Přejít na obsah

Co mě dnes potěšilo :)


Doporučené příspěvky

V tomto specifickém případě je důležité obojí. I když věřím, že Tě to Hufnour naučí dobře, podporuješ tím, že si koupíš Chorvatské papíry systém, který je z velké míry založen na podvodu. Jo, a zeptej se na mezinárodní platnost toho, co dostaneš.

Mimochodem: jako skipper s Chorvatskejma papírama nesmíš vést loď pod českou vlajkou ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, nickolas napsal:

Hele a neni dulezitejsi kdo a jak te to nauci, nez jake razitko dostanes? 

No v HR ta nenaucia dokopy nic. Tam sa ten preukaz "kupuje". V porovnani s tyzdnom sprtania (8-10h denne) ktore musis absolvovat napr. na Slovensku. Nehovorim o praktickej casti, ta je zvlast.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 44 minutami, nickolas napsal:

Jsem si vědom rozdílů i určitých omezení, dost jsem si to "studoval". A značná část Středomoří s tím nemá problém. Ale nechci tu vyvolávat vášnivé debaty. 

Nickolasi promiň, ale teď píšeš, jako totální alibista. Co jsou to "určité rozdíly a omezení", co je to "značná část Středomoří" a co to znamená "nemá problém"?

Pokusím se tedy maximálně objektivně, bez špetky vášně popsat, co se děje:

 

Tyhle papíry platí jen ve vnitřních a výsostných vodách HR.

Pokud překročíš hranici výsostných vod HR pouze vybaven těmito papíry, nemáš tam jako skipper co dělat.

Charterové společnosti s HR papíry někdy problém mají a někdy ne. Kdo s tím ale má VŽDY problém, je pojišťovna, která v případě průseru NIKDY neplní, pokud jsi k vedení lodi nebyl oprávněn, a loď jsi za plavby vedl.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@eskimak O způsobu a úrovni ověřování znalostí a dovedností v Chorvatsku nepolemizuju. Jak jsem říkal, jedu se tam učit. A učit se tam jezdí i české a slovenské kurzy, ánžto ani my, ani vy moře nemáme. Ano, papíry si tam udělám a jsem s tím dost v pohodě, protože si je tam nejedu "koupit". Bert má sice pravdu, že tím podpořím ne úplně ideální systém, ale... Rizika nesu já a hlavně Chorvatsko, v jehož moři se budu pohybovat. 

Upraveno uživatelem nickolas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, Bert napsal:

Nickolasi promiň, ale teď píšeš, jako totální alibista. Co jsou to "určité rozdíly a omezení", co je to "značná část Středomoří" a co to znamená "nemá problém"?

Pokusím se tedy maximálně objektivně, bez špetky vášně popsat, co se děje:

 

Tyhle papíry platí jen ve vnitřních a výsostných vodách HR.

Pokud překročíš hranici výsostných vod HR pouze vybaven těmito papíry, nemáš tam jako skipper co dělat.

Charterové společnosti s HR papíry někdy problém mají a někdy ne. Kdo s tím ale má VŽDY problém, je pojišťovna, která v případě průseru NIKDY neplní, pokud jsi k vedení lodi nebyl oprávněn, a loď jsi za plavby vedl.

 

 

Jak jsem říkal, nechtěl jsem se v tom hrabat, páč všichni víme o co jde. Ale tedy nealibisticky, budu mít chorvatské papíry, protože se budu plavit pouze tam, pokud vůbec. Kdyby na to přišlo, chytlo mě to a chtěl bych se plavit i jinde, počítám s doděláním papírů, které mi to umožní. Jinými slovy, nebudu si dělat papíry na raketoplán, když chci pouštět na zahradě vlaštovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, nickolas napsal:

@eskimak O způsobu a úrovni ověřování znalostí a dovedností v Chorvatsku nepolemizuju. Jak jsem říkal, jedu se tam učit. A učit se tam jezdí i české a slovenské kurzy, ánžto ani my, ani vy moře nemáme. Ano, papíry si tam udělám a jsem s tím dost v pohodě, protože si je tam nejedu "koupit". Bert má sice pravdu, že tím podpořím ne úplně ideální systém, ale... Rizika nesu já a hlavně Chorvatsko, v jehož moři se budu pohybovat. 

