Přejít na obsah

Postěžujte si na hodináře


Doporučené příspěvky

Jéje, to by bylo super, obávám se však, že pokud by kvalita této sítě měla k něčemu vypadat, cena nebude nižší. Kvalitně dneska vybavit hodinářskou dílnu, to už je skoro jak vybavit autoservis. A když ve značkovém servise stojí hodina práce čtrnáct stovek (jak se rozčiloval člověk v diskusi na jiném serveru) a to mechanici kdovíjaké platy nemají a je jich (na rozdíl od hodinářů) relativně dostatek, tak to ta hodinářská práce nebude levnější :(. Ono totiž není moc kde brát, u složitějších strojů je často levnější poslat je k opravě do zahraničí, než je nechat opravit tady!

Školení na opravu (JEDNOHO) nového stroje - to je několik dní v zahraničí a i když výrobce často poskytuje školení zdarma a někdy hradí i ubytování, znamená to pro hodináře velký náklad (minimálně čas a dopravu, někdy i tlumočníka, pokud nezvládá jazyk).

No já právě doufám, že levnější bude. Protože z Prahy zase není rozdíl pro firmy vozit věci na servis do Brna, nebo do Norimberku. Pokud firma udělá servisní sídlo třeba tam...A větším obratem lépe zajistí využití dražších strojů, lidí a technologií. Fakt nechápu, proč je tady všechno, včetně těch hodinářských oprav, tak předražená, když pro zbytek světa patříme pořád pod rozvíjející trhy...Co se aut týče, tak 1400 je cena za opravdu luxusní značky, pokud bych to přirovnal k hodinám, tak k HauHo, tedy ne Omega, což je spíš VW, než Lamborghini. Ale i branži autoservisů je v zahraničí móda, kvalitních síťových servisů, i když ne propojených s prodejem a ochranou mateřské značky. Prostě to je vývoj, a dlouhodobě jsou nesmyslné ceny servisu neudržitelné. Ať už jde o hodinky, nebo o auta.

 

P.S. sítě jako Wempe maji malé servisní dílny v prodejně, a menší věci zvládnou sami, ale zbytek asi posílají jinam.

Upraveno uživatelem Cyber
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 192
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Nebyl jsem nijak zvlášť motivován cenou, ale relativně krátkou dobou opravy. Autorizované servisy jsou schopny vyřizovat servis i několik měsíců ... U standardního strojku s jednou komplikací jsem prostě problém neočekával.

 

Poučení se mi však již dostalo ...

 

+

 

Jsem opravdu napjat jak to dopadne tam ....

 

 

Co půjde, to vymění, i to co jsi si neobjednal. Opravu zvládnou. Celkově budeš ( pokud nebudeš mít smůlu ) spokojený, ale nesmyslně za to vysolíš...můj odhad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já právě doufám, že levnější bude. Protože z Prahy zase není rozdíl pro firmy vozit věci na servis do Brna, nebo do Norimberku. Pokud firma udělá servisní sídlo třeba tam...A větším obratem lépe zajistí využití dražších strojů, lidí a technologií. Fakt nechápu, proč je tady všechno, včetně těch hodinářských oprav, tak předražená, když pro zbytek světa patříme pořád pod rozvíjející trhy...Co se aut týče, tak 1400 je cena za opravdu luxusní značky, pokud bych to přirovnal k hodinám, tak k HauHo, tedy ne Omega, což je spíš VW, než Lamborghini. Ale i branži autoservisů je v zahraničí móda, kvalitních síťových servisů, i když ne propojených s prodejem a ochranou mateřské značky. Prostě to je vývoj, a dlouhodobě jsou nesmyslné ceny servisu neudržitelné. Ať už jde o hodinky, nebo o auta.

 

Spíše si myslím, že je to o mentalitě národa. Češi prostě skousnou vše a zahraniční korporace to vědí ...

 

To nejsou pouze sazby oprav hodinek a aut, ale sazby bank, značkového oblečení, energií prostě úplně všeho :thumbsdown_anim: Stáváme se předraženou zemí, dobře nám tak ?

 

Právě jsem zjistil, že i ten debil** řetězec INTERS** přestal dávat k nákupu igelitky. Ty tam necháš na kase přes 3 tisíce a oni tě odřou i o blbou tašku za pár halířů a ještě si na ní natisknou své logo.

