Přejít na obsah

Stavba domu (rady, tipy)


Doporučené příspěvky

Já netvrdím, že je potřeba tam cpát polystyren, ale použití 30tky Ytongu je dle mého velice nestandardní (budu li diplomatický). Pokud nechci zateplovat a zároveň mít tepelnej komfort, použiji nějakej porotherm 440 např.

Dál asi opravdu nemá cenu diskutovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám ytong 450 lambdu, část baráku je lehce zateplená (jen posunout rosný bod do zateplení) a na část baráku má přijít dřevěný obklad, tak tam není nic. Jeden roh u stropu, věnec je v ytong profilu, zateplený a stejně tam v zimě kondenzuje voda. Ještě před zimou tam pujde vata a jsem rád že jsem to zjistil dřív než se tam dal dřevěný obklad

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tydlety různý ytongy moc nemusím. od výroby je beton prostě vlhkej a dlouho vysychá. určitě jste viděli realizace z pěnobetonu, jak se spáry za čas propsaly na fasádu...

nevěřím nějakým laboratorním výsledkům co se týče lambdy u pěnobetonu, ani omylem. 

v tom má výhodu keramickej střep ať je to jak chce.

dodržet technologickou kázeň na stavbě z masivu bez zateplení obecně je extra náročný a pokud budu cokoli zevnitř sekat do obvodových stěn, tak je to celý o ničem.

pokud bych teď stavěl, tak volím jakoukoli (co zrovna je) keramiku, třeba 240 a na to 160-200 vaty. nemusím řešit drahý detaily, zdivem si natahám sítě jaký chci a hlavně mi ta vata podrží teplo naakumulované v cihle.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jenomže ona podrží to teplo i v létě. Venku se ochladí na příjemných 18-20 a v baráku je ve 3 hodiny ráno ještě pořád 28 stupňů. Teď žiju v důkladně zatepleném baráku a zařekl jsem se, že radši v zimě trochu více přitopím, než bych v létě trpěl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tydlety různý ytongy moc nemusím. od výroby je beton prostě vlhkej a dlouho vysychá. určitě jste viděli realizace z pěnobetonu, jak se spáry za čas propsaly na fasádu...

nevěřím nějakým laboratorním výsledkům co se týče lambdy u pěnobetonu, ani omylem. 

v tom má výhodu keramickej střep ať je to jak chce.

dodržet technologickou kázeň na stavbě z masivu bez zateplení obecně je extra náročný a pokud budu cokoli zevnitř sekat do obvodových stěn, tak je to celý o ničem.

pokud bych teď stavěl, tak volím jakoukoli (co zrovna je) keramiku, třeba 240 a na to 160-200 vaty. nemusím řešit drahý detaily, zdivem si natahám sítě jaký chci a hlavně mi ta vata podrží teplo naakumulované v cihle.

 

 Na dnešní silikonovou fasádu se nic nepropíše.

(edit, ale sám jsem to ze stejnýho důvodu zateplil)

Upraveno uživatelem financ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jenomže ona podrží to teplo i v létě. Venku se ochladí na příjemných 18-20 a v baráku je ve 3 hodiny ráno ještě pořád 28 stupňů. Teď žiju v důkladně zatepleném baráku a zařekl jsem se, že radši v zimě trochu více přitopím, než bych v létě trpěl...

 

28°C??? Daj skladbu strechy a stien, lebo sa mi to nejako nezdá. S takouto teplotou som sa stretol len pri slabo zaizolovaných podkrovných priestoroch resp. bytoch.

 

Inak dosť ľudom pomohlo zatepliť so striekanou izoláciou. Má dlhší fázový posun, t.z. dokáže udržať viac tepla v sebe ako minerálna vata.

Upraveno uživatelem Diablo1st
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ci je (poro)beton vlhky alebo nie je irelevantne, ked do omietok a podlahy nasledne nalejes 10 kubikov vody. Dom ma proste preschnut po uzavreti, najlepsie aspon pol roka. Malo kto to robi, ale potom sa nestaci cudovat plesniam. Idealne kurenim v krbovej vlozke (kludne docasnej) a elektrickymi vysucovacmi.

Co sa tyka tehly, tak je to podla mna technologia minuleho storocia ktora sa uz prakticky v ziadnom ohlade nemoze rovnat napr. s Ytongom.

Ale kazdy strojcom svojho stastia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

28°C??? ...

Je to rohový byt (první patro, pod ním i nad ním jsou další byty se stejným problémem), na který svítí celý den slunce. Ať by to bylo z čehokoliv, tak přes den naakumuluje tolik tepla, že ho dokáže ta izolace podržet celou noc...

Upraveno uživatelem JaRooN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to rohový byt (první patro, pod ním i nad ním jsou další byty se stejným problémem), na který svítí celý den slunce. Ať by to bylo z čehokoliv, tak přes den naakumuluje tolik tepla, že ho dokáže ta izolace podržet celou noc...

 

Tak teraz mi to je už jasné.