"Ucit", tj ziskat namornu prax mozes samozrejme kdekolvek na mori, nielen v HR. Problem je ze teoreticka cast (Plavebna nauka, Namorne pravo, Navigacia, Anglictina, Radiooperator, Meteorologia, Prva pomoc) je v kurzoch v HR absolutne nedostatocna. Mam par znamych ktori si takto kupili papiere a potom na prvej plavbe so mnou (nemali este odvahu vziat si sami lod) skonstatovali ze nevedia nic. A isli si urobit nedzinarodne papiere na Slovensku. 

Ale pozri, len tvoja volba samozrejme, myslel som to ako dobru radu. Podla mna nema zmysel do HR papierov investovat ani cas, ani peniaze.

Moru zdar!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, jak víme, jedna věc je udělat si papíry a druhá naučit se jachtařit. Tyhle dvě věci nejsou vzájemně nějak zvlášť propojené. Nejsem přesvědčený o tom, že by způsob přípravy třeba na absolvování zkoušky na české céčko automaticky zajišťoval výrazně lepší praktickou připravenost pro vedení lodě, než kvalitní kurz, který je místo toho zakončený zkouškou na papíry chorvatské.

Pošetilci, kteří si bez jakýchkoliv předchozích zkušeností vybiflujou české papíry neskončí o nic líp, než nějaký novopečený voditelj brodice, pokud se bez dalšího výcviku ještě s mokrým inkoustem na licenci okamžitě vydají na dovolenkovou plavbu s rodinou.

Vůbec nerozporuju, že zkoušky na chorvatské průkazy jsou směšně snadné. Udělali si z toho Chorvati byznys? Udělali. Taky jsem se setkal s řadou zpráv o tom, že je možné si je prostě koupit.

Ale je to na škodu pro někoho, kdo chce zjistit, jestli z něj může být někdy jachtař/kapitán?

Aby se ze suchozemské krysy stal kvalitní skipper, je třeba načerpat strašně dlouhou řadu znalostí a kromě toho také dovedností. Způsob vydávání českých průkazů možná ověřuje širší paletu znalostí zevrubněji a praktická zkouška je samozřejmě gut, ale to samo o sobě nedostane nováčka na nějak významně vyšší úroveň praktické způsobilosti.

To dokáže až další výcvik a praktické trénování. Nezajistí to sebelepší jednotýdenní kurz. Znáte nějaký vhodnější revír, kde by měl začátečník načerpávat zkušenosti s námořním jachtingem, než je Chorvatsko s tamějším relativně vlídným počasím, dobře zmapovaným terénem s řadou ostrovů a jachtařskou infrastrukturou?

V čem přesně je takový problém s chorvatskou licencí, když se k tomu nováček postaví zodpovědně? Příklad jedné mé kurzové posádky z letošního června. V říjnu jedem na první doučovací kondiční plavbu. Příští rok v červnu na další. A mají mě domluveného jako dozor na následnou červencovou dovolenkovou zkušební plavbu s rodinami. S chorvatskými papíry. 

Je to o přístupu, zodpovědnosti a svědomitosti.

Za "pořádné" papíry považuju až britské RYA licence, protože ty české mají taky řadu much. Všem svým kadetům doporučuju, aby si udělali některou z RYA licencí poté, co nasbírají potřebné praktické zkušenosti (napřed pod vedením někoho zkušeného a posléze na základě své licence už sami), poté, co je začnou skutečně omezovat omezení chorvatských papírů. (Na problematiku de facto a de iure platnosti upozorňuju taky.) Ale aby člověk udělal zkoušky na RYA papíry, tak už musí dovednosti demonstrovat. Takže je musí předtím nějak načerpat. V čem je problém jezdit pár let po Jadranu jako kapitán, pak se přifařit k pár posádkám v nějakých náročnějších revírech a pak se vydat na kurz RYA? V čem je tady česká licence lepším odrazovým můstkem?

Zkuste se na to, prosím, nedívat pohledem někoho, kdo se k jachtění dostat tak, jak by se k němu měli asi dostat všichni. Postupně, v průběhu řady let, pozvolným nasbíráváním zkušeností. Případně od malého kluka, jako já. Neberte to pohledem jachtařských světoběžníků zvyklých brázdit všemožná moře a oceány.