Omlouvám se, ale to už je moc ...

 

Edit:

Jsem se nas*** tak ještě doplním jeden postřeh z McDonalda

Vy co tam kvůli dětem občas musíte, tak jistě víte, že za kečůpky se platí. Ale pouze Češi, cizinec je dostává gratis, neboť je to venku standard. Osobně jsem to zažil na Příkopech.

Nikam nechodit, nic zde nekupovat, neservisovat a možná se něco změní !

Upraveno uživatelem vlabar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já právě doufám, že levnější bude. Protože z Prahy zase není rozdíl pro firmy vozit věci na servis do Brna, nebo do Norimberku. Pokud firma udělá servisní sídlo třeba tam...A větším obratem lépe zajistí využití dražších strojů, lidí a technologií. Fakt nechápu, proč je tady všechno, včetně těch hodinářských oprav, tak předražená, když pro zbytek světa patříme pořád pod rozvíjející trhy...Co se aut týče, tak 1400 je cena za opravdu luxusní značky, pokud bych to přirovnal k hodinám, tak k HauHo, tedy ne Omega, což je spíš VW, než Lamborghini. Ale i branži autoservisů je v zahraničí móda, kvalitních síťových servisů, i když ne propojených s prodejem a ochranou mateřské značky. Prostě to je vývoj, a dlouhodobě jsou nesmyslné ceny servisu neudržitelné. Ať už jde o hodinky, nebo o auta.

 

P.S. sítě jako Wempe maji malé servisní dílny v prodejně, a menší věci zvládnou sami, ale zbytek asi posílají jinam.

 

Ten rozdíl mezi "vozením" do Norimberku a do Brna je propastný. Dvoukilový balík pojištěný na třicet tisíc (a lze pojistit do milionu) mezi Prahou a Brnem stojí 63 Kč a je tam druhý den, do Německa stojí několik set (to není až takový problém) ale hlavně doručení trvá 14 dní jedním směrem (takže na garanční opravy nepoužitelné), popřipadě poslat přes expresní službu typu DHL, UPS, ale zde je jednak problém s cenou a hlavně s pojistkou (např. konkrétně Německo vůbec nepřijímá cenné balíky (jen cenná psaní), zmíněné firmy obvykle jen do 50 000 Kč).

A bez garančních oprav nemá dle mého názoru servis šanci. Jednak je to důležitý základní zdroj příjmů a hlavně i pozáruční opravu si lidé nechávají obvykle provést v servise, který je uveden v garanční kartě.

 

A ohledně té ceny oprav - přístroje na opravu Omeg stejně jako na Zenith jsou stejné stejně jako čas strávený opravou (při stejné složitosti strojku základní x chronograf x více komplikací), takže kromě "ochoty zákazníka platit" není racionální důvod pro rozdílnou cenu opravy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten rozdíl mezi "vozením" do Norimberku a do Brna je propastný. Dvoukilový balík pojištěný na třicet tisíc (a lze pojistit do milionu) mezi Prahou a Brnem stojí 63 Kč a je tam druhý den, do Německa stojí několik set (to není až takový problém) ale hlavně doručení trvá 14 dní jedním směrem (takže na garanční opravy nepoužitelné), popřipadě poslat přes expresní službu typu DHL, UPS, ale zde je jednak problém s cenou a hlavně s pojistkou (např. konkrétně Německo vůbec nepřijímá cenné balíky (jen cenná psaní), zmíněné firmy obvykle jen do 50 000 Kč).

A bez garančních oprav nemá dle mého názoru servis šanci. Jednak je to důležitý základní zdroj příjmů a hlavně i pozáruční opravu si lidé nechávají obvykle provést v servise, který je uveden v garanční kartě.

 

A ohledně té ceny oprav - přístroje na opravu Omeg stejně jako na Zenith jsou stejné stejně jako čas strávený opravou (při stejné složitosti strojku základní x chronograf x více komplikací), takže kromě "ochoty zákazníka platit" není racionální důvod pro rozdílnou cenu opravy.

