Přejít na obsah

Co mě právě naštvalo


Doporučené příspěvky

před 52 minutami, Frantik napsal:

Aha. Koukam, ze dementni logika, kdo neliba zadek pirátum je Andrejovec, funguje 🙂 

Já tě neobvinil ze sympatií s Andrejem, netuším, kdo komu líbá zadek.

Obvinil jsem tě z toho, že používáš stejně dementní logiku jako Bureš, tj. připsat vše špatné pirátům a přitom se fakty vůbec nezaobírat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Frantik napsal:

.....Stejna je mimochodem piratska logika v soucasnem zdrazeni P+R parkovist (asi aby se ulevilo mestu od automobilove dopravy) nebo brilantni system zprujezdneni ulic tzv. cyklostezkami (napr. Vlatvska, Podoli, apod.) a o super uzavirkach a jejich objizdkach (nabrezi) ani nemluve. Čau lidi 🙂 

Jaky zdrazeni?? Uprava ceny, ne? 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I kdybych vzal za svou nepříliš pochopitelné východisko, že shodná služba doručená jinými médii musí stát stejně, tak: 1) piráti se nemusí nemusí řídit výsledky veřejných výběrových řízení? 2) piráti jsou diktátoři Prahy (dopravu mimochodem řídí jiná strana?) 

Ke zbylým tvrzeným pochybením pirátské politiky se vyjadřovat nehodlám. Tvůj hejt na piráty se týkal jízdenek, rozšíření na další témata už byl jen klasický úhybný manévr, jak utéct z reality faktům, které se ti dostalo k jízdenkám. Pokud bys napsal něco ve stylu "aha sorry, jízdenky dle všeho nejde přičítat pirátům, ale stejně mě serou X dalšími věcma", tak je to zcela OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kravina. Proste si neumi zaridit takovou marzi, aby jim vysla stejna cena jizdenky vsude. Vzdyt to treba muze znamenat, ze i ta klasicka bude stat 31 korun, aha?!?!? Je to jako kdyby dalnicni znamky stala jinak papirova a jinak online, apod. Proste kravina. Prahu ridi Piráti, nebo nevim, ze by to bylo jinak. Takze sorry, ne kazda kritika je "hejt" - to je radobymoderni výraz, jak se ohradit vůči vsemu a vsem, ale moc to nefunguje.

Upraveno uživatelem Frantik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba s marži hýbat nelze, neb je vytendrovana na určite období minulym vedením prahy. Ano, jde na své náklady sjednotit cenu, otazka pak je jak velké jsou náklady, které musí praha nést. A zda by pak nebyli osoceni z toho, že nejsou správný hospodář... Pokud příjmu tuto premisu je, nebo není v pořádku, že se cenovým z(ne)výhodněním snažím podporovat preferovanou platební metodu?

Piráti mají milion chyb, doprava je řešena mizerně (byť, jak bylo řečeno, spadá tato oblast pod jiné uskupení, oni vládnou, tohle jako argument neberu. To je jako by andrej házel svá pochybení na ČSSD.... oh wait) ale zrovna rozdílná cena SMS a papírové jízdenky je totální marginalie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že v Koscomu platím jinou cenu za hodinky v hotovosti než kartou je kravina? Že stejná písnička na Spotify stojí jinou částku než na Apple Music je kravina? Že hotel stojí jinak na Bookingu a jinak přes cestovku je kravina? atd. Naopak mi přijde lepší, aby se si u jízdenky každý mohl svobodně vybrat, kolik dle zaplatí transparentně dle provize zprostředkovatele, než aby všechny stály stejně dle zprostředkovatele nejdražšího (aha?!). Chápu však, že se  v tomto neshodneme a to je OK.

