Jump to content

Elektrokolobezka, jakou vybrat


Recommended Posts

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

(Kugoo S1Pro, 1545 km najeto)

Tak report o prvním problému, a hned libovka. Včera jsem jel nakupovat do cca 3km vzdáleného krámu a na zpáteční cestě kolobrnda najednou bez varování "zhasla". Všechno mrtvý, i displej.

Dojel jsem domů odrážením, a začal zjišťovat, co s tím. Návod jsem nenašel, takže se prosímvás nesmějte mý absolutní neznalosti terminologie a mým elektrotechnickým vědomostem na úrovni blondýny. Koloběžka si "bere" podle sklonu terénu a zvolené rychlosti 0 - 12 něčeho (A?), pracuje v rozsahu napětí 42,0 něčeho (plně nabito) až 29,2 něčeho (téměř vybito).

Koloběžka se vypnula během jízdy v okamžiku, kdy baterie ( podle předchozích zkušeností) musela být ještě ze dvou třetin nabitá (pokud se s ní náhle něco nestalo a nezačala se vybíjet mnohem rychleji (pokles napětí)).

Doma jsem ji tedy na zahradě zkusmo zapojil do nabíječky. Během půl hodiny nabiječka zelenou ledkou indikovala plné nabití a já zkusil kolobku zapnout. Naběhla normálně. Bezstarostně jsem si řekl, že to asi bylo nějakou tepelnou pojistkou, ačkoliv terén ani zátěž před problémem nebyly nijak neobvyklé.

Dnes jsem kolobku vytáhnul a jel jsem stejnou trasu. Subjektivně mi přišlo, že napětí klesá rychleji, ale ne nějak fatálně. A teď pozor. Při stavu nabití 37,5 něčeho (tj nabito víc než z poloviny) to najednou chcíplo zas, ovšem tentokrát už na cestě do krámu, po cca kilometru jízdy. A co je nejdivnější - na naprosto stejném místě (tolerance 2-3 metry). A přesně v tom mistě je hned u silnice stožár s telekomunikačním zařízením. Tak nevím, jestli to je neskutečná náhoda nebo to může mít nějakou souvislost. Nemůže být pod vozovkou nějakej silovej kabel? Asi blbost, co.

Zitra to zkusím znova...

Link to post
Share on other sites

@martar Asi nepomůžu, ale aspoň poděkuju za reálný test dosažitelného počtu cyklů čínských lithiových baterek (zde 36V, 7,5Ah)... Protože jestli do toho s nabíječkou 42V*1.5A už po půlhodině nenasoukáš víc, znamená to že už po cca 50 cyklech nezbývá ani desetina projektované kapacity (reportované napětí neřeš, tyhle krámy při velkém odběru dost kecají) a baterka je nejspíš zralá na vyhození/repasi. Na něco jako záruku radši předem zapomeň: Předpokládám že s 1500 km ten výdobytek moderní mobility nebude mladší než měsíc, žes přes zimu nedobíjel měsíc co měsíc a žes určitě nebyl na předepsané (samostatně placené) garanční kontrole - čímž dle manuálu automaticky ztrácíš nárok na cokoliv (co jsem koukal mají to všichni všichni hajzlíci ošéfované stejně - bábi má k dojíždění na zahradu podobného "mopeda", jen trochu silnější motor i baterka, nabíječka je ten samej "přímotopnej" shit). Každopádně je dobré vědět na co se připravit a kolik ta "ekologická" sranda bude stát... -_-

Link to post
Share on other sites

martar, a nezkoušel si jet se projet jiným směrem aspoň 3-4km, abys zjistil zda po jiné cestě to jede bez problému? Jinak Tvá myšlenka, jestli to nemůže být, tím že je v tom místě pod cestou nějaký kabel, který by to mohl způsobit se mi nezdá, kabely jsou uložené dostatečně hluboko a ještě i v chráničce, spíš náhoda. 

Link to post
Share on other sites
před 11 hodinami, Radek124 napsal:

@martar Asi nepomůžu, ale aspoň poděkuju za reálný test dosažitelného počtu cyklů čínských lithiových baterek (zde 36V, 7,5Ah)... Protože jestli do toho s nabíječkou 42V*1.5A už po půlhodině nenasoukáš víc, znamená to že už po cca 50 cyklech nezbývá ani desetina projektované kapacity (reportované napětí neřeš, tyhle krámy při velkém odběru dost kecají) a baterka je nejspíš zralá na vyhození/repasi. Na něco jako záruku radši předem zapomeň: Předpokládám že s 1500 km ten výdobytek moderní mobility nebude mladší než měsíc, žes přes zimu nedobíjel měsíc co měsíc a žes určitě nebyl na předepsané (samostatně placené) garanční kontrole - čímž dle manuálu automaticky ztrácíš nárok na cokoliv (co jsem koukal mají to všichni všichni hajzlíci ošéfované stejně - bábi má k dojíždění na zahradu podobného "mopeda", jen trochu silnější motor i baterka, nabíječka je ten samej "přímotopnej" shit). Každopádně je dobré vědět na co se připravit a kolik ta "ekologická" sranda bude stát... -_-