Ńevím proč by měl Wempe někam něco posílat... prostě vezme neoznačenýho Golfa, vezme jednoho, dva kluky s pojistkou, a pošle ho nach Norimberk, odveze tam veci na ,servis, priveze zpátky odservisované, a ještě doplní do Čech nové katalogy :-). Když pujdu s Panerai do Pařížský s garančním problémem, tak hodinky převezmou a hodinky poputují do Mnichova, a já se to ani nedozvím, že nebyly servisovaný v ČR. Netuším, proč je v Čechách všechno "problém" a "složitý", a i ty banální věci, jako sehnat instalatéra na namontování odpadu....

 

P.S. že jsou natažené ceny " důležitý základní zdroj příjmů " je podle mě právě pokroucenou logikou "obchodníků". Místo ořezání nesmyslných nákladů, ořezávají zákazníky. Viz staré prohlášení aeroliní, že "cena letenky nemůže být níže, a že je důležitý základní zdroj příjmů", a pak příjdou locosty, a najdnou to všechno jde... Problém není, že to nejde, ale problém, že musí přijít nejdřív nějaký tlak, aby to mohlo najdenou jít. ( Pamatujete si ještě někdo monopolní Eurotel a dvacku za každou započatou minutu příchozího hovoru? Já ano, dobře..taky jsem tehdy četl, že to už je minimum, a že to jinak nejde, a podobné výmluvy...a pak přišla konkurence....

Upraveno uživatelem Cyber
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná jsem ovlivněn tím, že jsem v tomto oboru pracoval (velkoobchod s hodinkami a jako výhradní dovozce jsme museli zajišťovat i servis), ale domnívám se, že provozovat pouze servis je u nás nemožné.

Standardně to vypadá takto. Hodinky zákazník odnese do obchodu, kde je zakoupil - v záruční době v podstatě vždy, po záruce ve většině případů (eventuelně do jiného obchodu v místě bydliště, který danou značku vede). Odtamdud je pošlou do zastoupení značky (zpravidla až po několika dnech) kde je opraví a pošlou zpět. Pokud nemají na skladě potřebný náhradní díl, mají co dělat aby to do 1 měsíce zvládli.

Ano, pendlovat autem mezi Německem a ČR možné je, ale určitě ne u opravy s konečnou cenou pro zákazníka 5000 Kč.

 

U hodně drahých značek se toto pendlerství využívá hlavně proto, že živit hodináře (a hlavně "mrtvý" sklad náhradních dílů) u hodinek, kde přijde jedna garanční oprava do měsíce je dražší, než tu a tam nějaká ta cesta autem. Prostě obchod zavolá "máme tu garanci", někdo sedne do auta a přijede si pro ně (a při té příležitosti přiveze/odveze i mimozáruční opravy (které nespěchají)). Pokud je to navíc spojeno s velkoobchodním zastoupením (rozvoz běžného zboží, zmiňovaných katalogů, prodej) tím lépe.

 

Jenže tím jsme u toho co jsem tvrdil na začátku. Bez poskytování garančních oprav, které toto pendlerství "zaplatí" to je nerentabilní.

 

Pokud si někdo myslí, že je to brnkačka a snadné prachy, nechť si to zkusí, např. v takovém Pforzheimu jsou hodinářské opravy levnější než u nás, stačí vzít auto a jednou, dvakrát do týdne "pendlovat", zřídit si kancelář, kam si nechá zasílat opravy a peníze se jen pohrnou.

 

Byl bych hrozně rád, kdybych se mýlil a kdyby se řetězec nezávislých opraven objevil u nás ale rozšíření hodinek, kde by tento způsob opravy připadal v úvahu je u nás příliš malé :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná jsem ovlivněn tím, že jsem v tomto oboru pracoval (velkoobchod s hodinkami a jako výhradní dovozce jsme museli zajišťovat i servis), ale domnívám se, že provozovat pouze servis je u nás nemožné.

Standardně to vypadá takto. Hodinky zákazník odnese do obchodu, kde je zakoupil - v záruční době v podstatě vždy, po záruce ve většině případů (eventuelně do jiného obchodu v místě bydliště, který danou značku vede). Odtamdud je pošlou do zastoupení značky (zpravidla až po několika dnech) kde je opraví a pošlou zpět. Pokud nemají na skladě potřebný náhradní díl, mají co dělat aby to do 1 měsíce zvládli.

Ano, pendlovat autem mezi Německem a ČR možné je, ale určitě ne u opravy s konečnou cenou pro zákazníka 5000 Kč.

