Jump to content

Recommended Posts

Mě baví, jak se vždycky píše nebo říká Evropa, Evropa, Evropa... A já těm lidem zas vždycky říkám: Pamatujete si na tu věc, které se říká globus? Vemte si ho, podívejte se jak vypadá Evropa, pak se podívejte jak vypadají některé země v Evropě a pak se podívejte na Rusko, Čínu, Indii... a dál Spojené státy, Kanadu... Evropa je pupek světa tak možná politickým aparátem. A pak mě ještě zaráží jedna věc. Proč si v dnešní době mnoho lidí myslí, že člověk je schopen přírodu a přírodní procesy nějak mocně a zásadně ovlivňovat. Pokud je toho schopen aspoň trochu, pak je to stejně běh na trať dlouhou násobně převyšující délku života jednotlivce (jedné generace). Tudíž vyvozovat jakékoliv "ostré" závěry z nějakého dění v řádu desetiletích je přinejmenším pošetilé a nepřesné. A jak daleko do historie máme relevantní a kvalitní data na dnešní "ostré" úsudky, byť třeba vědecké?

Jo a ještě ad vědci: No ti se třeba domluvili, že Pluto není planeta před nějakou dobou. Jak je to zrovna teď nevím 🙂

Edited by geometr
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skalisi, vzhledem k tomu, co jsme oba napsali, nebylo by lepší nutit skrze politické nástroje šlapat na brzdu toho, kdo je na špici? A pokud mi odpovíš, že to nejde, pak se naskýtá otázka: kde je ona silná EU? ....

Link to comment
Share on other sites

před 4 minutami, Bert napsal:

No, ale jestliže, jak sám píšeš, máme dost co zkoumat, tak proč si děláme takovou pakárnu? Navíc na kontinentu který není majoritním znečišťovatelem. A také v odvětvích, které se na produkci CO2 podílejí relativně málo.

Tak ten vliv je poměrně jasný. Problém celého greendealu v EU je ten, že se to rozhoduje víc ideologicky než v souladu s realitou. Máme narozdíl od USA větší potřebu řídit věci zw státní úrovně a to je chyba... pak je nekompetentní úředník překvapen. Ono taky je to teda tím, že tam je 26 joudů co do toho kecaj a někteří jsou objsktivně hrozní pošuci a ten náš je třeba pěkný čurák....

Jinak USA se zavázala k velmi podobnému a Čína má sice trochu mírnější podmínky, ale reálně vzhledem k vyspělosti ekonomiky jsou ty jejich kritéria mnohem ale oprabdu mnohem tvrdší. Ta představa jak to řeší jen EU není pravdivá. Problém je primárně s nepřehledností rozhodovacího procesu v EU. Jo a jinak poslouchejte Topol show, tam to řeší pravidelně a já bez ostychu přiznám, že mám Topolánka rád...

Takže nakonec je to podobné jak s BLM. Myslím, že soudný člověk nemá žádný problém s tím, že rasismus je hnus. Ale když se na to navážou marxisti a začnou do toho míchat politické sračky, určovat co je a není vtipné a vyhazovat lidi z práce za tweety.... 

No a pak je tu třeba hysterie kolem posledního Dave Chappela... to jsem taky nepochopil a to je pořád a se vším. Ti lidi co své dogma perou za každou cenu jsou strašně nebezpeční. Bylo by fajn si uvědomit, že názor není kurva fakt, protože z kreacionismu si děláme prdel všichni, ale magorů je tu víc.

Ostatně mi bývala holka říkala, že kdyby lidi věděli kolik po ulicích chodí úplných magorů, tak nevychází ven. (Bylo to po stáži na psychině) 😄

No myslím, že stačí si přečíst tohle vlákno a pár magorů tu taky najdem. 

Link to comment
Share on other sites

Asi posledni komentar z moji strany, protoze netlacim ani jednu ideologii, jen se pozastavuju nad tim "ze je to prece jasny".

Je tu vedecky konsenzus, jsou to spousty lidi delajicich kvalitni praci. Neprijde mi fer ani tvrdit, ze si na tom masti kapsu a delaji to pro svuj profit (i kdyz nekteri urcite ano). Ani ze jsou neschopni a vlastne to cele stavi na irelevantnich datech a celemu tomu nerozumi. To je fakt debilni - sorry, ale fakt debilni - zkratka.

Ad globus - nektere globalni sily nezmenime (Rusko), nektere se vyvijeji samy velmi dynamicky tak, ze dneska jsou proti nam pozadu, ale za 10 let muzou byt daleko pred nama (Cina?) a nektere se budou chovat pragmaticky, ale ne uplne oddelene od Evropy (USA).

