Přejít na obsah

Hodinář který by zprovoznil Ruhla Digital


Doporučené příspěvky

Zdravím, 

dnes se mi podařilo koupit tento dederonský pozůstatek na pohled ve velmi zachovalém stavu. Jsou bohužel nefunkční, nejdou natáhnout. Velice rád bych je zprovoznil, jestli to půjde. 

Na koho se mohu obrátit? Osobně západní Čechy, Praha... Nebo poštou kamkoliv. 

Díky 

IMG_20200622_163540.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaro,

Jestli na tohle kyvnes, máš tam hned v poště ty moje 😄

edit: aby to nevyznělo zle... Tyhle a jim podobné hodinky mají v sobě nejvíc základní jednokamenovy strojek, který nikdo nechce servisovat.. mě s těmi mými zatím všichni poslali do háje... Včetně Jarka.

Upraveno uživatelem mAra_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to klasika nad klasiku, mechanický stroj s digitálním ukazatelem.

Jsem schopen z toho udělat super stroj. Teda, alespoň co se týče soukolí případně kotvy. Nejčastější problém je s vychozenými ložisky a zadřenými čepy. Takže, taková libůstka. Všechny mosazné ložiska prostružím, a nalisuji rubínové kameny. Čepy protáhnu přes roler a udělám z toho mašinu s nevídanou silou do kroku. Krok je myslím u toho kolíčkoví, takže max vyměním palety, když bude zapotřebí. Setrvačka hrotová, takže na soustruhu pořádně nabrousit hroty a hodinky půjdou jak nikdy nešly, ani když byly nové. Otázka je jestli do toho chcete dát ty prachy. Tento tuning vyjde určitě na víc než stály hodinky :) . Hlavně aby se nějaký čuně nevrtalo ve vlásku..... :) 

Je to na Vás.

Celou opravu můžu nafotit.....

 

Rudolf Kalivoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Berte, máš pravdu koupit něco co funguje je vždy cesta nejmenšího odporu, ale kde je jistota že to bude opravdu fungovat a, když tak jak a taky jak dlouho???? A v tomto případě se ti lehce stane, vzhledem ke kvalitě hodinek, že budeš kupovat pořád dokola něco co by mělo být funkční a ono ejhle....

Jinak je pravda, že po této práci žádný hodinář netouží, ale na druhou stranu je to výzva, zábava.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jestli jsou Lukk s Márou opravdu tací skalní fanoušci značky Ruhla aby toto absolvovali. Technicky by byla taková oprava pro hodinky to nejlepší co by se jim mohlo přihodit. Ekonomicky už v tom moc smysl nevidím. Kdyby se jednalo o rodinou památku, možná, ale jako zákazník bych si v takovém případě zase nepřál až takový zásah do stroje, který změní jeho původní charakter.. 

Edit: Zbytek je asi na zákazníkovi. 

 

Upraveno uživatelem Jeronimo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Jeronimo napsal:

... Kdyby se jednalo o rodinou památku, možná, ale jako zákazník bych si v takovém případě zase nepřál až takový zásah do stroje, který změní jeho původní charakter.. ..

Pokud se jedná o rodinou památku - nikoliv technickou - je takový zásah na místě. Umožní "památku" provozovat podstatně lépe a déle 🙂

Myslím si, že změna charakteru tady až tak nehrozí - technika zůstává, jenom se "vymění ložiska". Bude se dál natahovat a bude to dá tikat ;)

Upraveno uživatelem orol
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, ONYX servis hodinek napsal:

Je to klasika nad klasiku, mechanický stroj s digitálním ukazatelem.

Jsem schopen z toho udělat super stroj. Teda, alespoň co se týče soukolí případně kotvy. Nejčastější problém je s vychozenými ložisky a zadřenými čepy. Takže, taková libůstka. Všechny mosazné ložiska prostružím, a nalisuji rubínové kameny. Čepy protáhnu přes roler a udělám z toho mašinu s nevídanou silou do kroku. Krok je myslím u toho kolíčkoví, takže max vyměním palety, když bude zapotřebí. Setrvačka hrotová, takže na soustruhu pořádně nabrousit hroty a hodinky půjdou jak nikdy nešly, ani když byly nové. Otázka je jestli do toho chcete dát ty prachy. Tento tuning vyjde určitě na víc než stály hodinky :) . Hlavně aby se nějaký čuně nevrtalo ve vlásku..... :) 

Je to na Vás.

Celou opravu můžu nafotit.....

 

Rudolf Kalivoda.

Rudo, vážím si tvého nadšení pro věc - jak už jsem se zmínil - pakliže by ses do nich byl ochoten dát, promyslím to ještě. 🙂

Upraveno uživatelem Lukk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...ale čte se to parádně, ten tuning. Tohle totiž vnímám jako ten opravdový tuning a ne nějakou výměnu hardlexu za safír, výměnu ruček nebo dýnka apod.

Takhle mít potuněný SKX, že by mě netočily výkyvy přesnosti dle polohy +/-30s, tak je nesundam a s nima na ruce umřu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuning je to parádní,   ale když budou hodně vychozeny ložiska a hrotové čepy u setrvačky, tak se to rozumě bez náhradních dílů nedá. Hroty  sice můžeš   nabrousit na soustruhu,  když to ještě jde,  ale s ložisky setrvačky se nedá  dělat prakticky nic.

Jedině,  tedy když  prasecky  nesnížíš můstek setrvačky a spodní ložiskový ocelový šroub nezašroubuješ co to jde.

Jinak kotva nemá palety, ale jenom kolíčky jako u budíku a ty vychozeny nebývaly.

A vlásek býval zalepen .

Těhle strojů jsem dělal hodně. Ale také to nebyl můj koníček. Napsledy to byl stroj,  který měl na kotvě prodloužený čep a na něm nasazeny oči, které mrkaly pod číselníkem😄 

Těch moc nebylo  a byla to prý památka či co . Jirka   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...