Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Nazdar, vcera jsem testoval bajk na Eckach. Pekelne jsem se bavil. Vracel jsem jim to jako jednu kouli od blata. Z kopce hodne opatrne na Rekonech bez vzorku (a bez 3C) a ta vaha napoprve budi respekt. Do kopce jsem testoval i nesmyslny strminy pokryty listim, rozjezdy v blate-da se:) Poustel jsem to schvalne do mokryho vysokyho snehu - na Rekonech neda se. Zkousel jsem do vyslapu vypinat motor - peklo ale da se! Ale hlavne mi to dava smysl jako sportovni nacini, u kteryho se da skalovat, jak moc vorvanej chci prijit domu. Jako doplnek k bajku.
Nejaky hnidy a jedna hlubsi pochybnost se daj najit, ale prebiji to fun faktor - max.

Screenshot_20210124-114056_Gallery.thumb.jpg.5d38f1d20e6d1c0a25ca3351af4f3302.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a když si uvědomíš, že se už dělají ebiky, které jsou o 6-8 kilo lehčí než typický "plnotučný" Bosch-powered nebo Shimano-powered e-bike, a to s naprosto dostatečným krouťákem kolem 55-65 Nm, tak se můžeme těšit na světlé zítřky 🙂

Příklady

Lapierre eZesty powered by Fazua 55 Nm
NOX Helium / Fazua
Bulls WildFlow Eov / Fazua
Orbea Rise / Shimano EP8RS 60 Nm
Wilier 101FX Hybrid / Fazua
BH iLynx Race / ESMag 65 Nm
Specialized Levo SL / Mahle, ten má ale cca poloviční Nm proti Shimano EP8 / Fazua / ESMag

Upraveno uživatelem Duke650
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, hmm. Kroutak uplne v poho. Tusis kolik to ujede? Me ta zkusenost bosch cx rekla jedno, ze ten jejich kalulator nekeca. A 500Wh brat nebudu. Kdyz to jede v terenu, v bordelu, do kopce a na poradnych gumach, tak je to jen tak tak a 625Wh baterka je jasna volba. Vahu jsem nastavil 105kg, coz je v zimnim obleceni, pri vaze bajku 23kg optimisticka hodnota -Add your body weight + bike weight + luggage weight. Kdyz zmenim na baterku 625, naskoci range na 30km

takze jaka je vaha bajku s poradnou baterkou? Bylo by to pekny o 6 kilo lehci s poradnym dojezdem.

84706D9D-AC96-4982-9908-CFC41C5E054A.thumb.png.d6ccffad1fc7b7f1d6925a630d05699f.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem rozhodnutý ještě sezonu odjet na vlastní pohon a pak v. 2022 pořídit XC full s pohonem Fazua - buď Bulls Wild Flow Evo nebo Wilier 101FX hybrid, a šušká se o novém Treku s motorem Fazua...

Pak se objevila Orbea Rise s motorem Shimano EP8RS, nádherné kolo, ale pro moje potřeby zbytečné zdvihy a trailová geometrie

No a zatím je favoritem BH iLynx 8.2 LT - zdvihy 120 mm + baterka 540 Wh + 65 Nm = značka ideál, a dá se dokoupit range extender v podobě bidonu, tím se dostanu na nějakých 720 Wh, to je víc než kdy budu potřebovat... výrobce deklaruje 130 km / 175 km bez přídavné / s přídavnou baterií

V létě 2020 jsem měl na víkend půjčený hardtail Focus Raven2 s pohonem Fazua a baterií 250 Wh, podle Stravy 82 km s převýšením 1234 metrů a domů jsem dojel s rezervou cca 20-30% baterky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dodací lhůty některých značek už opravdu docela masáž. Kamarád začátkem října objednal Treka Top fuel 9.8 v karbonu, dodání 4-5 měsíců, kolo samozřejmě ještě nemá.... A prý kdyby ho objednal teď na začátku roku, tak by byl rád, kdyby ho měl pod stromeček. Takže při výběru a plánovaném nákupu myslete kluci i na tyto "maličkosti" 😣 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, Tom4 napsal:

Úplně cejtim jak se zvedá resale value mý ojetiny 😂

No tak pokud je nedostatek nového zboží, tak automaticky roste i cena použitého, takže malá naděje tam bude, ale u kol asi hodně malá :D  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Známej hledal kolo z 2. ruky a ceny jsou už teď pekelné. I hodně hodně starý hujdy jsou za nesmysl a tuším že bude hůř. Jako třešnicku na dortu jsme při hledání našli v inzerci moje kolo (jako né moje, ale stejnej kousek) akorát o rok starší ale zato o 5 litrů dražší než jsem ho kupoval v létě nový 😃

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 33 minutami, African napsal:

No tak pokud je nedostatek nového zboží, tak automaticky roste i cena použitého, takže malá naděje tam bude, ale u kol asi hodně malá :D  

Já v posledním půl roce musel několika zklamaným zájemcům vracet i zálohy. Obzvláště u drahých kol, top modelů je to tak na úrovni RLX Daytona. A když něco výjímečně je, cena se nesmlouvá. Pro mě úplně nová zkušenost. ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 42 minutami, Jarett napsal:

Já v posledním půl roce musel několika zklamaným zájemcům vracet i zálohy. Obzvláště u drahých kol, top modelů je to tak na úrovni RLX Daytona. A když něco výjímečně je, cena se nesmlouvá. Pro mě úplně nová zkušenost. ...

