Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Dnes jsem měl zajímavou diskusi s věkem mladší osobou  (cca 30, nemá děti, nemá auto, možná ani nemá vlastní bydlení). Bavili jsme se o autech, elektrických autech, atd.. a dostali jsme se na téma regulace společnosti. 

On: Ve městech by se mělo omezit nebo velmi silně zdanit vlastnictví jakéhokoliv auta. 

Já: V určitém věku auto nepotřebuješ, ale vem si, že máš dvě děti a dvoje rodiče, kteří už potřebují tvojí pomoc, napěchovaný kalendář a bez auta se ta logistika prostě nedá zvládnout. 

On: Tak budou jen sdílená auta přes aplikaci

Já: A jak se pořeší dětské sedačky ve sdílených autech? Jedna váží 10-15 kilo

On: Děti potřebují sedačky? No tak budou mandatorně v kufru.

Já: Víš, že různě staré děti potřebují různé sedačky? A že do malé Toyoty do kufru ani tu sedačku nedáš? 

On: To se nějak technicky vymyslí.

Já: A co když někdo potřebuje přepravit více lidí, když má třeba 3 děti? 

On: No tak stát přikáže, že pár smí mít maximálně jedno nebo dvě děti, tak jako v číně. 

Já: je ti jasné, že se zvýší množství potratů (legálních a nelegálních) a bude se třeba preferovat jedno pohlaví? 

On: Až bude na světe 20 milionů lidí, tak to státy v Evropě budou muset stejně omezit.. 

Já: jeti jasné, že až bude na světě přes 20 milionů lidí, tak to dost z nich vezme do Evropy a v ten okamžiku bude jedno, že se evropa 20 let snažila budovat zelenou ekonomiku? 

On: ...

Co tím chci říci - ti mladí, kteří nic nemají (majetkově ani z pohledu odpovědnosti) jsou naše budoucnost a ti, kdo chtějí stanovovat pravidla, která budou vyhovovat zase jen mladým bez majetku i bez závazků a odpovědnosti...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Safi, až bude na světě 20 milionů lidí, tak se budem navzájem hledat :)

před 5 minutami, safi napsal:

Dnes jsem měl zajímavou diskusi s věkem mladší osobou  (cca 30, nemá děti, nemá auto, možná ani nemá vlastní bydlení). Bavili jsme se o autech, elektrických autech, atd.. a dostali jsme se na téma regulace společnosti. 

On: Ve městech by se mělo omezit nebo velmi silně zdanit vlastnictví jakéhokoliv auta. 

Já: V určitém věku auto nepotřebuješ, ale vem si, že máš dvě děti a dvoje rodiče, kteří už potřebují tvojí pomoc, napěchovaný kalendář a bez auta se ta logistika prostě nedá zvládnout. 

On: Tak budou jen sdílená auta přes aplikaci

Já: A jak se pořeší dětské sedačky ve sdílených autech? Jedna váží 10-15 kilo

On: Děti potřebují sedačky? No tak budou mandatorně v kufru.

Já: Víš, že různě staré děti potřebují různé sedačky? A že do malé Toyoty do kufru ani tu sedačku nedáš? 

On: To se nějak technicky vymyslí.

Já: A co když někdo potřebuje přepravit více lidí, když má třeba 3 děti? 

On: No tak stát přikáže, že pár smí mít maximálně jedno nebo dvě děti, tak jako v číně. 

Já: je ti jasné, že se zvýší množství potratů (legálních a nelegálních) a bude se třeba preferovat jedno pohlaví? 

On: Až bude na světe 20 milionů lidí, tak to státy v Evropě budou muset stejně omezit.. 

Já: jeti jasné, že až bude na světě přes 20 milionů lidí, tak to dost z nich vezme do Evropy a v ten okamžiku bude jedno, že se evropa 20 let snažila budovat zelenou ekonomiku? 

On: ...

Co tím chci říci - ti mladí, kteří nic nemají (majetkově ani z pohledu odpovědnosti) jsou naše budoucnost a ti, kdo chtějí stanovovat pravidla, která budou vyhovovat zase jen mladým bez majetku i bez závazků a odpovědnosti...

