Jump to content
Pavelpu27

Bicí a bubeníci

Recommended Posts

Včera jsem si uvědomil, že jsem velký bicí už asi rok nikam nevytáh, navíc se o to člověk nemusí bát a úplně blbě to taky nehraje (jasně, na hard&heavy to nebude).

post-38718-0-83520900-1583406598_thumb.jpg

Na druhou stranu je fakt, že za tím pidikopákem vypadá člověk jako úchyl :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele pidikopák bych neřešil. Já hrál pořád na 22, a celej život jsem toužil po 20. Nikdy se mi to nepodařilo, ale tak nějak mám v sobě, že čím menší, tím lepší (průaznější a hutnější zvuk) a esteticky mi to taky víc ladí... Ted už dva roky nehraju a stejně to pořád řeším :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já si taky tolik nestěžuju, stačí to a je to praktický ... ale kdyby to byla místo šestnáctky osmnáctka, asi bych to přežil :)

 

Přece jen, 14x16 je už kompromis, víc rezonance by to sneslo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já si taky tolik nestěžuju, stačí to a je to praktický ... ale kdyby to byla místo šestnáctky osmnáctka, asi bych to přežil :)

 

Přece jen, 14x16 je už kompromis, víc rezonance by to sneslo.

 

Já hrál na 16" kopák jen jednou. Akusticky to bylo úplně placatý, ale zvukař s tím stejně dokázal udělat zázrak. Takže na pódiový hraní to bylo úplně v pohodě. Fakt mě pekvapilo, co všechno zvukař dneska s tónem dokáže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dneska mi v autě cestou do práce jelo cédo AC/DC Live from Donington (91´) a já si u písně "Let There Be Rock" uvědomil, co je Chris Slade za mašinu... prostě stroj, to není možný. Hrát tohle tempo na hi-hat jednou rukou přes čtvrt hodiny v kuse bez zaváhání je neskutečný. Prostě Mr.Proper na Speedu. Zkusil jsem si schválně klepat prstem v tomhle tempu a po čtvrt minutě jsem chytnul křeč.

 

https://www.youtube.com/watch?v=uCxN0qAAx4U

 

Už je to docela dlouho co jsem chodil do lidušky na bicí a četl v notovém zápisu, takže poprosím co to je? Nějaký šestnáctinky nebo? 

 

Jak to hraje Phil Rudd bych to, troufám si tvrdit, ještě zahrál... schválně pro porovnání zde..

 

https://www.youtube.com/watch?v=O24AipZ-buQ

 

nicméně je vidět, že roky už jsou znát, protože v roce 2016 tedy 25 let po Donningtonu už to Slade hrál ve znatelně pomalejším tempu, ale i tak... 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Mb8L7ADgNM4

 

Jinak vždycky jsem měl z bubeníků AC/DC Phila Rudda tak nějak radši (stejně jako Briana Johnsona za mikrofonem místo Bona)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro mě je hudební teorie tedy taky za trest, tak to ber s rezervou, ale řekl bych, že Slade hraje normální osminky, akorát je to tak rychlé, že to vypadá jako šestnáctiny...ale můžu se mýlit. Rudd vypadá, že hraje čtvrtky, ale pozor : on má copyright na osminy znějící jako čtvrtky díky grifu, který ho proslavil....stačí si poslechnout thunderstruck, a nejlépe se na něj u toho podívat na videu, a bude jasné, o čem je řeč. Nicméně tady i dle videa asi hraje fakt jednoduše, no on  je to totiž docela fičák.

Každopádně klobouk dolů, protože hrát AD/DC zní jednoduše, ale jednoduché to není. Každý bubeník mi dá za pravdu, že nejtěžší je hrát jednoduchý rytmus několik minut v kuse bez  tempového zakolísání.... Na druhou stranu, tihleti chlapi nedělají celý život nic jiného, než od rána do večere za tím sedí a trénují a hrají. Tady víc než kdekoliv jinde ve špičkovém oboru platí : trénink dělá mistra. Doporučuji film Whiplalsh.... i když to je spíš demotivační, protože neznám bubeníka, který by tohle dobrovolně podstupoval :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo jo, osminy, ale kujva rychle. Já bych to hrál oběma rukama, ale když umíš dobře pracovat s dvojákama, není to tak složitý. Já to teda neumím. A Rudda mám taky radši. Je to takový syrový hraní, že má člověk pocit, že by to tak zvládl taky. A možná vlastně jo.

 

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Využil jsem koroniny a zas se trochu víc pustil do prznění blan a mlácení do poklic. Minulý týden jsem se u toho i nahrál ale bylo to tak strašný, že to skončilo v koši i s kamerou, protože to určitě bylo kamerou, páč já přece hraju skvěle B)

Edited by Pavelpu27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj bubeníci,

dovolím si oprášit toto vlákno, protože by se mi šikla každá vaše rada při výběru bicí soupravy.

Jako náctiletý jsem na bicí hrál asi 7 let. Chodil jsem do Lidušky k učiteli na hodiny bicích a taky jsem hrál ve školní kapele, se kterou jsme amatérsky hráli covery a sem tam někde na školní akci vystoupili. Po střední šly ale bubny stranou a nebyl na ně čas ani prostor. Teď po letech jsem ale chytnul nějakou nostalgickou a zjistil, že mi to mlácení dost chybí. Vzhledem k tomu, že už jsem vyřešenej stran bydlení a případného zázemí pro bubny, rozhodl jsem se, že si domů koupím nějakou menší soupravu, ať se mám sem tam na čem odreagovat.

1) Mám k dispozici pouze malý pokoj o rozměrech cca 2,5 x 4 m. Je vůbec reálný vybrat do takové malé cimřičky nějakou soupravu, abych se tam byl schopný pohnout a taky neohluchl jak se to bude odrážet od stěn? 

2) Určitě bych chtěl soupravu akustickou. K elektronickým bicím jsem trochu odtažitý, přijdou mi prostě takový....sterilní. Né že bych s nima měl nějakou větší zkušenost, jednou jsem se za ně posadil v nějakém nákupáku při promo akci ale prostě nebylo to ono...

3) Vzhledem ke dvěma výše uvedeným bodům docela uvažuji nad nějakou Jazz/Bop soupravou max. o 4 bubnech (počítá-li se do toho i snare, zkrátka jeden přechod a jeden floor tom) s max.18" kopákem

Takže můj dotaz zní: nemáte tip na nějaké fajn bubny do malého prostoru od zavedené značky, které nebudou znít úplně nahovno? (o to se postarám sám :D ). 

Dobré recenze jsem četl na a uvažuji o: Gretsch Catalina Club, Yamaha Stage Custom Bop, Sonor AQ2 Bop, Tama Superstar Classic...

Jde mi o rady zkušenějších typu: tyhle neber páč maj naprd řešení toho a toho, tyhle jsou naopak supr, protože mají oproti jinejm tohle navíc apod. Jediné co vím, že Tama je proslulá svým bytelným a kvalitním hardwarem.

Cenově tedy prosím něco okolo dvacky za bubny (bez činelů atd.)

Je mi jasný, že bubny hrají tak dobře jak dobrý je bubeník a že hlučnost upravím i stylem hry, typem paliček/špejlí, blánama, tlumením atd. Ale co byste doporučili v této situaci? Třeba vůbec nevím jaký volit typ dřeva...

PS: Dokonce jsem onehdá našel i své staré učebnice a noty

71D72050-3BB7-44BC-80A5-ED51312A032F.thumb.jpeg.e92fe929f546cdfc4ceaa7604977cda5.jpeg

 

 

Edited by Povidláček

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...