Přejít na obsah

Co mě právě naštvalo


Doporučené příspěvky

před 4 hodinami, martar napsal:

...

Spíš mne překvapuje, že současná "chytrá" auta nacpaná kdovíjakým nesmyslem neumí (přímo od výrobce nebo díky něčemu dokoupenému, v kombinaci s gps) alespoň upozornit ŕidiče, že jede víc než povolenou rychlostí.

...

Upozornit na překročenou rychlost zvládne i zapnutá navigace v mobilu, takže není třeba ani žádných velkých invesit do vybavení auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebylo by jednodušší všechny ty buzerační (rozuměj investiční) radary odvézt do sběrnýho dvora? A ponechat pouze ty v místech s prokazatelně vyšší nehodovostí v závislosti na překračování rychlosti? Vždyť je ta motivace jen se obohatit na úkor řidičů bez jakéhokoliv dopadu na bezpečnost provozu do očí bijící.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upozornění na překročení rychlosti v autě mám a mám ho vypnuté. Ohlídat si jakou rychlostí opravdu zvládnu i bez toho. Najezdím cca 20-25 tisíc kilometrů ročně, což není moc, ale ani úplně málo. Tak třetinu po Praze, zbytek po celé ČR. V obci se snažím držet na 50, na víceproudu klidně o něco rychleji. Okreska 100-110. Dálnice okolo 145-150 max. Za celý život jsem dvakrát platil pokutu za rychlost, oba případy ze stacionáru. Vím, že se to často řeší, ale osobně mi to nepřijde, že by to byl zas takový problém...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém vidím v tom, že oproti minulosti, kdy téměř bez výjimky platilo, že v obci je 50, mimo obec 90 a na dálnici 130, je dnes téměř výjimkou, že někde platí tento základní princip, navíc, dřív byla v zákoně o přestupcích tolerance překročení stanovených limitů 10, respektive 20 km/h. Proto já si dnes do auta standardně objednávám čtení dopravních značek a upozornění na překročení si nastavuju jen opticky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@prischera

Já reagoval hlavně na to Vlastovo "na chvili se zakecám a ztěžknou mi kroksy" - čemuž naprosto rozumím. Každý se umí soustředit jinak a jiná je situace, když člověk jede sám nebo s rodinou. Sám třeba neřídím kromě jiných důvodů i proto, že kdybych se za jízdy zamyslel nad řešením nějakěho s jízdou nesouvisejícího problému / projektu, děly by se na silnici fakt strašné věci. Empiricky ověřeno během mé kariéry cyklisty :)

Takže třeba já bych si to varování jako řidič určitě zapnul. Pochopitelně by muselo být pronášeno taktní formou a nejlépe erotickým ženským hlasem :)

Upraveno uživatelem martar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde to brát i z druhé strany-všude tam, kde ten radar je, nejsou nehody proto, že si tam lidi davaj pozor. Hodně často se jedná o rovné, dlouhé úseky, kde je vidět. Prostě bydlícím lidem vadilo, že se tam prohánějí závodníci na 50 a tak otravuji starostu tak dlouho, až ten podlehne a osadi to tam (pár informativních radaru prokazatelně slouží některým jako potvrzení toho, kolik jsem z té plechovky vymackl). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, prischera napsal:

Upozornění na překročení rychlosti v autě mám a mám ho vypnuté. Ohlídat si jakou rychlostí opravdu zvládnu i bez toho. Najezdím cca 20-25 tisíc kilometrů ročně, což není moc, ale ani úplně málo. Tak třetinu po Praze, zbytek po celé ČR. V obci se snažím držet na 50, na víceproudu klidně o něco rychleji. Okreska 100-110. Dálnice okolo 145-150 max. Za celý život jsem dvakrát platil pokutu za rychlost, oba případy ze stacionáru. Vím, že se to často řeší, ale osobně mi to nepřijde, že by to byl zas takový problém...

Mně taky ne. A navíc třeba na rozdíl od mnoha jiných lidí, který nalítaj většinu z těch najetejch kilometrů po jedný známý trase tam a zpátky, jezdím dost často tam, kde to neznám, takže bacha dávat musim, jedno jestli za pomoci navigace nebo bez. A nepřijde mi to těžký. Jenže já třeba v autě ze zásady ani netelefonuju. A leta používám pravidlo +10 (maximálně maximálka +10, tachometrovejch) a fakt jsem neplatil ani nepamatuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, Americkej napsal:

Naprosto nesouhlasím. Je to snadno ověřitelné podle míst, kde se nově osazují radary.

Tak tam platí bod dvě, co jsem zmiňoval-lidé bydlící v okolí. Jak jsem řekl, nejsem jejich zastáncem, ale holt když je tam 50, je to v obci a lidi to nedodržují, tak se tam víc jezdit nemá. A na tvém posouzení to prostě není. Doporučuji v případě nesouhlasu, kontaktovat svého politika, ať vysvětlí, zdůvodni. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Doporučuji v případě nesouhlasu, kontaktovat svého politika, ať vysvětlí, zdůvodni."

To se samozřejmě děje, prostřednictvím webů bojujících proti dopravnímu fašismu, na kterých se skromně podílím.

 

E: "tam platí bod dvě, co jsem zmiňoval-lidé bydlící v okolí." 

