Přejít na obsah

Co mě právě naštvalo


Doporučené příspěvky

Jasně, že bylo. Když to vezmu doslova, tak rychlost se skládá, tzn je to naráz ve 100kmh, není to jako náraz 100 do zdi. Je to jako náraz 100kmh do volně stojícího auta.

To ale přece vůbec nijak nedegraduje to, co bylo smyslem mého vyjádření. Smyslem bylo, že možnost výrazného zrychlení nad povolený limit může posádce zachránit život. Před chvílí jsem se vrátil z motorky. Uvědomil jsem si, že některé věci autonomie nikdy nepobere. Oční kontakt s řidičem, který ti dává přednost, je jedna z nich.

Tak to tiez tak uplne nie je pravda autonomne auta sa zrovna na prednosti dohodnu v tisicine sekundy ked budu chciet....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já bych to celé, nejen o rychlosti aut, definoval spíš tak, že z nás (občanů) chtějí mít poslušné, nemyslící ovce..... a tou já odmítám být.....

 

Minimálně poslušná ovce jsi, jako 99,9% občanů vašeho státu. To nemyslím jako útok ad hominem, jsi součástí Systému, funguješ v něm a nezmohl jsi se na žádný aktivní ani pasivní odpor; jako ostatní ten Systém krmíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavel ktory rocne najazdi dediatky tisic a rad si uzije jazdu nad limit sa prave naucil, ze je lepsie naprat to do auta v protismere nez do jablone.... ts a potom ze tieto debaty nemaju zmysel. ;)

 

Teraz prosím Ťa Ty vysvetli, prečo je lepšie naprať do auta v protismere, než do jablone. Predpokladajme dve identické autá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lebo prave jablon vhodne simuluje pevnu prekazku na rozhiel od deformujuceho sa auta. Kto neveri nech tam bezi trasa Horomerice-Borislavka viz nedavna nehoda autobusu jablon:autobus 1:0. Na tej jabloni takmer nie je poznat ze s tam nieco stalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snazim se hledat sam proti sobe protiargmenty a pak zase argumenty pro. Tak zkusim premyslet nahlas: Je pravda, ze driv nebyly povinny airbagy, bezpecnostni pasy, detsky sedacky atd. A dnes nam to ani neprijde. A vsechna tahle opatreni prisla befelem zhora, stejne jako omezeni maximalni rychlosti. Na druhou stranu to bylo v dobe, kdy se rychle vyvijely technologie aut - auta byly najednou mnohem rychlejsi a silnejsi. Dnes uz k takovemu razantnimu narustu nebezpecnosti aut nedochazi, takze utahovani sroubu uz neprinasi spolu s rostouci regulaci tak benefit.

 

Musim dodat jednu vec: Myslim, ze autonomni doprava s vyloucenim lidskeho ridice nezbytne prijde, driv nebo pozdeji. Ale asi to hlavni, co mi vadi, je nasledujici - rekl bych, ze mnohem vetsiho efektu dokonce zaroven s vetsi spokojenosti ridicu bychom namisto regulace dosahli investicemi do infrastruktury.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lebo prave jablon vhodne simuluje pevnu prekazku na rozhiel od deformujuceho sa auta. Kto neveri nech tam bezi trasa Horomerice-Borislavka viz nedavna nehoda autobusu jablon:autobus 1:0. Na tej jabloni takmer nie je poznat ze s tam nieco stalo.

 

Aha, už chápem, ďakujem za vysvetlenie. Je skutočne dobre, že tu niekto záležitosti rozumie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Chce se mi blelj frajeři.

OK, ale mohol by si to aspon trochu rozviest... si teda za, alebo proti autam regulujucim si rychlost? Alebo Ta len obecne stve, ze tlachame tu a nie v krcme? Alebo to bolo len suche konstatovanie skutocnosti co Ta prave nastvala, to sa totiz v tomto vlakne vidi ojedinele, ale tiez to tolerujeme. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je dost kratkozraky tvrzeni. Nemluvim o dobe za 5 let, ale treba za 50 nebo 100. A k tomu Boeingu a bezpecnosti autopilotnich systemu - dej si to do kontextu nalitanejch clovekokilometru.

Když si vezmu, jak úspěšní a bezchybní jsou autopiloti či letoví asistenti či co to je v tom  novém Boeingu, jen si tiše povzdechneme ,,To zas bude mrtvejch..."

Upraveno uživatelem skalis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si neumím představit funkční autonomní dopravu ve zcela nahodilém a nevypočitatelném světě. Vždyť by stačil jakýkoliv větší předmět sfouklý větrem/úmyslně hozený na silnici a celá doprava by se neřešitelně zastavila. Nebo třeba porucha autonomního auta, které nemá žádné ovládací prvky a zmrtví uprostřed silnice. A tisíce a miliony dalších možností, které se nedají ani vypočítat, ani vyřešit nějakým programem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejak takto?

 

Sedíš v autonómnom aute a fičíš do práce.

Vietor do cesty prifúkne kartónovú krabicu. Auto nafúkne airbagy, núdzovo zabrzdí, potom zase airbagy vyfúkne a poskladá.

Chceš vystúpiť a krabicu odstrániť z vozovky. Auto ťa odmieta pustiť von, lebo si na frekventovanej komunikácii. Voláš na dispečing, ten po uistení, že máš ochrannú helmu a karbónový oblek, na diaľku odomyká dvere.

Vystúpiš a krabicu odkopneš z vozovky. Keďže prekážka z vozovky zmizla, auto zatvára dvere a pohýňa sa. Teba vyhodnotí ako chodca a bezpečne ťa obíde.

Bežíš za autom. Keďže ide maximálnou povolenou rýchlosťou 8 km/h, rýchlo ho dobiehaš. Snahu otvoriť dvere auto vyhodnotí ako lúpežné prepadnutie.

Vysvetľuješ zásahovej jednotke situáciu. Po chvíli uvoľnia na aute dvere a môžeš pokračovať. Doporučujú pre istotu reset riadiacej jednotky.

O sto metrov ďalej je na ceste kaluž vody, v ktorej sa odráža vychádzajúce slnko. Auto stráca orientáciu a núdzovo zastavuje.

Voláš na dispečing. Robot ti oznamuje, že podobná situácia už bola nahlásená pred týždňom. Jedná sa o malý bug vo firmware, update bude hotový najneskôr do troch dní. Máš dovtedy počkať, auto si update stiahne automaticky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak vlastně se budou takový auta ovládat? Hlasem? Řeknu mu kam chci jet, jak a kudy? Kde zastavit a komu zastavit? A když nás pojede víc, koho bude poslouchat a proč? A když zrovna budu mít kašel, tak nikam nepojedu, protože mi nebude rozumět? Fakt nevím. Když jedu v autě, dělám spousty rozhodnutí a změn, to všechno budu muset autu říkat? To budu muset celou cestu mluvit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...