Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Před hodinou, safi napsal:

A opravdu chceme, aby nám stát začal povídat do toho, jaká je akceptovatelná výše nákladů? Dost lidí tady má podnikatelská / služební auta - Oktávky a Superby. Opravdu chcete, aby stát řekl - daňově uznám výdaj max. na Citigo nebo na Fabii?

Stejný případ je nájem. Nechceme, aby stát řekl - ten prosklený supermoderní palác v centru Prahy / Brna je moc luxusní. Uznám ti výši nákladů odpovídající předměstí Prahy nebo Brna.

Jo a ty podnikateli platíš zaměstnanci 100 litrů měsíčně? Ale fuj... sežeň si někoho, kdo ti to udělá za půlku. 

@Conrad: Na 100% sdílím tvoji frustraci ze stávající situace.  Ale stát už udělal svým snažením škody dost, nedávejme mu další nápady...

EDIT: I na to Lambo se totiž musí vydělat, i na to SUV za 3 / 2 / 1 mega... A nevidím důvod, aby si člověk - podnikatel nemohl udělat radost.

JA s tebou vlastne uplne souhlasim. Na druhou stranu, je rozdil mezi sluzebakem a autem, kteroy jsem si proste a jednoduse koupil na firmu, abych usetril. Prijde mi nesmysl omezovat naklad na sluzebak, at klidne nekdo jezdi Sclasse, kdyz to dava jeho pozici a podnikani smysl a dari se mu. Ale zaroven mi neprijde stastny, kdyz sei k tomu poridi dva tri supersporty taky na firmu, ktery (nalejme si cisteho vina) na podnikani fakt nejsou a je to vojebavka financi. Jednim dechem dodavam, ze ale nevim, jak to pripadne resit a pausalni omezeni vyse vydaju na vozidlo se mi nelibi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, H-B napsal:

.............. at klidne nekdo jezdi Sclasse, kdyz to dava jeho pozici a podnikani smysl a .............

A tady je problém. Právě jsi vnesl možnost úvahy do jednání správce daně. Né, že by tam už nebyla, ale TOHLE: DÁVÁ SMYSL ... bych fakt v reálu při jednání se správcem daně, kdy neseš důkazní břemeno, nechtěl zažít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, Bert napsal:

A tady je problém. Právě jsi vnesl možnost úvahy do jednání správce daně. Né, že by tam už nebyla, ale TOHLE: DÁVÁ SMYSL ... bych fakt v reálu při jednání se správcem daně, kdy neseš důkazní břemeno, nechtěl zažít.

Jasne, to je hloupost, ale neformuloval jsem to jako pristup pro spravce dane, ale jako snidajici sulda u weboveho fora :).

Vsak jak pisu na konci, celkove za sebe nevidim zpusob, jak to resit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vy jste obcas fakt placky. “Budeme v”, “je cas na exit” a porad dokola. Zijeme si jak prasata v zite a vy se rozcilujete, kdyz nekdo kritizuje ojebavani dani. Co takhle bejt trochu fair - stat at se do me prilis nesere, ale ja ho nebudu na oplatku ojebavat. A fakt neresim pujcovny aut, tam je to prece jina storry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, skalis napsal:

Vy jste obcas fakt placky. “Budeme v”, “je cas na exit” a porad dokola. Zijeme si jak prasata v zite a vy se rozcilujete, kdyz nekdo kritizuje ojebavani dani. Co takhle bejt trochu fair - stat at se do me prilis nesere, ale ja ho nebudu na oplatku ojebavat. A fakt neresim pujcovny aut, tam je to prece jina storry.

Ja to vlastne presne takhle myslel. Dejte mi pokoj, kdyz chci na jednani jezdit ve firemni A8, ja zas nebudu chuj a nekoupim si 911, Harley a vodni skutr na firmu :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, H-B napsal:

Ja to vlastne presne takhle myslel. Dejte mi pokoj, kdyz chci na jednani jezdit ve firemni A8, ja zas nebudu chuj a nekoupim si 911, Harley a vodni skutr na firmu :D.

 

Před hodinou, H-B napsal:

Ja to vlastne presne takhle myslel. Dejte mi pokoj, kdyz chci na jednani jezdit ve firemni A8, ja zas nebudu chuj a nekoupim si 911, Harley a vodni skutr na firmu :D.

Psal jsem to proto, že nemám rád vychcánky. Znám kolegu který má flinty každá více než za 100 000 a kupuje si drahé značkové myslivecké oblečení ,nechá si dát paragon kde stoji oblečení  a dává to na náklady ordinace s argumentem, nikomu není nic do toho kde si kupuji pracovní prostředky.

