Přejít na obsah

Služebák k soukromým účelům


Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

prosím nenajde se tu někdo, kdo má s řešením tohoto zkušenosti? Po pěti letech ve firmě bych snad mohl konečně získat, ale řeší se jak.

A nejsem moc z toho moudrej, respektive řešení rozdělení služebních a soukromých jízd - nutnost 1% navýšení základu hrubé mzdy z pořizovací ceny auta - což je u třeba 6 ti letého auta co má zlomkovou cenu celkem masakr atp.33Nebo jestli není nějaké lepší řešení aby to jak účetně tak celkově sedělo ...

 

díky moc ...

 

Milan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno ale podle zákona když jedu z domova na místo práce - jezdím po republice - jedu soukromě i když jedu do Brna z Prahy a jet přes sídlo firmy moc smysl nedává - já to hlavně chci aby mi to šetřilo čas.

 

Jak se řeší to abych mohl autem vozit i nezaměstnance firmy? Když standardně firemním mohu vozit jen zaměstnance? Případně jejich pojistka ...

 

A je ještě pro zaměstnavatele pravda že do nákladů když to auto používám pro soukromé účely si nemůže dát celé auto ale poměrově se to krátí? A jak se řeší palivo ? Protože ta administrativa s tím bude šílená ... v důsledku

 

 

díky moc, omlouvám se že s tím otravuji ale je to pro mne celkem zásadní rozhodnutí

Milan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem účetní, ale ve smlouvě máš místo výkonu práce, zpravidla místo firmy, cesta do práce tam, je soukromá, jinam je SC (zejména pokud máš cesťák), vozit můžeš koho chceš (máš to přece i k soukromým účelům, a proto tam máš 1%), řídič může být jiný, ale to spíš je otázka, jak to má firma.

U nás to tak je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To procento k daňovýmu základu je pakatel. Navíc mas to auto ve smlouvě a můžeš ho přihlásit do parkovacích zón například. Načítají se i bonusy pro pojišťovny a ty to pak uznají napr.

Taky jsem to tak měl roky.

Nicméně když je finální ředitel v poho, vyhlásí se auta jako služební, všechny cesty jsou služební a lidi odvádějí třeba litr nebo 1500,- měsíčně do nějakýho firemního fondu na chlastacky a zbytek se neřeší. Anebo neodvadi nic a všechno je služební a neřeší se, ze ujedes třeba 300 nebo 500 měsíčně soukr.

Je to u každé firmy jinak, těch variant jsem zažil hodně. Ale ofiko je jen jedna verze.

Upraveno uživatelem Frantik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možnost využívat auto soukromým účelům je nepeněžní příjem, ze kterého zaměstnanec musí zaplatit dań z příjmu. To je to známé 1% z pořizovací ceny a není to vůbec masakr, jak píšeš, zkus si to spočítat. Služební auto je výhodnější než vlastní.

 

Soukromé jízdy jsou i cesta z domu do práce a zpět. Firma tyhle jízdy může dobrovolně hradit, třeba aby získala a udržela zaměstnance, ale pak je to opět nepeněžní příjem, ze kterého zaměstnanec opět musí zaplatit daň z příjmu.

 

Lze se vyhnout zbytečné administrativě s vedením evidence soukromých a služebních kilometrů (která taky něco stojí) a lze si sjednat smluvně paušální příspěvek, který zaměstnavatel strhne zaměstanaci ze mzdy na krytí soukromých jízd. Stačí k tomu vnitropodniková směrnice a podepsaná dohoda při převzetí služebního auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě muže auto řídit rodinný příslušník, nebo zamestnanec firmy, kdokoliv jiný by se musel dopsat individuálně.

 

Náklady se j nás řeší tak, ze máme přepínač na soukromý a služební jízdy a eviduje to GPS. Vezmou se náklady na tankování a ty se pokerové rozdělí mezi služební a soukromý jízdy. Mužů tedy náklady ovlivnit stylem jízdy a za kolik budu tankovat.

 

Je to benefit o který bych nerad přišel:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže pokud by se domluvil paušál vnitropodnikovou směrnicí tak pak se mi z výplaty v zásadě strhne 1% v dani z příjmu a pak zaplatím ten paušál a je hotovo ? Nemusí se pak v knize jízd - máme elektronické přes gps řešit soukromé a firemní a i firma je krytá proti finančáku že pak může vše dávat do nákladů? Je dáno čímkoliv dáno jak vysoký musí být ten paušál - mohl by logicky říci 1 Kč ... víš jak to myslím

 

Jde mi o to ay to prostě bylo naprosto čisté ... když už

 

Samozřejmě v bejvalé práci jsem měl službák k soukromým účelům, vše se psalo jako služební cesty a nic se neřešilo ... tento způsob znám ale až teď jsem zjistil jak je to složitější - čistě ....

 

díky opravdu velmi za rady - potřebuji toto vyřešit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale s tím přepínačem by to stále bylo že když jedu z domova do Brna na stavbu tak prostě tohle by byla soukromá jízda - z domova do práce - je to tak že .... tenhle princip nechápu ...

 

ale co když by člověk měl v smlouvě že místem výkonu zaměstnání je jeho domov, pak by tedy i cest ana sídlo firmy a cesta takhle na stavbu byla služební ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Načítají se i bonusy pro pojišťovny a ty to pak uznají napr.

 

Jak tohle funguje? Já na sebe auto nikdy neměl. Když teda půjde něco napsat na sebe, tak to pojišťovna někde uvidí, nebo musím dokládat, že jsem tolik a tolik let měl služebák?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pojišťovna (v mem případě Direct) my poslala formulář ?doklad o řízení referentskeho vozu? a zaměstnavatel my tam potvrdil cca. 10 let a za to jsem dostal plné bonusy. Přestože kancelář pojistitelu ma u me nulu :-)

Nikde se to ale neeviduje.

Upraveno uživatelem Frantik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže když jedu i z domova Praha na stavbu v Praze tak je to "služebka" i když sídlo společnosti je v Praze? Jsi si jistý? Protože mně skálopevně tvrdili že se to počítá od sídla - já jen že bych v tom chtěl mít jasno. dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...