 

Jinak ale souhlas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, martar napsal:

Safi, až bude na světě 20 milionů lidí, tak se budem navzájem hledat :)

Jinak ale souhlas.

To jsem zrovna chtěl taky napsat. Až tu bude 20 mil. lidí tak bude mít každej celej vozovej park jen pro sebe.

Jinak se přiznám, takovýhleho vejlupka bych potkat nechtěl, nedokázal bych s ním diskutovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo.. díky za upozornění. 

Já mám z celé té generace 20-30 let pocit jakési prázdnoty a bezcílnosti. Já jsem ve 20 letech  chtěl být manažerem v nějaké bance a v rámci možností jsem na tom makal. Měl jsem cíl koupit si staré auto a zase .. makal jsem na tom... Chtěl jsem mít pravidelný sex a na tom jsem také makal, byť to nějaký čas zabralo, než se našla nějaká, která řekla ANO 🙂 

Prostě prachy a sex jsou jedním z dobrých motivátorů pro mládí (+ zůstat morálním člověkem)

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 44 minutami, safi napsal:

Dnes jsem měl zajímavou diskusi s věkem mladší osobou  (cca 30, nemá děti, nemá auto, možná ani nemá vlastní bydlení). Bavili jsme se o autech, elektrických autech, atd.. a dostali jsme se na téma regulace společnosti. 

On: Ve městech by se mělo omezit nebo velmi silně zdanit vlastnictví jakéhokoliv auta. 

Já: V určitém věku auto nepotřebuješ, ale vem si, že máš dvě děti a dvoje rodiče, kteří už potřebují tvojí pomoc, napěchovaný kalendář a bez auta se ta logistika prostě nedá zvládnout. 

On: Tak budou jen sdílená auta přes aplikaci

Já: A jak se pořeší dětské sedačky ve sdílených autech? Jedna váží 10-15 kilo

On: Děti potřebují sedačky? No tak budou mandatorně v kufru.

Já: Víš, že různě staré děti potřebují různé sedačky? A že do malé Toyoty do kufru ani tu sedačku nedáš? 

On: To se nějak technicky vymyslí.

Já: A co když někdo potřebuje přepravit více lidí, když má třeba 3 děti? 

On: No tak stát přikáže, že pár smí mít maximálně jedno nebo dvě děti, tak jako v číně. 

Já: je ti jasné, že se zvýší množství potratů (legálních a nelegálních) a bude se třeba preferovat jedno pohlaví? 

On: Až bude na světe 20 milionů lidí, tak to státy v Evropě budou muset stejně omezit.. 

Já: jeti jasné, že až bude na světě přes 20 milionů lidí, tak to dost z nich vezme do Evropy a v ten okamžiku bude jedno, že se evropa 20 let snažila budovat zelenou ekonomiku? 

On: ...

Co tím chci říci - ti mladí, kteří nic nemají (majetkově ani z pohledu odpovědnosti) jsou naše budoucnost a ti, kdo chtějí stanovovat pravidla, která budou vyhovovat zase jen mladým bez majetku i bez závazků a odpovědnosti...

 

Mě se jeho úvaha na jednu stranu celkem líbí, až na ten způsob kterym to chce exekuovat, máš tady spoustu lidí kteří auto nastartujou jednou za měsíc a vnímají ho jako že ho mít musej a mají k němu spíše negativní vztah (a taky ten servis tak vypadá), takovým by úplně stačili sdílené vozidla, možná by bylo i bezpečnější pro okolí kdyby tu možnost měli. Autosedačky implementované v sedačkách mělo už mý bývalý Volvo z roku 97, takže ne že by to nešlo. :)

 