Kupována v půlce března, jezdil jsem na ní do práce, naprostá pohoda, baterie se chovala po celou dobu tak nějak stejně, dojezd se nezmenšoval. Až do 19.8. jsem na ni jezdil denně minimálně 8 a maximalně 19 km. Od 20.8. jsem kvůli dětem jezdil denně nebo obden jen kratší trasy 2 - 3 km a koloběžku pokaždé znovu dobil. Nevim, zda jsem tou změnou režimu a dobíjením baterie vybité jen ze čtvrtiny nezpůsobil změnu chování baterky, ale v denšní době už snad baterie paměťový efekt nemají, ne?

Dneska to zkusím znovu "kroužením kolem komína" a uvidím, co bude dál. Nová baterie bude stát 2-3 litry odhaduju, to by byl vcelku drahej provoz kč/1500 km.

Edit: počet cyklů (resp připojení k nabiječce) odhaduji na 180.

Edit 2: pokud by to byl konec životnosti baterie, byla by ta křivka najednou hodně strmá.

před 3 hodinami, Standis napsal:

martar, a nezkoušel si jet se projet jiným směrem aspoň 3-4km, abys zjistil zda po jiné cestě to jede bez problému? Jinak Tvá myšlenka, jestli to nemůže být, tím že je v tom místě pod cestou nějaký kabel, který by to mohl způsobit se mi nezdá, kabely jsou uložené dostatečně hluboko a ještě i v chráničce, spíš náhoda. 

Jj, budu to testovat dál. Ten silovej kabel pod silnicí (kde navic před týdnem řádil bagr a vyplňoval díry ve vozovce štěrkem) mi připadl o trochu pravděpodobnějši než varianta, že mi kolobrndu někdo zlomyslnej vypíná EMP kanonem :D I když... to, že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mně někdo s EMP nejde!

Edited by martar
Link to post
Share on other sites

U Li-ion akumulátorů musíš počítat s tím že baterka ztrácí kapacitu i s věkem, při hlubokém vybití navíc hodně rychle - proto je taky v manuálu ten hint na "dobíjení každý měsíc", aby i po 2 letech zůstalo aspoň 50% kapacity. Každopádně u Číňana nikdy nevíš co do toho naskládal za smetí a jak bylo staré (tipuju to na lepící páskou slepené buřty IMR26650 nebo něco podobného), kde se některé série můžou vybíjet rychleji než ostatní a nevíš kdy elektronika zavelí Halt. Co jsem poptával tak se to řešívá buď výměnou (s tím že za stejné prachy dostaneš v doprodeji celou další koloběžku) nebo repasí pajšlu té baterky, zhruba v ceně kterou píšeš. Což je na 5 měsíců u "alternativního prostředku osobní mobility" fakt drahé - tolik na 1500km nevyvalíš ani za provoz auta, ve kterém se pohodlně sveze 4-5 lidí a se kterým můžeš drandit 10x rychleji v zimě/v létě... :thumbsdown_anim:

Edited by Radek124
Link to post
Share on other sites

Bude to tak, jak píšeš. Dřív max. nabití 41,9 až 42, kolobrnda fungovala až k poklesu na 29,2. Teď jde nabít max na 39,7 a zvadne po kilometru při cca 35-37.... s tím konkrétním místem prvnich dvou defektů to fakt nesouvisí, byla to náhoda.

Výrobce i prodejce uvádí 500-1000 cyklů, takže s mými cca 180 cykly by nemělo jít o běžné dožití baterie. Výsledek tlf konzultace se servisem je, ze pravděpodobně odešel jeden z člànků v bateriovém zapojení.

O výsledku reklamace budu informovat.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Zapomněl jsem napsat výsledek: reklamace Kugoo S1Pro v Datartu proběhla bez problémů, vadný jeden článek baterie, servis v Brně nepomohl, takže po 30 dnech vrácena plná kupní cena. Aktuálně jezdím do prace na kole a jestli najdu k elektrokolobkám zase důvěru, pořídím koloběžku s velmi podobnou mechanikou, ale z lepšího materiálu a s mnohem lepším servisem a baterií. Německou SXT Scooter light plus.