 

EDIT: Berte, mas pravdu, ma smysl tlacit na velke hrace, aby brzdili i oni. Ale abys mohl neco takovyho autenticky delat, musis zacit u sebe.

Edited by skalis
Link to comment
Share on other sites

před 7 minutami, skalis napsal:

Mame dost co zkoumat, ale aktualne existuje nejaky vedecky konsenzus, ktery rika, ze mame problem. Tenhle kosenzus je treba kriticky challengovat, neni to dogma, ale nejakou relevanci to asi ma. Tim padem zrejme ma smysl tahat za brzdu - a zase je tu politika - budto budeme tahat za brzdu a bude nas to bolet (i kdyz v kontextu dnesniho evropskyho blahobytu to jsou pobreky), nebo se na to vysereme a po nas potopa, at si to vyzere nekdo po nas (nebo nevyzere, pokud jsme se pletli a ten konsenzus byl vedle).

Vědeckej konsensus je takřka protimluv, doporučuju přednášku M. Crichtona na Caltechu, třeba... Jinak se mi líbí, jak se k tomu vyjadřuješ - bez ironie, myslím hlavně tu pokoru a absenci fanatismu typickýho pro tuhle problematiku...

Link to comment
Share on other sites

před 28 minutami, skalis napsal:

... Ani ze jsou neschopni a vlastne to cele stavi na irelevantnich datech a celemu tomu nerozumi. ...

Jestli to bylo ke mně, tak tohle jsem ale nenapsal. Jestli ne, omlouvám se za vztahovačnost.

No a ad globus: To míním spíše z pohledu toho, aby si lidé uvědomili, jak velké zejména rozlohou některé země na planetě jsou (jak velké území má kdo možnost přímo ovlivňovat nebo na kterém / pro které uplatňuje nějaké zájmy) v porovnání s tím naším malým evropským soustátím (ve kterém navíc na spoustu věcí neexistuje jednoznačná politická shoda).

Edited by geometr
Link to comment
Share on other sites

Green Deal je bohužel špatně nastavený a to z jednoho prostého důvodu, odtržení většiny politiků od reality všedního dne. To odtržení se projevuje v poslední době velmi často důsledky jejich minulých rozhodnutí:
Aktuální AdBlue kauza – totální nepochopení situace v dopravě – ty auta opravdu nejdou nastartovat bez AdBlue. AdBlue nejde vyrobit bez plynu resp. výroby hnojiv.
Emisní povolenky vyšroubované spekulanty, totální nepredikovatelnost vývoje, jako proč se s tímto obchoduje???
Euro normy na auta, respektive jejich nesmyslná přísnost do budoucna a přechod na elektro – je to nesmysl a my všichni se složíme na infrastrukturu pro pár nadšenců
Rušení jaderných elektráren v Německu – ale jedeme na uhlí
Nenaplněné zásobníky plynem v Evropě – zde naprosto sedí „až se zima zeptá, co jsi dělal v létě“
Brexit  - já si ještě pamatuju přejezdy hranic za totáče, po revoluci když jsme nebyli v EU a pak EU. Kdo to zažil, tak musel vědět, že když na hranice posadí celníky a ouřady, tak to půjde do kopru. Jenže Boris a ten jeho poskok, ani Farage a ostatní Brexitáři nikdy nestáli s naloženým autem na celnici 12, 24 i víc hodin, nebo už na to zapomněli.
Situace v UK s řidiči, řezníky, pracanty v zemědělství – to si opravdu mysleli, že jim to budou dělat Britové, nebo imigranti z Commonwelthu? Vždyť skoro všichni na východ od Řecka se na prase nemůžou ani podívat, natož na něj sahat. Včera rozhovor s anglickým novinářem – UK uvolnila tisíce víz pro řidiče a řezníky – aktuálně se přihlásilo několik stovek lidí.
Vlády v ČR, které byly schopné i dobrou či užitečnou legislativu z EU totálně posrat a zkomplikovat – důsledkem bylo propadnutí peněz z EU nebo zbohatnutí pofiderních existencí a politiků.
A je toho asi víc, jen co jsem si vzpomněl narychlo z poslední doby
Obávám se, že Green Deal dopadne podobně neslavně, pokud nebude změněn a nenajdou se politici s koulema, kteří ho vrátí do reality. 
Evropa to stejně sama nevytrhne.

Druhým problémem jsou firmy a „investoři“ kteří vydělali ohromné množství peněz na špinavých technologiích a byli nebo ještě jsou největšími znečišťovateli, ale dneska se navenek tváří jako tahouni zelených technologií a lobují za ně u politiků. (chovají se jako Norsko – zbohatli jsme na ropě a plynu, teď jsme eco/elektro a váš vzor). A Bohužel jim to tak nějak nevěřím. Dokud z toho bude téct státní podpora tak to budou tlačit, pak děj se vůle boží.

