Přejít na obsah

Co mě právě naštvalo


Doporučené příspěvky

Pokud by však vozidla jedoucí ve více jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, má (při jízdě v obci) řidič užívající levý jízdní pruh povinnost tento pruh co nejdříve uvolnit (tato povinnost není nijak vázána na okolnost, jestli řidič rychleji jedoucího vozidla porušuje či neporušuje pravidla o nejvyšší povolené rychlosti) ? to však neplatí, pokud je řidič pomalejšího vozidla v levém pruhu z důvodu odbočování, otáčení anebo při tzv. souběžné jízdě.

A jak se toto ustanovení vztahuje na porušení rychlosti? My se bavíme o nedodržení rychlosti při předjíždění, nikoli o souběžné jízdě. Jasně z toho plyne, že porušit rychlost nesmíš, ani když předjíždíš. Pokud tam vidíš něco jiného, tak bohužel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by však vozidla jedoucí ve více jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, má (při jízdě v obci) řidič užívající levý jízdní pruh povinnost tento pruh co nejdříve uvolnit (tato povinnost není nijak vázána na okolnost, jestli řidič rychleji jedoucího vozidla porušuje či neporušuje pravidla o nejvyšší povolené rychlosti) ? to však neplatí, pokud je řidič pomalejšího vozidla v levém pruhu z důvodu odbočování, otáčení anebo při tzv. souběžné jízdě.

 

Asi takhle - toto se vůbec netýká výše popsané situace a navíc jsi si to stejně špatně vyložil. Pokud pojedeš v obci po komunikaci s více pruhy v levém na limitu (dejme tomu rychlostí 50km/h) a dojede Tě někdo vyšší rychlostí, Ty mu musíš defacto uhnout hned, jak to bude možné. Ale ne za cenu toho, že budeš překračovat rychlostní limit. To, že on jede rychleji než povoluje limit Ty řešit nemáš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by však vozidla jedoucí ve více jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, má (při jízdě v obci) řidič užívající levý jízdní pruh povinnost tento pruh co nejdříve uvolnit (tato povinnost není nijak vázána na okolnost, jestli řidič rychleji jedoucího vozidla porušuje či neporušuje pravidla o nejvyšší povolené rychlosti) ? to však neplatí, pokud je řidič pomalejšího vozidla v levém pruhu z důvodu odbočování, otáčení anebo při tzv. souběžné jízdě.

 

frostie, ty's neco pil? pokud ne, mel by's zitra opravdu dobrovolne vratit ridicak a zapsat se znovu do autoskoly...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi takhle - toto se vůbec netýká výše popsané situace a navíc jsi si to stejně špatně vyložil. Pokud pojedeš v obci po komunikaci s více pruhy v levém na limitu (dejme tomu rychlostí 50km/h) a dojede Tě někdo vyšší rychlostí, Ty mu musíš defacto uhnout hned, jak to bude možné. Ale ne za cenu toho, že budeš překračovat rychlostní limit. To, že on jede rychleji než povoluje limit Ty řešit nemáš...

Tak tohle by si mělo přečíst pár "závodníků" na pražském okruhu. Stále převládá mínění, že jet 60 km v levém pruhu je povinnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi takhle - toto se vůbec netýká výše popsané situace a navíc jsi si to stejně špatně vyložil. Pokud pojedeš v obci po komunikaci s více pruhy v levém na limitu (dejme tomu rychlostí 50km/h) a dojede Tě někdo vyšší rychlostí, Ty mu musíš defacto uhnout hned, jak to bude možné. Ale ne za cenu toho, že budeš překračovat rychlostní limit. To, že on jede rychleji než povoluje limit Ty řešit nemáš...

