejsi. Coz je teda, kdyz uz jsme u toho,  srovnatelne invalidni myslenka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak já budu úmyslně oslňovat každého motorkáe který blbě svítí, protože mi přijde že to tak je lepší, že se mu třeba v hlavě rozsvítí.

Kecám, nebudu. nejsem arogantní hovado, nedělám druhým nic co by se ani mě nelíbilo.

Kdyby jezdili na silnici jenom řidiči jako ty, tak ty dálkový nepoužívají protože nejsou třeba. Bohužel silnice se hemží ignorantama bez úsudku a tolerance a pokud se nějakej takovej idiot rozhodne předjíždět protože si nevšiml nebo prostě ignoroval že tam něco jede, motorkáři jde bohužel o život. Kolikrát si viděl předjíždět auto i přesto že něco jede v protisměru a nemaj šanci se tam vejít nebo to stihnout bez toho aby někdo výrazně zareagoval dupnutím na brzdu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem dneska dal Dubou a přiznám se, že normálně si ji dám několikrát dneska mě to přešlo hned po první jízdě. Zažil jsem vše výše řešené :-D

 

borec na Fazeru s dálkovýma je vypínal jak viděl moji reakci, fakt přes ně není vidět nic a viditelnost dalkare to výrazně zhoršuje. Ale souhlasím s tím že záleží na kvalitě světla, můj monster 750 svítí i s dálkovýma hůř než většina potkavacich. Ale i tak by mě nenapadlo je nechat puštěné. Jel jsem tak snad jenom jednou, když se mi nedařilo vymacknout je pryč a to mi pak spolucestovatele stejně řekli, že jsem nebyl vidět :-D

 

Btw jak svítí moje potkavaci je vidět na foto, dálnice nezapinam...

 

Borce s hlavou v protisměru jsem chytil hned na začátku, to jsem docela čuměl, jak si věří, bo to sice položil fakt hezky, kolinko, frajeriny, ale i přesto všechno jsem mu musel uhnout a to jsem jel tak nějak standardně ve třetině svého pruhu cca metr až metr a pul od čáry. Jet místo mě auto nevím jak by to řešil...

 

No a když mi pak za Tupadlama přeběhl přes cestu daněk s parozim se vsim 3 metry před motorkou, pochopil jsem, že je čas jet domů:-D

 

Ale bylo krásně...923dd0469166d361a7c8e8abac7721c5.jpgb366d9f07e1c6640f68a0d9670498a4c.jpg

 

Jo ještě edit: za mě problém motorka ze zadu řeší spíše laďaky. Zrcátko kontroluju celkem často, ale borec co mě předjel se regulérně zjevil odnikud. Naštěstí jsem jel za autem pomalu a nijak rozevlátě přes celou cestu... lepší je podle mě být hlavně pořádně slyšet, viditelnost standardními způsoby je dostatečná

Upraveno uživatelem Maro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby jezdili na silnici jenom řidiči jako ty, tak ty dálkový nepoužívají protože nejsou třeba. Bohužel silnice se hemží ignorantama bez úsudku a tolerance a pokud se nějakej takovej idiot rozhodne předjíždět protože si nevšiml nebo prostě ignoroval že tam něco jede, motorkáři jde bohužel o život. Kolikrát si viděl předjíždět auto i přesto že něco jede v protisměru a nemaj šanci se tam vejít nebo to stihnout bez toho aby někdo výrazně zareagoval dupnutím na brzdu?

bohužel, proti ignorantům nepomůže nic, viz nedávný případ auta co z vedlejší vjelo do zad žákovi v motoškole bez sebemenšího náznaku zpomalení.

 

 