 

U hodně drahých značek se toto pendlerství využívá hlavně proto, že živit hodináře (a hlavně "mrtvý" sklad náhradních dílů) u hodinek, kde přijde jedna garanční oprava do měsíce je dražší, než tu a tam nějaká ta cesta autem. Prostě obchod zavolá "máme tu garanci", někdo sedne do auta a přijede si pro ně (a při té příležitosti přiveze/odveze i mimozáruční opravy (které nespěchají)). Pokud je to navíc spojeno s velkoobchodním zastoupením (rozvoz běžného zboží, zmiňovaných katalogů, prodej) tím lépe.

 

Jenže tím jsme u toho co jsem tvrdil na začátku. Bez poskytování garančních oprav, které toto pendlerství "zaplatí" to je nerentabilní.

 

Pokud si někdo myslí, že je to brnkačka a snadné prachy, nechť si to zkusí, např. v takovém Pforzheimu jsou hodinářské opravy levnější než u nás, stačí vzít auto a jednou, dvakrát do týdne "pendlovat", zřídit si kancelář, kam si nechá zasílat opravy a peníze se jen pohrnou.

 

Byl bych hrozně rád, kdybych se mýlil a kdyby se řetězec nezávislých opraven objevil u nás ale rozšíření hodinek, kde by tento způsob opravy připadal v úvahu je u nás příliš malé :(

 

 

Patriku, Tvoje příspěvky vždy rád čtu, a považuji je za velmi přínosné. Takže nechci aby jsi to bral, osobně, ale v mnohém mám trochu rozdílný názor. Nepsal jsem primárně o nějakých nezávislých servisech ( i když k tomu časem musí dojít ), ale o síti jakou je například Wempe. Tedy prodej, servis. Samozřejmě vím, že záruční opravy jsou důležité, ale ty platí vždy výrobce v rámci své garance, taky si myslím, že 30 oprav po 5k už je 150k, a 150K x 52 týdnů, jsou už slušné peníze. Ale jinak přiznáváš, že to samozřejmě jde....poslat někam auto....není to tedy tak oooobrovský problém, jak to vypadalo na začátku naší debaty. Kdyby stál třeba garanční servis na běžné Omegy polovic toho co u mastnékapsy na Příkopech, lidé by neřešili jestli ten servis mají dělat nebo ne, dělaly by ho,a zmnohonásobili by se z běžného servisu tržby. A co třeba dělá člověk, když čeká na test vodotěsnosti, nebo zkrácení tahu, nebo drobné opravě...? Šmejdí po krámě, a když šmejdí, tak ho může něco zaujmout, a když prodejci i servisu věří, a prodejce mu nabídne zajímavou cenu, tak co udělá...nakupuje...protože se cítí jako vítaný, žádaný a vážený zákazník...tolik můj názor. Prostě věřím, že to jednou půjde i bez ušáků a anáků, prostě globální hráč, silná podpora, výtečný servis, pro stálé zákazníky významné slevy na servisu i prodeji. |Jde to všude, tak proč ne v Česku...???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten rozdíl mezi "vozením" do Norimberku a do Brna je propastný. Dvoukilový balík pojištěný na třicet tisíc (a lze pojistit do milionu) mezi Prahou a Brnem stojí 63 Kč a je tam druhý den, do Německa stojí několik set (to není až takový problém) ale hlavně doručení trvá 14 dní jedním směrem (takže na garanční opravy nepoužitelné), popřipadě poslat přes expresní službu typu DHL, UPS, ale zde je jednak problém s cenou a hlavně s pojistkou (např. konkrétně Německo vůbec nepřijímá cenné balíky (jen cenná psaní), zmíněné firmy obvykle jen do 50 000 Kč).

posílám celkem běžně kurýrem po Evropě, cena nejde přes 500 a dodání nepřesahuje lhůtu 2dnů.. pošta nemá konkurenceschopné produkty pro zahraniční přepravu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíše si myslím, že je to o mentalitě národa. Češi prostě skousnou vše a zahraniční korporace to vědí ...

 

To nejsou pouze sazby oprav hodinek a aut, ale sazby bank, značkového oblečení, energií prostě úplně všeho :thumbsdown_anim: Stáváme se předraženou zemí, dobře nám tak ?