Možná by stačila v dnešní době aplikace, která by umožnila lidem sdílet jejich vozidla za poplatek, tím by se toho taky možná dost vyřešilo. V aplikaci bys viděl kdo si auto půjčuje a i bys viděl hodnocení od předchozích majitelů aut k tomu řidiči, takže bys mohl žádost zamítnout. Blbý je že starý auta nejdou odemknout přes android, to by to hodně ulehčilo. Kdyby pak byla např. takováto půjčovna např. vozejků u každého většího města, lidé by přestali mít potřebu si vlastní vozejky kupovat (stejně jim jako mě překážej na zahradě). Já když potřebuju plato, tak si ho taky půjčim, problém je že vždycky musim otravovat majitele toho vozejku (v mém případě půjčovny) .. a všichni víme jak to je, půjčíš si to a vracíš to ve 2 ráno .. a to nemůžeš otravovat nikoho. Jakmile by tohle někdo zautomatizoval (vč. všech zákonných požadavků), např. problém je povinnost provozovatele vědět kdo má ten vozejk půjčenej. Tak by to taky spoustě lidem pomohlo, a takhle se dají sdílet i např. garáže / dílny (myslim pro samoopravy aut) a podobně.

 

Ale samozřejmě exekuovat tohle tím že něco někomu zakážu nebo zdanim je ... na mě moc vlevo. Vždyť by to fungovalo krásně volnotržně. Jen když je stav takový že každej teď má auto protože jinou možnost nemá, ten přechod bude pomalejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 35 minutami, safi napsal:

No jo.. díky za upozornění. 

Já mám z celé té generace 20-30 let pocit jakési prázdnoty a bezcílnosti. Já jsem ve 20 letech  chtěl být manažerem v nějaké bance a v rámci možností jsem na tom makal. Měl jsem cíl koupit si staré auto a zase .. makal jsem na tom... Chtěl jsem mít pravidelný sex a na tom jsem také makal, byť to nějaký čas zabralo, než se našla nějaká, která řekla ANO 🙂 

Prostě prachy a sex jsou jedním z dobrých motivátorů pro mládí (+ zůstat morálním člověkem)

To taky záleží na charakteru, mě ještě 30 nebylo, ale řekl bych že prachy a sex jsou jedním z motivátoru právě nezůstat příliš morálním člověkem. :D ... hlavně ten sex teda.

Upraveno uživatelem zceyee
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, zceyee napsal:

Mě se jeho úvaha na jednu stranu celkem líbí, až na ten způsob kterym to chce exekuovat, máš tady spoustu lidí kteří auto nastartujou jednou za měsíc a vnímají ho jako že ho mít musej a mají k němu spíše negativní vztah (a taky ten servis tak vypadá), takovým by úplně stačili sdílené vozidla, možná by bylo i bezpečnější pro okolí kdyby tu možnost měli. Autosedačky implementované v sedačkách mělo už mý bývalý Volvo z roku 97, takže ne že by to nešlo. :)

 

Možná by stačila v dnešní době aplikace, která by umožnila lidem sdílet jejich vozidla za poplatek, tím by se toho taky možná dost vyřešilo. V aplikaci bys viděl kdo si auto půjčuje a i bys viděl hodnocení od předchozích majitelů aut k tomu řidiči, takže bys mohl žádost zamítnout. Blbý je že starý auta nejdou odemknout přes android, to by to hodně ulehčilo. Kdyby pak byla např. takováto půjčovna např. vozejků u každého většího města, lidé by přestali mít potřebu si vlastní vozejky kupovat (stejně jim jako mě překážej na zahradě). Já když potřebuju plato, tak si ho taky půjčim, problém je že vždycky musim otravovat majitele toho vozejku (v mém případě půjčovny) .. a všichni víme jak to je, půjčíš si to a vracíš to ve 2 ráno .. a to nemůžeš otravovat nikoho. Jakmile by tohle někdo zautomatizoval (vč. všech zákonných požadavků), např. problém je povinnost provozovatele vědět kdo má ten vozejk půjčenej. Tak by to taky spoustě lidem pomohlo, a takhle se dají sdílet i např. garáže / dílny (myslim pro samoopravy aut) a podobně.

