Přejít na obsah

Co mě právě naštvalo


Doporučené příspěvky

před 8 minutami, zceyee napsal:

Tematu nerozumim, nicmene pokud pomineme veskere dotace, restrikce a podobne umele ovlivnovani trhu, co je z hlediska technologie spatne na elektrovoze (jezdicim na energii z jadra)?

Blbě se to hasí a hrozně rychle to hoří třeba. Když je po baterce tak s tou kyselinou co, vypijeme? Ten zbylej materiál je tou kyselinou tak zdegradovanej, že jeho recyklace je hodně obtížná, ne-li nemožná. Má to zatím prd dojezd. Nabíjet to efektivně na sídlišti? Nabíjet to rychle u pumpy? Jasně, poslední dva body vyřeší investice do sítě, ale obrovská a časově hodně náročná investice, protože většina aut se bude nabíjet přes noc, kdy skokově stoupne odběr proudu. Za mě elektroauta jo, ale postupně a ruku v ruce s budováním infrastruktury nabíječek (nejen u pumpy) a prodlužováním životnosti baterií (a samozřejmě rychlejší nabíjení, pomalejší vybíjení atd.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, Radek124 napsal:

Jen to že aby na to jádro mohl uvědomnělý eurokunčaft "jezdit", musí Číňan nejdřív spálit několik tisíc tun uhlí, než všechny ty "ekologisch" komponenty (s předem naplánovanou životností) vytěží, vyrobí a dodá. Likvidaci čehokoliv "zeleného" nikdo z bruselské junty neřeší

Což musí i tak pokud budeme vyrábět automobil se spalovacím motorem, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, zceyee napsal:

Což musí i tak pokud budeme vyrábět automobil se spalovacím motorem, ne?

Automobil se spalovacím motorem je v podstatě ze 100% bez problémů recyklovatelný. Nehledě na to, že s přiměřeným úsilím se dá udržovat v provozu v podstatě neomezeně dlouho (kámošova Aerovka se právě dožívá 90 let 🙂 ). Což obojí u elektrovehiklů nepřipadá v úvahu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, Red Dwarf napsal:

Blbě se to hasí a hrozně rychle to hoří třeba. Když je po baterce tak s tou kyselinou co, vypijeme? Ten zbylej materiál je tou kyselinou tak zdegradovanej, že jeho recyklace je hodně obtížná, ne-li nemožná. Má to zatím prd dojezd. Nabíjet to efektivně na sídlišti? Nabíjet to rychle u pumpy? Jasně, poslední dva body vyřeší investice do sítě, ale obrovská a časově hodně náročná investice, protože většina aut se bude nabíjet přes noc, kdy skokově stoupne odběr proudu. Za mě elektroauta jo, ale postupně a ruku v ruce s budováním infrastruktury nabíječek (nejen u pumpy) a prodlužováním životnosti baterií (a samozřejmě rychlejší nabíjení, pomalejší vybíjení atd.)

Blbe se to hasí .. ano.

Recyklace .. nevím, myslis ze se v tomto smeru uz nemame kam posunout a vsechno budeme zahrabavat do zeme jako listy vetrnych elektraren (jak poznamenal radek)?

Dojezd je tema dnes, predpokladam switchable unifikovane baterie na "benzince" v nejake fazi vyvoje prave pro sidliste a dovolene.

Rikas elektroauto jo, ale postupne .. jo to nerozporuju, mam na mysli ciste z hlediska technologie me to zajima, orezane o veskere restrikce.

před 2 minutami, Foundryman napsal:

Automobil se spalovacím motorem je v podstatě ze 100% bez problémů recyklovatelný. Nehledě na to, že s přiměřeným úsilím se dá udržovat v provozu v podstatě neomezeně dlouho (kámošova Aerovka se právě dožívá 90 let 🙂 ). Což obojí u elektrovehiklů nepřipadá v úvahu.

Mohu poprosit nejaky zdroj k tomu ze automobil se spalovacim motorem je ze 100% recyklovatelny? S tim ze se s primerenym usilim da udrzovat v provozu neomezene dlouho moc nesouhlasim, spoustu dilu v automobilu ma nejakym zpusobem omezenou zivotnost a nejsou snadno vymenitelne / opravitelne. Kdysi teoreticky ano, dnes jiz ne. Tim nechci rict ze je na tom elektro lepe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, zceyee napsal:

Blbe se to hasí .. ano.

Recyklace .. nevím, myslis ze se v tomto smeru uz nemame kam posunout a vsechno budeme zahrabavat do zeme jako listy vetrnych elektraren (jak poznamenal radek)?

Dojezd je tema dnes, predpokladam switchable unifikovane baterie na "benzince" v nejake fazi vyvoje prave pro sidliste a dovolene.

Rikas elektroauto jo, ale postupne .. jo to nerozporuju, mam na mysli ciste z hlediska technologie me to zajima, orezane o veskere restrikce.

Mohu poprosit nejaky zdroj k tomu ze automobil se spalovacim motorem je ze 100% recyklovatelny? S tim ze se s primerenym usilim da udrzovat v provozu neomezene dlouho moc nesouhlasim, spoustu dilu v automobilu ma nejakym zpusobem omezenou zivotnost a nejsou snadno vymenitelne / opravitelne. Kdysi teoreticky ano, dnes jiz ne. Tim nechci rict ze je na tom elektro lepe.