Vezměte si totálního grínhorna, někoho, koho prostě láká myšlenka, že by si mohl sám kapitánovat svoje rekreační plavby, ale má prozatím buď žádné nebo minimální zkušenosti. A prostě potřebuje někde začít, ovšem nemá už ty roky na to, aby si mohl pět, sedm let pomalinku, polehounku hledat, k jaké posádce se přidat, aby si to napřed očuchal. Nikdo nemůže dopředu vědět, jestli bude mít na to, aby se z něj dobrý skipper stal. To zjistí až v praxi. Zpravidla poté, co absolvuje pár plaveb, které bude už mít na vlastní triko. Každý té dozorované přípravy potřebuje různou dávku. Jak k ní přijde by mělo být na zodpovědnosti každého takového jednotlivce. U chorvatských papírů je ta cesta ke skipperství snadná po stránce formální. Ta praktická zůstává stále stejně náročná, bez ohledu na to, jaké papíry člověk má.

V případě, že někdo nemá vlastní českou loď a nechystá se hned vyrážet do vzdálenějších revírů, rád si poslechnu důvody, proč by na těch prvních pár let získávání zkušeností mělo v takové situaci a se správným přístupem být tak zásadně lepší třeba to české céčko než chorvatský voditelj brodice kategorie B?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Bert napsal:

Nehodlám debatovat s obhajovatelem fejků. Hufnoure, prosím, zdrž se na Chronomagu nadále propagace veškerých svých aktivit spojených s chorvatskými průkazy. Debata je ukončena.

Neda mi to a pripojim se do diskuse. Na plachetnici v Chorvatsku jsem byl uz hodne krat a to i mimo hlavni sezonu at uz to byly pripravy na kurzy nebo na regatu. Papiry jsem si zatim nedelal, protoze dost kamosu je ma.  To jen na uvod.

Osobne vidim v tech ch. papirech a kurzech jeden problem - ty kurzy ani ty papiry vetsinou nenauci cloveka namornicky bezpecne myslet.

Nenauci te, ze kdyz zakotvis v prurve mezi ostrovy a cast osadky si skoci do more zaplavat, tak tam asi bude silny proud a cast plavcu bude mit problem, protoze je to odnese ven a rychle jim dojdou sily a clovek se pak modli za kazdou minutu, kdy se snazi spustit a nastartovat ten maly lodni clun a pak resi, jak tezkeho cloveka dostat na breh.

Nenauci te zjistit si, zdali nahodou nekdo z te posadky, ktery vyklonen prez zabradli neco kuti s lanem od plachty a bez vesty je vlastne neplavec.

Nenauci te, ze kdyz navecer pri silnem vetru od pevniny spustis z lode clun s motorem bez padla, tak je dobre ho napred nastartovat a az pak odvazat. Protoze ten motor nejde 5 min nastartovat, maly clun uz skoro neni videt a velky kotvici katamaran behem peti minut za tim clunem bez sehrane posadky fakt nerozjedes.

Nenauci te, jak opravdu poskytnou prvni pomoc, nebo jak si ji zavolat, protoze vsude fakt neni mobilni signal….

A nenauci te zjistit si, zdali ta lod ma jednu nebo dve nadrze na pitnou vodu… protoze misto jedne ma generator…

Protoze na mori jsi stejne jako na silnici kazdy den jednou nohou ve spitalu a druhou v kriminalu.. i v tom Chorvatsku…

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 56 minutami, safi napsal:

Neda mi to a pripojim se do diskuse. Na plachetnici v Chorvatsku jsem byl uz hodne krat a to i mimo hlavni sezonu at uz to byly pripravy na kurzy nebo na regatu. Papiry jsem si zatim nedelal, protoze dost kamosu je ma.  To jen na uvod.

Osobne vidim v tech ch. papirech a kurzech jeden problem - ty kurzy ani ty papiry vetsinou nenauci cloveka namornicky bezpecne myslet.

Nenauci te, ze kdyz zakotvis v prurve mezi ostrovy a cast osadky si skoci do more zaplavat, tak tam asi bude silny proud a cast plavcu bude mit problem, protoze je to odnese ven a rychle jim dojdou sily a clovek se pak modli za kazdou minutu, kdy se snazi spustit a nastartovat ten maly lodni clun a pak resi, jak tezkeho cloveka dostat na breh.