Nemám nic proti ekologii a šetrnému chování k přírodě, omezení plastů, snižování produkce CO2, osobní zodpovědnosti atd. Snažím se chovat tak aby za mnou nevznikaly zbytečné škody a odpady. 
Např. ze stavby jsem nechal odvézt všechno co mohlo být nebezpečné do OZA a zaplatil to, namísto toho abych to někde zakopal, nebo vysypal do lesa. 

Z ekologie se ale stalo náboženství a politici si z toho udělali poslání bez ohledu na to kdo to odskáče. A zatím to vypadá, že to odskáčou občané jednotlivých zemí. Nejdříve ti nejchudší a vzápětí střední třída. A pak příjde čas pro Pitomia a podobné populisty, což nebude pěkné už vůbec.
 

Link to comment
Share on other sites

před 15 hodinami, skalis napsal:

Překvapuje mě rozhodný přesvědčení místních, že Grean Deal je čirý zlo. Čím jsem starší, tím opatrnější jsem v kategorickejch soudech. Globální oteplování se děje, i když mu úplně nerozumíme, to je pravda. Pokud je ale člověk zásadním přispěvatelem, tak nás prostě v budoucnu čekají problémy. To znamená, že to ponese svoje náklady a dojde k nějaký formě transformace (ekonomiky, dopravy, průmyslu). Když budeme dělat "jakože nic", budou ty náklady možná vyšší a změny překotnější a to může být průser. Když začnem dřív, náklady se rozmělní a třeba změny budou pozvolnější. Neříkám, že to je daný a není nutné to podrobovat diskusi a zkoumání, ale zdráhám se to jednoznačně odmítat a trvat na minulém stavu. Minulý stav zakonzerovat nejde a nikdy nepůjde.

 

Nechci slepě obhajovat Green Deal, to v žádném případě, ale zároveň to nechci hodit bez zamyšlení do koše. Koneckonců největší evoluční výhoda lidskýho druhu je schopnost přizpůsobit se změnám.

Možná by stálo za to si přečíst perly Ottmara Edenhofera k tomuto tématu…..

Link to comment
Share on other sites

Moje 2 centy k automotive:

místní fabrika co vyrábí pro Škodu (plasty, těsnění apod.) již od září rozdává výpovědi, propuštěno vice jak 100 lidí, vč. zaměstnanců co tam pracovali např. 6 či 8 let, všichni odchází s odstupným nad rámec zákonné povinnosti, většinou 5-ti měsíční odstupné. Při 100 lidech docela balík a pěkný zásek do cashflow když tak počítám že za 5ti měs. odstupné můžou mít zc na 60% na překážkách po dobu 8+ měsíců . . . a zároveň takové rozhodnutí tu firmu nepoloží (ne, obří firma to není, ale pravda, nevím jaké úlevy dostali, myšleno daňové výhody na X let a další pobídky).

 

A dva centy k ekologii a autům.

Beru kalkulačku a počítám novou silnici nedaleko, zrenovovaná je hezky. Takže . . . tu silnici z bodu A do bodu B kterou budeme dělat znovu (jo, dělalo se i komplet lože), postavíme rovně jako přímku, nebo ji povedeme po původní trase kde byla v 18. století vyšlapaná cestička podél potoka (který dnes teče o půl km jinde?). Noooo . . . uděláme užovku, lidi rádi jezdí zatáčkama, navíc jsou na obě strany pole, tam když dají kolchozníci kukuřici tak to bude superbezvadný. 

Podle mapy.cz je klikatice vs. přímka o 500m delší.

1000 aut za den (yes, vidlákov) × 500m x 365 dní x 20 let =  . . . . km (schválně si to spočítejte)

A to se dá přeložit jako třeba 6 litrů na sto = NAVÍC a zbytečně ohromujících  . . ..  litrů paliva. A . . . . sjetých pneumatik. A vlastně . . . . zbytečně vyrobených aut. A to je jediná rovná vs. podle zvyku klikatá silnice někde v prdelákově.

Edited by Tom4
Link to comment
Share on other sites

Ty silnice v přímce, to napadlo už kdysi inženýry v Americe. Nakonec se to moc neosvědčilo, páč lidi když nemusí točit volantem mnohem častějc usnou a nabouraj. Tak to je taky jeden z důvodů proč se silnice projektujou podle norem jako užovka a ne jako přímka.

