Přejít na obsah

Co mě právě naštvalo


Doporučené příspěvky

Promiň, ale ta tabulka je myslím celkem jasná, co je na ní netransparentního? Každý pořadatel předem ví, kolik zaplatí. Způsob rozpočítávání a rozdělování peněz a jakékoli jiné nakládání s penězi si vždy odsouhlasují členové OSA - autoři - na valných hromadách. Nikde tam není žádná černá díra, kde by se ztrácely prachy, OSA si samozřejmě platí aparát, ale to vše probíhá pod kontrolou členů - autorů.

Ano, Decebale, tabulka je jasná, ale ptám se, na základě čeho byla vypočítána ta čísla? Z čeho konkrétně jednotlivec nebo skupina lidí (OSA) rozhodli o tom, že se při takovém a takovém vstupném a při takovém a takovém počtu účastníků akce bude platit daná částka?

 

Jde mi o to, že když vyrábíš hmatalelný produkt, stanovuješ jeho prodejní cenu na základě jasných nákladů, marží distribuce, prodejců atd. Tady fakt nevím, z čeho bych vycházel :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, Decebale, tabulka je jasná, ale ptám se, na základě čeho byla vypočítána ta čísla? Z čeho konkrétně jednotlivec nebo skupina lidí (OSA) rozhodli o tom, že se při takovém a takovém vstupném a při takovém a takovém počtu účastníků akce bude platit daná částka?

Jde mi o to, že když vyrábíš hmatalelný produkt, stanovuješ jeho prodejní cenu na základě jasných nákladů, marží distribuce, prodejců atd. Tady fakt nevím, z čeho bych vycházel :-)

 

Ale no tak, to už tady přece dával kolega m.n. z čeho se vychází . . . :D

 

Přesně. Třeba pani? Zagorova?, je to mila? holka, vs?echno, no ale ona už tr?i roky po sobe? bere s?est set tisi?c každy? rok. A dals?i?. Ne s?estset, milion, dva miliony berou, Jandove? a jini?, každy? rok.

Upraveno uživatelem Tom4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kapitalismus? Tady? Máme podivný hybridní systém pokročilého socialismu smíchaneho s ranným kapitalismem.

Nejde o to co máme, ale že ať bude cokoliv, vždycky to bude vyhovovat jen někomu a ti ostatní budou nějak poškození.

Tedy že vždycky bude někdo nespokojený a nadávat.

Co tedy bychom chtěli a jak?

 

(slovo ranný neexistuje)

Upraveno uživatelem Karlos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už samotný princip ochrany autorských práv je špatný. Když vymyslíš perpetuum mobile nebo lék proti rakovině, musíš svůj objev registrovat ve všech zemích, kde chceš, aby byl chráněný a draze za ochranu platit. Stejně ale např. u léku po 10 letech ochrana končí a každý může tvůj objev využívat podle libosti a vydělávat na něm. Ale když složíš písničku nebo napíšeš knihu, trvá ochrana ještě 70 let po tvé smrti. Takže když mladý umělec složí melodii ve svých 30 letech a dožije se osmdesátky, chrání stát jeho práva 120 let, a to pěkně zdarma. Proč by si neměl umělec registrovat svůj výtvor jako každý jiný a platit za to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Furt dokola. Proč? Protože si to někdo prosadil. Kdo? Ten, kdo na tom měl zájem a uměl si to prosadit. Kde, u koho? U toho, koho jsme volili. Tak je to se vším. Chceš to změnit? Můžeš zkusit volit, ale asi účinější bude dát dohromady zájmovou skupinu, která bude schopná si změnu prosadit, jestli toho budeš schopen. Proč jsou takový a makový poplatky za autorství, proč se vybírají tak či onak? Protože to tak někdo uzákonil. Proč? Protože krom celospolečenské potřeby (?) / zájmu na takové a makové podobě té normy měl zájem někdo, kdo si to dokázal prosadit. To je demokracie v praxi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejde o to co máme, ale že ať bude cokoliv, vždycky to bude vyhovovat jen někomu a ti ostatní budou nějak poškození.

Tedy že vždycky bude někdo nespokojený a nadávat.

Co tedy bychom chtěli a jak?

 

(slovo ranný neexistuje)

Držet hubu, krok a nechat si srát na hlavu ze všech stran určitě ne :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výborně a teď tu ještě veřejně napiš že mě vlastně okrádají, což uznáš že je pravda, jelikož já si nosiče kupuji k ukládání svých fotek. Hudbu si já kupuji pouze na originálních nosičích pro upřesnění. Čekám a nikoho se neboj, i když komouši jsou stále všude a věřím tomu že mají prsty i v autorských právech....

Ne, neokrádají, jseš oběť toho, jak se tvoří zákony, jednotlivec, který nezapadá do tabulek. To se u zákonů někdy stává, že nevyhovují všem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře, trochu to pořád mícháš dohromady, pojďme na pouze koncesionářské - pohyb člověka sledovat nelze, ten platí doma paušální poplatek.