 

Ako máš poriešené kúrenie? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to imho je o víc faktorech. Ytong má dost slabej akustickej utum, takže když si člověk udělá tenký příčky je v baráku dost věcí slyšet (podívejte se do katalogu xella co mají na mezibytové stěny - VPC Silku, keramika AKU cihly, který mají mnohem víc "masa"), ... mám garáž s pařboudou z ytongu static 200 a byl jsem překvapenej, jak to drží zatím i bez zateplení...

 

U karamiky mi osobně nesedí směr, kterým se ubrala, kupovat vzduch v pidi tenkých komůrkách, sekat se do těch cihel může míň jak do toho tlustýho ytongu, ale možná jsem jen předpojatej, každopádně mě to prostě nejde pod fousy

 

Sám jsem šel do VPC a kdybych to měl přehodnocovat dnes, vzal bych možná nejmasitěší keramickou cihlu (asi 250, nebo jak by spočítal statik). Kdyby někdo dělal broušenej plnej blok, tak ideálně ten. Spousta pasivních baráků se dnes staví právě z materiálu s velkou objemovou hmotností kvůli akumulaci a na to větší izolace (jak moc je to blbě nebo špatně musí říct nějakej stavař) V zimě to udržuje teplo, v létě chladné stěny udržují klima v baráku, jen si člověk musí dát bacha, aby tam to "teplo" nenatahal, neměl okna na západ, .... já vybíral na základě zkušeností od známých, kteří v tom již pár let bydlí a chválí si to.

 

Jaroone, jak řešíš aby ti to "neprotahovalo"? budeš to mít pod tím obkladem něčím zatažený, nebo tam bude aspoň folie? Měl bych strach asi jen z toho, sice je tam pero-drážka, ale co jsem viděl, tak přes to celkem solidně fouká...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pod jakým obkladem? Celý dům bude obložen masivním dřevem. Mezi zdí a dřevem bude větraná mezera cca 60mm. Větraná znamená, že tam bude "protahovat" cíleně ;)

Pokud myslíš, zda bude cihla něčím pokrytá, tak samozřejmě tam bude hrubá vnější omítka, holé cihly bych samozřejmě nenechával.

Upraveno uživatelem JaRooN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, to jsem myslel, jestli pod tím obkladem budeš mít něco natažený nebo budou holý cihly, jinak jsem pochopil, že budeš mít provětrávanou fasádu.... Imho by dávalo smysl do toho dát i třeba 5cm vaty, ale chápu, že už to máš rozhodnutý...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pod jakým obkladem? Celý dům bude obložen masivním dřevem. Mezi zdí a dřevem bude větraná mezera cca 60mm. Větraná znamená, že tam bude "protahovat" cíleně ;)

Pokud myslíš, zda bude cihla něčím pokrytá, tak samozřejmě tam bude hrubá vnější omítka, holé cihly bych samozřejmě nenechával.

Obložení dřevem svisle. Vodorovné "zaflakuje" drží se voda. Nebo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové,

teď jsem objevil toto vlákno ;-) a rád bych sem dal svoji zkušenost. Letos to je už nějakých 8 let co bydlíme v našem vlastním domku. Ani se mi nechce věřit jako to letí :-) je to jak včera když jsem googloval a hledal z čeho vlastně, jak a co budeme stavět...

No výsledek je nakonec nízký bungalov - 3 pokoje, velký obyvák s jídelnou a kuchyní, částečně zastřešená terasa a velký přístřešek pro dvě auta.

Dům jsme postavili po různých spekulacích pouze z nejsilnějšího porothermu 440 lepeného pěnou, jakákoliv dodatečná izolace nám byla rozmluvena s tím, že se nevyplatí.

Oproti projektu jsme zrušily vysoké stropy (původně až k hřebenu :-) nechaly rovné zato pořádně zateplené (280mm) minerální vatou. Okna jsou standart plast v té době 2vrstvá. Střechu jsme zvolili v profilovaném plechu a trochu exotiku od Gerardu z N. Zélandu ;-) kde díky nízké hmotnosti se dalo rozumně ušetřit na konstrukci krovů resp. sbíjených vazníků. Vytápění do podlahovky máme kondenzačním plyn. kotlem i s ohřevem teplé vody (75l), doplňkové máme v obyváku krbovky, které využíváme opravdu svátečně. Sám jsem si pak udělal ventilaci s rekuperační jednotkou do všech místností - běží pouze určitých hodinách.

Ve výsledku máme roční platbu za vytápění, ohřev vody a vaření (vše plyn) cca 17tis.

Před 2 roky jsme ještě nechaly dát na okna venkovní žaluzie (pouze manuální) a především v létě je to fakt poznat.

Nad čím teď aktuálně přemýšlím je ohřev vody z fotovoltaiky, zda se to s využitím aktuální dotace vyplatí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si tu čtu o Fisherově firmě Gerard z N. Zélandu a zjišťuju, že jsi šel v případě ocelový tašky do jedinýho originálu - všechny ty Ranilly, Lindaby, Satjamy etc jsou vlastně fejky nebo homáže :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:-D dobrý přirovnání

V té době toho ani tolik na výběr v téhle kategorii moc nebylo, cena byla sice trochu vyšší ale výsledek jak provedením tak vzhledem za to stál. Nyní myslím už je dělají i v evropě, v Maďarsku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...