Přejít na obsah

Přenositelnost servisních záruk (a co pokrývají)


dr.sphinx

Doporučené příspěvky

Pokud už tu podobné vlákno je a dubluju ho, prosím o vykázání do příslušných mezí.

Dřív jsem si myslel, že servisní záruka bude (i) pochopitelně pokrývat i přesnost chodu a (ii) bude platná v libovolném servisu, koneckonců tomu třeba Omega říká Global Service Networ nebo tak něco.

Ad (i) tady ale nedávno proběhla informace, že na přesnost chodu se to vztahovat nemusí - link do Bechyně vlákna

Ad (ii) - nechával jsem spravovat Omegy v Onyxu Jihlava - což je autorizák - ale prý musím případnou záruku uplatňovat pouze u nich.

Mně je to celkem buřt, nikam se nestěhuju, ale pro ty, kdo nejsou peciválové, to může být komplikace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co to je za nesmysl? Pokud mám punc autorizáku a vystavim doklad, tak mě vůbec jako zákazníka nezajímá, jestli to můžu nebo nemůžu uplatnit v jiný zemi, podle zákonů jak tý daný (většiny evropskejch) země a dle zákonů EU si tohle prohlášení může milej Richemont namazat na prsa a jsou povinni to odservisovat a odzárukovat v rámci zákoných mezí kdekoliv.

Kdyby na mě tohle někdo zkusil, tak bych skákal hodně vysoko, nedej se zastrašit doktore.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, Jak píšu, osobně mi to nijak nepřekáží, ale dost by to měnilo situaci u nákupů či prodejů z/do ciziny.

Ano, týká se to záruky na pozáruční servis (u záručních oprav všechno funguje, jak má, bez ohledu na místo nákupu), ale měl jsem (asi teda naivně) zato, že se značkový servis dá z logiky věci reklamovat kdekoli.

Týká se to normálních moderních Omeg, čili official chronometer, v tom to nebude.

Čekal jsem, že k tomu Omega dá nějakou svojí kartičku (třeba Rolex to dělá, že?), jako třeba tohle, ale prdlajs.

2050118505_ScreenShot2020-05-30at13_43_53.png.6328ae9f0d9b3968700a315ec103d822.png

Když jsem hodinky přebíral, stopro si nutností případné opravy opravy u nich jistí nebyli, ale ozvali se zpět, že prý fakt jen u nich. Já tady jinak do Onyxu nechci nějak prudit, veškerá ostatní dokumentace, přístup, komunikace na jedničku, a myslím, že borec pochopil, že mi nejde o to, že bych to k nim nechtěl v budoucnu brát. Tak mi snad nekecají :)

Pokud je to ale fakt tak, že možnost reklamace servisu omega omezuje, dělají to i jiní? Podle zkušenosti kolegy od  @Exiztence asi minimálně Richemont jo...

edit: neví někdo něco víc k té situaci vzniklé u Bechyněho - tj. že servisní záruka nepokrývá přesnost? Jakože aby to spravili tak ty hodinky musí vybuchnout nebo tak něco? Nebo to třeba platí jen u modelů, co už nejsou produkční (což by ale taky postrádalo logiku)?

Upraveno uživatelem dr.sphinx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne sa to zda cele divne. Je pravda, ze podobne ako u aut resp. cohokolvek sa chce servis vyhnut bezplatnej oprave.

Na margo Richemont - tam je to cele katastrofa. Chces pretesnit hodinky - len komplet servis za raketu, ches ich premazat - len komplet servis za raketu.....o lehotach sa ani nebavme

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 30. 5. 2020 v 21:00, palom napsal:

mne sa to zda cele divne. Je pravda, ze podobne ako u aut resp. cohokolvek sa chce servis vyhnut bezplatnej oprave.

Na margo Richemont - tam je to cele katastrofa. Chces pretesnit hodinky - len komplet servis za raketu, ches ich premazat - len komplet servis za raketu.....o lehotach sa ani nebavme

No moment - chápu správně, že se to přetěsnění za cenu komplet servisu týká VC, JLC, IWC, Panerai, Montblanc, Cartier...? To by přece nemělo smysl kupovat jejich potápky, které člověk nechává přetěsňovat každý rok nebo dva... Ono to bude spíš tak, že se jen nevyhneš komplet servisu v předepsaných intervalech, ale každej rok ti ho nutit snad nebudou, to by jejich divery  nikdo nekupoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele Ritchemont servis je tragédie úplná, řešit cokoliv s nima, to mi potvrdili i v Carollinu, kde mi říkali historku kdy zákazník si koupil Reverso a nechal poslat do fabriky udělat monogram jednoduchej (cena přátelských 1k eur), po roce uhánění to furt nebylo hotovo a nechali to vrátit a udělat v Praze za týden a ještě komplikovanější vzor za zlomek ceny. Jediné kdo má podle diskuzí na netu dobrej servis je Lange protože to nechodí do velkoopravny Ritchemontu v Mnichově jako zbytek portfolia ale přímo do jednoho z pár servisních center Lange. Moje osobní zkušenost je 3 denní Panerai +50s/24h, reklamace, poté se vrátili a šly +1m10s takže zpátky.

