Přejít na obsah

Omega Seamaster Aqua Terra 38 mm


miguel

Doporučené příspěvky

Moje prve hodinky som dostal ako 7 rocny - boli to cierne digitalky “od Rakosnikov”, ktore zo mna urobili chronomagora az na kost. Prvymi mechanickymi hodinkami boli Primky, ktore som dostal na prve svate prijimanie v roku 1992 a prve “drahe” hodinky boli Bondovky, ktore som si kupil v roku 2018.

Postupne som vsak zacal inklinovat k mensim hodinkam. Jednak sa mi nepaci dnesny trend velkych priemerov 43, 44 mm. Zaroven sa vsak musim priznat,  ze mam tenke zapastie a uz napriklad aj 42 mm Moony na nom podla mna posobia ako velke hodinky.  Klasika 36 - 38 mm ma nieco do seba. Preto som sa rozhodol pre kupu niecoho mensieho. Kandidatov bolo niekolko, nakoniec sa do uzsieho vyberu dostala Omega Seamaster Aqua Terra 38 mm, Rolex Oyster Perpetual 36 mm a Rolex DJ 36 mm.

Jednou z podmienok novych hodiniek bola velmi vysoka odolnost voci magnetizmu, nakolko pracujem v priemysle, kde sa vyskytuju silne magneticke polia, druhou podmienkou bola funkcia datumu. Tym padom som automaticky vyradil OP 36 (aj ked na ruke mi sedeli perfektne). Rlx DJ 36 bol jednoducho mimo moj budget a zaroven sa mi nejako nepozdaval vystajuci “kyklop”.  Volba teda padla na Aqua Terru.

1.thumb.jpg.a728cbb2dc6c1a8ac99713e98c4d1725.jpg

Omegu vo svete hodiniek snad netreba predstavovat. Ma vsetko, co dobra znacka ma mat. 200 rocnu historiu, let na mesiac, technologicke inovacie…

Omega Seamaster Aqua Terra bola prvykrat predstavena v roku 2002. Jej dizajn sa inspiroval vintage modelmi Seamaster z 50. a 60. rokov 20. storocia. Povodne mal cifernik vertikalne pruhy, ktore su tiez inspiraciou v Seamasteri Automatic z roku 1960. V roku 2017 bola Aqua Terra prepracovana, pruhy zmenili orientaciu z vertikalnej na horizontalnu a datum sa presunul na poziciu 6-ky. Presunutie datumu malo podla vyrobcu “vycistit” dizajn hodiniek, dat im sumernost, zaroven vsak ma odkazovat na povodny vintage Seamaster model z roku 1952. Dizajn hodinek je teda moderny, ale odkazov na stare modely tu najdeme neurekom.Puzdro hodiniek je vyrobene z ocele 316L, bocne plochy su kefovane, nozicky maju specificky “organicky” dizajn, v ktorom bystre oko tiez najde odkaz na vintage modely vyrobcu. Moja zena este dodala, ze v nich vidi anticky hudobny nastroj - lyru :) Majitelia Omegy - pozrite sa na svoje hodinky a vsimnite si, ze tento prvok sa vyskytuje prakticky na vsetkych sucasnych modeloch. Maju ho napr. aj Monwatche, alebo najnovsie Diver 300 ci Planet Ocean. Nerezova luneta je sucastou puzdra, jej povrchovo upravena lestenim a garantujem Vam, ze bude prvou castou hodiniek, na ktorej sa objavia skrabance.

2.thumb.jpg.784060f99d1e95c7fe1af013360729dc.jpg

Datum je pekne citatelny za kazdej prilezitosti.  Cifernik ma vraj evokovat material paluby luxusnej teakovej jachty. Je pekne plasticky a na slnku jeho modra farba prechadza od tmavej az po blankytnu. 3D efekt vytvaraju jednotlive indexy, ktore akoby vystupuju do priestoru a su vyplnene Super Luminovou. Ich povrchova uprava je naozaj vynikajuca - indexy su ostre ako britva. Tu sa nesetrilo.