 

Právě jsem řešil, jak si tu závorku "(tato povinnost není nijak vázána na okolnost, jestli řidič rychleji jedoucího vozidla porušuje či neporušuje pravidla o nejvyšší povolené rychlosti)" vyložit. Proto jsem se taky ptal na ten paragraf, zda je to tam tak doslova. Napadlo mě totiž, že je to ustanovení pro závodníky :) . Jedu na 50 v levém pade, blíží se za mně auto rychlostí tak kilodvacet, tak to taky přišlápnu, abych mu uhnul do pravýho. Chybí mi evidentně školení řidičů, co nejsem zaměstananec, páč je těžký odhalit někdy, jak to zákonodárce myslel (nebylo to uplně špatné, osvěžili jsme si paměť a pak si udělali testy a co si z toho kdo vzal už bylo na něm).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě jsem řešil, jak si tu závorku "(tato povinnost není nijak vázána na okolnost, jestli řidič rychleji jedoucího vozidla porušuje či neporušuje pravidla o nejvyšší povolené rychlosti)" vyložit. Proto jsem se taky ptal na ten paragraf, zda je to tam tak doslova. Napadlo mě totiž, že je to ustanovení pro závodníky :) . Jedu na 50 v levém pade, blíží se za mně auto rychlostí tak kilodvacet, tak to taky přišlápnu, abych mu uhnul do pravýho. Chybí mi evidentně školení řidičů, co nejsem zaměstananec, páč je těžký odhalit někdy, jak to zákonodárce myslel (nebylo to uplně špatné, osvěžili jsme si paměť a pak si udělali testy a co si z toho kdo vzal už bylo na něm).

 

Já si tu závorku právě vyložil tak, že pokud se přiřítí "závodník", já bych mu měl uvolnit levý pruh. Jak to udělám je na mně, jen při tom nesmím překročit rychlostní limit či porušit jiná pravidla. To, že on jede rychleji už není moje starost. Vše za předpokladu, že se nejedná o souběžnou jízdu. Do jejího výkladu se pouštět už nehodlám. :) Snad je to tak správně...

Upraveno uživatelem 323GT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě jsem řešil, jak si tu závorku "(tato povinnost není nijak vázána na okolnost, jestli řidič rychleji jedoucího vozidla porušuje či neporušuje pravidla o nejvyšší povolené rychlosti)" vyložit. Proto jsem se taky ptal na ten paragraf, zda je to tam tak doslova. Napadlo mě totiž, že je to ustanovení pro závodníky :) . Jedu na 50 v levém pade, blíží se za mně auto rychlostí tak kilodvacet, tak to taky přišlápnu, abych mu uhnul do pravýho. Chybí mi evidentně školení řidičů, co nejsem zaměstananec, páč je těžký odhalit někdy, jak to zákonodárce myslel (nebylo to uplně špatné, osvěžili jsme si paměť a pak si udělali testy a co si z toho kdo vzal už bylo na něm).

 

zavorka v zakone samozrejme neni. navic frostie opomnel zkopirovat jeste nasledujici ostavec--

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/silnicni-provoz/cast1h2d3.aspx

 

paragraph 12

(2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3. Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla a motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h-1 smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

(3) Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (dále jen "souběžná jízda"); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.

 

jeste si vsimni rozdilu ve slovech 'branit' a 'omezit' - zakon mluvi o braneni, nicmene ty muzes omezit, tj. on mozna bude muset na tu brzdu slapnout...

 

predpokladam, ze ted je vse mnohem jasnejsi :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zavorka v zakone samozrejme neni. navic frostie opomnel zkopirovat jeste nasledujici ostavec--

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/silnicni-provoz/cast1h2d3.aspx

 

paragraph 12

(2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3. Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla a motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h-1 smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

(3) Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (dále jen "souběžná jízda"); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.

 

jeste si vsimni rozdilu ve slovech 'branit' a 'omezit' - zakon mluvi o braneni, nicmene ty muzes omezit, tj. on mozna bude muset na tu brzdu slapnout...

 

predpokladam, ze ted je vse mnohem jasnejsi :)

 

Jojo. Díky! Byl jsem línej to hledat, domnívaje se, že Frostie to má po ruce, když to tam postnul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zavorka v zakone samozrejme neni. navic frostie opomnel zkopirovat jeste nasledujici ostavec--

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/silnicni-provoz/cast1h2d3.aspx

 

paragraph 12

(2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3. Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla a motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h-1 smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

(3) Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (dále jen "souběžná jízda"); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.

 

jeste si vsimni rozdilu ve slovech 'branit' a 'omezit' - zakon mluvi o braneni, nicmene ty muzes omezit, tj. on mozna bude muset na tu brzdu slapnout...