Ta Lamborghini je totéž jen ve větším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Technicky vzato Honzo, pokud si někdo na uvedená auta/kvéry/Harley regulérně vydělal + zaplatil (což si spousta "spravedlivě rozhořčených" neuvědomuje, pomineme-li detail že ti nejzávistivější by vesměs tolik ani do smrti nenašetřili) a stát mu touto "šedivou" cestou umožňuje snížit si základ daně (notabene v zemi kde se dodnes deklamuje že "daně jsou trest za špatně vedené účetnictví!"), nevidím v tom žádnou nadstandardní vychcanost kvůli které bychom se tady měli hádat nebo pohoršovat. Jde bohužel o stejnou pandořinu skříňku jako u spekulací "kolik Swiss hodinek nám tu přistálo na zápěstí bez DPH?", za jejíž otevření by měl Bert pádný důvod sáhnout po tlačítku DELETE a bedně s ovocem 🙈🙉🙊🍌

Upraveno uživatelem Radek124
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 42 minutami, Radek124 napsal:

Technicky vzato Honzo, pokud si někdo na uvedená auta/kvéry/Harley regulérně vydělal + zaplatil (což si spousta "spravedlivě rozhořčených" neuvědomuje, pomineme-li detail že ti nejzávistivější by vesměs tolik ani do smrti nenašetřili) a stát mu touto "šedivou" cestou umožňuje snížit si základ daně (notabene v zemi kde se dodnes deklamuje že "daně jsou trest za špatně vedené účetnictví!"), nevidím v tom žádnou nadstandardní vychcanost kvůli které bychom se tady měli hádat nebo pohoršovat. Jde bohužel o stejnou pandořinu skříňku jako u spekulací "kolik Swiss hodinek nám tu přistálo na zápěstí bez DPH?", za jejíž otevření by měl Bert pádný důvod sáhnout po tlačítku DELETE a bedně s ovocem 🙈🙉🙊🍌

Máš jako vždy recht  :cheers:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je, že si to auto koupi z peněz, které vydělala jeho firma. Podle správného by si měl auto koupit z peněz, které si vydělá, což znamená, že peníze zdaní jako výdělek. To, že tohle nakupování aut stát umožňuje je špatně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, gorlo napsal:

Problém je, že si to auto koupi z peněz, které vydělala jeho firma. Podle správného by si měl auto koupit z peněz, které si vydělá, což znamená, že peníze zdaní jako výdělek. To, že tohle nakupování aut stát umožňuje je špatně. 

Kde podle Tebe leží tedy ona hranice, která auta ano, a která nikoli? Uvedu Ti příklad: Já na vrcholná jednání jezdil Audi A8 W12 Long. Pokud bych měl cokoli horšího, ostatní by se na mne (a mnou reprezentovanou firmu) koukali jako na loosera. Na jednání z rusákama ve věci KHL jsme jezdili Rollsem. Obojí byly naprosto přiměřené vozy okolnostem a potřebě udržení či dosažení zisku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Radek124 napsal:

Technicky vzato Honzo, pokud si někdo na uvedená auta/kvéry/Harley regulérně vydělal + zaplatil (což si spousta "spravedlivě rozhořčených" neuvědomuje, pomineme-li detail že ti nejzávistivější by vesměs tolik ani do smrti nenašetřili) a stát mu touto "šedivou" cestou umožňuje snížit si základ daně (notabene v zemi kde se dodnes deklamuje že "daně jsou trest za špatně vedené účetnictví!"), nevidím v tom žádnou nadstandardní vychcanost kvůli které bychom se tady měli hádat nebo pohoršovat. Jde bohužel o stejnou pandořinu skříňku jako u spekulací "kolik Swiss hodinek nám tu přistálo na zápěstí bez DPH?", za jejíž otevření by měl Bert pádný důvod sáhnout po tlačítku DELETE a bedně s ovocem 🙈🙉🙊🍌

Ja tomu rozumim. Pokud danou vec pouzivam k podnikani, tak at je to klidne 911. Ale mne vadi, kdyz to nekdo fakt vojebava. Hranici si kazdy urcete sami - ne vysi nakladu, ale co uz ojebavani je a co neni. Pokud si koupim 911 a budu s ni jezdit o nedelich na vyjizdky, tak to ojebavani je.

před 8 minutami, Bert napsal:

Kde podle Tebe leží tedy ona hranice, která auta ano, a která nikoli? Uvedu Ti příklad: Já na vrcholná jednání jezdil Audi A8 W12 Long. Pokud bych měl cokoli horšího, ostatní by se na mne (a mnou reprezentovanou firmu) koukali jako na loosera. Na jednání z rusákama ve věci KHL jsme jezdili Rollsem. Obojí byly naprosto přiměřené vozy okolnostem a potřebě udržení či dosažení zisku.

Berte, Rollse sis asi nekupoval, ale pronajal, predpokladam. Pak je to regulerni naklad jak u Tebe, tak u pronajimatele auta. Jak rikas, je to primereny.