To chápu. Já osobně tedy nikdy nekupoval nic s takto dlouhou čekající dobou, krom hodinek tedy. Třeba na auto čekat rok je pro mě úplná utopie, na kolo čtyři měsíce také tedy a nakonec jsem vcelku vyrovnány člověk :D Beru většinou co se kde válí skladem a pěkně na pohodu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Duke650 napsal:

... na víkend půjčený hardtail Focus Raven2 s pohonem Fazua a baterií 250 Wh, podle Stravy 82 km s převýšením 1234 metrů a domů jsem dojel s rezervou cca 20-30% baterky.

Tos mel v lete urcite skvely podminky. To kouzlo malo vykonnyho motoru muze byt v tom, ze proste nevycuca baterku. Ja jsem si Turbo vyzkousel ze zacatku pro to okouzleni, ale vystreli te to hned nad 26kmh, kdy motor vypne. A rezim eMTB mi nevyhovoval, protoze do kopce prirazoval moc dopomoci taky a jizda byla sterilni/odtazita - prirazovani Turba by melo byt namapovany pozdeji. Nakonec jsem jezdil roviny Off/Eco a kopce Eco/Tour a v tomhle nastaveni se stabilnimi rezimy a jejich prepinanim jsem si lebedil. Me jde vyhradne o pouzivani ted v marastu, snehu. Ve zbytku roku to bude jezdit nekdo jinej. 

nevim jak jsi to myslel - jestli jako one only bike. To bych si zas neumel predstavit, i kdyby nadvaha byla jen 6kg.


dneska vyjizdka do snehu a misto Ecek se o energii staraly halusky se zelim a uzenym. A prekonat nektery snehovy plotny, to je tep na maximu, jako pri spurtu. Propocenej jak svina a v ty zime. Budou Ecka:)

Upraveno uživatelem maama
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pohon Bosch má svůj specifický projev....nic pro mne

Zkoušel jsem taky Yamaha (Haibike),ty kopance byly docela rušivé.

pak Brose ve Spešlu - jak Levo tak Kenevo. Projev příjemný, stačil režim Eco, ale nechci kolo co váží 22 - 24 kilo

pak Lapierre eZesty s motorem Fazua před upgradem na BlackPepper, to ještě nemělo správný pajšl. Po překročení 25 km/h žádný vnitřní odpor motoru, paráda

potom Focus, stejná Fazua, ale už s firmware BlackPepper a imho ideál. Stačil nejslabší režim, chování po překročení limitu jako normální kolo

ano, slabší motor = menší spotřeba = stačí menší baterka = výsledkem je lehčí kolo.
Fakt jsem zvědavý na ten BH iLynx, pokud je takový jako na papíře, tak to bude neskutečný nářez. Elektrokolo lehké zhruba jako hliníkové trailové nebo enduro kolo, co víc si přát. 
P.S. Nákup odkládám, dokud slouží kolena a kyčle. Pak už to bude e-bike only..-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna by te zaujala ta sl verze leva (v karbonu 17kg rika). Pridavek v podobe druhe baterky misto bidonu ma taky (po 16te minute). Me zas pripomina pocit toho fun factoru, ktery jsem na tom zazil, to co rika po presednuti na velke levo a na konci pri srovnani. SL tak vypada jako mozny one only bike, zatimco velky tezky jako doplnek. Jiny zivocisny druhy jsou to.

to posledni - prave jak mluvi o fox 36, jak je za ni rad - to je ta moje jedina pochybnost s testem spojena. Sedel jsem na rockshox 32 a pak zkousel i 35 gold a obe se strasne kroutily. Ebike tyhle vahy toho po zemi stravi mnohem vic oproti mtb, kde si predek odlehcis nebo nadzvednes. Narok na vidlu ebiku by mel byt vetsi. Proste moc nepomahal pocit, ze mezi riditkama a zemi je konstrukce namichana z masla a nadeje, spis nez ze spickovejch materialu.

 

Upraveno uživatelem maama
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Levo SL má právě ten pohon od Mahle, který má cca poloviční Nm proti Fazua nebo BH nebo EP8RS, a to už bych nechtěl

navíc se mi nelíbí rám, ani osazení za ty peníze...

vidlice - na jednom kole mám Fox 32/100mm, na druhém Pike 35/140mm a je to samozřejmě znát

Z tohoto pohledu by byl ideální kandidát Wilier, ten má mít od modelového roku 2021 nového Sida 35/120mm. Ale věřím, že Fox 34/120 na tom BH nebude úplná žížala. BH má zřejmě docela tuhý rám, deklarují max. celkovou hmotnost 160 kg

Upraveno uživatelem Duke650
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...