Přejít na obsah

Co mě právě naštvalo


Doporučené příspěvky

Hele nemyslím, že by to tak bylo. Mám tedy zkušenosti jen z Olomouce, bydlel jsem už v několika lokalitách, kde byly možnosti koupit stání (venku i vevnitř), řada lidí raději parkovala po chodnících, než by těch 200 tisíc vydala...

Asi znáš jinou Olomouc než já. Sice v ní nějakou dobu nebydlím, ale byt zde mám pořád, a to prakticky nedaleko od centra. Dlouhodobá parkovací karta před barákem (jedná se o starou zástavbu) mne přišla na 1000,-Kč ročně a podle mých info se cena nezvýšila ani pro r. 2016.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem se bavil o projektech novostaveb/sídlištích, ty asi myslíš MPR? Protože jinak nevím o tom, že by kdekoliv byly v Ol nějaké uzavřená místa pouze pro rezidenty.

Z toho, co jsem citoval, nic podobného, co teď píšeš, nevyplývá. Karta je přes městskou policii a byla zcela bez problémů, šlo myslím koupit i na tři nebo na šest měsíců.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z toho, co jsem citoval, nic podobného, co teď píšeš, nevyplývá. Karta je přes městskou policii a byla zcela bez problémů, šlo myslím koupit i na tři nebo na šest měsíců.

 

Já psal o koupi garáže nebo stání. Z toho přece plyne, že jde o nákup konkrétní nemovitosti k parkování do osobního vlastnictví. Ta karta co píšeš ty je pouze povolení k parkování v zóně, která podléhá placenému parkování, pokud tam máš bydliště (práci atd., přesně nevím). Ani s kartou nezískáváš nárok na využívání konkrétního místa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Straspole jestli si vážně myslíš, že je povinností úřadu zajistit ti parkování, tak žijeme zcela v jiném mindsetu a diskuze je asi bezpředmětná...

 

 

Jaroone základním pravidlem diskuze je číst argumenty druhých a ještě základnějším je správně je citovat. Já jsem nenepsal kravinu "proč by někdo měl chtít parkovat u bydlení?", ale "proč by někdo měl mít nárok parkovat u bydlení"? Je zcela zřejmé, že jde o dvě naprosto odlišné věci a podobné fauly bych si vyprošoval...

Ano já bych chtěl strávit noc s Julii Roberts,ale nemám na to nárok i když je výsledek v obou případech stejný  :lol2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já psal o koupi garáže nebo stání. Z toho přece plyne, že jde o nákup konkrétní nemovitosti k parkování do osobního vlastnictví. Ta karta co píšeš ty je pouze povolení k parkování v zóně, která podléhá placenému parkování, pokud tam máš bydliště (práci atd., přesně nevím). Ani s kartou nezískáváš nárok na využívání konkrétního místa.

Neblázni - jak si můžeš koupit stání jako "nemovitosti k parkování do osobního vlastnictví", garáž ano, ale stání? To si pronajímáš od města na určitou dobu. Ano, jedná se o kartu v zóně placeného parkování a o těch zónách tu zpočátku byla diskuse především. Samozřejmě bych si mohl chtít pronajmout stání nebo dovléct na úřad někoho postiženého z rodiny a chtít, abych to stání měl s výraznou slevou nebo v některých městech zdarma :) Ale za úvahu to stání rozhodně stojí, žena občas zapomíná, zmateně hledá kde zaparkovala či bloudí po ulici a mačká dálkové ovládání, takhle by si to místo zapamatovala, tedy možná :D

Upraveno uživatelem lucid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lucid:

"Neblázni - jak si můžeš koupit stání jako "nemovitosti k parkování do osobního vlastnictví", garáž ano, ale stání?"

 

No, když jsem kupoval byt na Praze 10 (rok 2001) bylo podzemní stání za 175t a venkovní stání za 30k, + DPH. Kryté i venkovní je v osobním 

vlastnictví (příslušný podíl na společné výměře).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim no. Letnany, Holesovice, Ladvi, Cernak, Rajska....všechno plno!

když už seš na týhle straně, klidně pokračuj Libeň, Prosek, Kobylisy...ale takhle můžem vyjmenovat všechny okrajové části Prahy s návazností na metro a bus s dovětkem všude plno. No, teď tam budou modrý zóny všude, takže těch několik volnejch míst někde v prdeli na Zličíně bude rozhodně stačit.

Upraveno uživatelem Daemonultimate
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neblázni - jak si můžeš koupit stání jako "nemovitosti k parkování do osobního vlastnictví", garáž ano, ale stání? To si pronajímáš od města na určitou dobu. Ano, jedná se o kartu v zóně placeného parkování a o těch zónách tu zpočátku byla diskuse především. Samozřejmě bych si mohl chtít pronajmout stání nebo dovléct na úřad někoho postiženého z rodiny a chtít, abych to stání měl s výraznou slevou nebo v některých městech zdarma :) Ale za úvahu to stání rozhodně stojí, žena občas zapomíná, zmateně hledá kde zaparkovala či bloudí po ulici a mačká dálkové ovládání, takhle by si to místo zapamatovala, tedy možná :D

 

Přesně jak píše výše klokan, soukromý investor v jeho projektu prodá ohraničené stání venku. Můj příklad nebyl o zónách placeného parkování (možná jsem to měl napsat jasněji), chtěl jsem jen naznačit, že lidé nejsou ochotni si koupit své místo do vlastnictví ani v případech, kdy to je možné, a raději budou parkovat (a vyžadovat takové parkování) zadarmo i třeba po chodnících. Prostě chtějí svůj free lunch :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lucid:

"Neblázni - jak si můžeš koupit stání jako "nemovitosti k parkování do osobního vlastnictví", garáž ano, ale stání?"