Ale samozřejmě exekuovat tohle tím že něco někomu zakážu nebo zdanim je ... na mě moc vlevo. Vždyť by to fungovalo krásně volnotržně. Jen když je stav takový že každej teď má auto protože jinou možnost nemá, ten přechod bude pomalejší.

Z velké části souhlas.

1) Někteří kolegové přešli na sdílená auta (síť sdílených, respektive půjčovaných Toyot) protože umí počítat:-) To je v pořádku.

2) Volvo má integrované podsedáky a bylo by fajn, pokud by to byla standardní výbava sdílených aut, byt pro dětí mladší 5 let potřebuješ vajíčka případně pořádné dětské sedačky.. ale technicky by se  to dalo nějak vymyslet. 

3) Já jsem si půjčil přes aplikaci Toyota Corollu combi, abychom si s ní zkusili o víkendu žít jako rodina. Půlhodina příprav - dát ochranu sedaček, na ně sedačky, dá ochranu zadní strany předních sedadel, aby je děti neušpinily, nakládat náklad opatrně, aby se nepoškrábal plast v kufru,  před tím udělat 20 fotek exteriéru a interiéru... zabralo to půlhodinu před i po.  

To vše ti odpadne, pokud máš už dospělejší děti. 

3) Aplikace na sdílení soukromých aut existuje. Kamarád takto pronajal svoji Toyotu když byl měsíc ve Vietnamu. Problém je, že to ti bude fungovat pouze v okamžiku, kdy půjčuješ auto, které je objektivně v dobrém stavu a protistrana se k autu chová jako k půjčenému. V době půjčení se na autě můžou objevit závady a může být těžké určit, zdali se projevily špatným zacházením nebo zdali závada skrytě existovala, ale nebyla zjevná už před půjčením..

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 37 minutami, safi napsal:

No jo.. díky za upozornění. 

Já mám z celé té generace 20-30 let pocit jakési prázdnoty a bezcílnosti. Já jsem ve 20 letech  chtěl být manažerem v nějaké bance a v rámci možností jsem na tom makal. Měl jsem cíl koupit si staré auto a zase .. makal jsem na tom... Chtěl jsem mít pravidelný sex a na tom jsem také makal, byť to nějaký čas zabralo, než se našla nějaká, která řekla ANO 🙂 

Prostě prachy a sex jsou jedním z dobrých motivátorů pro mládí (+ zůstat morálním člověkem)

Je to generační střet ne nepodobný tomu v šedesátých letech na západě. Je to i střet hodnot. Výraz: "Já jsem ve 20 letech..."  už něco naznačuje 😄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, safi napsal:

Z velké části souhlas.

1) Někteří kolegové přešli na sdílená auta (síť sdílených, respektive půjčovaných Toyot) protože umí počítat:-) To je v pořádku.

2) Volvo má integrované podsedáky a bylo by fajn, pokud by to byla standardní výbava sdílených aut, byt pro dětí mladší 5 let potřebuješ vajíčka případně pořádné dětské sedačky.. ale technicky by se  to dalo nějak vymyslet. 

3) Já jsem si půjčil přes aplikaci Toyota Corollu combi, abychom si s ní zkusili o víkendu žít jako rodina. Půlhodina příprav - dát ochranu sedaček, na ně sedačky, dá ochranu zadní strany předních sedadel, aby je děti neušpinily, nakládat náklad opatrně, aby se nepoškrábal plast v kufru,  před tím udělat 20 fotek exteriéru a interiéru... zabralo to půlhodinu před i po. 

Čas před a po půjčení posoudit nedokážu, např. když si půjčuju dodávku od rodiny, čas před mi občas zabere i hodinu. Zkontrolovat tlak v pneu, provozní kapaliny (a dolejt), dotankovat, připevnit sedačky pokud jedu s dětma. Umejt vokno abych přes něj něco viděl (fakt ten stav auta pokud s tim majitel jezdí krátký trasy tomu často odpovídá).