 

Právě jsem zjistil, že i ten debil** řetězec INTERS** přestal dávat k nákupu igelitky. Ty tam necháš na kase přes 3 tisíce a oni tě odřou i o blbou tašku za pár halířů a ještě si na ní natisknou své logo.

Omlouvám se, ale to už je moc ...

 

Edit:

Jsem se nas*** tak ještě doplním jeden postřeh z McDonalda

Vy co tam kvůli dětem občas musíte, tak jistě víte, že za kečůpky se platí. Ale pouze Češi, cizinec je dostává gratis, neboť je to venku standard. Osobně jsem to zažil na Příkopech.

Nikam nechodit, nic zde nekupovat, neservisovat a možná se něco změní !

 

Nemyslím, že Češi zkousnou vše. Jestli hodnotíš podle sebe, tak Tě lituji, ale nemyslím si, že všichni Češi jsou troubové co se nechají okrádat!!!!!! Předesílám, že nejsem žádný nacionalista, ale škatulky typu ,,s Čechama se dá vorat" nesnáším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po třech letech se mi zastavil strojek poljot 31681 v mých Aviatorech IV.

Nejsem si vědom, že bych zablokoval chronograf stiskem dolního tlačítka při jeho běhu, ale jistý si nejsem.

Ten den jsem je půjčil z ruky člověku tématikou neposkvrněnému :-)

 

Předem musím napsat, že si vlastně v tomto vlákně nestěžuji na hodináře, spíš mě mrzelo jednání paní co dělá u příjmu zakázek.

 

Odnesl jsem hodinky do hodinářství v Přemyslovské k panu Moučkovi. Pan Moučka ochotně zkontroloval lupou těsně před zavíračkou jestli se nejedná o uvolněný šroubek, nebo jinou překážku v chodu hodinek. Závada byla nicméně jinde. Po týdnu paní volala, že je v háji celý chronograf a že výměna vyjde na 1800,-

Asi nebylo o čem, jednak se mi cena za půlku strojku nezdála až tak vysoká a hlavně je kvůli tomu přece nevyhodím.

 

Po třech týdnech jsem dostal informaci, že je hotovo. Při převzetí se ptám co a jak a bylo mi řečeno, že je strojek vyčištěn a seřízen, nic měněno nebylo, cena zůstává... Ještě jednou jsem se zeptal, zdali byl měněn chronograf? S pousmáním mi bylo řečeno že to bych si tedy musel připlatit.

 

Je mi to jedno, nepolemizuji o ceně, i kdyby paní řekla rovnou, že za promazání poljotu dám 1800,- nic by to na mém rozhodnutí nezměnilo.

Hodinky jdou a já jsem rád, jen mi to přišlo jako zbytečné divadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešením bude příchod sítě silných hodinářství, které rodinné firmičky naučí péči k zákazníkovi. Jejich obraty, a přístup k zákazníkovi zaručí, že na prvním místě bude spokojený zákazník, a to nejen kvalitou opravy, ale i cenou, a nekoženou obsluhou, a věřím že i ceny oprav klesnou, i když asi ne na úroveň v USA.

 

P.S. Z Václaváku na Mírák to nestojí pětikilo, ale 78 Kč, viz: http://www2.taxi4me.net/taxi-cgi2V2/run2.pl zdroj TAXI PRAHA. Takže za pětikilo by si šikovný hodinář mohl dopřát cestu z Václaváku na Mírák na oběd, a ještě si dát v stylové restauraci Radost dobrotu z obědového menu, a zase se drožkou vrátit na Václavák. :wine:

 

 

Bohužel, příchod silných hodinářství se konat nebude, neboť nejsou lidi.

 

 

ad. P.S. To by bylo krásný ale kde by se ten šikovný hodinář vzal ?

Upraveno uživatelem mechano
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:crying_anim:

Nemyslím, že Češi zkousnou vše. Jestli hodnotíš podle sebe, tak Tě lituji, ale nemyslím si, že všichni Češi jsou troubové co se nechají okrádat!!!!!! Předesílám, že nejsem žádný nacionalista, ale škatulky typu ,,s Čechama se dá vorat" nesnáším.

 

Velice se mýlíš, rozhlídni se kolem sebe!

