Jump to content

Co mě právě naštvalo


Recommended Posts

To byla v autoškole slavná křižovatka s červenou dvanáctsettrojkou, z toho plyne, že zastavení vozidla v křižovatce se legálně předpokládá :

První najede do křižovatky vozidlo červené. To ovšem musí dát přednost protijedoucímu zelenému vozu. Ten však čeká zprava přijíždějícího modrého kolegu, který však už má zprava volno, a tak může do křižovatky nejen vjet, ale celou ji projet. Po něm následuje zelený automobil, který už má zprava volno. Poslední opustí křižovatku vůz červený, tedy ten, který do křižovatky vjel jako první.

Prej lumeni …


Napsáno mobilem

Link to comment
Share on other sites

Červené vozidlo má pokračovat rovně a otočit se na kruháči a vrátit se ze směru žlutého a v poklidu odbočit vpravo :)

A teď mi řekni ještě jak bys řešil výjezd z Benziny naproti odbočce na Valchu, když jede někdo z Valchy na Bory. Tam je to taky výživné. 😂

Link to comment
Share on other sites

před 8 hodinami, Steke_m napsal:

Červené vozidlo má pokračovat rovně a otočit se na kruháči a vrátit se ze směru žlutého a v poklidu odbočit vpravo :)

A teď mi řekni ještě jak bys řešil výjezd z Benziny naproti odbočce na Valchu, když jede někdo z Valchy na Bory. Tam je to taky výživné. 😂

Tak pokud jde o odbočení doleva, tak tam je to v pohodě, tam to odbočení jedině ztěžuje hustý provoz po hlavní silnici.
Nebo pak nevím, jak jsi to myslel.

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Link to comment
Share on other sites

To byla jen taková vsuvka pro znalého této části Plzně, kdy pokud někdo vyjíždí z benzinky směr Borská pole, nebo Valcha a ty současně jedeš od Valchy na ty Borská pole, tak tam jsou k vidění takové situace, že škoda mluvit…jen vsuvka.

Link to comment
Share on other sites

To Steke_m: Jezdím tam občas a je fakt, že to tam je o hubu, resp. o plechy. Ale takových míst je všude hodně a jak už to tu někdo psal, neuškodilo by sem tam trochu víc tolerance a ohleduplnosti.

 

 

Edited by milomac
Link to comment
Share on other sites

před 6 minutami, geometr napsal:

Tak s touhle křižovatkou už si nemusíš lámat hlavu, ta už je po smrti 🙂

Asi už jsem tam někdy projížděl, ale už si to nevybavím, takže to bylo bez problémů a pokud je po ní :), tak jen dobře.

Link to comment
Share on other sites

Staví se tam D4, je tam teď velký kruhák (ten tam nejspíš zůstane), budou tam sjezdy a nájezdy na D4, teď je tam velký stavební dvůr. No a jinak jsem přes tu křižovatku jel milionkrát a situace, že by oba z vedlejší odbočující doleva mohli vyrazit současně, snad mohla nastat jedině v noci na 25.12. nebo 1.1. 🙂 Fakt provoz.

Edited by geometr
Link to comment
Share on other sites

před 17 hodinami, Xenomorfus napsal:

Jooo, jezdit rovne umi kazdy, ale nekam odbocit, to uz chce fistrona ;-). Stejne jako kdyz odbocujici vlevo si mysli, ze nemusi dat prednost tomu, co odbocuje vpravo, kdyz sou na te silnici, kam se odbocuje dva pruhy. Realne 90 procent ridicu si mysli, ze on odbocuje do leveho a ten co odbocuje vpravo do praveho.

Jasný, bere se to tak, že ten co odbočuje vpravo si může vybrat pruh do kterého vjede.

Někdo mi tvrdil, že jde o to, jestli ty pruhy, kam se odbočuje jsou odděleny přerušovanou (pak platí viz výše) nebo plnou čarou, pak platí že "oba najednou, každý do svého". 

Já teda jezdím dle prvního odstavce a beru pravý pruh, ale leckde by to za b) mělo smysl, nevím zda je to "směroplatné" 🙂

a nehledal jsem...

 

Link to comment
Share on other sites

Někdo mi tvrdil, že jde o to, jestli ty pruhy, kam se odbočuje jsou odděleny přerušovanou (pak platí viz výše) nebo plnou čarou, pak platí že "oba najednou, každý do svého". 

Pičovina.

(5) Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen, a cyklistům jedoucím v jízdním pruhu pro cyklisty.

Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, Americkej napsal:

Dobře, že je tahle ostuda už věcí minulou. Navíc ty zpomalovací retardery v hlavních směrech byly opruz. Tam měl bejt vysoce propustnej kruháč už dávno.

E: Ob jeden výše.

Přesně tak. Výborní byli také řidiči, kteří z vedlejší při odbočování doprava najeli na začátek toho připojováku, tam tak nějak neforemně zastavili (že neviděli pořádně přes sloupek svýho auta ani do zrcátka) a začali se rozhlížet (procvičovat si pořádně krk 🙂 ). Pravda teda ale je, že jsem tam snad neviděl bouračku, jen teda si vzpomínám..., ale to nebyla auta, ale autobus těsně za křižovatkou směrem na Prahu skosil několik srnek, strašnej masakr.

Kluci a bylo to s tím odbočováním tak i v minulosti? Já si teda čas od času ty dopravní předpisy přečtu a ty věci, co už neplatí zapomenu. Ale možná kdysi to řazení do pruhů za křižovatkou upravený bylo...

Jinak kdysi dávno, když jsem byl zaměstnancem u firmy, jsme měli každý rok dopravní školení a dělali i testy, to bylo náhodou fajn, teď už se o sebe holt musím starat sám.

Link to comment
Share on other sites

Líbí se mi v Brně tohle řešení. Při odbočování ze Šumavské doleva na Pod kaštany je zelená šipka, odbočující ze Šumavské doprava mají taky zelenou, za křižovatkou je dvojitá plná, takže každý do svého pruhu. Dvojitá plná se pak změní na jednoduchou přerušovanou.

https://www.google.com/maps/@49.2100748,16.5908733,72m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...