 

Tuším že jenom přetěsnění Panerai bylo 6500.

Upraveno uživatelem Exiztence
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martare, přiznej si, že si žádný dokonalý divery vybrat vlastně nechceš :) To utrpení z bezcílnosti bys nevydržel. 

V 30. 5. 2020 v 22:28, xbraj19 napsal:

Podle mě je blbost, aby záruka na servis byl uplatnitelná i u jiného AD. U novych hodinek je to jedno, kde uplatníš, protože to jde na vrub výrobci (jako reklamace). Ale proč by měl jiný servis (i když AD) opravovat něco zdarma, co se nepovedlo v servisu u jiného AD. 

Z tohohle úhlu pohledu to blbost je (i když ne úplná - v ideálním světě by bylo fajn, kdyby značka po dobu těch dvou let přebírala odpovědnost za případnou mizernou práci svých slovutných autorizáků, no nic no :)). 

Jenomže se servisními zárukami běžně šermuje, jako že je to na pohodu (zrovna z aktuálního PL inzerátu na IWC: Watch was serviced at authorised IWC service in 12/2018 so it has still warranty until the end of 2020!!!). Nevyřčenou informací ale přitom je (a to je tady hlavní ponaučení), že servisní záruka platí pouze tam, kde se ten servis dělal - pokud to teda dobře chápu.

P.S.:  @xbraj19Vlastně je z našeho GSáckýho hlediska dobře, že z Evropy chodí SD jen do JP,  čili by tím pádem servisní záruka mohla projít z Evropy kdekoli. Takový štěstí v neštěstí :) 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, martar napsal:

No moment - chápu správně, že se to přetěsnění za cenu komplet servisu týká VC, JLC, IWC, Panerai, Montblanc, Cartier...? To by přece nemělo smysl kupovat jejich potápky, které člověk nechává přetěsňovat každý rok nebo dva... Ono to bude spíš tak, že se jen nevyhneš komplet servisu v předepsaných intervalech, ale každej rok ti ho nutit snad nebudou, to by jejich divery  nikdo nekupoval.

Bohužiaľ osobná skúsenosť 🤔. Je však pravda, že pretesnivat hodinky každý rok nedávam 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, dr.sphinx napsal:

Martare, přiznej si, že si žádný dokonalý divery vybrat vlastně nechceš :) To utrpení z bezcílnosti bys nevydržel. 

  :) 

 

Přesně tak, výběr potápek je moje jediný hobby, pak bych neměl proč žít ;)

------------

Včera jsem měl napsanou velmi podobnou myšlenku jako X-braj, ale pak jsem to smàznul, protože se bavíme o sice pozáručním placeném servisu, ale v AUTORIZOVANÉM servisu. A tam by měla vážně fungovat garance výrobce, když je ten servis dražší a když musí člověk přistoupit na jejich ne vždy vstřícná pravidla.

Na jednu stranu když v servisu něco odbydou nebo rovnou poserou, obvykle jen oni sami dobře vědí co... jiný servis bude trochu tápat. Z hlediska majitele hodinek (a potenciálního kupce dalších téže značky) je ale nesmysl dávat hodinky znovu do servisu, kde jsem udělal špatnou zkušenost. Představte si, že nejde jen o regulaci strojku, ale že vám třeba pŕitom napoprvé zprasí dýnko. Dali by jste je tam znovu? Prostě ztráta důvěry.

Upraveno uživatelem martar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Například značku sekačky už si leta nevybírám dle ceny, ale dle spokojenosti s cenou a ochotou servisu.
U hodinek se také začínám přesouvat tímto směrem.

Výše uvedené je pro mě velmi důležité, díky hlavně za konkrétní zkušenosti s R. Group.

Po zkušenostech s některými malými firmami, kdy hodinky kvůli čemukoliv musím posílat někam do tramtárie, se těmto firmám většinou vyhýbám.
Extrémem byla Precista, kdy mi při reklamaci Eddie napsal, že mám hodinky poslat ne do Anglie (kde jsem si je objednal), ale do firmy v Německu, kde si výrobu hodinek objednala Precista.
Je tu vůbec nějaké vlákno o reklamacích u jednotlivých značek?
Ideální by bylo něco takového:
SPOKOJENOST SE SERVISEM A REKLAMACE
    - ROLEX
    - JLC

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...