Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Tady je docela hezký názor ekonoma na to, co jsem tady psal před dvěma dny.

Proč má Škodovka dostat podporu a můj soused co zavřel krám nedostane nic.

Oba dva spojuje jedno, podnikatelské riziko. Nejsou čipy ? Taksi je kurva ve Škodovce sežeňte!

 

https://zpravy.magazinplus.cz/2994-planovany-krok-vlady-dlouhodobe-poskodi-ceskou-ekonomiku-i-vsechny-obcany-varuje-ekonom.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=631821&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=YAhvS6VfU1C-202110200348&dop_id=13942689

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, honza71 napsal:

Jeden na dobrou noc 😉

 

IMG_20211019_211209.png

Já vím, že je to teď úplně jedno, ale když vidím jak Zeman při čtení volebních lístků nepotřebuje v jeho věku brýle, tak si říkám, že to byla ta špatná chvilka, kdy o sobě nevěděl a už vůbec, co vlastně dělá. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, marecenator napsal:

nedovedu si predstavit, ze by nekdo kupoval kriticke komponenty do zasoby tak, aby pokryl predpokladanou zivotnost produktu - to jsou penize ulozene ve sklade, se kterymi proste nemuzes disponovat.

Zrovna jsem poslouchal rozhovor s majitelem Agrostroje, zpracují ročně 70 000 tun oceli a na skladě drží jako pojistku 10 000 tun oceli již několik let. Takže, proč by to nešlo u čipů, které se budou skladovat co se týče plochy jednodušeji, ano je tam nějaký požadavek na teplotu a vlhkost, ale to je tak vše

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, skalis napsal:

Tak jeste jednou: jasne, ze by to slo, ale evidentne cely automotive byznys to tak nedela(l). Proste automobilky funguji jinak nez Agrostroj. Ma to svoje vyhody i nevyhody.

Jo to je jasné, taky na to dojely. Agrostroj jsem uvedl jako příklad, že to jde... jen tam nesmí sedět manažeři co jsou odměňovaní za úspory a krásné cashflow.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to neni specifikum automotive a neschopnych manazeru ve Skodovce. Takhle funguje spousta odvetvi. Je to riziko a souhlasim s tim, ze to riziko by nemeli kryt danovi poplatnici. Jo a neni to odmenovani za cash flow, rekl bych - cash flow je cyklus od platby dodavatelum k fakturaci a plneni od zakazniku. Tohle je inventory, de facto nepohyblivy penize, co lezi ve skladu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 46 minutami, Kotlick napsal:

Zrovna jsem poslouchal rozhovor s majitelem Agrostroje, zpracují ročně 70 000 tun oceli a na skladě drží jako pojistku 10 000 tun oceli již několik let. Takže, proč by to nešlo u čipů, které se budou skladovat co se týče plochy jednodušeji, ano je tam nějaký požadavek na teplotu a vlhkost, ale to je tak vše

Takze majite agrostroje drzi zasobu oceli na dva mesice a ty se ptas, proc si automobilka nedrzi zasobu kritickych komponentu, ktera pokryje vyrobu zivotnosti produktu. 

Edit: omlouvam se, neptal ses ty, ale jiny diskutujici

Upraveno uživatelem marecenator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, skalis napsal:

Ale to neni specifikum automotive a neschopnych manazeru ve Skodovce. Takhle funguje spousta odvetvi. Je to riziko a souhlasim s tim, ze to riziko by nemeli kryt danovi poplatnici. Jo a neni to odmenovani za cash flow, rekl bych - cash flow je cyklus od platby dodavatelum k fakturaci a plneni od zakazniku. Tohle je inventory, de facto nepohyblivy penize, co lezi ve skladu.

Už si to nepamatuju přesně, ale do cashflow se počítaly nějaké změny zásob, jinak by ti to nesedělo s pohl. a závazky. Ale to je jedno. Bylo to myšleno tak, že manažer v automotiv je hodnocen za to jak přenesl náklady na zásoby na dodavatele

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, marecenator napsal:

Takze majite agrostroje drzi zasobu oceli na dva mesice a ty se ptas, proc si automobilka nedrzi zasobu kritickych komponentu, ktera pokryje vyrobu zivotnosti produktu. 