Ovšem závěr "Prahu řídí piráti" mi přijde výstřel vedle, jsou tam snad tři stejně silný strany u vesla a dvě obdobně silné v opozici vždy ochotné k vládnutí - se divím, že vůbec dokáží za takové situace vyvážet odpadky.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to podla mna schvalne, aby sa vybralo viac penazi,.... mobil ma dnes kazdy a SMS si dokaze poslat aj o polnoci ked je vsetko zavrete, aj ked nema drobne, alebo nieje naokolo automat ci trafika. Vsadazaju na to, ze za to pohodlie to vacine ludi stoji, setrilovia spravia par krokov navyse a pripadne si este vystoja frontu a kto to mysli s MHD vazne, ten ma aj tak lietacku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, cali napsal:

Je to podla mna schvalne, aby sa vybralo viac penazi,.... mobil ma dnes kazdy a SMS si dokaze poslat aj o polnoci ked je vsetko zavrete, aj ked nema drobne, alebo nieje naokolo automat ci trafika. Vsadazaju na to, ze za to pohodlie to vacine ludi stoji, setrilovia spravia par krokov navyse a pripadne si este vystoja frontu a kto to mysli s MHD vazne, ten ma aj tak lietacku.

Zajimalo by me porovnani provoznich a servisnich nakladu na infrastrukturu aplikace litacka a nakupu sms jizdenek vs udrzba slozitych jizdenkovych automatu…

V IT bude sazba za 1MD asi o dost vyssi nez sazba elektromechanika pro automaty..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 52 minutami, geometr napsal:

... za poslední dva roky? :-))) A co se matičky Prahy týká, je to ještě víc tristní, než ve státě.

Clovek milosrdne zapomina. Dnes jsem cetl zajimavy clanek o “prazdnem statu”.  Problem je, ze zadny z kandidatu na viteze voleb nema patricne odborniky na rekonstrukci statniho aparatu. Na to potrebujes lidi, kteri maji vizi a jsou schopni to realizovat. Potrebujes technokratickeho genia, ktery to udela pro dobro naroda… nebo jejich skupinu.

Neverim tomu, ze v CR neni 20-30 schopnych konzultantu, pravniku atd, kteri by to nedokazali … ale ono se jaksi nechce… 

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naklady na prevadzku sluzby s premium SMS su samozrejme nulanulanic v porovnani s HW automatmi na listky a hlavne je to cesticka milion krat preslapana od vselijakych superstar a podobnych premium rate sluzieb. Ani ta marza operatora to nema sancu prerdrazit natolko aby sa to hoci vzdialene vyrovnalo udrzbe automatov, tlaci litkov ako cenin, atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, cali napsal:

Naklady na prevadzku sluzby s premium SMS su samozrejme nulanulanic v porovnani s HW automatmi na listky a hlavne je to cesticka milion krat preslapana od vselijakych superstar a podobnych premium rate sluzieb. Ani ta marza operatora to nema sancu prerdrazit natolko aby sa to hoci vzdialene vyrovnalo udrzbe automatov, tlaci litkov ako cenin, atd.

Osobně si myslím, že by výše IT nákladů hodně lidí překvapila. Důvody:

