Jump to content

Motorkáři


Recommended Posts

@JoyStick loni jsem koupil Hondu Vision 110 a jsem moc spokojen. Jako hlavní výhody bych zmínil rozměry a váhu. Parkuju to v dílně, musím se vytočit přes troje dveře. S váhou pouhých 100kg dáš i ten schůdek.

Link to comment
Share on other sites

před 34 minutami, JoyStick napsal:

Kucí nevim jesi sem nebo do vybírám káru, každopádně laboruju s myšlenkou pořízení nějakýho dvoustopýho vozítka do města. Nechce se mi dělat papíry na velkou mašinu, nechce se mi za to dávat 1/4 mega a nechce se mi to parkovat na ulici. To zmiňuju z důvodu váhy a faktu, že to budu tahat přes schůdek do baráku.

Z toho mi vyplynuly v podstatě 3 věci.

Buďto skůtr (jaký?)
nebo klasickou mašinu 125cc s automatem (velmi omezený výběr a vyšší ceny)
elektrika (skůtr nebo klasicky vypadající motorka) - dojezd, rychlost, ceny, spolehlivost.. ?

Máte někdo zkušenost / znalost / reference co by byla taková nejvhodnější cesta?

Díky za každý komentář, v motorkách jsem nepolíbenej zelenáč. :) 

Trochu jsi mě zmátl tím dvoustopým, ale tuším, že chceš něco s dvěma koly asi. Jak je velký ten schůdek? Znamená to že to budeš zvedat? Skútr je do města nejpraktičtější záležitost. Jakou potřebuješ aby to mělo maximálku? Ptám se proto, že pokud bys jezdil denně na rychlostce probíhající městem kde se jezdí 100 km/h jako já, tak elektrický skútr, nebo nějaký slabý malý objem by nebyly to pravé ořechové. 

Link to comment
Share on other sites

20210907_174123-01.thumb.jpeg.8214c44ec4bd9d6a50422ff23865c742.jpegJako motorkar,poznajuci klady a zapory,najlepsi povoz do mesta je elektricka velka kolobezka.Vyhody....jazda do centra,pešia zona,chodniky,obchodne centra,pasaže,parking zadarmo a hocikde...dojazd s vahou 100kg cca 100km,nabitie full za 4hod,maximalka 100km/h,skladaci mechanizmus,pod stolom ani nevies ze ju mas,zmesti sa do klasickeho vytahu,nepotrebujes-vodicak,technicak,emisnu,ma ABS,kotucove brzdy,tempomat,rekuperaciu,pomer cena,učel,vyuzitie,vykon,bezkonkurencny.......Nevyhody- vaha 45kg,nalozit do auta potrebna sila,moc vykonu na stojaka,vyriesi ZTPsedačka,vzbudzuje moc pozornosti,nema ulozne priestory,takze igelitka na volant,chybaju predne smerovky,takze ako presuvadlo do mesta je to TOP,mimo mesta je to samozrejme Edvenčer Tripleblack😁

Edited by ewolucionar
Link to comment
Share on other sites

před 28 minutami, klobadysek napsal:

Trochu jsi mě zmátl tím dvoustopým, ale tuším, že chceš něco s dvěma koly asi. Jak je velký ten schůdek? Znamená to že to budeš zvedat? Skútr je do města nejpraktičtější záležitost. Jakou potřebuješ aby to mělo maximálku? Ptám se proto, že pokud bys jezdil denně na rychlostce probíhající městem kde se jezdí 100 km/h jako já, tak elektrický skútr, nebo nějaký slabý malý objem by nebyly to pravé ořechové. 

Hah, jasně máš pravdu, sem blbec, myslím 2 kola, tedy jednostopý povoz :D

No i v tom městě paradoxně se jezdí celkem rychle (vedle baráku mám 4proudý tah, který se táhne prostředkem města) ale do 100km je to v pohodě. Na dálnici s tím nepolezu, ale na okreskách zase nechci jet max 70.

