Přejít na obsah

Dopravní zpravodajství


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 597
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

před 13 hodinami, Lucky Lucaso napsal:

Presne tak, jasny jak facka. 

Screenshot_2021-02-11-22-49-34-981_cz.seznam.mapy.jpg

Prosím, přečtěte si ten článek od Toma-policie upozornila na nesouhlas svisleho a vodorovné ho značení, bude se muset upravit. 

O dalších snímcích tram a křížení, co tam máte, tuším Chotkovou, nemám teď možnost zkouknout širší záběr, ale tuším, že tam má přednost auto před tramvají. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, Lucky Lucaso napsal:

Jo jo, modranska je skvostna. 50-70-50-70, radary, odbocky do nikam, cyklostezky po kterejch nikdo nejezdi, zuzeny pruhy do kterejch se nevejde nakladak na ukor bus pruhu....prejizdeni zprava do leva a zpet kvuli bus pruhu ktery neni od do ale permanentni....to je panecku pojezdenicko... Az se dostavej ty baraky a nasere se tam bambilion aut (a az skonci covid omezeni), tak se tam z toho krasnyho bydleni u vody se skvelou dostupnosti do centra pokaknou 🥴

Tak krásně bydlení, je to staveno v zatopove zóně, takže to krásne do posraneho zpraseni Modřanská zapadá. Řešení téhle ulice s dopravou společného nemá nic, dávno nejsme (myšleno silničáři) ti, co určují trendy v dopravě. Jízdní pruhy jsou přesně v normě (mám teď doma rozloženej celej projekt a opatření obecné povahy s komplet dokumentaci-vytiskl jsem si to a vzal domu, neb na to v práci nemám čas a dnes mám dovcu) a studuju to, abych při kontrole v březnu, to mohl referentce co to dělala, omlatit o hlavu (mě to neuškodí a odvede ji to od toho, proč přišla :-))). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 48 minutami, kuncák7 napsal:

Prosím, přečtěte si ten článek od Toma-policie upozornila na nesouhlas svisleho a vodorovné ho značení, bude se muset upravit. 

O dalších snímcích tram a křížení, co tam máte, tuším Chotkovou, nemám teď možnost zkouknout širší záběr, ale tuším, že tam má přednost auto před tramvají. 

Podle me je Chotkova takova nejasna, da se to vylozit castecne na obe strany, proto jsem ji tady zminil, at to nekdo znaly vysvetli a odduvodni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Prochy68 napsal:

Podle me je Chotkova takova nejasna, da se to vylozit castecne na obe strany, proto jsem ji tady zminil, at to nekdo znaly vysvetli a odduvodni.

Proto píšu, že na to nemám tady stroje :-)). Zkouknu to, prokonzultuju a dám sem vědět.

Všeobecně se držím Motyho zdůvodnění-tramvají dám vždy přednost-je velká a těžká a předkem dokáže udělat pěknou paseku (viděl jsem nehodu tramvaj vs tatra 148 a nikdy na to nezapomenu). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Prochy68 napsal:

Ja to znam, nerozumim co tim chces rict? Nesmim ohrozit ani omezit tramvaj. To znamena ze tady kdyz nepujdou svetla, ja pojedu na letnou rovne a pojede tramvaj z prava tak ji budu davat prednost?

 

tram.PNG

 

před 53 minutami, Prochy68 napsal:

Ja to vzdavam, vzdyt v §21/7 je popsana uplne jina situace nez na te fotce...

Jo aha sorry, blbě jsem to přečetl, tys psal "z prava". To se omlouvám. No tak když pojede zprava, tak máš samozřejmě přednost 🙂 , to je jasný.

A situace, která se upravuje v §21 odst. 7 na fotce nastat muže. Akorát ty ses ptal na "z prava" a já, blbě čtouce, Ti odpovídal na "do prava".