V mnoha ohledech jsem patriot, takže mě tento stav velice trápí (nevím z čeho jsi odvodil, že mi je to jedno), ale historicky to k nám pasuje.

 

Navrhuji neplevelit toto vlákno a případné reakce na SZ, ok?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

posílám celkem běžně kurýrem po Evropě, cena nejde přes 500 a dodání nepřesahuje lhůtu 2dnů.. pošta nemá konkurenceschopné produkty pro zahraniční přepravu

Můžeš napsat co využíváš za služby? A hlavně jak to je s pojištěním?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Patriku, Tvoje příspěvky vždy rád čtu, a považuji je za velmi přínosné. Takže nechci aby jsi to bral, osobně, ale v mnohém mám trochu rozdílný názor. Nepsal jsem primárně o nějakých nezávislých servisech ( i když k tomu časem musí dojít ), ale o síti jakou je například Wempe. Tedy prodej, servis. Samozřejmě vím, že záruční opravy jsou důležité, ale ty platí vždy výrobce v rámci své garance, taky si myslím, že 30 oprav po 5k už je 150k, a 150K x 52 týdnů, jsou už slušné peníze. Ale jinak přiznáváš, že to samozřejmě jde....poslat někam auto....není to tedy tak oooobrovský problém, jak to vypadalo na začátku naší debaty. Kdyby stál třeba garanční servis na běžné Omegy polovic toho co u mastnékapsy na Příkopech, lidé by neřešili jestli ten servis mají dělat nebo ne, dělaly by ho,a zmnohonásobili by se z běžného servisu tržby. A co třeba dělá člověk, když čeká na test vodotěsnosti, nebo zkrácení tahu, nebo drobné opravě...? Šmejdí po krámě, a když šmejdí, tak ho může něco zaujmout, a když prodejci i servisu věří, a prodejce mu nabídne zajímavou cenu, tak co udělá...nakupuje...protože se cítí jako vítaný, žádaný a vážený zákazník...tolik můj názor. Prostě věřím, že to jednou půjde i bez ušáků a anáků, prostě globální hráč, silná podpora, výtečný servis, pro stálé zákazníky významné slevy na servisu i prodeji. |Jde to všude, tak proč ne v Česku...???

V pohodě, neberu to osobně :)

Jak jsem psal, byl bych hrozně rád, kdyby tuhle ideu dokázal někdo rozhýbat, ale myslím, že to je nereálné. Ještě lepší by bylo kdyby se podařilo "vychovat" hodináře zde v ČR, jenže do manuální práce se nikomu nechce :(.

A podle mě bude ještě hůř. Právě ten tlak "na lepší cenu" vede ke koncentraci trhu, prakticky vypadávají ze hry velkoobchody a každá prodejní síť se snaží dovážet si značky sama (Praxis - Klenotnictví Présence, Racio - G-Watch, Fast - Planeo, Klenoty, Hibernia - Details) aby i při nižším objemu obchodů udržela konkurenceschopnost a protože nejsou schopni poskytnout slušnou velkoobchodní cenu (raději dají ve své prodejně drobnou slevu z maloobchodky zákazníkovi) mezi sebou si je prakticky neprodávají. Umístit dnes na trhu novou značku je prakticky nemožné, naopak tyto sítě využívají své tržní síly k vyjednání si lepších podmínek (ovšem ne pro zákazníka).

Zákazník samozřejmě vždy hledá nejlepší cenu a tak se z prodejen stává něco jako "showroom", kde si je vybere a pak koupí přes Internet. Nejdále v tomto pokročila Swatchgroup, která už ve spoustě zemí provádí distribuci sama (a další přibývají, jednoduše postupně odebírá zastoupení), těm totiž takovéto chování zákazníka nevadí (je jim buřt jestli jdou peníze z levé nebo pravé kapsy), každá značka potřebuje, aby byla vidět a situace, kdy katalogová cena roste a hodinky lze za stále stejnou cenu (nebo s menším nárůstem) koupit přes Internet jim vyhovuje (zákazník má dojem, že "vyhrál", když se mu podaří koupit hodinky s x % "slevou").

A tak jediné, kde se můžou firmy cítit "v kramflecích" je servis, jenže ten minimálně nesmí být prodělečný (není možné ho dotovat z prodeje) a tak stojí, to, co stojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel, příchod silných hodinářství se konat nebude, neboť nejsou lidi.

ad. P.S. To by bylo krásný ale kde by se ten šikovný hodinář vzal ?

