Přejít na obsah

Pojištění vozidla ČSOB Pojišťovna - pomoc


Doporučené příspěvky

Ahoj,

v lednu jsem koupil vůz ženě, od února ho provozujeme. Jedná se o VW Passat 2011 v téměř plné výbavě za 298tis. Pojištěnej u ČSOB Pojišťovny.

V sobotu 16.5. nám někdo u baráku vybral autorádio a dojebal dveře apod (autorizák nacenil škodu na 190tis). 

Dneska přijel odhadce do autorizáku nafotit co se s vozem stalo a ohlásil, že se jedná o totálku, protože vůz nemá cenu víc jak 200tis.

 

Je legální aby ČSOB Pojišťovna snížila ocenění mého vozidla o 30% za dobu 4 měsíců u vozu starého 11let s nájezdem teď 107tis (při nákupu cca 104tis)?

Dá se s tím něco dělat, jak postupovat?

 

Díky, 

Honza

 

 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajet na vrakáč pro nový dveře, lupnout tam jiný rádio a za 10 litrů a jedno odpoledne v klidu jezdíš dál?

Protože ano, tu hodnotu neuhádáš, druhý auto za ty prachy nekoupíš, a upřímně jestli na 9 let starý koncern stojí rádio a dveře 190 tisíc tak bych to chtěl taky prodávat  :)

Tuhle vzala žena na pětiletém Volvu dveře ošklivě o nizkej sloupek co neviděla, nový dveře a plastovej bazmek před prahem 42 tisíc komplet včetně laku. Taj se mi ta cifra zdá podivná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Pardon, vůz má 9let (ale i tak je to dost)

 

Je to dost vysoká cena, je rozbité okno vepředu, okno vzadu, roztrhané origo vysouvací stínítko vzadu, ohnuté oba sloupky jak se tam dostával, rozlámaná palubovka totálně a rádio v prdeli.

Prostě nějaký profík...

 

Samodomo oprava asi 60tis, méně určitě ne. Když mi todle zaplatí, np. 
Co mi příjde divné je, že za 4 měsíce spadne cena auta o 100tis dle pojišťovny (tady je ten fakt, že jde o 9let starý vůz divné)... to je WTF

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náhodou, havarijko je z mé nedávné zkušenosti super, a to mám o dost levnější auto :)) Nějakej debil mi fest orval u zaparkovanýho auta bok a přední nárazník, samozřejmě kontakt nenechal, vymatlanej policajt škodu nacenil do 5 tisíc (a o nějaké snaze najít viníka ani nemůže být řeč), přičemž servis to narozdíl od dutohlava nacenil na nějakých 40k... A s havarijkem oprava úplně bez problémů. Nicméně to s tou cenou úplně stejná praxe, auto pojišťovnou naceněno o nějakou 1/4 níže než byla cena, za kterou jsem to koupil, holt tabulky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 55 minutami, eskimak napsal:

A este otazka: kolko ti daju totalku ak si ty nechas vrak.

To záleží kolik za to někdo nabídne v té aukci. Podle toho se stanovuje částka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Rodeo65 napsal:

Mno uvidíme. Uplně vidím že v tom zahučíme a kdybychom to nikam nedali a opravili si to sami, uděláme líp. 

Pak u tak "levného" auta havarijní pojistku fakt chceš...

bez havarijka bys dostal prd

stanovení ceny obvyklé se dá rozporovat, pojišťovny rády na "první dobrou" dávaj míň, než by správně měly. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pojišťovna většinou vezme rok, karoserii a km + na co to jezdí, ale neřeší zda je to 1.6TDI ci 2.0TDI a výbavu taky moc neřeší. Ty to pak musíš rozporovat a dostaneš se na uvedenou hodnotu, ale to pojitovna nechce, při placení opravy.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pojišťovna se jednoduše snaží platit co nejméně, taková je její přirozenost. Nedej se ale, myslím, že máš celkem velkou šanci uspět. Platí zásada tzv. objektivizované škody, nemám teď prostor to podrobně vysvětlovat, hezky to shrnuje třeba bod 14 nálezu sp. zn. IV. ÚS 2043/17, cituji jej níže, prostuduj si tam citovanou judikaturu, udeř na pojišťovnu a budou již myslím vědět, kterak uhodilo...