Možná si jen blbě rozumíme. A navíc já blbě čtu, no 😞

Ty tři křižovatky jsou v podstatě  analogický, co do řešení dopravní situace. A jsou takových v Praze desítky. Akorát mužeme laborovat nad tim, jestli nad Letenským tunelem ta kolej - tramvajový pás trochu uhýbá nebo ne. A pokud dojdeme k tomu, že ano a tramvaják taky a dá teda blinkr (což si já nemyslím), pak §21 odst. 7 ("Tramvaj, která při odbočování nebo jiné změně směru jízdy křižuje směr jízdy vozidla jedoucího po její pravé nebo levé straně a dává znamení o změně směru jízdy, má přednost v jízdě."), pokud k tomu, že ne (což si já myslím), pak paragraf §13 odst. 2 kde se píše "...Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa; tramvajový pás zvýšený nad nebo snížený pod úroveň vozovky nebo od vozovky jinak oddělený například obrubníkem se smí přejíždět jen příčně, a to na místě k tomu přizpůsobeném. Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.

Když to tak teď píšu, tak muže v případě sporu bejt docela problém v tom blinkru, co říkáte?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, kuncák7 napsal:

Proto píšu, že na to nemám tady stroje :-)). Zkouknu to, prokonzultuju a dám sem vědět.

Všeobecně se držím Motyho zdůvodnění-tramvají dám vždy přednost-je velká a těžká a předkem dokáže udělat pěknou paseku (viděl jsem nehodu tramvaj vs tatra 148 a nikdy na to nezapomenu). 

Tak logicky ta tramvaj má omezený možnosti manévrování (brždění, změny směru), že jo. Proto je to zákonem ošetřeno tak, jak je to ošetřeno a nemyslim si teda, že je to nejasný. Já nad tim teda nikdy nelaboroval, až teď tady ta diskuze... Ale ten blinkr... 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, geometr napsal:

Tak logicky ta tramvaj má omezený možnosti manévrování (brždění, změny směru), že jo. Proto je to zákonem ošetřeno tak, jak je to ošetřeno a nemyslim si teda, že je to nejasný. Já nad tim teda nikdy nelaboroval, až teď tady ta diskuze... Ale ten blinkr... 🙂

Na Letny by tram blinkr dávat neměla, tvá fotka ano, i když je jasný, že jinam jet nemůže. 

A tak jasný to prostě není, koukni na můj případ viz. Konečná a točna Kubánské náměstí-při vjezdu na tocnu má tram přednost, při výjezdu ne a do toho tam máme chodce bez světelné signalizace.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Člověče, já na to koukal, hned, jaks to psal. No..., to je oříšek, resp. si myslim, že nejrozumnější je to označit blbovzdorným značením a nejlíp světelnou signalizací. Navíc je tam ještě málo místa si myslím. To se ale řekne, viď... já vím... Já samozřejmě nevim, jestli vy mužete nebo je žádoucí, nebo jak to napsat, značit / signalizovat tam, kde to "není potřeba", protože v podstatě jakákoliv místa mužou bejt bez jakéhokoliv značení a signalizace a pravidla jsou / měla by být v zákoně. O ty značky a signalizaci se pak logicky musí někdo starat a provozovat je, že jo.

Edit: Já leta jezdil vyzvedávat jednoho kolegu do ulice Na Hroudě, když jsme jeli měřit.

Upraveno uživatelem geometr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 2. 2021 v 13:23, geometr napsal:

Člověče, já na to koukal, hned, jaks to psal. No..., to je oříšek, resp. si myslim, že nejrozumnější je to označit blbovzdorným značením a nejlíp světelnou signalizací. Navíc je tam ještě málo místa si myslím. To se ale řekne, viď... já vím... Já samozřejmě nevim, jestli vy mužete nebo je žádoucí, nebo jak to napsat, značit / signalizovat tam, kde to "není potřeba", protože v podstatě jakákoliv místa mužou bejt bez jakéhokoliv značení a signalizace a pravidla jsou / měla by být v zákoně. O ty značky a signalizaci se pak logicky musí někdo starat a provozovat je, že jo.

Edit: Já leta jezdil vyzvedávat jednoho kolegu do ulice Na Hroudě, když jsme jeli měřit.