To je holt daň za tu možnost nevlastniit svoje auto, ale to je pak na každém aby si to spočítal, zda si připlatí za ten komfort. Pokud to auto lidi potřebujou fakt jednou za měsíc (a hádam že lidi s dvěmi dětmi nebudou cílovka), nemuselo by jim to tolik vadit. Lidi by např. mohli mít vlastní malý auta a když potřebujou jet někam dál, mohli by si půjčit něco co je na to vyrobený. Tak to beztak spoustu lidí (i z mého okolí) řeší v rámci rodiny.

 

před 15 minutami, safi napsal:

3) Aplikace na sdílení soukromých aut existuje. Kamarád takto pronajal svoji Toyotu když byl měsíc ve Vietnamu. Problém je, že to ti bude fungovat pouze v okamžiku, kdy půjčuješ auto, které je objektivně v dobrém stavu a protistrana se k autu chová jako k půjčenému. V době půjčení se na autě můžou objevit závady a může být těžké určit, zdali se projevily špatným zacházením nebo zdali závada skrytě existovala, ale nebyla zjevná už před půjčením..

Nevěděl jsem že existuje, funguje tam i krátkodobé půjčení, např. na 3-4 hodiny, nebo jen dlouhodobé? Stav auta a odpovědnost za vady mi nepřipadá jako takový problém, hodil bych to na provozovatele (a ať to promítne do ceny), pokud s tim někdo jezdí jako prase, dalo by se to plošně řešit interiérovou + exteriérovou kamerou. Tím by zmizel pocit anonymity a přispělo by to k odpovědnějšímu jednání řidiče (nechal bych to bez zvuku). Pokud by to auto někdo cíleně ničil, mělo by se to promítnout na jeho hodnocení v aplikaci.

Upraveno uživatelem zceyee
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, klobadysek napsal:

Je to generační střet ne nepodobný tomu v šedesátých letech na západě. Je to i střet hodnot. Výraz: "Já jsem ve 20 letech..."  už něco naznačuje 😄

Je to možné... ale když občas vidím ty IT juniory, tak se mi chce brečet.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty @safinení už toho paušalizování už trochu dost? V jiném vlákně je každý cyklista rázem debil,co porušuje každou dopravní značku,tady zase každý mladý mezi 20-30 je nesvéprávný jedinec, co žije úplně mimo realitu. Já vídám na cestách dost cyklistů,co jezdí jak se má a stejně tak dost mladých celkem jasně ví, co od života čekat a jak za tím jít. Zas bych to neviděl tak černě 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je fascinující kolik lidí má teorii na to jaké by druzí měli mít auta, jak velké, jak je vlastnit nebo sdílet a vlastně mají tendenci řídit celou planetu. :)

To já ve dvaceti . . .  😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, kral083 napsal:

Ty @safinení už toho paušalizování už trochu dost? V jiném vlákně je každý cyklista rázem debil,co porušuje každou dopravní značku,tady zase každý mladý mezi 20-30 je nesvéprávný jedinec, co žije úplně mimo realitu. Já vídám na cestách dost cyklistů,co jezdí jak se má a stejně tak dost mladých celkem jasně ví, co od života čekat a jak za tím jít. Zas bych to neviděl tak černě 😉

Je pravda, že v poslední době mě nějak štve hromada lidí 🙂 asi musím začít trávit více času hledáním dalších hodinek 🙂 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, safi napsal:

No jo.. díky za upozornění. 

Já mám z celé té generace 20-30 let pocit jakési prázdnoty a bezcílnosti.

Prázdnota a bezcílnost, ale co je důležité pro novou generaci.........., neutrální záchody!

Naprosto chápu, že když se někdo narodí v "cizím" těle a chce se v dospělosti změnit. 

Ale, nedá mi to okomentovat odkaz níže.

https://www.novinky.cz/clanek/domaci-genderove-neutralni-zachody-na-brnenske-univerzite-nebudou-vyuzijte-ty-bezbarierove-napsal-studentum-dekan-40413622

Před deseti lety kdyby podobná petice vznikla, tak leda na Apríla 1. dubna. Kdyby to podepsalo 20 studentů, tak asi OK, ale 420!  OMG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...