Proč je tedy vybírán poplatek i od ubytovatele, když tam již platící osoba je na dovolené (to už sledováno je, viz. post výše o hlášení ČSÚ, EET a cizinecká policie)? Ubytovatel platí i koncesionářský poplatek. Za každou televizi na každém pokoji 135 Kč za měsíc. Podruhé.

 

Statistika ČSÚ - počet pokojodnů za rok tuzemci - lze dopočítat kolik tato duplicita pro ČT ročně dělá.

 

 

 

K autorským poplatkům na hotelu tedy zvlášť - co tedy platby autorským svazům v lázeňském prostředí? To není jako hotel, spíše jako nemocnice (po dobu pobytu jsi na neschopence).

Proč je koncesionářský poplatek nastaven tak jak je, netuším, to není něco, čím bych se zabýval, napadá mě, že by opět zřejmě bylo velmi těžké sledovat, jestli se ubytovává člověk, který poplatek platí doma, nebo ne, protože ho všichni platit nemusí. Ty byrokracie se asi státu nevyplatí, tak nás zkásne paušálně, za přístroj. Co se lázní týče - pokud vím, poskytovatelé zdravotních služeb ve zdravotnických zařízeních poplatky neplatí, kam spadají lázně netuším. Ono taky v lázních můžeš být i bez neschopenky, že jo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Držet hubu, krok a nechat si srát na hlavu ze všech stran určitě ne :-)

Souhlasím. Zároveň je ale potřeba si uvědomovat, že každý nemůže dostat co by chtěl. Neboli, někomu se na tu hlavu bude srát v každém případě :-)

Taky z toho logicky vyplývá, že pokud si ty prosadíš svůj zájem, pak ty budeš ta OSA a budeš jako oni teď, což ale přece nechceš :-)

A ostatní budou mít pocit, že jim sereš na havu a budou ti to chtít vzít :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, Decebale, tabulka je jasná, ale ptám se, na základě čeho byla vypočítána ta čísla? Z čeho konkrétně jednotlivec nebo skupina lidí (OSA) rozhodli o tom, že se při takovém a takovém vstupném a při takovém a takovém počtu účastníků akce bude platit daná částka?

 

Jde mi o to, že když vyrábíš hmatalelný produkt, stanovuješ jeho prodejní cenu na základě jasných nákladů, marží distribuce, prodejců atd. Tady fakt nevím, z čeho bych vycházel :-)

Hele, netuším, to mají na starosti ekonomové a právníci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už samotný princip ochrany autorských práv je špatný. Když vymyslíš perpetuum mobile nebo lék proti rakovině, musíš svůj objev registrovat ve všech zemích, kde chceš, aby byl chráněný a draze za ochranu platit. Stejně ale např. u léku po 10 letech ochrana končí a každý může tvůj objev využívat podle libosti a vydělávat na něm. Ale když složíš písničku nebo napíšeš knihu, trvá ochrana ještě 70 let po tvé smrti. Takže když mladý umělec složí melodii ve svých 30 letech a dožije se osmdesátky, chrání stát jeho práva 120 let, a to pěkně zdarma. Proč by si neměl umělec registrovat svůj výtvor jako každý jiný a platit za to?

Za prvé, abys z písničky něco měl, musí ta písnička někoho zajímat, pokud ji nikde nebudou hrát nebo vysílat, nedostaneš nic. A umělec platí za ochranu díla ochranným svazům a státu samozřejmě taky, formou daní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...když vyrábíš hmatalelný produkt, stanovuješ jeho prodejní cenu na základě jasných nákladů, marží distribuce, prodejců atd...

 

To ale takhle vůbec není. Nákladovou teorii hodnoty sice razil už nějaký Karl Marx (před ním jiní), ale je to teorie dávno překonaná. Prodejní cena se stanovuje jinak; je pravda, že se pak pravidelně měří Marginal Contribution a jiné úrovně profitu výrobků, ale to je až to druhé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Ne, neokrádají, jseš oběť toho, jak se tvoří zákony, jednotlivec, který nezapadá do tabulek. To se u zákonů někdy stává, že nevyhovují všem.

Neokradají, oni jsou úplně všichni v pohodě, hodný, prostě jsi jenom malá oběť jako dalších statisíce lidí, cha cha decebale :-) :-) :-) Ale nevěřím že jsi takhle naivní, prostě nevěřím, prostě v tom máš nějaký prsty....viď?

Upraveno uživatelem African
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neokradají, oni jsou úplně všichni v pohodě, hodný, prostě jsi jenom malá oběť jako dalších statisíce lidí, cha cha decebale :-) :-) :-) Ale nevěřím že jsi takhle naivní, prostě nevěřím, prostě v tom máš nějaký prsty....viď?

Obrať se na zákonodárce, pokud chceš změnu zákona, já, když se mi něco nelíbí, snažím se v tom něco dělat. A prsty v tom mám akorát tak, že jsem členem OSA, jako 99,9 autorů v této zemi.