4.thumb.jpg.52024eb8baa9791a36e56da5ed973524.jpg

Velmi zaujimavy je dizajn sekundovej a minutovej rucicky so sipovitym zakoncenim vyplnenym Super Luminovou . Trochu nudna mi pripada hodinova rucicka, tiez vyplnena lumi. Svietivost lumi je horsia ako Diverov, trochu lepsia ako Speedmasterov, kazdopadne, Seiko to nie je :) Rucicky su rodiovane a vylestene do vysokeho lesku. Narocny zakaznik povie, ze Grand Seiko je kvalitou vyhotovenia este vyssie, ale podla mna sa ani tu nesetrilo. Skrutkovacia korunka ma konicky tvar a uz tradicne nemoze chybat logo Omega. Vdaka tomuto rieseniu maju hodinky vodotesnost do hlbky 150 m.

3.thumb.jpg.a5bdff2e93015ea67c2755cd9cf108d2.jpg

 

Jednym z velmi silnych argumentov preco si zadovazit tieto hodinky je samotny mechanizmus. Podla priemeru mate na vyber Omega Cal 8800 (38 mm) alebo Cal 8900 (41 mm).

5.thumb.jpg.be4a4f42518615d8dd992148095d20b2.jpg

V mojom pripade sa teda jedna o kaliber 8800. Ide o kaliber predstaveny na Baselworld 2018. Vyznacuje sa obojsmernym natahom, 35 rubinmi a rezervou chodu 55 hodin. Perovnik je pokryty vrstvou DLC kvoli vyssej zivotnosti.

Samozrejmostou je koaxialny krok, ktory povazujem za najlepsiu inovaciu na poli mechanickych hodiniek za poslednych 50 rokov. Vecna slava jeho vynalezcovi Georgovi Danielsovi a chvala Omege, ze sa odhodlala industrializovat a masovo vyrabat tuto technicku lahodku. O koaxialnom kroku v buducnosti pripravim samostatny clanok, takze, sledujte ma :)

Dalej tu mame silikonovy vlasok zotrvacky, certifikaciu METAS znamu ako Master Chronometer a samozrejme odolnost voci magnetizmu do hodnoty 1,5 Tesla. Samotna odolnost voci magnetizmu je dosiahnuta nielen materialom zotrvacky, ale aj novymi zliatinami pouzitymi pri vyrobe jednotlivych casti krokoveho mechanizmu. Ma komercny nazov NivaGauss.

Cal. 8800 sa vyraba kompletne in-house a podla dostupnych informacii sa jedna o velmi spolahlivy kaliber, s ktorym uzivatelia nemaju zasadne problemy. Ano, prvy koaxialny kaliber od Omegy mal svoje muchy, ale problemy stareho kalibru 2500A su uz davno za nami. Omega vyladila krok, vyriesila mazanie a zoptimalizovala pocet kyvov za minutu. Cela tato krasa je ukryta pod priehladnym zafirovym vieckom a tak si mozem kedykolvek dopriat pohlad na krasne zdobene srdce svojich hodiniek. Co sa presnosti tyka, moj kus robi stabilne +3,5 sekundy na den bez ohladu na poziciu hodiniek.