Link to comment
Share on other sites

Ale musíte uznat že někdy by to šlo :) a že to vůbec není blbej nápad. Pravda, když jsem brázdil silnice za oceánem tak každá mírná zákruta byla pomalu důvodem k oslavě  😂😂😂 nápadů vod tama bych měl více, vpravo na červenou povoleno, HOV pruhy, semafory až ZA křižovatkou . . . ;)

Ovšem někde na frekventované silnici s 30.000 auty za den ušetřit kilometr . . . tak jsou ty šílené čísla z předchozích výpočtů ještě šedesátinasobné. 

Link to comment
Share on other sites

Když to shrneme, tak asi většina lidí chápe tu nutnost. Ale zároveň je štvou nekoncepční kroky a nařízení a pak také skutečnost, že jakékoliv dotace se vždy zneužijí k obohacení ne lépe technicky připravených, ale byrokraticky šikovnějších...

Edited by safi
Link to comment
Share on other sites

před 1 minutou, Tom4 napsal:

le musíte uznat že někdy by to šlo :) a že to vůbec není blbej nápad. Pravda, když jsem brázdil silnice za oceánem tak každá mírná zákruta byla pomalu důvodem k oslavě  😂😂😂 nápadů vod tama bych měl více, vpravo na červenou povoleno, HOV pruhy, semafory až ZA křižovatkou . . . ;)

Ovšem někde na frekventované silnici s 30.000 auty za d

jaká je výhoda semaforů za křižovatkou? Mě semafory před křižovatkou přijdou více blbuvzdorné. 

Link to comment
Share on other sites

Hlavně ve městech, první najede až k čáře a je to o dost přehlednější. Kdo má kabrio nerozumí, kdo má 2 metry plně chápe  ;)

Link to comment
Share on other sites

před 22 minutami, Tom4 napsal:

Ale musíte uznat že někdy by to šlo :) a že to vůbec není blbej nápad. Pravda, když jsem brázdil silnice za oceánem tak každá mírná zákruta byla pomalu důvodem k oslavě  😂😂😂 nápadů vod tama bych měl více, vpravo na červenou povoleno, HOV pruhy, semafory až ZA křižovatkou . . . ;)

Ovšem někde na frekventované silnici s 30.000 auty za den ušetřit kilometr . . . tak jsou ty šílené čísla z předchozích výpočtů ještě šedesátinasobné. 

Tome, Tome, ty srsis napadama :-))))- vpravo za červenou snad není daleka hudba budoucnosti. Stavění rovných silnic ti řekl dostatečně geometr :-)) a semafory za, tam se přiznám, že výhodu prostě nevidím ( v tomhle systému jsem nikdy nejezdil, takže asi ostych z neznalosti).

Link to comment
Share on other sites

před 35 minutami, Tom4 napsal:

Hlavně ve městech, první najede až k čáře a je to o dost přehlednější. Kdo má kabrio nerozumí, kdo má 2 metry plně chápe  ;)

Jj, jako nekdo kdo byl v US devet let a meri skoro 190 cm, tak jsem si za 3 roky co jsme zpatky nezvyknul. Ve vetsine evropskejch aut abych si zlomil krk, kdyz stojim prvni. 

Link to comment
Share on other sites

A to jsem střízlivý 😂😂😂 to bych sypal z rukávu esa. Někdy je fajn rozhlídnout se jak se co dělá jinde a poučit se. Mimochodem jak se to udělá s pozemky pro koridor pro vysokorychlostní vlaky? 

Jóóo, už jsem si vzpomněl co mě u eko a auto 2 centů ještě se.e a strašně:

Olomouc, obchvat a navázání na dálnici na Mohelnici. Provizorní řešení kruháčem od roku 2007. A když bude štěstícko přát tak jen do roku 2026. Takže odhaduji 2035? Tedy čtrnáct až dvacet či třicet let tam stojí denně fronty čoudících aut a kamionů a otravujeme si vzduch. Neznám vytížení a množství aut co tam projede (fakt hodně). Viz. příloha, jezdí každé auto o 1,5km více . . . už 14 let a ještě X let budou. Zbytečně. Tyhle věci by měly být řešeny prioritně, vlastně dostavbou toho kousku se okamžitě ze dne na den sníží emise a vliv dopravy o polovinu?! (třetinová úspora vzdálenosti plus X minut průjezd vs. XX minut popojíždění) v daném místě.  Když už chceme přemýšlet ekologicky, začal bych u těchto věcí. Já, snílek ;)

Edit upraveny obrázek pro neznalé, černě vyznačená část neexistuje i když by měla, jezdí se po modře vyznačeném "provizoriu"

600708098_2021-10-2217_32_23.jpg.eb0567d0acf049f445328cc3747a6eb3.jpg

@kloubik pamatuju si zděšení svých spolujezdců když jsem po návratu z usa jezdil doprava na červenou  :cheers: 😂😂😂

 

Edited by Tom4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...