Ahoj, na rovinu- nerad dělám značení na místě, kde o tom vysloveně zákon hovoří. Nicméně, byl jsem nucen osazovat značky na různých místech, přes nesouhlas Policie ČR, jen kvůli tomu, že někdo chtěl, aby to tam bylo. Takže jde teoreticky všechno. Světelnou signalizaci má na starosti ( veškerou ) Magistrát, takže kdyby bylo potřeba, kontakty mám i tam. Normální značky už asi nejsou potřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Od té doby, co predelali vodorovné značení, to zmizení 70 je součást zklidnění ulice:-(.  Jinak radar je jenom u Černého koně v obou směrech na 50, je to stacionární, tedy ne zaskočen měření. Ty kamery, co jsou za Černým kinem směrem z města, které vypadají jako úderové měření nejsou radar, to zaplatila EU, ale podmínka byla, ze se to nesmí využívat pro postih řidičů, tedy to má sloužit k monitorovani provozu. Jestli jsi myslel ven z města, ze není 70, tak to jsem si ještě nevsim, ale nic to neznamená, stovkou se tam jet dá 😁

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je taky pravda. Včera jsem tamtudy schválně jel, nicméně nic blbě jsem nezahlédl ( ale to už může být deformace, která mě nutí nevidět ). Nicméně, když bys měl čas a chuť a neotravovalo by tě to- celé Opatření je ke stažení S-MHMP 2419216/2019 PKD ze dne 22.1.2020 ( referent Davidová 236 00 4436 )  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

Ahoj Kuncáku, nevíš, co se chystá v Ústecké v H. Chabrech?

Svého času dvouproudá výpadovka na Ústí, kde bývala 90ka až k zástavbě a tam 70ka. Dnes 70 a 50, kilometr před  intravilánem Prahy zúžení na jeden pruh (ofiko pro meziměstské busy), radar, dvoje zúžení před přechody... teď mi přijde, že tam chtějí udělat další dvoje zúžení před přechody...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, odjinud napsal:

Ahoj Kuncáku, nevíš, co se chystá v Ústecké v H. Chabrech?

Svého času dvouproudá výpadovka na Ústí, kde bývala 90ka až k zástavbě a tam 70ka. Dnes 70 a 50, kilometr před  intravilánem Prahy zúžení na jeden pruh (ofiko pro meziměstské busy), radar, dvoje zúžení před přechody... teď mi přijde, že tam chtějí udělat další dvoje zúžení před přechody...

Předpokládám, že sis odpověděl sám. Říká se tomu zklidnění dopravy a ty přechody se musí sjednotit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se jim do toho hodit vidle? Jakože např. znehodnocení dvouproudé silnice na jeden pruh... ono ten pravej pruh je docela rozmlácenej, takže já vždy mezi těma dvěma přechodama jedu vlevo, ale mezi 4ma přechodama na cca 800m už to moc nepůjde...

Stejně by mě zajímala logika, jak tyhle "zklidnění dopravy" někdo vymýšlí... aktivní matka s děckem jim tam začne bulet, že je to nebezpečný a oni jí na to hned skočí? Co kdybych jim tam přišel já jako motorista a řekl, že chci zpátky 70ku? Kdo tohle rozhoduje? A podle čeho? .... to je hrozná mantra, to "zklidnění dopravy"... 😞

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono za ackama vyrusta novy sidliste (+dalsi bytovky v cimicich ve Vankove) coz krom celych strednich cech co se tam kazdy rano nacpe (protoze holesovicky ucpany az do Kralup) na plynulosti provozu taky moc neprida.  A u bauhausu uz jsou semafory ktery ve spicce taky udelaj svy. Plus zuzeni kvuli cyklostezkam...jeste mi tam chybej kazdyho pul kilometru betonovy retardery a dilo bude hotovo. Holt pokrok nezastavis a asi to tak musi byt. Doby kdy se dalo litat mezi Chabrama a Zdibama kilem uz jsou nenavratne pryc. Cela Praha se postupne tak nejak kurvi a uz me to zacina fakt srat. A jediny reseni je odstehovat se nekam do Horniho Prdelakova...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...