 

Celej muj post byl o tom, ze nekdo uplatnuje naklady, ktery realne vyuziva k podnikani, zatimco dalsi do nakladu schovava veci pro svoji osobni potrebu - jo, seda zona. Nemam zajem kazdyho lustrovat a uz vubec ne delat tabulky, jestli oktavka je OK a A8 neni. Ale prijde mi pokrytecky, kdyz nekdo ojebava a tvari se, jak je k nemu stat nespravedlivej a drbe ho z kuze. Jo a taky me sere - a to je na SAFIho - kdyz se v soucasnym blahobytu a pohode tvari, ze je vsechno na hovno a bude to uz jen horsi a mel by se odstehovat, vystoupit ze systemu a vyvazat se ze spolecnosti. Kdyz ten system a spolecnost je to, co mi umoznilo vygenerovat si svoji prosperitu. Je mi necelejch 40, ale co pomatuju, tak za celej muj zivot je vsechno postupne jen a jen lepsi - a netyka se to jen me samotnyho, kterej si ziju dost v pohode a materialne jsem diky svoji praci a praci, kterou jsem odvedl v minulosti ekonomicky v klidu, ale i cely spolecnosti. Lidi se maji lip, nez se kdy v minulosti meli. Jen malokdo si to uvedomuje a mnohem jednodussi je nadavat, jak je vsechno na hovno.

 

A maji se lip jak ti chcimiri, co si stezujou na ukrajince udajne vyzirajici jejich socialni jistoty, tak my, co si stezujeme, ze nam zakazujou osmivalce a odmitaji odepsat z dani novy rolexky. Takze trochu pokory, ale hlavne budme k sobe i ostatnim fair. Moje svedomi mi za zadny prachy nestoji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 24 minutami, Bert napsal:

Kde podle Tebe leží tedy ona hranice, která auta ano, a která nikoli? Uvedu Ti příklad: Já na vrcholná jednání jezdil Audi A8 W12 Long. Pokud bych měl cokoli horšího, ostatní by se na mne (a mnou reprezentovanou firmu) koukali jako na loosera. Na jednání z rusákama ve věci KHL jsme jezdili Rollsem. Obojí byly naprosto přiměřené vozy okolnostem a potřebě udržení či dosažení zisku.

To máš dobré,

já kdybych jezdil takhle do práce, nebo k zákazníkům, tak by si zaměstnanci mysleli, že by měli vydělávat násobně víc a zákazníci zase, že bychom jim měli dodávat zařízení podstatně levněji.

Lambo.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bedan Naprostý souhlas. Ale právě proto jsem psal o PŘIMĚŘENOSTI. V Tvém případě správně 🙂 usuzuješ, že s tímhle krásným autem tam a tam prostě ne. Je to stejné jako s hodinkami. Jednám li s rusem, mám na sobě hodinky z růžového zlata. S němcem si klidně vezmu ocelová GO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hranice leží v hlavách těchto podnikatelů a vlastně všech lidí. Každej si bude chtít urvat co může a když můžeš, proč by jsi sis neurval. Já jako zaměstnanec nemůžu, nemám z čeho, ale pak je tu majitel firmy, kterej má pocit, že je to jeho právo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, skalis napsal:

Jo a taky me sere - a to je na SAFIho - kdyz se v soucasnym blahobytu a pohode tvari, ze je vsechno na hovno a bude to uz jen horsi a mel by se odstehovat, vystoupit ze systemu a vyvazat se ze spolecnosti. Kdyz ten system a spolecnost je to, co mi umoznilo vygenerovat si svoji prosperitu. J

@skalis: To je jednoduché. V mém oboru jsem se dostal na nějaký široký vrchol odkud se už dále blbě roste. Odborně růst ještě jde - můžeš si dělat různé náročné certifikace, které ti mohou otevřít dveře na další zajímavější a náročnější projekty. Můžu se posunout více oblasti IT architektury.. ale už cítím, že někde je nějaká hranice, která se už hodně blbě překračuje. Dělat manažerské pozice v korporátu mě moc nenaplňuje.  A vlastní s.r.o. se mi moc zakládat nechce, protože více řešíš administrativu, zaměstnance (což je v IT peklo), než samotné zajímavé technické / analytické projekty.

A do toho člověk měl nějaká očekávání od vývoje státu a společnosti, ale jaksi se nenaplňují a díky nekompetentnosti státu se ti bude život více a více komplikovat. A to říkám jako člověk, který od státu nikdy nic moc nechtěl, nespoléhá se na něj krom toho, aby měna a ekonomika nešly do háje. 

 

 

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Bert napsal:

@bedan Naprostý souhlas. Ale právě proto jsem psal o PŘIMĚŘENOSTI. V Tvém případě správně 🙂 usuzuješ, že s tímhle krásným autem tam a tam prostě ne. Je to stejné jako s hodinkami. Jednám li s rusem, mám na sobě hodinky z růžového zlata. S němcem si klidně vezmu ocelová GO.

Mě přijde, že v tom ten selský rozum nechceš vidět. Mít auto adekvátní postavení, firmě a potřebám je samozřejmě ok (viz tebou popisovaná A8). Ale koupit si na firmu auto pro radost, nijak nesouvisející s výše uvedeným, to mi ok nepřijde. A je to za mě přesně to vychcánkovství, které popisoval Skalis (o tom příkladu loveckýho vybavení pana doktora ani nemluvě). Můžeme se tady handrkovat, jestli někdo potřebuje x kategorií aut podle y kategorií klientů, ale já si myslím, že to není potřeba, protože ta podstata je jasná. A pokud ji někdo nechce vidět, tak bohužel no... 

Jiná otázka je, jak to řešit. Na to odpověď nemám a rozumný "návod" jsem neviděl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...