Opět nesouhlasím, ta motivace bývá jen zisk městské části a spřátelených subjektů. Vzít si dopis báby Vomáčkový z předloňska, že lidi jezděj jak prasata a ona nemůže spát, prohlásit "lidi to tak chtěj" je trapný a ubohý. O tom ty něco víš.

Upraveno uživatelem Americkej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, Americkej napsal:

To se samozřejmě děje, prostřednictvím webů bojujících proti dopravnímu fašismu, na kterých se skromě podílím.

 

E: "tam platí bod dvě, co jsem zmiňoval-lidé bydlící v okolí." 

Opět nesouhlasím, ta motivace bývá jen zisk městské části a spřátelených subjektů. Vzít si dopis báby Vomáčkový z předloňska, že lidi jezděj jak prasata a ona nemůže spát, prohlásit "lidi to tak chtěj" je trapný a ubohý. O tom ty něco víš.

Ahoj, tohle nepopírám, ale jak vidím, znáš princip. Paní Vomackova totiž zná paní Novakovou a pan Novák starostu Choderu, chodí s ním na posed. No a pak to jede. Vše schová za bezpečnost, hluk,..... Myslíš, že neznám větu - až se tam něco stane, a co děti, myslíte na ně? Dela se mi z ní špatně a rád odpovídám, že je tam nemaj pouštět bez dozoru a nebo je naučit se rozhlédnout. Ale to funguje na pavlacovky, ale ne na asertivní, mladé, nejlépe na mateřské. Divná doba. Chápu, že si vykládás mě komenty jako obhajobu radaru, jen se snažím naznačit možné řešení - není. Nové vedení vesnice totiž brzo zjistí, že příjem z radaru je nedílnou součástí příjmu obce. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a jsme zase na začátku. Stačilo by celoplošně veškeré příjmy z radarů neponechat obcím, ale odvést je do rozpočtu na zlepšení dopravní infrastruktury. V tu chvíli by  ta motivace pod falešnejma záminkama zmizela a ty bys dostal na stůl novou metodiku, jak jednat s vyděračkama.

E: Ne, Tvé komenty si vykládám jako potvrzení smutného stavu, který je všeobecně znám. Přesto nevidím vůli to změnit, tam je ten smutek.

Upraveno uživatelem Americkej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, Americkej napsal:

No a jsme zase na začátku. Stačilo by celoplošně veškeré příjmy z radarů neponechat obcím, ale odvést je do rozpočtu na zlepšení dopravní infrastruktury. V tu chvíli by  ta motivace pod falešnejma záminkama zmizela a ty bys dostal na stůl novou metodiku, jak jednat s vyděračkama.

Stejně sci fi, jako příjmy z parkovneho do obnovy komunikaci (v úterý jsem objizdel nové plánované území a je mi hanba, kam se bude v dané lokalitě začít nová parkovací zóna). 

 

Někdy bych si přál, dožít se správně věci, logického řešení dle rozumu. Bohužel, nedoziji se toho. 

Upraveno uživatelem kuncák7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Americkej napsal:

Aktuálně 9°C, po sněhu ani památky a v dohledné době sněhové bouře v rámci okresu Písek neočekávám. Noční nižší teploty jsou v době zákazu vycházení, potažmo vyjíždění. Jen o jedno Tě prosím, soudruhem mě vážně nenazývej!

Jasný, plně ti rozumím. Já si svou lenost s výměnou právě nějak musím zdůvodnit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K těm dětem - bydlím v obci, kterou protíná rovná a poměrně frekventovaná silnice. Obchvat bohužrel žádný. Je tu pár přechodů, bez světel. Z mého pohledu, který tu asi nebude populární, ta omezená rychlost a její dodržování smysl má, a to zejména kvůli dětem na ceste z/do školy nebo mladejm se sluchátkama na uších, co jsou schopni lézt do silnice jak ovce. Hlučnost provozu je až na druhém místě, i když roli hraje taky. Odkaz "na děti" (přes jeho nadužívání při argumentaci) prostě není jen blbá výmluva.. Jenže to asi pochopí jen člověk, který pohřbil vlastní děcko nebo osobně přejel cizí... (nehraju na city! jen konstatuji). Prostě - zastavěný intravilán obce má být bezpečná zóna pro obyvatele, a ta omezená rychlost a kratší brzdná dráha k tomu pŕispívají. 

OT: Mimochodem mě napadá, že stejně tak se nadužívá třeba rčení "sekera ve státní kase, který budou splácet i naše děti a naši vnuci" a taky to nikdo jako fakt nezpochybňuje (přitom zdaleka ne všechny státni dluhy v historii byly splaceny...) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tomto případě se to dá řešit jinak-lépe. Např. Stavební úprava, zvýraznění přechodu,.. Radarové měření by měl být až poslední. Když jsem u vás projížděl, napadlo mě plno řešení jen tak z hlavy, musí se pouze chtít. 

Děti jsem uvedl jako příklad velkého zneužívání, znovu chápu, že se někdo proti tomu ozve a je k tomu citlivější (nezavdecim se všem). Nicméně trvám na tom, že je až trapne zneužívání všude tam, kde se hodí do krámu. Vzhledem k tomu, že to slyším skoro u každého nesmyslu, co napadne veřejnost, jsem k této hlášce imunní a mám na ni až alergickou reakci. 

Upraveno uživatelem kuncák7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...