Jump to content
Sign in to follow this  
orol

Natahovací mechanizmus - jiný

Recommended Posts

Zdar mládenci ;),

 

mám takový pěkný a hlavně jdoucí strojek z kapesních hodinek (pouzdro ovšem nemám) :

post-35231-0-63843200-1554108007_thumb.jpg

 

Mají zajímavý natahovací mechanizmus. Řekl bych přímo inverzní :)

post-35231-0-06881200-1554108009_thumb.jpg

 

Výchozí stav toho mechanizmu je ve stavu seřizování ruček, ve kterém je udržovaný

pružinkou. K natahování je třeba zatlačit na hřídelku, aby se překonal odpor pružiny a spojkový

pastorek se přesunul a zapadl do kola natahovacího.

post-35231-0-20628400-1554108010_thumb.jpg

 

Natahovací hřídel chybí, ale ulomená není. Ve stroji je část dělené hřídele s vnitřním čtyřhranem.

post-35231-0-76889700-1554108003_thumb.jpg

 

Můžete mi ukázat, nebo popsat, jak vypadá zbytek natahovacího mechanizmu?

Jak je aretována nahovací hřídelka v poloze NATAHOVÁNÍ?

 

Za jakékoliv poznatky budu vděčný.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznatek nemám, ale dírka u natahovacího kola na prvním obrázku, normálně tam bývá šroubek držící natahovací hřídelku, co je v ní tady?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, dírka tam je a je (asi) v poloze, v které by se měla hřídelka aretovat pro natahování/nošení.

Dírka je hladká.

 

Šroubek tady není - hřídel je dělená a přestavné páčky jsou fixovány "deklem".

 

Nemám tušení, jak by se od dírky vyváděla aretace někam na plášť - skrz možná dvě víčka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U tohoto sistému je to tak, že druhý díl  hřídele, je v krčku pouzdra, držen takovou kleštinou .  Hřídel má dvě polohy tedy zářezy Zjednodušeně to vypadá takto.  bez toho to fungovat nebude. Ty čáry vlevo dole tam nepatří  :hannibal: 

post-5568-0-60953200-1554119181_thumb.jpg

post-5568-0-88107000-1554119190_thumb.jpg

Edited by Jiří9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za info.

Mám pouzdro, do kterého by se ten stroj dal "narvat".

Teď už jen vymyslet, jak do krčku vecpat aretační pružiny a vyrobit hřídel.

 

Mám o čem přemýšlet :whistling:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ať se Ti zadaří. Omega , Zenith  a možná i jiní, které si na počkání  teď nepamatuji :wine: .  Mají tento systém a já ho nemám rád.  Když praskne kleština, nebo jenom její jedna packa, jsou problémy. Nebo špatně napružená( narezlá) pružinka ve spojkovém ústrojí a je  minimálně na púl dne vystráno.  A když máš štěstí, funguje to . Když nemáš originál dobré díly. Ty kleštiny rády praskají a kde je vzít   :guitar:

 

Ale na druhou  stranu, když  stačí, stroji, udělat v uvozovkách, jenom generálku, je to radost z toho, co naši předci, dokátzaly vymyslet a my, po nich, dokázaly opravit, nebo zprovoznit jejich  stroje,  Osobně mne to těší . 

 

 (omlouvám se za  hrubky :photo: )  Jirka     

Edited by Jiří9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...