 

predpokladam, ze ted je vse mnohem jasnejsi :)

Taky dík, nechtělo se mě to hledat.

Jinak všem :cheers:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já našel u MP tohle 

var.symbol: 971xxxxxxx (kde křížky znamenají sedmimístné číslo bloku, tj. včetně první nuly*)

spec.symbol: rodné číslo bez lomítka

 

edit: a na bločku není návod? ;)

 

Tak mi nějaká paní po telefonu sdělila, že se do Var.Symbolu píše tak jako tak rodné číslo a to bez ohledu na to jestli je to správní řízení, či ne.

Pokuta se posílá celníkům a oni to podle ničeho jiného, než je RČ neumí spárovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi nějaká paní po telefonu sdělila, že se do Var.Symbolu píše tak jako tak rodné číslo a to bez ohledu na to jestli je to správní řízení, či ne.

Pokuta se posílá celníkům a oni to podle ničeho jiného, než je RČ neumí spárovat.

Díky, alespoň mám přehled :)

 

Každopádně já pokuty platil cca před rokem asi 4 během dvou týdnů a od té doby naštěstí nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K jazdeniu u nás resp. v Európe len toľko, že absolútne chýba zdravý rozum. Všade samý predpis, značiek viac než stromov, policajti loviaci na najnemožnejších miestach (napríklad pokuta, keď som dobrzďoval pred dedinou a tesne za značkou mi namerali 56 km/h) atd.

Mám niečo najazdené po Thajsku a nedá sa to porovnať. Prakticky netreba sledovať značky, jazdí sa podľa zdravého rozumu. Keď som sa snažil zistiť, kto má prednosť na neoznačenej križovatke, po chvíli nepochopenia som sa dozvedel, že "keď ideš bezpečne, môžeš ísť". Nehody tam samozrejme sú, ale zďaleka nie toľko, ako tu. Pritom premávka je podstatne komplikovanejšia, hromady motoriek, prapodivných vehiklov, ľudia, psy a hydina  na ceste atd. Napriek tomu sa tam jazdí ďaleko lepšie a hlavne sa tam jazdí ohľaduplne, Dalo by sa veľa popísať, ale asi je to zbytočné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jo, a videl jsi nekdy v thajsku cvoka, agresivniho jedince, nebo chodici ecyklopedii negativnich povahovych vlastnosti cloveka?

.. a v evrope? .... na kazdem kroku. evropan potrebuje disciplinu.

 

Jasné že videl, ja tam tak často pôsobím, napriek mojej kľudnej povahe :). Majú tam takých hromady, rovnako ako my tu. Akurát že nikoho nerozhodia, sú ignorovaní a považovaní za bláznov. Je to na dlhú debatu a ani sa to sem už nehodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Kamil

Ted me napada: Neni povoleno pro bezpecne dokonceni predjizdeni chvilkove prekrocit povolenou rychlost? Pokud Te zmerili v protistmeru pri predjizdeni, neslo to uhrat na tohle?

Kdyby na fotce nebylo jen moje auto, zkusil bych to.

 

Kamile, taky se jich nechci a ani nebudu zastávat, ale mám teď asi měsíc v práci statistiky nehodovosti od kamaráda z dopravky a tvůj popis- mírná zatáčka ( nepřiměřená rychlost a nesprávný způsob předjíždění )je jeden z nejvíce se opakujících důvodů hodně vážných nehod na silnicích I.třídy ( možná mají pokyn toto co nejvíce postihovat s nulovou tolerancí )- to je pouze ale má spekulace.

Jak jsi prisel na nespravny zpusob predjizdeni? A neprimerenou rychlost taky neberu. Nepovolenou ano. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu překročení rychlosti při předjíždění - stalo se mi něco podobného, tak jsem zkusil argument, že řidič předjížděného vozu při předjiždění výrazně zvýšil svoji rychlost a tím mě k porušení předpisu donutil, protože přerušit předjíždění a vrátit se do svého pruhu se bezpečně nedalo. Uznali mi to. Tohle je IMHO typická situace jednání v krajní nouzi dle par. 28 tr. zák. - "čin jinak trestný, kterým někdo odvrací nebezpečí přímo hrozící zájmu chráněnému tímto zákonem, není tr.činem."
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...