  • Obecně velmi vysoké sazby za IT v Praze
  • Celý systém vydání nefyzické jízdenky zahrnuje:
    • Android a iOS aplikaci,
    • Konektivitu na operátory, nebo na příslušného zprostředkovatele (a to dvojsměrnou) - jednak na příjem SMS a dále na jejich odeslání. 
    • Centrální systém / databázi, kde jsou definovány ceny za jednotlivé jízdenky a také všechny informace k samotnému nákupu, k platbě, atd..
    • Ta samá databáze bude určitě jednotlivým nákupním požadavkům přidělovat unikátní ID jízdenek
    • Potřebuješ konektivitu na scanery pro revizory (ve kterém běží zakázkově psaná a upravovaná aplikace)
    • Z každé SMS nebo nákupu v aplikaci Lítačka potřebuješ dostat účetní transakci do účetního systému DP (se všemi zákonnými požadavky)
    • Potřebuješ online integrační platformu, která nejen že propojí všechny části řešení, ale i formou kontrol a validací zajistí, že každý nákup se uskuteční se všemi kroky, tj. že jen klientovi nestrhnou peníze, ale už mu nedorazí jízdenka, nebo naopak. A to vše v ideálně v online režimu. 
    • Potřebuješ detailní reporting, aby jsi byl schopen odsouhlasit nebo rozporovat počet transakcí od operátora, od platební brány a všech případných zprostředkovatelů. 
    • Jelikož se jedná o online provoz 24/7, tak zabezpečení podpory, záložních serverů, záloh, obnovení atd, bude stát násobně více než u obyčejné firemní aplikace, která běží 8/5. 
    • A jelikož je to dost složité řešení, tak potřebuješ hromadu testovacích serverů, mobilních bran, testovací prostředí pro scannery revizorů, testovací prostředí pro IOS i Android aplikaci, atd...
    • A těch testovacích prostředí potřebuješ více, protože na jednom kontroluješ změny v jedné části řešení, na druhém zase posílání dat mezi všemi částmi..
    • A to neřeším dokumentaci, různé kvalitativní audity a další zákoně požadavky
    • Potřebuješ mít toto řešení zabezpečeno na dost vysoké úrovni
    • Do toho řešíš hromadu změnových požadavků od ostatních systémů, z důvodu změn v legislativě, atd..
    • A na to celé je napojena hromada specializovaných IT firem, které určitě svoje lidi za 9000 na den neprodávají (proč by to také v Praze dělaly..)
    • A jelikož se celé řešení určitě budovalo postupně, tak v něm bude zapojeno více aplikací, než kdyby se udělalo najednou celé znovu

I když se pohybuju v oblasti bankovnictví, tak jsem mimo jiné dělal i menší projekty pro veřejnou správu a i tak jednoduchá věc typu "dáme slevu na MHD lidem, kteří mají zaplacené poplatky za odpad", případně "zpracování a validace dat z lokálního referenda", která obstojí (obstála) v soudním přezkumu,  byly dost složité projekty díky výše uvedenému.. 

 

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To su ale vsetko z 99% veci ktore mozes riesit od stola(databaze, dohlady, vyvoj aplikacii atd)... nevyvinul a nezadal si vyrobu pre ziadny specializovany kus HW ktory v podstate nikde inde na svete nemaju, nemusis ho pravidelne chodit plnit papierom ani servisovat ked Ti ho niekto rozkope atd.

Ani toto nestoji urcite 5 korun a nepochybujem ze sa na tom niekto slusne masti ale v porovnani s prevadzkou fyzickych automatov je to sranda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, cali napsal:

To su ale vsetko z 99% veci ktore mozes riesit od stola(databaze, dohlady, vyvoj aplikacii atd)... nevyvinul a nezadal si vyrobu pre ziadny specializovany kus HW ktory v podstate nikde inde na svete nemaju, nemusis ho pravidelne chodit plnit papierom ani servisovat ked Ti ho niekto rozkope atd.

Ani toto nestoji urcite 5 korun a nepochybujem ze sa na tom niekto slusne masti ale v porovnani s prevadzkou fyzickych automatov je to sranda.

Někde v novinách psali, že jeden nový automat může stát až 400 000 a v každé stanici máš minimálně 2-3 (pokud má jen jeden východ).Takže aano, komplet vybavení všech stanic metra novými automaty bude x násobně dražší než pořízení celého komplexu IT systémů. A to do toho nezahrnuji automaty na povrchu (tramvaj, lanovka, atd..).. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

V te appce litacka je to za stejnou cenu jako papirove...

Jo a jinak pirati jsou uplni kokoti, kdyz uz jdu kolem. Jizdne sliby vs realita resit nechci. S tim bych i souhlasil. Ale Libensky most, planovani dopravy, strategie, vypovidani smluv s najemniky......

No a pak ty jejich desive marxisticke napady. Po tech lidech zbude spalena zeme. Nemaji nikoho kompetentniho vzasade nikde. A jak rikam, koupil jsem byt od Pirata co je dokonce v predstavenstvu Prazske Plynarenske. A nesjeteho jswm ho nevidel.pri predavani ztratil 5x klice. Posprejoval stenu, nebyl schopny ani jednou neprijit alespon o 30min pozdeji... bordel, ze by se clovek zblaznil. Nehlede na to, ze chtel udelat diru do nosne steny bez statika atd... tam jsou uplni magori. Neumi vubec nic. A uz jak ta strana zacinala, neuznavanim casti vlastnickeho prava. Mam na ne alergii. Banda uplnych retardu.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, vojta1 napsal:

V te appce litacka je to za stejnou cenu jako papirove...