 

Este jedna poznamka ku kalibru - toto nevyservisuje kazdy hodinar ako stary Rolex 3130. Najma mazanie koaxialneho kroku je velmi dolezite. Na Omega fore som cital, ze kritickou cinnostou servisu na tychto mechanizmoch je “kvapnut” na palety kotvy koaxialneho kroku presne mnozstvo maziva. Nesmie ho byt ani vela, ani malo, nakolko ma dolezity vplyv na pracu celeho strojceka. Co uz, o 5 rokov to poslem do Omegy ;)

Co ma fascinuje na tomto modeli je jeho univerzalnost. Nakoniec, uz sam nazov “Aqua Terra” napoveda, ze mame docinenia s obojzivelnikom. Dajte ho na kozu a mate decentne oblekovky, Prehodte na tah a mate klasicky daily beater - “kancel dajver” . Noste ho na gume a mate moderne sportove hodinky. Prave na rubber padla aj moja volba a nelutujem, Este poznamka k tahu - podla mojho nazoru posobi trochu “lacne”. Nepacilo sa mi jeho zapinanie a bol na moj vkus trochu lahky. Napisem to este inak: Oyster tah na Rlx OP36 podla mna posobi podstatne hodnotnejsim dojmom.

 

6.thumb.jpg.aa23021099fd0e434c7673a894ad70ec.jpg

Myslim, ze Aqua Terra je v portfoliu Omegy takou sedou myskou. Nikdy to nebude Speedmaster Moonwatch. A ak sa niekto rozhodne pre Seamaster, zvycajne sa obzera po Diveroch, alebo po Planet Ocean a tento model si nevsimne. Myslim, ze je to skoda. Aqua Terra sa na nic nehra, je to poctivy pracant, ktory Vam bude dobre sluzit a  “preplavate” v nom more aj “prebehnete” svet…

 

Za jednoznacneho konkurenta povazujem kusok z tabora “smrtelneho nepriatela” Rolex Datejust 36/41. Ponukne Vam podobne parametre za vyssiu sumu penazi. Mozeme polemizovat, ci je Rolex na pomyselnom rebricku o kusok vyssie, ale to uz v diskusii ;)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc pěkný hodinky, recenze i fotky. Ta modrá vypadá na fotkách docela decentně, máš i fotky z jiných světelných podmínek, hlavně když jde do blankytna?

A druhá otázka: Omega je tradičně "diskrétní" pokud jde o výšku (tloušťku) hodinek. Změřil bys ji prosím příležitostně? Opatrně samozřejmě :) čelist šupléry - papír - hodinky - papír - čelist šupléry.

Díky za počtení, ať z nich máš dlouho radost!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, martar napsal:

Moc pěkný hodinky, recenze i fotky. Ta modrá vypadá na fotkách docela decentně, máš i fotky z jiných světelných podmínek, hlavně když jde do blankytna?

A druhá otázka: Omega je tradičně "diskrétní" pokud jde o výšku (tloušťku) hodinek. Změřil bys ji prosím příležitostně? Opatrně samozřejmě :) čelist šupléry - papír - hodinky - papír - čelist šupléry.

Díky za počtení, ať z nich máš dlouho radost!

Doporučuju plastovou šupléru.

před 19 hodinami, miguel napsal:

Dalej tu mame silikonovy vlasok zotrvacky, certifikaciu METAS znamu ako Master Chronometer a samozrejme odolnost voci magnetizmu do hodnoty 1,5 Tesla. Samotna odolnost voci magnetizmu je dosiahnuta nielen materialom zotrvacky, ale aj novymi zliatinami pouzitymi pri vyrobe jednotlivych casti krokoveho mechanizmu. Ma komercny nazov NivaGauss.

---------------------------------------------------------------------

Este jedna poznamka ku kalibru - toto nevyservisuje kazdy hodinar ako stary Rolex 3130. Najma mazanie koaxialneho kroku je velmi dolezite. Na Omega fore som cital, ze kritickou cinnostou servisu na tychto mechanizmoch je “kvapnut” na palety kotvy koaxialneho kroku presne mnozstvo maziva. Nesmie ho byt ani vela, ani malo, nakolko ma dolezity vplyv na pracu celeho strojceka. Co uz, o 5 rokov to poslem do Omegy

Hezká recenze, díky za příjemné čtení.