Zdroj je v podstatě každej šroťák. Gumy podrtí, zbytek slisujou a šup do pece. K té opravitelnosti - všude po světě, krom EU a USA, jezdí bez problémů 30-40 let stará auta. EU a USA jsou výjimka, nokoli pravidlo 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, hinkle napsal:

Tak proč by je EU tak prosazovala?  Ja jsem hlavne zvedav az za tech 10-15 let ty hromady eko zapadoevropanu vyrazi ekovozy do HR/IT…ale to uz urcite budou ty vozy s nasobnou kapacitou…

Na veřejných nabíječkách už jsem pokecal s pěknou řádkou stejně postižených magorů. Většina si auta (různě staré i velké Tesly), Porsche Taycany a Audi Etrony pořídila kvůli (neprioritizováno) 1) jízdnímu projevu, 2) parkováni v Praze, 3) jsou technologičtí nadšenci 4) aby byly součástí EV komunity.

Nedávno jsem se bavil u nabíječky v Kauflandu s majitelem úplně nového Taycanu Turbo (měl ještě papírovou značku). Měl 911, ženu a dítě a už se do auta nevešli. Tak když uvažoval o novém Porsche, tak si vybral Taycan, bude s tím jezdit i na dovolenou u moře, protože nabíječek po cestě je dost a evidentně cestu nemusí dát za 8-9 hodin.

Nedávno jsem na stejném místě zažil mladého pána v Tesle (3), který se napojil na pomalé nabíjení zdarma, přelezl si dozadu, přikryl se dekou a četl si nějakou knížku na mobilu 🙂

Jinak za sebe můžu říci, že plugin hybrid je do Prahy super:-) sepisuju recenzi. Samozřejmě to není vhodné auto pro někoho, kdo denně jezdí 80km po dálnici, tam diesel nic nenahradí.

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, safi napsal:

Na veřejných nabíječkách už jsem pokecal s pěknou řádkou stejně postižených magorů. Většina si auta (různě staré i velké Tesly), Porsche Taycany a Audi Etrony pořídila kvůli (neprioritizováno) 1) jízdnímu projevu, 2) parkováni v Praze, 3) jsou technologičtí nadšenci 4) aby byly součástí EV komunity.

Nedávno jsem se bavil u nabíječky v Kazflandu s majitelem úplně nového Taycanu Turbo (měl ještě papírovou značku). Měl 911, ženu a dítě a už se do auta nevešli. Tak když uvažoval o novém Porsche, tak si vybral Taycan, bude s tím jezdit i na dovolenou u moře, protože nabíječek po cestě je dost a evidentně cestu nemusí dát za 8-9 hodin.

Nedávno jsem na stejném místě zažil mladého pána v Tesle (3), který se napojil na pomalé nabíjení zdarma, přelezl si dozadu, přikryl se dekou a četl si nějakou knížku na mobilu 🙂

Chtěl bych mít tolik času. Nereju, ale s mým nájezdem pracovně 65 tisíc + 15 k tomu soukromě za rok si nedovedu elektroauto představit. Pro manželku, která s tím škube 30 km do práce a 30 zpátky + děti na kroužky bych ho za cenu nafty/benzínu a možností nabíjet na sídláku přes noc bral. Toho naftový Golfa je na tohle fakt škoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Red Dwarf napsal:

Chtěl bych mít tolik času. Nereju, ale s mým nájezdem pracovně 65 tisíc + 15 k tomu soukromě za rok si nedovedu elektroauto představit. Pro manželku, která s tím škube 30 km do práce a 30 zpátky + děti na kroužky bych ho za cenu nafty/benzínu a možností nabíjet na sídláku přes noc bral. Toho naftový Golfa je na tohle fakt škoda.

Souhlas. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

10 minutes ago, safi said:

 Tak když uvažoval o novém Porsche, tak si vybral Taycan, bude s tím jezdit i na dovolenou u moře, protože nabíječek po cestě je dost a evidentně cestu nemusí dát za 8-9 hodin.

Hm, mam na 911 a Taycan ale budem sa trepat autom do Chorvatska. Jasne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolím si tvrdit, že el auta si chlapi pořizují jako součást své relaxace. V práci od tebe každý něco chce, doma se na tebe (v dobrém) sesype žena a děti. A je hrozně fajn po hodině nebo dvou doma říci, že jdeš vyzvednout auto z nabíječky, nebo že cestou z práce trochu nabiješ auto, protože máš 20 minut až hodinu, kdy můžeš být úplně sám. To ti hospoda nenabídne…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, shaggy napsal:

Hm, mam na 911 a Taycan ale budem sa trepat autom do Chorvatska. Jasne.

Pán myslím mluvil o itálii. Znám dost lidí, kteří by si těch Taycanů mohli koupit 3-4 ale prostě z dřívejška mají zafixované cestování k evropskému moři autem. Cestou přespí s rodinou v pěkném hotelu v alpách, dají si 1-2 malé výlety atd..

Edit: mám na mysli moře do 10 hodin z Prahy:-) ne cestu až na jich Itálie.

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, safi napsal:

Dovolím si tvrdit, že el auta si chlapi pořizují jako součást své relaxace. V práci od tebe každý něco chce, doma se na tebe (v dobrém) sesype žena a děti. A je hrozně fajn po hodině nebo dvou doma říci, že jdeš vyzvednout auto z nabíječky, nebo že cestou z práce trochu nabiješ auto, protože máš 20 minut až hodinu, kdy můžeš být úplně sám. To ti hospoda nenabídne…

Už to vidím. "Kedy si prišiel domov? Zase si bol s kamarátmi na nabíjacej stanici, čo?!!!"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...