Link to post
Share on other sites

70 km/h na stojáka u elektromopedu s 10" kolečkama, to už možná ani nepotřebuješ helmu :ph34r:

Ale ať nejsem za kazišuka, lidi kvůli adrenalinu a "need for speed" páchají i mnohem nebezpečnější věci a svět se nezboří. Průser je že už se podobných vychytávek začínají chytat i Hamáčci Besipáčci Scheissherrové, takže bych se ani nedivil kdyby při příštím "utahování šroubů" tyhle hračky en bloc překvalifikovali na regulérní motorky s konstrukční rychlostí přes 50km/h, tj. s povinností vozit helmu, řidičák, mít na tom RZ, platit pravidelné výpalné na STK - a samozřejmě podléhat inovovanému bodovému systému "2x a dost"... :thumbsdown_anim:

 

Link to post
Share on other sites

Přiznám se, ze na skládací mikrokolobce mám smrt v očích už při 35 km/h. Dvojnásobnou rychlost si na rozbitých krajnicích neumím představit. Ale jinak síla i dojezd parádní.

Link to post
Share on other sites

Když vidím jak dopadl jeden zdejší člen po pádu na kole v cca 40km rychlosti, tak 60 nebo 70 už může být pekelný. Určitě bych nepočítal s tím že řidičům co mají okolo sebe tunu, dvě či 15 tun železa dojde, že po silnici může letět něco takto rychle . . . 

Link to post
Share on other sites

je to typ Janobike T10, ale prodává se to i pod jiným názvem, objednáno z Číny, dorazila za 6 týdnů, úhledně zabalené a složené ve velké krabici, bez poškození, nic nechybělo, i s EU nabíječkou a montážním zavíracím klíčem s několika imbusama. Přišla i se sedlem a světlama a nabitá, pneu dušové, brzdy kotoučové, hydraulické, dají se krásně poštelovat, a brzdí pěkně, objednal jsem si už ale ještě kvalitnější kotouče a brzd.destičky a i další pneumatiky to vše z Ali. Ještě asi objednám zadní tlumiče, jsou tam ty pružinové, tak dám vzduchové. Co se týče jízdy, po silnici v provozu zatím nejeto, vzal jsem jí jen na cyklostezku, do kopce to jede bez problémů, jen je potřeba zapnout oba motory, ta síla je znát, zkusil jsem vyjet i nerovný kopec s kamenitým povrchem, trochu i štěrk a vyjela to, jen už to hrabalo, tam by to chtělo terénní vzorek. Stabilita při těch 62 bez problémů nic nevibruje, neklepe, jen je potřeba držet pevně řidítka a dát pozor v zatáčce aby to nepodklouzlo, tedy nepřehánět to s náklonem. Má to i dobře slyšitelnej klakson, brzdové světlo jak na přední tak i na zadní brzdu, případně se dá rozsvítit tlačítkem na řidítkách obě světla, přední svítí parádně. Dá se jet buď s pohonem jen zadního kola, nebo k tomu zapnout i přední a má to tři módy rychlosti. Displej má krásné modré podsvícení, dá se i nějak programovat, programy P0-P9, ještě ale nevím co vše se tam dá v těch servisních režimech přenastavit a zespoda je tam i USB vstup, kam se dá napojit mobil a ten se začne nabíjet. Po složení z krabice, bylo potřeba vše dotáhnout, nafouknout, sedlo jsem hned sundal a vyrazil na první zkušební hodinovou jízdu, zážitek super, nemám to ještě moc v rukou, je to má první koloběžka, doteď jen na litru moto, tak s tímhle se v zatáčkách učím 😂. Jinak to doručení z Číny, měl jsem obavy jak to dorazí, jestli vůbec dorazí, zda nebude něco zlomený, chybět, a jestli budou oba motory fungovat, naštěstí vše úplně OK. Nešlo to letecky, to kvůli baterii, tak asi lodí/vlakem, u mě zvonilo UPS, bylo možné i dle čísla sledovat, nic jsem nedoplácel, ani žádné DPH, CLO, platil jsem jen cenu při zadání objednávky na webu, cena sakumprdum na co mě ta sranda vyšla 18.500,- byla na to i nějaká akce, myslím, že tenhle kousek, jak to hodnotím já, tak je cena luxusní👌. Další testování bude až z jara. 

 

Edited by Standis
Link to post
Share on other sites

A kurňa. Parametry skvělý, ale baterie z Činy už nechci. Jen něco značkovýho (Samsung apod) a s kvalitním českým servisem, který umí opravy i případný upgrade.

Každopàdně přeju hodně zàbavy a co nejdelší život koloběžce (a v tomhle případě i jezdci :) ).

Edited by martar
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...