Přejít na obsah

Upgrade ETA 2824/2836 na Powermatic 80?


Doporučené příspěvky

Před hodinou, valjoux napsal:

Plast má jediný důvod, a to co nedříve se dobabrat a koupit nové.

Nevim, skoly nemam, ale do 861 zacali davat tuhle brzdu kola chronografu z Delrinu nekdy v puli 70tych prave proto, aby se vice chranily jemne zuby sekundoveho kola chronografu.
Do te doby byla brzda ocelova a zrejme ze skusenosti ze servisu 861 tento dil upgradovali na plast. Nemyslim tedy, ze to bylo z nejakych uspornych duvodu, ale snaha o prodlouzeni zivotnosti. Navrat ocelove pak prisel az z estetickych duvodu s pruhledem na zadech.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 163
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Ještě k zaměnitelnosti strojů: dnes jsem dělal opačnou operaci, tedy powermatic ven a 2824 dovnitř. Normálně to šlo přehodit, vše pasovalo, takže nevidím důvod, aby to nešlo udělat obráceně.

Jediný problém při obrácené výměně může nastat s výškou hodinového kola, vteřinového kola a minutového pastorku, tedy těch, na které se nasazují ručky. V mém případě to výškově sedlo na první dobrou. Kdyby to bývalo nesedlo, bylo by možné pro 2824 tato kola objednat, jsou běžně k dispozici v šesti různých výškách. U powermaticu takové možnosti nejsou, nebo o nich nevím. Pokud jsou kola vyšší než je potřeba, dají se do jisté míry upravit, v opačném případě bych si neporadil. To může nastat třeba u hodinek s tlustým číselníkem, nebo třeba s tritiovými kapslemi v ručkách, kde bývají kola vyšší, aby měly ručky dostatek prostoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@xjr1 Díky za doplnění, uvidíme jaké provedení nakonec do ONYXu dorazí. Zmínky o obecně delších oskách jsem zatím zaznamenal u day-date, ale i Ruda hned zkraje zmiňoval že u určitých kombinací/komplikací může nastat problém že "není z čeho ubírat". Proto to beru taky od začátku jako "pokus" - u kterého se po čtvrt roce od začátku potvrzuje především to, že ve švýcarské hodinařině dnes i při maximální ochotě a připravenosti hodináře trvá sehnání jakýchkoliv dílů věčnost... -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Radku a všichni,

je to tak, dodávky náhradních dílů jsou od Švýcarů hrozně komplikovaný a vše jim strašně trvá, nedej bože aby měli zrovna prázdniny, to je pak katastrofa.

Avšak, musím na omluvu Tissot poznamenat, že tento příběh s dodáním strojků Powermatic nejde na vrub Tissot, ale spíš mé snahy sehnat je co nejlevněji. To se mi malinko nevyplatilo jelikož jak jsem psal, místo Powermatic přišly dvě obyč. ETA 28 36.

Teď znovu objednáno, již přes AS a příští týden by měly dorazit.

Radku připrav se!!!!! Hokus pokus se už blíží... :) .

A pro všechny ostatní uděláme video reportáž...

Ruda.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Ondra
V 29. 9. 2020 v 11:04, ONYX servis hodinek napsal:

Ahoj Ondro,

spíš jsem se poučil a vyvinul....ač mám za sebou víc jak 30 letou praxi, tak jsem všechny ty Tissot a podobné co používali Powermatic s plastovým pajšlem, házel do jednoho pytle a nějak mi uniklo, spíš jsem nechtěl vidět, že taky existují verze s normálním krokem a dokonce i s chronometrovým krokem. 

Díky tady Radkovi jsem prozřel a myslím, že mu to taky dalo dost práce :) .

Co se týče chudáka zákazníka, no to je mi ho pak fakt líto. Bohužel Tissot měl na tady to myslet a zařídit to, aby díly byly běžně dostupné a za normální cenu. Investice do opravy starých hodinek víc jak 8000,- Kč, které si nové koupí za nějakých 15, 16 000,- nebo za kolik se to prodává, je fakt nesmysl. Pak by asi nikdo neremcal, teda krom estetiky a taky někdo kvůli přesvědčení, že ten plast prostě v hodinkách fakt nechce. Ta kotva z toho modrého plastu je fakt ohavná, fujtajbl...... :) :) :) .

Hlavně, že je jinak na světě krásně.

Ruda.

Ps: ještě jednou děkuji Radkovi za jeho nezměrnou trpělivost s takovými ignoranty jako jsem byl já a mě podobnými.

Ahoj Rudo, co rikas na tyhle Certiny C0294081608100? Na ciselniku napis chronometer, takze clovek by ocekaval vyssi kvalitu stroje. Ale uvnitr Powermatic 80/ ETA C07.112, takze plast, pokud se nepletu...

To je to, co me stve...

D7072D3D-0151-4F12-87D4-86C188155D69.jpeg

PS: Prodavaly se za 31 390 Kč.

Upraveno uživatelem Ondra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele chlapy už mě netrapte.... :) 

teď vážně. Sakra to je podmět. Takže cal. C07.111 důkaz zde 1:43 stopněte video a tam je to krásně vidět pod můstkem setrvačky. Takže cal. C07.111 bez diskuze. Teď se ještě ujistit, že to má opravdu plastový harampádí. Podle toho co psal Radek o tom značení cal. by to mělo být plastové.