Musel jsem si tu velikost jednotky T najít a a zjistil jsem, že:
Dosud nejsilnějšího elektromagnetem vytvořeného magnetického pole s indukcí velikosti 38 T bylo dosaženo v r. 2014 laboratoří HFML při nizozemské Radboud University v Nijmegen.
Zdroj Wikipedie.

Dá se někde v běžném prostředí narazit na limit těchto hodinek (1,5 T) ?

---------------------------------------------------------------------------------------

Myslím, že mazání je u všech hodinek velká věda.
Kamarád hodinář mi říkal, že o správném namazání měli už za komunistů v Primu celou jednu učebnici atěch mís, kde to nesmíš s olejem přehnat ani podcenit je spousta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem Vam za reakcie. Skusim vycerpavajuco odpovedat :)

 

@martar Prihadzujem este jednu foto za inych svetelnych podmienok...

320884747_Snmkaobrazovky2020-05-24o12_32_48.thumb.png.24e1aa1d9774560826fbab6c70a8567e.png

Hrubka hodiniek je cca 12,6 mm. Super nositelne a lahke!

@orol

Samozrejme, mas pravdu. Jedna sa o kremikovy material (silicone po anglicky). 

 

@Vit

Dobra otazka. Rychla tabulka pre porovnanie:

31 μT  Sila magnetickeho pola Zeme na rovniku

5 mT  Typicky magnet na magnetickom tesneni chladnicky

10mT Obycajny maly magnet

1 T      Magnet silneho a vykonneho reproduktora

1,3 T Silny neodymovy magnet velkosti mince, ktory udvihne cca 9 kg kovovy predmet

7 T      Magneticke pole magnetickeho tomografu

Podla mna pri beznom pouzivani nemas moznost tieto hodinky zmagnetizovat. Samozrejme s nimi nepojdes do tomografu, alebo do trafostanice. Ale napriklad pri nahodnom dotyku hodiniek s prackou kabelky, obalom tabletu, ci prechodom cez detektor kovov nemusis vobec hodinky riesit.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 5. 2020 v 17:26, Vit napsal:

Díky za vysvětlení, pro predstavu prosím ještě o doplnění, jak magnetická síla klesá se vzdáleností od magnetu.

Tak toto mi pripomina skusku z TEMPA (Teoria elektromagnetickeho pola) spred 15 rokov :D uff, chces ma zabit? Ak si dobre spominam, mala by sila klesat so stvorcom vzdialenosti (podla Coulombovho zakona). Lenze to plati pre elektrostatiku. Indukcia je vektorovou velicinou a myslim, ze na vypocet by bola potrebna aplikacie Biot-Savartovho zakona (ak pozname permeabilitu, vdzialenost aj hodnotu intenzity el. pola v zdroji)... Zjednodusene mozes brat do uvahy to, co som napisal vyssie - teda magneticka indukcia by mala klesat so stvorcom vzdialenosti. 

Tymto pozdravujem pani docentku Spaldonovu z TUKE a dufam, ze to necita, lebo by mi urcite vzala moj diplom :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, miguel napsal:

Tak toto mi pripomina skusku z TEMPA (Teoria elektromagnetickeho pola) spred 15 rokov :D uff, chces ma zabit? Ak si dobre spominam, mala by sila klesat so stvorcom vzdialenosti (podla Coulombovho zakona). Lenze to plati pre elektrostatiku. Indukcia je vektorovou velicinou a myslim, ze na vypocet by bola potrebna aplikacie Biot-Savartovho zakona (ak pozname permeabilitu, vdzialenost aj hodnotu intenzity el. pola v zdroji)... Zjednodusene mozes brat do uvahy to, co som napisal vyssie - teda magneticka indukcia by mala klesat so stvorcom vzdialenosti. 

Tymto pozdravujem pani docentku Spaldonovu z TUKE a dufam, ze to necita, lebo by mi urcite vzala moj diplom :-D

Díky, k magnetismu jsem objevil TOTO starší vlákno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Po letech...

