Přejít na obsah

Co mě právě naštvalo


Doporučené příspěvky

Před hodinou, Jerryl napsal:

Vždycky se mi ježí vlasy až na zádech, když vidím, jak v pneuservisu napřed všechny šrouby přetáhnou pneumatickým utahovákem a pak to jako obejdou s momenťákem, kterej jenom udělá lup lup, ale už nic neutahuje. Když jsem se snažil jim vysvětlit, že to je špatně, tak vyšlo najevo, že vůbec nevědí co dělaj. Jenom cvičený opice.

 

Správný moment mají nastavený přímo na pneumatickým utahováku, ruční už je jen pro kontrolu...takže dle mého to dělají správně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, African napsal:

Správný moment mají nastavený přímo na pneumatickým utahováku, ruční už je jen pro kontrolu...takže dle mého to dělají správně. 

Mají nastavený ne správný, ale spíš univerzální moment. A to i na tom momenťáku.

Mám 3 auta s utahovacím momentem 110 - 130Nm, neviděl jsem, že by něco nastavovali.

Když si měním sám, tak utáhnu rukama obyčejný klíčem pocitově a pak momentovým klíčem dotáhnu o cca 1/4 x otáčky až to lupne.

V servise jim to lupne hned, takže buď se utahovákem trefili přesně na moment nastavený na momenťáku a nebo vyšší. B je správně.

A to ani neříkám, že utahovák používají i na bezpečnostní šrouby, u kterých v návodu vysloveně píšou - dotahujte ručně, aby se neožvejkala ta “kytička”. Mimochodem i u některých hliníkáčů se má dotahovat pouze ručně, ale to jsou stejně šity :)

Od jisté doby se na to jak to dělaj raději nedívám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, Jerryl napsal:

Mají nastavený ne správný, ale spíš univerzální moment. A to i na tom momenťáku.

Mám 3 auta s utahovacím momentem 110 - 130Nm, neviděl jsem, že by něco nastavovali.

Když si měním sám, tak utáhnu rukama obyčejný klíčem pocitově a pak momentovým klíčem dotáhnu o cca 1/4 x otáčky až to lupne.

V servise jim to lupne hned, takže buď se utahovákem trefili přesně na moment nastavený na momenťáku a nebo vyšší. B je správně.

A to ani neříkám, že utahovák používají i na bezpečnostní šrouby, u kterých v návodu vysloveně píšou - dotahujte ručně, aby se neožvejkala ta “kytička”. Mimochodem i u některých hliníkáčů se má dotahovat pouze ručně, ale to jsou stejně šity :)

Od jisté doby se na to jak to dělaj raději nedívám.

Jasný, je to jak píšeš, doma si to sám uděláš vždycky lépe. Já jsem osobně také rád, že si už všechny auta můžu dělat pěkně sám před barákem a to důležité, když chci a mám čas. Momentový ale nepoužívám, dělám to s citem pěkně na krev :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja posledne 3-4 roky do servisu vozim len vyvazovat kolesa lebo boj s pekelnym strojom na vzduch som uz vzdal. Ale teraz na jar som zase raz skusil stastie v jednej garazovke nedaleko bydliska a cumel som jak na zjavenie. Borec najprv obehol auto s vratidlom aby sroby povolil, az potom na to pustil vzduch,... ked zacal neskor sroby nasadzovat rucne, tak uz uz som mu chcel ist gratulovat, ze je za 15 rokov moj prvy co to tam nerve rovno vzduchom, ale udrzal som sa. No a uplne ma rozsekal, ked to na zaver obisiel momentakom. To bolo prvy krat co som v pneuservise vobec videl momentak. A pozor, bavime sa o olezlej dodavke s plechacmi, takze dobri pneuservisaci este ziju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, zceyee napsal:

A jenom po vymene na zimni nebo i po jinem servise, napr. vymene cepu? Je to fakt miziva mnozina co to kontroluje.

I na letní 🙂  Jasný, vždy když jdou kola dolů. A i když dotažený momenťákem, tak jak si to sedne různě dotáhnu. Jen jednou mi to kluk utáhnul bouchačkou na 3ku (max) a to jsem s tím nehnul, až zas on.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to jsi mi připomněl auto, co jsem koupil jako skoro dítě. Kola nešly povolit ani za boha, skákal jsem na klíči tehdejšími celými 50 kily živé váhy a nic. Ani silnější kamarádi nezmohli víc než já. Tak jsem se na to vykašlal a pak i s tím prodal. Jenže tehdá se ještě nemuselo přezouvat jinde než doma v předsíni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Este nikdy sa mi pri kontrole po 20-50-100-1000km od zlozenia kolesa nepodarilo momentakom dotiahnut ani hovno. Proste to nepovoli. Robim to vzdy, lebo som take prihody pocul, ale kedze som to v zivote riesil mozno 200x a nikdy sa to nestalo, tak tomu moc neverim. Kolesa vzdy dotahujem momentakom sam, ci uz doma alebo v servise.

Upraveno uživatelem eskimak
Typo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontrolovat dotažení šroubů i kol po sto kilometrech?? Cikrávo já mám jenom obyčejnýho roostera, ale cokoliv kontrolovat na autě jsem naposled dělal na škodě 105 balhé paměti. U roomstera jenom dolévám benzín a vodu do ostřikovačů a tí to hasne.
Kvůli lidem jako si Ty ti mechanici mají strach a dotahují to radši na prasácké momenty.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...