A podle této stránky to je, jedině že by si to Certina sama vylepšila a krok vyměnila bez změny značení cal. To by bylo, ale divné, protože by si to mohli rovnou koupit, možná zadat do výroby a nic nepředělávat.

https://watchbase.com/eta/caliber/c07-111

Pokud to tak je a  uvnitř je plast, je to přesně to co bych nikdy nekoupil.....

Ruda.

A už mi tím červeným hadrem před očima nemávejte... :)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, někde jsem četl, že Powermatic 80 se s plastovými díly používají jen u zmíněné dvojice Tissot/Certina. Avšak sesterský (bratrský?) Hamilton je tohoto ušetřen a stroje používá pouze bez plastových dílů?

Nevíte někde, jestli tato informace je platná? Respektive opravdu to znamená, že v rámci hierarchie v rámci Swatch Group je Hamilton nad zmíněnými brandy?

Viz. screen z diskuze tady: https://calibercorner.com/tissot-caliber-powermatic-80/

 

image.png.8987673f0d59cbe5966a1321c08a8532.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano má, a ne jenom jednu,

Jedná se o aretační páčku kola hodinového čítače a pak o axiální vzpruhu centrálního sekundového  kola chronografu. Tam je pouze plastová mistička do které z vrchu zapadá SC kolo, zbytek je ocelová planžeta. 

Tyto díly mají však úplně jinou úlohu a z daleka nejsou tak systematicky mechanicky namáhány jako je namáhán krok stroje. Taktéž ani jedna součástka se nikdy ve stroji nekazí. Ještě jsem za celou svou hodinářskou praxi ani jednou zmiňované díly nemusel měnit. 

Další nesporný fakt je ten, že obě součástky zastávají pouze pomocnou úlohu a nemají absolutně žádný vliv na přesnost chodu stroje.

Pak je nutno říci, že aretační páčka je i šetrnější k jemnému ozubení sčítacího kola. Původně byla taktéž ocelová, ale postupem času ji nahradily. 

Ruda. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je vadné - nedostatečné napružení právě této axiální přítlačné vzpruhy SC kola. 

Doma odstranit? No nevím, já bych to s patřičným nářadím dokázal udělat doma stejně jako v práci, ale jestli tobě mohu doporučit vyndavat stroj z pouzdra, stahovat SC ručku, sundat rotor a můstek automatického nátahu nastavit správně vzpruhu a pak to zase celé poskládat a přemazat tam kde je zapotřebí.....víš neznám tě a nevím jaké jsou tvoje možnosti a dovednosti, jestli jsi třeba hodinář samouk a na jaké úrovni. Pokud nejsi tak to z největší pravděpodobností dodrbeš. Ale neber to osobně, to platí všeobecně a o všech, kdo nemají patřičné zkušenosti a dovednosti.

Ruda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, ONYX servis hodinek napsal:

Ano má, a ne jenom jednu,

Jedná se o aretační páčku kola hodinového čítače a pak o axiální vzpruhu centrálního sekundového  kola chronografu. Tam je pouze plastová mistička do které z vrchu zapadá SC kolo, zbytek je ocelová planžeta. 

Tyto díly mají však úplně jinou úlohu a z daleka nejsou tak systematicky mechanicky namáhány jako je namáhán krok stroje. Taktéž ani jedna součástka se nikdy ve stroji nekazí. Ještě jsem za celou svou hodinářskou praxi ani jednou zmiňované díly nemusel měnit. 

Další nesporný fakt je ten, že obě součástky zastávají pouze pomocnou úlohu a nemají absolutně žádný vliv na přesnost chodu stroje.

Pak je nutno říci, že aretační páčka je i šetrnější k jemnému ozubení sčítacího kola. Původně byla taktéž ocelová, ale postupem času ji nahradily. 

Ruda. 

Díky za vysvětlení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, ONYX servis hodinek napsal:

To je vadné - nedostatečné napružení právě této axiální přítlačné vzpruhy SC kola. 

Doma odstranit? No nevím, já bych to s patřičným nářadím dokázal udělat doma stejně jako v práci, ale jestli tobě mohu doporučit vyndavat stroj z pouzdra, stahovat SC ručku, sundat rotor a můstek automatického nátahu nastavit správně vzpruhu a pak to zase celé poskládat a přemazat tam kde je zapotřebí.....víš neznám tě a nevím jaké jsou tvoje možnosti a dovednosti, jestli jsi třeba hodinář samouk a na jaké úrovni. Pokud nejsi tak to z největší pravděpodobností dodrbeš. Ale neber to osobně, to platí všeobecně a o všech, kdo nemají patřičné zkušenosti a dovednosti.

Ruda.

Dikes za odpoveď. Ja som síce pár Primiek rozobral a aj kupodivu zložil ale do tohoto sa púšťať nejdem. Hodinár mi vravel kedysi, že mi to vie ešte doštelovať ale mne to až tak nevadí, keďže to robí minimálne. Potešilo ma, keď povedal, že ten stroj je celý robustný a spoľahlivý. Mám 7760.

A ešte ot. Takže na Moonoch tá plastová vec je ok teda, hej? Bo Moony zvažujem prikúpiť :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...