@ewolucionar koloběžku nechci, na tom se bojím při víc jak 30km/h a na silnici s tím nepolezu ani náhodou. Na chodníku mě s tím zase každej ten koloběžkysta sere, takže za mě jenom zápory, který mi parkování zdarma a pěší zóna nevyváží. Navíc když to nechám někde stát, tak je dost pravděpodobný, že to někdo štípne. tudy cesta nevede, tohle mentální cvičení už jsem si párkrát prošel a vždycky mi z toho vyšlo jasné NE.

@Baldic těch 100kg by mělo být asi relativně ok, nejsem zas úplnej chcípák a případně si pomůžu motorem :) 

Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, Baldic napsal:

Jen bych te chtel upozornit, ze i skutry jsou dost tezke svine, takze s tim tahanim pres schodek bych to zas tak uplne ruzove nevidel.

Von tam picnout na řetízek dřevěnej klín snad nebude potíž. Když s tím zmákli pyramidy...

E: a k tématu, PCX125 je Fajn. Divný je, že olítaný stojej skoro podobně jak nová. Zase to ale vypovídá o oblíbenosti a spolehlivosti.

Edited by Americkej
Link to comment
Share on other sites

PCX váží už 130kg, taky je dost větší a víc jak 100km/h stabilně taky lítat nebude, jinak je to určitě super skůtr. Na rychlostku s mým Vision 110 jezdím fakt dost nerad, 70km/h tam máš hned, nejrychlejší na křižovatce, pak to ale už vadne. Taky záleží kolik vážíš, mých 75kg to přemisťuje celkem slušně.

Link to comment
Share on other sites

Na Hondu jsem koukal, jak na PCX, tak na Forzu, obecně mám Hondu zařazenou jako špičkovýho motovýrobce, ale v těch nižších kubaturách a skůtrech netušim.

Mám asi metrák :) 

Link to comment
Share on other sites

Já vybíral skútr vloni a pcx je dobrý, když jsi menšího vzrůstu. Vision 110 mi přijde škoda si ubírat na výkonu a tak jsem nakonec skončil u Hondy Dylan 125, jsem max spokojen. Posed i pro větší postavu v pohodě, dá se jet i ve dvou.

I s mýma skoro 130 kg to po rovině jede 100 km/h, narozdíl od PCX to má 10 kW bez tuningu a taky pěkný balóny místo těch úzkých kol. Za mě je PCX taková Octavia mezi skútrama, každej ví, že je nejlepší, ale málokdo ví proč.

Kromě Dylanů se dá mrknout ještě na model NES125, případně PES125, vychází to ze stejného (nebo velmi podobného) rámu

Link to comment
Share on other sites

před 1 minutou, JoyStick napsal:

Na Hondu jsem koukal, jak na PCX, tak na Forzu, obecně mám Hondu zařazenou jako špičkovýho motovýrobce, ale v těch nižších kubaturách a skůtrech netušim.

Mám asi metrák :) 

To bys byl na PCX jak vosa na bombóně! Já se zas vodstěhoval na vesnici a na Forzu se mi teď práší pod kanclem v garáži.

Až nebudu línej, tak nechám udělat servisku a musím ji vystřelit někam do světa. Na město je to supr, ale na dálnici se mi s tím nechce. Kdybys měl nějaký konkrétní dotazy k Forze nebo si ji chtěl vyzkoušet, stačí napsat SZ.

Link to comment
Share on other sites

před 3 minutami, xvoloda napsal:

Za mě je PCX taková Octavia mezi skútrama, každej ví, že je nejlepší, ale málokdo ví proč.

Určitě kvůli spolehlivosti a resale value. Takovej solidní skůtří entry level. Takže zjistíš, jestli to fakt chceš a případně to pošleš hned dál bez potíží a bez provaru.