 

No, když jsem kupoval byt na Praze 10 (rok 2001) bylo podzemní stání za 175t a venkovní stání za 30k, + DPH. Kryté i venkovní je v osobním 

vlastnictví (příslušný podíl na společné výměře).

 

To je ale úplně něco jiného, v tomto případě nekupuješ žádné samostatné stání, ale to "stání" je součástí bytu, tzn. stejně jako když máš u bytu sklep. Pak si samozřejmě vlastníkem. 

Přesně jak píše výše klokan, soukromý investor v jeho projektu prodá ohraničené stání venku. Můj příklad nebyl o zónách placeného parkování (možná jsem to měl napsat jasněji), chtěl jsem jen naznačit, že lidé nejsou ochotni si koupit své místo do vlastnictví ani v případech, kdy to je možné, a raději budou parkovat (a vyžadovat takové parkování) zadarmo i třeba po chodnících. Prostě chtějí svůj free lunch :-)

Viz výše: nicméně drtivá většina komunikací, na kterých se na sídlištích a před obytnými domy parkuje, je ve vlastnictví měst, takže Ti podobné stání nikdo neprodá, ale pouze pronajme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lucid: To je ale úplně něco jiného, v tomto případě nekupuješ žádné samostatné stání, ale to "stání" je součástí bytu, tzn. stejně jako když máš u bytu sklep. Pak si samozřejmě vlastníkem. 

 

Pak ale nechápu co jsi myslel tím pronájmem od města na dobu určitou. Princip vlastnictví podzemního a venkovního stání je úplně stejný, vždy je to jen podíl na ploše. Bobisek ma pravdu. Každý píšete o něčem jiném. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je ale úplně něco jiného, v tomto případě nekupuješ žádné samostatné stání, ale to "stání" je součástí bytu, tzn. stejně jako když máš u bytu sklep. Pak si samozřejmě vlastníkem. 

Viz výše: nicméně drtivá většina komunikací, na kterých se na sídlištích a před obytnými domy parkuje, je ve vlastnictví měst, takže Ti podobné stání nikdo neprodá, ale pouze pronajme.

 

Stání není nikdy součástí bytu, jsou dvě možnosti: 1) prodejce ti prostě prodá (ať jiz s bytem, nebo samostatně) venkovní stání č. A23- logicky to bude většinou od soukromého developera; 2) jsou nějaká všeobecně dostupná stání před domem, obsazovaná metodou kdo dříve přijde, ten stojí. Tato stání jsou téměř vždy ve vlastnictví města, protože je na ně i soukromý investor po dokončení rád převede jako na správce komunikace.

 

Máš pravdu, že velká část obytného parkování ve městech je i historicky v kategorii č. 2. Buď je tam parkování volné (většina ČR), nebo z důvodu kapacity jsou nějaká omezení/placení. U druhé podvarianty pak je možné limitování pro rezidenty (Praha), případně finanční výhoda pro ně (Olomouc). Město ale podle mého skoro nikdy až na výjimky (invalidi atd.) nepronajímá konkrétní místa.

 

Můj argument byl, že i když lidé bydlí v domě, před kterým jsou místa tzv. všech a je jich málo, nejsou ochotni si koupit dostupnou garáž/místo třeba 500 metrů od domu, protože jim to připadá drahé/nepohodlné. Zároveň uznávám, že existuje množství míst, kde takové řešení není rozumně proveditelné, neboť nemovitost k parkování je od bytu jednoduše moc daleko (řekněme Kaprova ulice, byť i tam si jistě můžeš pronajmout místo např. v Rudolfinu). Pak ale podle mého byla tvá svobodná volba si vybrat bydlení tam, kde je to s parkováním naprd a těžko lze vyčítat něco místní samosprávě. Na Manhattanu nemá také auto kvůli parkingu téměř nikdo a nenapadne je obviňovat radní z neschopnosti, že se tři sta bytů nevleze na čtyři uliční parkovací místa...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To můžou?  :eek:  By jim Sokolíci mohli říct, ať si ten barevnej bordel zase uklidí, ne? Jestli teda chtějí...

Já myslím, že nemůžou, ale další otázka je v akceschopnosti sokolíků a rychlosti případných nápravných mechanismů. :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A není problém nedostatku parkovacích míst především v rezidentech?

 

Hodně neoblibená myšlenka, vím. Pokud by ale byla nastavena povinnost rezidentů velkých měst mít vyřešený vlastní parking (pokud chtějí vlastnit resp. provozovat vozidlo), ulice by byly dostatečně volné pro dočasné zastavení vozidel (nákup, úřad, služby, atd.) Historické byty v centru bez podzemního parkovišt? nebo jiné možností parkování by prostě byly pouze pro lidi, kterým vyhovuje styl života v centru města (kteří se bez auta obejdou). Ceny nemovitostí by byly ovlivněny přítomností / nepřítomností vlastního parkingu, byl by to prostě handicap, asi jako nepřítomnost výtahu u domů s více podlažími. Nové domy, byty a kanceláře bez příslušného počtu parkovacích míst v podzemí nebo na vlastním pozemku by už prostě nešlo stavět. A současná praxe, kdy se v rámci nov? vzniklých komunikací na sídlištích vytvoří nějaká parkovacích místa (která de fakto zaplatí rezidenti), načež se hbit? komunikace i s parkovacími místy převedou za korunu na obec, aby snad někdo nemusel platit osvětlení, údržbu komunikací atd., je taky na prd, rezidenti tím ztrácí i ten náznak práva na parkování v místě bydliště... Vím, že je to nereálné, příliš odlišné od současného modelu, jen se tak zamýšlím nad skutečnými příčinami.

 

Napsal martar vlastnící čtyři parkovací místa a nula motorových vozidel :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...