Příchod silného hráče je jen otázkou času. Nepotřebuje hodináře z Čech. Lidí pro prodej, marketing, řízení, logistiku a účetnictví je dost. Servis nemusí být v Čechách, proč taky. Není snad v Čechách supermarket, kde by byly produkty jen z Čech. Brambory se vozí z Francie, česnek z Číny, řepa z Polska, jablka ze Španělska, rajčata z Maďarska, a to i přes to, že to lze bez problému vypěstovat u nás. Nehodnotím to, že to není ekologické, a správné, ale je to fakt. Pokud bude mít třeba Wempe servis v Německu ( jako, že ho tam má ), nebude mi ani vadit, že se to neservisuje u nás. Jinak pokud se naučí Vietnamec s pečlivostí a pokorou, obsluhovat složité stroje v automobilkách, není důvod aby se témuž nenaučil i v opravě hodinek, pokud absolventa takové školy trh absorbuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Příchod silného hráče je jen otázkou času. Nepotřebuje hodináře z Čech. Lidí pro prodej, marketing, řízení, logistiku a účetnictví je dost. Servis nemusí být v Čechách, proč taky. Není snad v Čechách supermarket, kde by byly produkty jen z Čech. Brambory se vozí z Francie, česnek z Číny, řepa z Polska, jablka ze Španělska, rajčata z Maďarska, a to i přes to, že to lze bez problému vypěstovat u nás. Nehodnotím to, že to není ekologické, a správné, ale je to fakt. Pokud bude mít třeba Wempe servis v Německu ( jako, že ho tam má ), nebude mi ani vadit, že se to neservisuje u nás. Jinak pokud se naučí Vietnamec s pečlivostí a pokorou, obsluhovat složité stroje v automobilkách, není důvod aby se témuž nenaučil i v opravě hodinek, pokud absolventa takové školy trh absorbuje...

Ale mezi supermarkety a hodinkami je rozdíl. Supermarkety mají zboží pro masy a točí miliardy a hlavně prodej potravin nevyžaduje žádný "následný servis", opravy levnějších průmyslových výrobků se řeší tak, že to "hodí dovozci na hlavu, ať si to naloží do lihu" a zákazníkovi vrátí peníze. Momentálně dělám u Schleckera, který má i drobný "home shopping" (v porovnání s Německem je to jen pár drobností). Reklamace se řeší tak, že se zákazníkovi okamžitě vrátí peníze a zboží se vrátí dodavateli. Servis se prostě nevyplatí.

 

Proti obratu supermarketů je pár milionů co se obrátí na prodeji a servisu hodinek jen plivnutí do moře.

Vždyť ti nic nebrání uzavřít s příslušnou firmou spolupráci. Můžeš zkusit začít zde na Chronomagu s tím, že za provizi budeš zajišťovat servis v Německu. Jednou do týdne vezmeš auto a odvezeš zboží do SRN, zpět přivezeš opravené.

 

Dokud u nás nebudou hodinky za aspoň 2000 EUR stejně běžnou součástí obleku jako kravata, tak nemůžeme čekat zlepšení :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Silně pochybuji, že by např. Carollinum nebo Dušák platili záruční opravy ze svého. S největší pravděpodobností je bude platit výrobce hodinek nějakou paušální sumou za jednotlivý úkon. Také nejspíš bude rozhodovat o tom, která oprava se smí provádět v českém autorizovaném servisu a jakou opravu bude provádět přímo sám výrobce, případně nějaké jeho servisní evropské centrum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Silně pochybuji, že by např. Carollinum nebo Dušák platili záruční opravy ze svého. S největší pravděpodobností je bude platit výrobce hodinek nějakou paušální sumou za jednotlivý úkon. Také nejspíš bude rozhodovat o tom, která oprava se smí provádět v českém autorizovaném servisu a jakou opravu bude provádět přímo sám výrobce, případně nějaké jeho servisní evropské centrum.

U "nás" to bylo tak, že některé značky poskytovaly paušál podle objemu prodejů a jiné poskytovaly náhradní díly s tím, že práci jsme hradili my. Předpokládám, že u Dušáka to bude obdobné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...