Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

před 1 minutou, geometr napsal:

No dobře. Ale náš zabezpečovací systém existuje a funguje. A to, že evropský ještě nefunguje, snad znamená, že na všech modernizovaných nádražích (namátkou, co mě tak na první dobrou napadá, jsou v pořadí třeba Kladno, Brno...) nenainstalujeme žádné funkční zabezpečení a budeme tupě čekat, až bude funkční nějakej jinej, evropskej? Kolik let (mrtvol a zničenejch vlaků) budeme čekat? Já nechápu, že v dnešní době je vůbec možné na takovém polotovaru povolit provoz. Nechápu. A je to dost děsivý mimochodem.

Ony ty zabezpečovače jsou (MIREL), ale takový, který by vlak sám zastavil, je až ten ETCS.

Jinak viz. Radek124 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je vlaková část. Tu vlak určitě funkční má. Nádraží nemá evidentně  funkční zatím žádnou. No, mohli bysme dál spekulovat o kolik by byly ztráty a škody menší při použití alespoň toho, co existuje, nemá to ale smysl. Možná jsem naivní, ale snad z toho všeho vzejde alespoň nějaké ponaučení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, infrastruktura je sto let za opicemi.

Ale jak nemám nařízení EU rád, tak tady byla jejich šance udělat něco užitečného.

Ono totiž na železnici je to každý pes jiná ves a při přejezdech z jedné země do druhé se mění spousta věcí (ani ten rozchodu není v celé EU stejný - třeba Španělsko).

Takže sjednocený systém ETCS by byl fajn, kdyby ovšem fungoval (info přímo od dopravců , že není spolehlivý) a netáhlo se to roky....

Na silnici stačí mít řidičské oprávnění na autobus nebo kamión a člověk projede celou Evropu křížem krážem (s lidmi/nákladem). Mimochodem tam ta bezpečnost taky není nijak systémově vyřešená (ročně se vyseká mnohem více kamionů a autobusů než vlaků).

Bohužel železnice je v tomhle obecně mnohem komplikovanější, protože v minulosti si tou odlišností státy hlídaly svou řekněme exkluzivitu a nikdo z venku se v podstatě na lokální trať nesměl dostat ☹️

A to naše existující zabezpečení zastaví vlak jenom tehdy, když dojde k překročení rychlosti, nikoli když jedou vlaky proti sobě (a tam rychlosti překročeny nebyly). Alespoň jsem o tom neslyšel a to se v tomto prostředí tak nějak pohybuji (ale nejsem fíra).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ponaučení v tom že na tuzemské železnici panuje alibismus a inherentní odpor k automatizaci čehokoliv, protože za všechno někdo musí nést zodpovědnost - a ze všeho nejtěžší je samozřejmě razítko. I když na památnou hlášku z korporátní projektové porady "projekt k rozvaděči ještě nemáme, ale razítko drážního úřadu o úspěšném provedení testovacího provozu už máme" si až do smrti vzpomenu při každém nástupu do vlaku :skull:

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poustim se vcera posledni predvolebni debatu, ze vcera z ekonomky, delal to Radiozurnal. Ohledne klimaticky zmeny, Vondra na tu plnou aulu prej “zvednete ruku, komu nekdo zemrel na nasledky globalniho oteplovani..”. Fuj ho, zmrd, zaplatpanbuh ze sem je nevolil a uz nikdy nebudu volit stranu spojenou s ODS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se zamysli nad složením volebních komisí nikoli z hlediska počtu osob, ale z hlediska eliminace podvodu samotnými členy volební komise, napovím,pokud by byli členové VK z jedné politické strany. Už Ti to hlava bere?

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Nick06Máš recht - v jednotném Rusku a blaženém Bělorusku stačí jeden, co to tam (dle instrukcí co mu shora určí počítač) naháže a úspěšně vykáže… no a v pevninské Číně už se s volbama nezdržují dávno, protože strana a vláda přece nejlíp ví co pracující lid potřebuje ✊

PS: Bert mě předběhl 👍

Upraveno uživatelem Radek124
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

[mention=38560]Nick06[/mention]Máš recht - v jednotném Rusku a blaženém Bělorusku stačí jeden, co to tam (dle instrukcí co mu shora určí počítač) naháže a úspěšně vykáže… no a v pevninské Číně už se s volbama nezdržují dávno, protože strana a vláda přece nejlíp ví co pracující lid potřebuje
PS: Bert mě předběhl
Ok, pokud počet lidí ve volební komisi je důležitý pro demokracii ať je jich tam klidně více.

Odesláno z mého SM-A528B pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, geometr napsal:

👍 Jo, tak nějak to vidím taky. No a dost možná, že právě vlivný dopravce si to možná nenechá hodit celý na sebe (i když nejspíš chyba strojvůdce tam byla a jeho vagony taky asi nebyly zrovna v top kondici).

Tak tady je ortel, pokud jde o lůžkové vozy:

Příčinou tragédie byla konstrukční chyba, uvedl RegioJet. Spací vozy stahuje z provozu - Novinky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě pořád se někdo diví kde vzal Putler tu drzost vytáhnout na Ukrajinu, když "mocnou EU" už v té době reprezentovaly takové autority jako likvidátorka Bundeswerhu Lejnová, brabantský intrikář Michel a tenhle senilní tragéd? Obávám se že ať volby do nejvyššího sovětu dopadnou jak chtějí, hrdé národní partaje se nám zase poslušně sesypou do tradičního panevropského duopolu EPP+ES, čímž si zajistí prebendy a náklonnost bruselských lobistů - a marné tlachání ve stylu že "zlu je nejlepší čelit semknutím se a respektem k viníkům" bude pokračovat další 4 roky :shit:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k těm vlakům - ty 40 let, napůl zrezlé lůžkáče, co vyřadili v Rakousku 20 let zpětně si o tento průser přesně říkaly.  Když se podíváte na ty fotky z nehody, tak obě mašiny jsou v pohodě - žádné poškození z nárazu ze předu - jen poté se nahrnuli vagonky a u nákladního uhla "korba" mašinky, u osobáčku se totálně zbortila bouda a ty lidi to v tom rozmáčklo. A najednou Jančura lítá a hýká, jak se musí provoz těhle vagonu zakázat 😄 alibista. Tohle je ale v ČR přesné - o potencionálním průseru většina zodpovědných ví, jen se čeká dokud se něco nevysere. 

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě teda trochu dráždí ta věta "příčinou tragédie byla konstrukční chyba". Ať se na to dívám sebedůkladněji, pořád mi vychází, že příčinou bylo selhání někoho nebo něčeho, následkem byla srážka vlaků, a výsledkem byla tragédie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S příčinou srážky máš pravdu, řeší se to, zdali ty následky nemohly být menší. Když už dojde ke srážce ,tak je lepší sedět v novém dvoutunovém SUV než ve staré Fabii. Teda za předpokladu, že zrovna nejsi v tom SUV jako viník.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, safi napsal:

Konečná a spol 8%?  Jinak hodně zajímavá čísla, která ale věrně odpovídají společenské náladě.  Úspěch Turka překvapil. 

Jen safiho, nepomohla ani blbuše z Nerudovky.

To přežiješ.☕

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

10 % pro Turka mě překvapilo taky, ale tak masáž jednoduchými řešeními složitých témat fungovalo vždycky a když si přičteme sociální média = úspěch

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...