Jo a jinak pirati jsou uplni kokoti, kdyz uz jdu kolem. Jizdne sliby vs realita resit nechci. S tim bych i souhlasil. Ale Libensky most, planovani dopravy, strategie, vypovidani smluv s najemniky......

No a pak ty jejich desive marxisticke napady. Po tech lidech zbude spalena zeme. Nemaji nikoho kompetentniho vzasade nikde. A jak rikam, koupil jsem byt od Pirata co je dokonce v predstavenstvu Prazske Plynarenske. A nesjeteho jswm ho nevidel.pri predavani ztratil 5x klice. Posprejoval stenu, nebyl schopny ani jednou neprijit alespon o 30min pozdeji... bordel, ze by se clovek zblaznil. Nehlede na to, ze chtel udelat diru do nosne steny bez statika atd... tam jsou uplni magori. Neumi vubec nic. A uz jak ta strana zacinala, neuznavanim casti vlastnickeho prava. Mam na ne alergii. Banda uplnych retardu.....

Máti dělá na úřadu jedné nejmenované pražské části a je hodně zajímavé sledovat její povídání na téma nápady politiků a jejich střet s právem... 

Pokud Piráti budou hlavním vítězem voleb, tak to nemusí být tak tak tragické. Ono stačí jeden NATO armádní zásah typu humanitární bombardování Jugoslávie a pirátská strana bude nucena ho odsouhlasit a podílet se na něm. A projít tak rychlou a brutální transformací, jako tehdy němečtí zelení.  Z toho by mohlo teoreticky něco schopného perspektivní vlády vzniknout. To už ale v té straně moc zhulenců nezůstane..

Na vládnutí celé zemi musíš mít holt koule. Andrej je bezpochyby má (u něj je zase řada problémů jinde). Řízení země není jak zřízení nové cyklostezky...

Možná nějaká hrozba ozbrojeného konfliktu by ve své podstatě mohla být prospěšná... 

 

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě doplním jednu úvahu. Dopředu podotýkám, že z důvodu mého přesvědčení stojím politicky stranou 🙂 

Premiér a ministři musí mít koule na to obětovat jednu část populace ve prospěch zbytku a to zejména v situaci, kdy vybírá jen ze špatných možností.

Příklad (nesoudím, a pro tento příklad neřeším, zdali bylo dané rozhodnutí správně či nikoliv):  Určení priority v poskytování zdravotní péče - Covid vs onkologičtí a jinak dlouhodobě vážně nemocní ve špičce epidemie. Koho upřednostnit a koho ne? Jsou Piráti stranou, kteří jsou schopni dělat rozhodnutí, kdy v obou variantách budou mrtví? A to ne desítky nebo stovky mrtvých, ale tisíce... veřejně známá čísla... 

Kolik lidí s levicovým myšlením (nemyslím tím kované pragmatické bolševiky staré školy) tohle dokáže udělat, případně jako řadový člen sloužit straně, která to udělala? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, safi napsal:

Clovek milosrdne zapomina. Dnes jsem cetl zajimavy clanek o “prazdnem statu”.  Problem je, ze zadny z kandidatu na viteze voleb nema patricne odborniky na rekonstrukci statniho aparatu. Na to potrebujes lidi, kteri maji vizi a jsou schopni to realizovat. Potrebujes technokratickeho genia, ktery to udela pro dobro naroda… nebo jejich skupinu.

Neverim tomu, ze v CR neni 20-30 schopnych konzultantu, pravniku atd, kteri by to nedokazali … ale ono se jaksi nechce… 

Jojo, tak nějak to je, souhlasím. A nejen patřičné odborníky, ale mám za to, že dneska nemá už ani politické osobnosti (nechtěl jsem užít toho neblaze proslulého slova "vůdce").

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...