Link to comment
Share on other sites

Americkej: s tím samozřejmě souhlasím, ale tak je to podle mě se vším, na čem je napsáno Honda. A taky je fakt, že kdykoliv k tomu přijdu, tak to jede. To mi třeba Vespa ET2 nikdy nechtěla nabídnout :) I proto možná za trest leží ve třech papírovejch bednách :)

 

Link to comment
Share on other sites

Přesně mě napadl ten dřevěnej klínek jak píše americkej.  Nevím jak jsi na tom s rozpočtem (zda nový nebo ojetý stroj.

Já jsem šetřílek ale na druhou stranu pro mě stroj musel splňovat některý zásadní požadavky - například rovná podlaha. 

Pokud novej tak bych šel do některé z uvedených Hond - Vision nebo SH. Ojeté stojí podobně co nové. 

Pokud bys kupoval ojetinu tak takovým černým koněm je Kymco - kvalita nedaleko Hondy, ale ztrácí na hodnotě mnohem víc. 

My máme 2x Kymco Yager 200GT (Dink 200i) který se prodává za úplně směšné peníze na to, že jde o skútr střední velikosti, s kapalinou chlazeným motorem, kotoučovou brzdou vpředu a vzadu a opravdu velmi slušnou kvalitou. Jezdím to již 3 sezóny a nemohu říci křivý slovo. Ten druhý skútr má dcera. 

20210910_181106.jpg

Edited by klobadysek
Link to comment
Share on other sites

Já teď koukal na ty tříkolý mutantní skůtry, který můžou mít i vyšší obsah. Myslim, že nějaký Kymco (500-550) a Yamaha  (300) to dělá, ale nevim vo kolik bych si tim na dálnici pomohl. Nebo si budu muset doplnit řp a to naráží na moji lenost a nedostatek času a strach ze zkoušek a následně koupit něco normálního, ale sem teda heretik, vůbec mě neláká na moto představa řazení, takže mi z toho vychází Honda NC750X s DCT.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam do mesta Piaggio MP3 Hybrid. Po obchvate a podobne mam zapnuty hybridny pohon a ta tristovka uplne staci. V centre prepnem na elektriku a zatial som v pesej zone nenarazil na odpor.

Link to comment
Share on other sites

@klobadysek Jak jsem psal, nechci za to dát nesmysl, je to fakt jen na to, abych kvůli každý volovině nevytahoval auto. Sice mám kolo, ale sem línej. Jak auta vybírám srdíčkem, tak tady přemýšlím čistě pragmaticky - cena / výkon / spolehlivost. Když to bude stát do dvacky, re-sale value neřešim. Kolem padíka už bych šel asi do tý Hondy, ale říkám si, jestli to na to moje užití není úplně lautr zbytečný. 🤔
To Kymco se furt dá s Bčkovejma papírama že? Ten vpravo vypadá větší, ale možná je to úhlem a tím štítem.
Jak to frčí? Je nějakej rozdíl v modelovejch rocích? Nebo je to fuk a kvalitu si drží?

@busdriver Papíry se mi taky dělat nechce, byť jsem kdysi měl dvě litrový děla, šlo to po testovací jízdě v německu z baráku do 2 týdnů od koupě. Chci celej život choppera, ale prostě tu autoškolu dělat nechci. Čas, peníze, náročnost, lenost se učit ty píčoviny, který nikdy nepoužiju, atd. 

@Gombo To taky nevypadá špatně, ta přední vidlice má dvojitou hydrauliku? Tlumič pro každý kolo, nebo jak je to udělaný? A jezdí to dynamicky? Maximálka?

Link to comment
Share on other sites

Po obchvatu stačí i ta Forza, ale čistě dálnice si myslim, že ten tricykl není dostatečnej.. pokud teda člověk nemá zvrhlou úchylku plazit se 80 za kamionem s mizivou možností předejct.. plus pak nevim, jak dalece je jednoducýy se proplejtat kolonama, na skůtru často sklápim i zrcátka abych projel.

Chopper jde úplně mimo mě, bych si přišel jak Reno Reins :D . Za dvacku koupíš nějakou bídu a budeš z toho zoufalej, ta Forza je velikostí na město optimální, má to i celkem velkej kufr, takže to na nějaký nákupy kromě nábytku úplně stačí.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...