Aktualizacia po takmer styroch rokoch nosenia.

Pani, su to uz takmer styri roky, co som sa stal majitelom modrych univerzalok od Omegy. Tak zopar postrehov pre tych, ktori zvazuju kupit si nieco podobne.

Hodinky nosim prakticky denne. Su naozaj univerzalne, hodia sa aj ku koseli, aj ku tricku. Dalej plati, ze ich zbytocne nepretazujem, ale ozaj su mojim kazdodennym spolocnikom.

Vzhladom na zaruku 5 rokov ma trochu sklamal kaliber. Kedze Master chronometer slubuje 0/+5 s denne, cakal som, ze 5 rokov presnost nebudem riesit. Asi v tretom roku zacali hodinky mierne meskat. Konkretne dnes mi idu cca -3 / +2 sekundy na den v zavislosti od toho, ako ich vecer odlozim. Cize tu mame v porovnani s novym kuskom miernu zmenu... V piatom roku urcite pojdu na servis - dovtedy to riesit nebudem.

Puzdro... na lestenych plochach sa mikroskrabancom nevyhnete, brusene plochy su na pohlad ako nove... v ramci servisu urcite dam vymenit lunetu - na nej fakt vidno uplne vsetko!

Remienok... Pani - ta guma od Omegy je skratka super. Pohodlna, prakticka - neviem si predstavit kozeny remienok na tomto modeli uz len preto, ze z casu na cas hodinky jemne oplachnem vo vode a pretriem... Gumu jednoznacne odporucam (teda, myslim na hodinkach) ;)


Obcas ma chyta chronobundus a mam chut na nieco nove, ale tieto krasky ostanu pre moje deti... Uz len preto, ze som si kupil, ked sa mi narodili. Pre mna teda stale su tym, cim casto hodinky su - nositelkami pribehu...
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po skoro 4 letech nošení tě přesnost v rozmezí -3 až +2 s/d nutí k přemýšlení o servisování hodinek? :)

To by mě fakt zajímalo, co ti na to řeknou, až jim za rok přineseš na servis hodinky, které stačí různě odkládat a drží si nulovou odchylku... ;)

Každopádně krásný hodinky a lunetu bych určitě neměnil - leštěná luneta bude stejně za chvilku zase plná vlásečnic :default_cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...
V 23. 5. 2020 v 14:16, miguel napsal:

Moje prve hodinky som dostal ako 7 rocny - boli to cierne digitalky “od Rakosnikov”, ktore zo mna urobili chronomagora az na kost. Prvymi mechanickymi hodinkami boli Primky, ktore som dostal na prve svate prijimanie v roku 1992 a prve “drahe” hodinky boli Bondovky, ktore som si kupil v roku 2018.

Postupne som vsak zacal inklinovat k mensim hodinkam. Jednak sa mi nepaci dnesny trend velkych priemerov 43, 44 mm. Zaroven sa vsak musim priznat,  ze mam tenke zapastie a uz napriklad aj 42 mm Moony na nom podla mna posobia ako velke hodinky.  Klasika 36 - 38 mm ma nieco do seba. Preto som sa rozhodol pre kupu niecoho mensieho. Kandidatov bolo niekolko, nakoniec sa do uzsieho vyberu dostala Omega Seamaster Aqua Terra 38 mm, Rolex Oyster Perpetual 36 mm a Rolex DJ 36 mm.

Jednou z podmienok novych hodiniek bola velmi vysoka odolnost voci magnetizmu, nakolko pracujem v priemysle, kde sa vyskytuju silne magneticke polia, druhou podmienkou bola funkcia datumu. Tym padom som automaticky vyradil OP 36 (aj ked na ruke mi sedeli perfektne). Rlx DJ 36 bol jednoducho mimo moj budget a zaroven sa mi nejako nepozdaval vystajuci “kyklop”.  Volba teda padla na Aqua Terru.