"Ústavní soud se problematikou náhrady škody způsobené při dopravní nehodě na vozidle zabýval například v nálezu ze dne 19. 3. 2008, sp. zn. II. ÚS 2221/07, N58/48 SbNU 857, nebo ze dne 11. 6. 2014, sp. zn. I. ÚS 1902/13, N 120/73 SbNU 849. Vždy přitom zdůraznil princip plného odškodnění v maximální možné míře – na ochranu osoby poškozené. Skutečnou škodou se v právní teorii i praxi tradičně rozumí zmenšení existujícího majetku poškozeného ve srovnání se stavem, jaký zde byl před způsobením škody (viz např. nález ze dne 6. 6. 2017, sp. zn. II. ÚS 155/16). Vymezenému principu úplného odškodnění je třeba rozumět v tom smyslu, že při určování výše škody (pro účely onoho úplného odškodnění) si orgány veřejné moci nemohou počínat formalisticky, nýbrž musejí reflektovat sociální a ekonomickou realitu, zejména pak tržní vlivy [srov. nález sp. zn. II. ÚS 3588/14 ze dne 16. 6. 2015 (N 114/77 SbNU 673)]. V již citovaném nálezu sp. zn. II. ÚS 795/16 Ústavní soud zdůraznil, že „[…] i pokud dojde v důsledku opravy k plné obnově funkční hodnoty věci, avšak zároveň není plně obnovena její hodnota tržní, věc nepřináší svému vlastníku stejný užitek a škoda na věci tudíž není plně nahrazena […] je všeobecně známou skutečností, že cena havarovaného vozidla bude vždy nižší než cena stejně technicky vybaveného vozidla, které dosud havarováno nebylo.“

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 5. 2020 v 16:13, polifka napsal:

Kolik by ti dali když to budeš chtít opravit rozpočtem? Obvykle se to dá docela dobře násladně opravit u neznačkového servisu.

To nevím, v současné době je to hodně zajímavé. V úterý volal likvidátor, že cena vozidla je dle něj minimálně 240tis protože ten jejich technik to opravdu netrefil.

Příjde mu cena origo VW navigace 110k extra moc, no mě teda taky, tak jsme se dohodli (bohužel jsem si ten hovor nenahrával), že to necháme opravit bez toho debilního rádia s navigací v autorizáku (TUkas, což není smluvní partner ČSOB Pojišťovny) a on sám navrhl, že to rádio se bude řešit poměrnou částkou právě Rozpočtem.

Dneska jsem ovšem zjistil, že je auto do 25.5. v aukci. JAK JE MOŽNÉ, ŽE POJIŠŤOVNA DÁ MOJE AUTO DO AUKCE, ANIŽ BYCH O TOM VĚDĚL A NĚCO PODEPSAL?

Dneska mi, opět po tom co s nimi komunikuji přes Twitter, kde to posílám i novinám, zavolal likvidátor, že ta aukce nic neznamená (telefonát už nahrán), jen že mu příjde cena opravy v autorizáku nějak drahá (104tis u TUkasu) bez rádia. Jestli to nechci dát do Jarova, že je to jejich smluvní partner a maj lepší ceny, tak jsem rozporoval s tím, kdo bude platit 6dní parkování vozu u TUkasu apod... No tak že do Jarova zavolá a uvidí, že tu částku 104tis by mu asi neodsouhlasili...jako wtf...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 5. 2020 v 22:07, financ napsal:

likvidátor se podívá na tipcars, škrtne 3 nejlevnější a 3 nejdražší auta danýho modelu a ze zbytku udělá průměr. A máš cenu obvyklou. 

Nějak tak došel imho k ceně +/- 260tis, mě řekl 240tis, viz post výše

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přehazujou si mě jak horkej brambor, prej TUkas není jejich smluvní, chovají se divně a nevstřícně (mě naopak příjde, že se chovají ke mě naprosto luxusně a vstřícně), tak to mám hodit do AUTO JAROV s tím, že pokud budou chtít nějakou fakturu za parkování 6 dní v TUkasu, tak mi to proplatí...

Nechápu, kdybych to neposílal kdo ví kde, nenahrával kdoví co...(zatím auto opraveno nemám, tak neskáču nikam)...jak by to probíhalo

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Ahoj pojistná událost je 2 měsíce uzavřena. Dopadlo to více než dobře.

Pojišťovna zaplatila úplně vše a dostal jsem za rádio téměř plnou částku, kdy jsem si sehnal použité za 10% toho co jsem dostal.

Nebýt dle mě mediální masáže, tak jsem v pytli. (Mirene zprávy na Twitter ČSOB, AKTUÁLNĚ I NOVINKY.CZ). Místo ceny obvykle vozu 200k to hned skončilo na 280k.

Navíc mi likvidátor nastavil událost tak, abych měl jen 2k spoluucast místo 10% u nehody.

Je to děsive, ale proběhlo to pro nás velmi dobře.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...