Hele, odpověď přesně taková jakou jsem čekal ;-)

To je asi OK, žes to čekal, já nejsem ani právník, ani ekonom. OSA si právníky a ekonomy platí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Sakra, nějak se to tam neuložilo, tak tedy zde:

"

Základní princip tohoto systému (s jistými odchylkami funguje tento systém ve většině zemí světa) spočívá v tom, že autorský zákon (č.121/2000 Sb.) ve svém § 30 dovoluje rozmnožování autorských děl pro osobní potřebu. To v praxi znamená, že každý si může pro vlastní a osobní potřebu např.okopírovat chráněné hudební dílo na jiný nosič jako je např.CD, paměťová karta či pevný disk. Jako kompenzaci za tuto legální možnost rozmnožování a kopírování autorských děl, které se v dnešní době stává opravdu masovou záležitostí, stanovil zákon právě systém náhradních odměn. V tomto spočívá největší omyl veřejnosti, která se domnívá, že náhradní odměny jsou zde proto, aby vykompenzovaly pirátskou (nelegální) činnost, a to paušálně všech uživatelů (kolektivní presumpce viny). Realita je však taková, že zde jde jen o kompenzaci či náhradu za zákonem dovolené užití chráněných autorských děl, a to nejen hudebních.

Současně OSA vnímá i nedostatky či negativní stránky tohoto systému, nicméně opravdu není možné kontrolovat každý nosič nebo přístroj zvlášť nebo požadovat po kupujících tohoto zboží, aby hlásili, resp. prokazovali, jaký obsah si kopírují na zakoupené nosiče."

 

No však to je pekne uletené. Keď si môžem podľa zákona rozmnožiť zakúpené dielo pre osobnú potrebu, prečo by som mal platiť nejakú kompenzáciu za túto možnosť? A potom bláboly o tom, ako sa rozmnožovanie stáva masovou záležitosťou (čiže kúpim si CD a doma si ho pre vlastnú potrebu množím a množím).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No však to je pekne uletené. Keď si môžem podľa zákona rozmnožiť zakúpené dielo pre osobnú potrebu, prečo by som mal platiť nejakú kompenzáciu za túto možnosť? A potom bláboly o tom, ako sa rozmnožovanie stáva masovou záležitosťou (čiže kúpim si CD a doma si ho pre vlastnú potrebu množím a množím).

Tím není myšleno pouze zkopírování z legálně drženého nosiče , ale i z nosiče cizího nebo z nelegálního zdroje. Ostatně, ani ze zakoupeného nosiče sis před přijetím tohoto zákona nesměl dělat kopie, bylo to nelegální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za prvé, abys z písničky něco měl, musí ta písnička někoho zajímat, pokud ji nikde nebudou hrát nebo vysílat, nedostaneš nic. A umělec platí za ochranu díla ochranným svazům a státu samozřejmě taky, formou daní.

 

To pořád neodpovídá na dotaz, proč 120 let a proč zadarmo. Že umělec platí ochrannému svazu, je stejné, jako by objevitel léku proti rakovině platil "svazu vynálezců" - asi blbost, žejo. A daně platíme všichni. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím není myšleno pouze zkopírování z legálně drženého nosiče , ale i z nosiče cizího nebo z nelegálního zdroje. Ostatně, ani ze zakoupeného nosiče sis před přijetím tohoto zákona nesměl dělat kopie, bylo to nelegální.

 

Asi neviem čítať. Odstavec popiera, že by sa jednalo o kompenzáciu pirátskej činnosti.

 

Jako kompenzaci za tuto legální možnost rozmnožování a kopírování autorských děl, které se v dnešní době stává opravdu masovou záležitostí, stanovil zákon právě systém náhradních odměn. V tomto spočívá největší omyl veřejnosti, která se domnívá, že náhradní odměny jsou zde proto, aby vykompenzovaly pirátskou (nelegální) činnost, a to paušálně všech uživatelů (kolektivní presumpce viny). Realita je však taková, že zde jde jen o kompenzaci či náhradu za zákonem dovolené užití chráněných autorských děl, a to nejen hudebních.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obrať se na zákonodárce, pokud chceš změnu zákona, já, když se mi něco nelíbí, snažím se v tom něco dělat. A prsty v tom mám akorát tak, že jsem členem OSA, jako 99,9 autorů v této zemi.

To je asi OK, žes to čekal, já nejsem ani právník, ani ekonom. OSA si právníky a ekonomy platí.

Nikdy jsem se na nikoho neobracel, ani to neplánuji. Když jsem měl obchod a přišla paní že bych měl platit autorská práva, že mi tam hraje hudba, řekl jsem jí že je to můj obchod, moje hudba a když přijdou lidi tak to vypínám. Řekla že to takhle nejde a zvýšila hlas, tak jsem obešel pult, vzal ji za chlupatej límec a vyvlekl z obchodu. Už nikdy nikdo nepřišel a já nedal ani korunu. Českého inrepreta jsem si na originálním nosiči nekoupil hezkých pár dlouhých let, tedy mimo božského Káji, toho sem vzal dědovi, to bych zase kecal. Prázdné nosiče si kupuji v Polsku a je toho dost včetně Sd karet a dalších. Víc toho milý Decebale nezmůžu, čeho si cením, že jsi přiznal že jsi v Ose, palec nahoru. Tady posílám pohádku na dobrou noc :-)

 

https://g.cz/3-duvody-proc-je-osa-zlodejska-organizace/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...