1.thumb.jpg.a728cbb2dc6c1a8ac99713e98c4d1725.jpg

Omegu vo svete hodiniek snad netreba predstavovat. Ma vsetko, co dobra znacka ma mat. 200 rocnu historiu, let na mesiac, technologicke inovacie…

Omega Seamaster Aqua Terra bola prvykrat predstavena v roku 2002. Jej dizajn sa inspiroval vintage modelmi Seamaster z 50. a 60. rokov 20. storocia. Povodne mal cifernik vertikalne pruhy, ktore su tiez inspiraciou v Seamasteri Automatic z roku 1960. V roku 2017 bola Aqua Terra prepracovana, pruhy zmenili orientaciu z vertikalnej na horizontalnu a datum sa presunul na poziciu 6-ky. Presunutie datumu malo podla vyrobcu “vycistit” dizajn hodiniek, dat im sumernost, zaroven vsak ma odkazovat na povodny vintage Seamaster model z roku 1952. Dizajn hodinek je teda moderny, ale odkazov na stare modely tu najdeme neurekom.Puzdro hodiniek je vyrobene z ocele 316L, bocne plochy su kefovane, nozicky maju specificky “organicky” dizajn, v ktorom bystre oko tiez najde odkaz na vintage modely vyrobcu. Moja zena este dodala, ze v nich vidi anticky hudobny nastroj - lyru :) Majitelia Omegy - pozrite sa na svoje hodinky a vsimnite si, ze tento prvok sa vyskytuje prakticky na vsetkych sucasnych modeloch. Maju ho napr. aj Monwatche, alebo najnovsie Diver 300 ci Planet Ocean. Nerezova luneta je sucastou puzdra, jej povrchovo upravena lestenim a garantujem Vam, ze bude prvou castou hodiniek, na ktorej sa objavia skrabance.

2.thumb.jpg.784060f99d1e95c7fe1af013360729dc.jpg

Datum je pekne citatelny za kazdej prilezitosti.  Cifernik ma vraj evokovat material paluby luxusnej teakovej jachty. Je pekne plasticky a na slnku jeho modra farba prechadza od tmavej az po blankytnu. 3D efekt vytvaraju jednotlive indexy, ktore akoby vystupuju do priestoru a su vyplnene Super Luminovou. Ich povrchova uprava je naozaj vynikajuca - indexy su ostre ako britva. Tu sa nesetrilo.

4.thumb.jpg.52024eb8baa9791a36e56da5ed973524.jpg

Velmi zaujimavy je dizajn sekundovej a minutovej rucicky so sipovitym zakoncenim vyplnenym Super Luminovou . Trochu nudna mi pripada hodinova rucicka, tiez vyplnena lumi. Svietivost lumi je horsia ako Diverov, trochu lepsia ako Speedmasterov, kazdopadne, Seiko to nie je :) Rucicky su rodiovane a vylestene do vysokeho lesku. Narocny zakaznik povie, ze Grand Seiko je kvalitou vyhotovenia este vyssie, ale podla mna sa ani tu nesetrilo. Skrutkovacia korunka ma konicky tvar a uz tradicne nemoze chybat logo Omega. Vdaka tomuto rieseniu maju hodinky vodotesnost do hlbky 150 m.

3.thumb.jpg.a5bdff2e93015ea67c2755cd9cf108d2.jpg

 

Jednym z velmi silnych argumentov preco si zadovazit tieto hodinky je samotny mechanizmus. Podla priemeru mate na vyber Omega Cal 8800 (38 mm) alebo Cal 8900 (41 mm).

5.thumb.jpg.be4a4f42518615d8dd992148095d20b2.jpg

V mojom pripade sa teda jedna o kaliber 8800. Ide o kaliber predstaveny na Baselworld 2018. Vyznacuje sa obojsmernym natahom, 35 rubinmi a rezervou chodu 55 hodin. Perovnik je pokryty vrstvou DLC kvoli vyssej zivotnosti.