Nenauci te zjistit si, zdali nahodou nekdo z te posadky, ktery vyklonen prez zabradli neco kuti s lanem od plachty a bez vesty je vlastne neplavec.

Nenauci te, ze kdyz navecer pri silnem vetru od pevniny spustis z lode clun s motorem bez padla, tak je dobre ho napred nastartovat a az pak odvazat. Protoze ten motor nejde 5 min nastartovat, maly clun uz skoro neni videt a velky kotvici katamaran behem peti minut za tim clunem bez sehrane posadky fakt nerozjedes.

Nenauci te, jak opravdu poskytnou prvni pomoc, nebo jak si ji zavolat, protoze vsude fakt neni mobilni signal….

A nenauci te zjistit si, zdali ta lod ma jednu nebo dve nadrze na pitnou vodu… protoze misto jedne ma generator…

Protoze na mori jsi stejne jako na silnici kazdy den jednou nohou ve spitalu a druhou v kriminalu.. i v tom Chorvatsku…

No přesně vo tom psal Hufnor ale to se tady nesmí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíš se. Jasně jsem napsal toto:

Hufnoure, prosím, zdrž se na Chronomagu nadále propagace veškerých svých aktivit spojených s chorvatskými průkazy. 

Nic víc nic míň. Myslím, že reješ zbytečně. Jako obvykle. Pokud se Ti tady nelíbí, učiň jeden ze svých teatrálních odchodů, a já Ti garantuji, že Tě velmi výrazně podpořím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Bert napsal:

Myslíš se. Jasně jsem napsal toto:

Hufnoure, prosím, zdrž se na Chronomagu nadále propagace veškerých svých aktivit spojených s chorvatskými průkazy. 

Nic víc nic míň. Myslím, že reješ zbytečně. Jako obvykle. Pokud se Ti tady nelíbí, učiň jeden ze svých teatrálních odchodů, a já Ti garantuji, že Tě velmi výrazně podpořím.

Úplně nevím, co ti na to napsat ale tak - víš co....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, safi napsal:

Nenauci te, ze kdyz zakotvis v prurve mezi ostrovy a cast osadky si skoci do more zaplavat, tak tam asi bude silny proud a cast plavcu bude mit problem, protoze je to odnese ven a rychle jim dojdou sily a clovek se pak modli za kazdou minutu, kdy se snazi spustit a nastartovat ten maly lodni clun a pak resi, jak tezkeho cloveka dostat na breh.

Nauci. Plavebna nauka.

před 1 hodinou, safi napsal:

Nenauci te, jak opravdu poskytnou prvni pomoc, nebo jak si ji zavolat, protoze vsude fakt neni mobilni signal….

Absolutne nauci. Namorne pravo, plavebna nauka, Prva pomoc (kde ucia aj velmi neortodoxne veci, ake sa pouzivaju len u ozajstnej nudze - napr. tracheotomia).

před 1 hodinou, safi napsal:

Nenauci te zjistit si, zdali nahodou nekdo z te posadky, ktery vyklonen prez zabradli neco kuti s lanem od plachty a bez vesty je vlastne neplavec.

Nauci.

před 2 hodinami, safi napsal:

Nenauci te, ze kdyz navecer pri silnem vetru od pevniny spustis z lode clun s motorem bez padla, tak je dobre ho napred nastartovat a az pak odvazat. Protoze ten motor nejde 5 min nastartovat, maly clun uz skoro neni videt a velky kotvici katamaran behem peti minut za tim clunem bez sehrane posadky fakt nerozjedes.

Jasne ze nauci. Plavebna nauka a skuseny instruktor.

před 2 hodinami, safi napsal:

A nenauci te zjistit si, zdali ta lod ma jednu nebo dve nadrze na pitnou vodu… protoze misto jedne ma generator…

Nauci.

 

Cele je to prave o tom ci si kupis par hodinovy kurz v HR alebo sa chces nieco aj naucit. Tak vyzeral kurz ktory som pred 12 rokmi absolvoval v SR. A mnoho dalsich veci ta to nauci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...