Kdysi dávno se zavedlo povinné svícení pro motorky a tramvaje aby byli coby riziková skupina líp vidět. Můj ty světe kulatej, tramvaj? Ta červená, rámusící věc velká jak ubytovna? Kdo přehlídne tramvaj? Pokud někdo dokáže přehlídnout tramvaj, tak tomu ty světla fakt nepomůžou. Ten ji nepřehlídl, on ji prostě ignoroval, zkusil to projet. Jestli to svícení skutečně něčemu pomohlo, nikdo neví, každý si vykazuje čísla jak se mu hodí. pak se zavedlo svícení pro všecky aby bylo ještě bezpečněji. Nejspíš už nebylo potřeba zvýraznit rizikové skupiny. Opět není jisté zda to k něčemu přispělo kromě zvýšení spotřeby paliva protože Rakousko se k tomu nestaví zrovna nadšeně. A do toho všeho bezpečí může klidně vjet cyklista úplně bez všeho, bez světel, bez ochranných pomůcek, bez jakékoliv znalosti pravidel provozu, doslova s holou zadelí. Často ještě vybaven přebujelým egem a ignorantstvím. A nikdo to neřeší. Takže asi to všecko svícení a bezpečení nemá zas takový efekt aby stálo za to řešit to u těch kteří to nejvíc potřebují.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bohužel, proti ignorantům nepomůže nic, viz nedávný případ auta co z vedlejší vjelo do zad žákovi v motoškole bez sebemenšího náznaku zpomalení.

 

 

Kdysi dávno se zavedlo povinné svícení pro motorky a tramvaje aby byli coby riziková skupina líp vidět. Můj ty světe kulatej, tramvaj? Ta červená, rámusící věc velká jak ubytovna? Kdo přehlídne tramvaj? Pokud někdo dokáže přehlídnout tramvaj, tak tomu ty světla fakt nepomůžou. Ten ji nepřehlídl, on ji prostě ignoroval, zkusil to projet. Jestli to svícení skutečně něčemu pomohlo, nikdo neví, každý si vykazuje čísla jak se mu hodí. pak se zavedlo svícení pro všecky aby bylo ještě bezpečněji. Nejspíš už nebylo potřeba zvýraznit rizikové skupiny. Opět není jisté zda to k něčemu přispělo kromě zvýšení spotřeby paliva protože Rakousko se k tomu nestaví zrovna nadšeně. A do toho všeho bezpečí může klidně vjet cyklista úplně bez všeho, bez světel, bez ochranných pomůcek, bez jakékoliv znalosti pravidel provozu, doslova s holou zadelí. Často ještě vybaven přebujelým egem a ignorantstvím. A nikdo to neřeší. Takže asi to všecko svícení a bezpečení nemá zas takový efekt aby stálo za to řešit to u těch kteří to nejvíc potřebují.

 

u motoriek aj elektriciek to ma logiku podlozenu vyskumami. ich obrys na ceste je bud prilis velky alebo prilis maly, co komplikuje odhad ich rychlosti, co robi clovek podvedome podla relativnej zmeny velkosti obrysu v danom case. Plus druhy problem je, ze ludia ich z toho isteho dovodu ignoruju. 90% vehiklov na cestach su osobne auta, takze clovek podvedome hlada to a ignoruje vsetko ostatne. Svetla maju pomoct tomu, aby si clovek uvedomil, ze to je i) dopravny prostriedok a ze ii) sa hybe, Idealne ak svetla vytvaraju trojuholnik alebo aspon dvojicu, co zjednodusuje posudenie situacie.

 

Ze to v Rakusku netreba - keby sme my jazdili ako Rakusania, nebolo by to treba ani u nas..

 

Bicykel na ceste je v sucasnosti asistovana samovrazda, aspon teda tu kde zijem. Vsemozne podporujem cyklistiku, ale na vyhradenych komunikaciach. Ja sam som bicyklom na cestu mimo obce nevysiel asi 10 rokov. Na elektrokolobezky by mali dat rovnake predpisy ako na akykolvek iny motocykel. Svetla, brzdy, tristo stran buzeracnych predpisov na STK a predpisany vystroj pre jazdca. To co niektori idioti na tom dokazu, to uz nie je ani na darwinovu cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska sem v Proseči na pumpě potkal Škodnou, na třiapůle s kulatým kufrem. Tak sem hned na něj nastoupil s kozou a von povídá: "Nojo, no". Von to nebyl von. Ale i tak sme hezky poklábosili.

 

A jinak krásná, asi poslední letošní vyjížďka - hlavu sem měl furt v protisměru, dálková bludička rozsévala zmar a nejistotu do hlav géniů skrz odhadování rychlosti a vzdálenosti podle světla, z tuzingovýho vejfuku krvácej zahrádkáři z uší doteď, hezky teplíčko bylo... Tak zas asi napřesrok, v lednu - jestli vydrží to voteplování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...