Co by dneska dali za čipy na 2 měsíce výroby.... Nemluvil jsem o životnosti produktu ani o všech komponentech, ale o zásobě čipů např. na 6 měsíců. A pokud je celé dodavatelské odvětví přes čipy ve sračkách a na druhé straně planety tak možná i na delší dobu. Nemám představu, za kolik si půjčuje Škodovka u bank, ale nebude to žádná drahota. A asi i levnější než ty odstávky a parkování na letišti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, skalis napsal:

Mas pravdu, ale neni to chyba toho manazera, ale nastaveni celyho byznysu. Rozhodne neplati, ze to je znamka neschopnosti.

Za mě je to známka selhání v plánování a určité zkostnaťělosti rozhodovacích procesů v koncernu. Při velikosti té firmy, tam přece musí sedět někdo kdo sleduje vývoj na trzích s komoditama a výrobní kapacity u dodavatelů a má informace z první ruky. Ovšem jestli se k tomu stavěli jako dosud a mysleli si, že každý je nadšený z toho dodávat do automotive, tak se spletli. Přišli jiní sekáči a ti se nezakecali...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koncern má vlastní banku...hele, po boji je každej král, systém se nějak nastavoval v průběhu času a fungoval, to, že se řada nákladů přenášela postupně na jiný subjekty, o tom žádná, samozřejmě, že se to akcionářům líbilo, to, že se know how de facto rozdávalo za úspory, včetně technologií je taky zřejmý, no a teď se sklízí, co se zaselo. Na obranu těch rozhodnutí se dá snad jen říct, že lidi v Evropě (myšleno obecně) jsou strašně líný a už se jim moc nechtělo pracovat a ještě za to chtěli víc peněz a výhod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, Kotlick napsal:

Za mě je to známka selhání v plánování a určité zkostnaťělosti rozhodovacích procesů v koncernu. Při velikosti té firmy, tam přece musí sedět někdo kdo sleduje vývoj na trzích s komoditama a výrobní kapacity u dodavatelů a má informace z první ruky. Ovšem jestli se k tomu stavěli jako dosud a mysleli si, že každý je nadšený z toho dodávat do automotive, tak se spletli. Přišli jiní sekáči a ti se nezakecali...

Jenže taková firma má taky obrovskou setrvačnost a neumí reagovat v čase v řádech týdnů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@JR_2010 souhlas, jsou to konzervy. 

Není to asi řešení pro konvenční auta, ale takhle podle mě vypadá rychlá reakce na krizi:

Tesla vyzrála na nedostatek čipů. Přeprogramovala software

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tesla-vyresila-problem-s-cipy-zmenila-rizeni-vestaveneho-systemu-170911

PS: Nejsem fanda Tesly, v podstatě ji nemám rád, ale Muska obdivuju zejména za SPACE-X

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 37 minutami, Kotlick napsal:

Za mě je to známka selhání v plánování a určité zkostnaťělosti rozhodovacích procesů v koncernu. Při velikosti té firmy, tam přece musí sedět někdo kdo sleduje vývoj na trzích s komoditama a výrobní kapacity u dodavatelů a má informace z první ruky. Ovšem jestli se k tomu stavěli jako dosud a mysleli si, že každý je nadšený z toho dodávat do automotive, tak se spletli. Přišli jiní sekáči a ti se nezakecali...

Pusobi to, ze bys mohl delat sefa sefu planovani  (no offense) :)

Myslis jako,ze skodovka ma komoditaky, kteri pravidelne komunikuji s Intelem, PMSC, Qualcomm atd a ti jim rikaji, jake maji aktualni kapacitni moznosti?

No podle me zkusenosti, skodovka tak akorat dostane demand / forecast, na zaklade toho vygeneruje objednavky, drzi nejaky safety stock a takhle se to toci dokola.

Az prijde problem s kapacitou vyrobce polovodicu, skodovka je tretotridni hrac a proste zacne dostavat nabidky s delsim a delsim dodacim terminem a vyssi cenou => v te chvili by si takova skodovka rada nakoupila do zasoby, akorat neni kde nakoupit.

Dnes (alespon v oblasti kde pracuji) neni problem jenom s MCU, IC ale take s transistorama, LEDs atd - tech problemovych komodit je hodne a neni (alespon se to tak jevi) v silach firmy nakoupit vsechny kriticke komponenty do zasoby ( 1) protoze nejsou 2) protoze by to bylo stejne kurva drahe)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...