Přejít na obsah

Co mě právě naštvalo


Doporučené příspěvky

Pro jistotu tedy postoji tu pasáž o zákazu omezení:

 

Na svém začátku je připojovací pruh oddělen od průběžného pruhu podélnou čárou souvislou. Řidič zde může dosáhnout postupně rychlost jízdy umožňující plynulé zařazení vozidla do proudu vozidel jedoucích v průběžném pruhu v úseku, kde jsou tyto pruhy již odděleny podélnou čárou přerušovanou. I při zařazování vozidla z připojovacího pruhu do průběžného pruhu nesmí být ohrožen ani omezen řidič jedoucí v průběžném pruhu (BUŠTA, P., KNĚŽÍNEK, J., SEIDL, A., Praha 2011, s. 41).

 

K tomu ale dodávám: je zbytečné se trumfovat v googlovani. Je správně přemýšlet. Tupé necitovat fragmenty zákona, ale postupovat od obecného ke speciálnímu. Viz má otázka: je připojovací pruh jízdním pruhem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Bert napsal:

No jo, ale pan Bušta, Kněžílek a Seidl jsou ale v rozporu s tím, co je napsáno hned nad nimi v citaci zákona. Tak co teda platí? Jak se má tedy připojit autobus, náklaďák a pomalejší vozy, pokud je mimo zákon i omezení? To by měli dostávat flastr pokaždé, když dáš nohu z plynu, což je proti logice věci. Omlouvám se, ale budu se držet toho, co píše zákon a tu nohu z plynu klidně dám. To mi připadá rozumnější, než slovíčkařit, jestli je i připojovák jízdním a platí pro něho to, co pro jízdní. Přece se jasně píše, jak se v tom připojováku máš chovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslím. Tam je napsáno, že nesmíš ohrozit. Není tam však napsáno, že smíš omezit. Pokus se připustit, že pokud by to (zákaz omezení) bylo napsáno v zákoně někde jinde, nesměl bys tedy ani to. Pozor, ten můj exkurz do základních definic zákona není slovickareni, ale postup, který rozumný právník používá velmi často.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, Bert napsal:

Nemyslím. Tam je napsáno, že nesmíš ohrozit. Není tam však napsáno, že smíš omezit. Pokus se připustit, že pokud by to (zákaz omezení) bylo napsáno v zákoně někde jinde, nesměl bys tedy ani to. Pozor, ten můj exkurz do základních definic zákona není slovickareni, ale postup, který rozumný právník používá velmi často.

Úplně ti nerozumím, sám píšeš, že omezení tam není. Nejsem právník, ale když to tam není, tak beru, že se to může.

E: blbě jsem to napsal. Píšeš, že je tam "nesmíš ohrozit". Když tam není taky "nesmíš omezit", pak přece můžu.

Upraveno uživatelem luidis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, Bert napsal:

Znovu. Pokud bys připustil, že připojovák je jízdní pruh, pak nemůžeš své zkoumání omezit jenom na paragraf, kterým argumentujes, ale budeš muset svou pozornost zaměřit i na ustanovení paragrafu 12 odst 5.

No pak ale bohužel bude veřejnost názorově rozdělena. A když máme jít do podrobna, připojovák není "jízdní pruh", ale "přídatný jízdní pruh". :) Proč teda není v odstavci uvedeno, že při připojování nesmíš ohrozit ani omezit? To mi právě přijde nelogické.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když nesmíš ohrozit což je pochopitelné (to nesmíš nikdy), tak omezit samozřejmě můžeš, to by tam bylo výslovně napsáno. Omezit můžeš i při vyjíždění z řady zaparkovaných vozidel a je to z toho důvodu, že bys při některých situacích prostě nevyjel nikdy, stejně jako se nikdy nepřipojil. Jinak samozřejmě připojovací pruh není jízdní pruh viz základní pojmy § 2

Upraveno uživatelem Strocek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A už na to kašlu. Zpět do autoškoly:

Autoškola testy - otázka 06060392

Připojovací pruh je:

  • 1) Jízdní pruh vyhrazený jen pro vozidla hromadné dopravy osob.
  • 2) Jízdní pruh určený pro pomalá vozidla, která nemohou v daném úseku dosáhnout okamžité rychlosti nejméně 60 km/h.
  • 3) SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Jízdní pruh určený pro zařazování vozidel do průběžného pruhu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co se píše v autoškolských testech je irelevantní, stejně jako výklad, některých expertů. Připojovací pruh je jasně definován zákonem a to v § 2 písm. u) zák. č. 361/2000Sb. Zákon vykládá samozřejmě pak až soud, ale v tomhle případě když omezíš při připojování, tak je to podle zákona zcela v pořádku. Ještě doplním, že to připojování je v § 12 odst. 7 zák. č. 361/2000Sb. :) 

Upraveno uživatelem Strocek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čtu si celou výměnu až nyní a už se normálně těším, až začne semestr. Výkon Berta mi připomíná některé studenty, kteří použijí i ty nejabsurdnější argumenty, aby svůj neudržitelný názor obhajovali až do hořkého konce. Pro příště poradím použít např. termíny noscitur a sociis či ještě lépe ejusdem generis, to by na rozdíly mezi "jízdním pruhem" a "připojovacím pruhem" vcelku pasovalo a minimálně dvě třetiny semináře začnou při použití termitů moudře pokyvovat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 46 minutami, Strocek napsal:

a kdyby ste se kuci chtěli ještě pobavit na téme pravidel silničního provozu, tak bych tady měl jednu specialitu, kdy i někteří učitelé autoškoly neví jak to vykládat a jak se v dané situaci chovat. :)

No to by me zajimalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš 2 druhy značení, vodorovné a svislé. Jak se správně zachovat když je na silnici vodorovné dopravní značení Příčná čára souvislá s nápisem STOP v kombinaci se svislým dopravní značením STŮJ, dej přednost v jízdě! a jak se zachovat když je tam jenom Příčná čára souvislá s nápisem STOP. Ono to neni zas tak složitý, ale plno lidí to prostě neví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...