Samozrejmostou je koaxialny krok, ktory povazujem za najlepsiu inovaciu na poli mechanickych hodiniek za poslednych 50 rokov. Vecna slava jeho vynalezcovi Georgovi Danielsovi a chvala Omege, ze sa odhodlala industrializovat a masovo vyrabat tuto technicku lahodku. O koaxialnom kroku v buducnosti pripravim samostatny clanok, takze, sledujte ma :)

Dalej tu mame silikonovy vlasok zotrvacky, certifikaciu METAS znamu ako Master Chronometer a samozrejme odolnost voci magnetizmu do hodnoty 1,5 Tesla. Samotna odolnost voci magnetizmu je dosiahnuta nielen materialom zotrvacky, ale aj novymi zliatinami pouzitymi pri vyrobe jednotlivych casti krokoveho mechanizmu. Ma komercny nazov NivaGauss.

Cal. 8800 sa vyraba kompletne in-house a podla dostupnych informacii sa jedna o velmi spolahlivy kaliber, s ktorym uzivatelia nemaju zasadne problemy. Ano, prvy koaxialny kaliber od Omegy mal svoje muchy, ale problemy stareho kalibru 2500A su uz davno za nami. Omega vyladila krok, vyriesila mazanie a zoptimalizovala pocet kyvov za minutu. Cela tato krasa je ukryta pod priehladnym zafirovym vieckom a tak si mozem kedykolvek dopriat pohlad na krasne zdobene srdce svojich hodiniek. Co sa presnosti tyka, moj kus robi stabilne +3,5 sekundy na den bez ohladu na poziciu hodiniek.

 

Este jedna poznamka ku kalibru - toto nevyservisuje kazdy hodinar ako stary Rolex 3130. Najma mazanie koaxialneho kroku je velmi dolezite. Na Omega fore som cital, ze kritickou cinnostou servisu na tychto mechanizmoch je “kvapnut” na palety kotvy koaxialneho kroku presne mnozstvo maziva. Nesmie ho byt ani vela, ani malo, nakolko ma dolezity vplyv na pracu celeho strojceka. Co uz, o 5 rokov to poslem do Omegy ;)

Co ma fascinuje na tomto modeli je jeho univerzalnost. Nakoniec, uz sam nazov “Aqua Terra” napoveda, ze mame docinenia s obojzivelnikom. Dajte ho na kozu a mate decentne oblekovky, Prehodte na tah a mate klasicky daily beater - “kancel dajver” . Noste ho na gume a mate moderne sportove hodinky. Prave na rubber padla aj moja volba a nelutujem, Este poznamka k tahu - podla mojho nazoru posobi trochu “lacne”. Nepacilo sa mi jeho zapinanie a bol na moj vkus trochu lahky. Napisem to este inak: Oyster tah na Rlx OP36 podla mna posobi podstatne hodnotnejsim dojmom.

 

6.thumb.jpg.aa23021099fd0e434c7673a894ad70ec.jpg

Myslim, ze Aqua Terra je v portfoliu Omegy takou sedou myskou. Nikdy to nebude Speedmaster Moonwatch. A ak sa niekto rozhodne pre Seamaster, zvycajne sa obzera po Diveroch, alebo po Planet Ocean a tento model si nevsimne. Myslim, ze je to skoda. Aqua Terra sa na nic nehra, je to poctivy pracant, ktory Vam bude dobre sluzit a  “preplavate” v nom more aj “prebehnete” svet…

 

Za jednoznacneho konkurenta povazujem kusok z tabora “smrtelneho nepriatela” Rolex Datejust 36/41. Ponukne Vam podobne parametre za vyssiu sumu penazi. Mozeme polemizovat, ci je Rolex na pomyselnom rebricku o kusok vyssie, ale to uz v diskusii ;)

 

👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...