ONYX servis hodinek Odesláno 28. března 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 28. března 2021 Tady uražený čep centrálního stopovacího kola u IWC.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ONYX servis hodinek Odesláno 28. března 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 28. března 2021 Tady pak nastředění..... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ONYX servis hodinek Odesláno 28. března 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 28. března 2021 a zavrtání.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brownwld Odesláno 28. března 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 28. března 2021 Super vlakno, kluci hodinarsti. Je to sice obcas trosku smutny, ale rozhodne poucny. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ONYX servis hodinek Odesláno 28. března 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 28. března 2021 Sakra fotky čepu se mi někam vypařily....až to budu dělat příště tak to doplním... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xjr1 Odesláno 28. března 2021 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 28. března 2021 Slusny, zavrtat takhle malej čep Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xjr1 Odesláno 28. března 2021 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 28. března 2021 před 10 hodinami, parnistroj napsal: @xjr1 Da se nejak odhadnout, za jak dlouho se tohle tomu rotoru stalo? (stari hodinek nebo podobne) Dik moc Jinak dik moc i za cele vlakno. Tenhle konkrétní kousek byl starej 15 let a jestli muzu odhadnout, na servisu celou dobu nebyl..čili celkem slušná výdrž myslim. Kuličkový ložiska v etách se taky mění, řekl bych, ze i dřív.. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radik Odesláno 28. března 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 28. března 2021 Nojo, když my chronomagoři v drtivý většině případů vidíme jen ty čistý naleštěný kousky, krásnou strojovnu v průhledu a to všechno občas v kvádru pod rukávem nažehlený košilky. Za tím vším je ale drsná strojařina, špony při výrobě smísený s řeznou chladící kapalinou a pak samozřejmě i opotřebení, prach, vlhkost a mazivo, i když v miniaturním podání. Zajímavý a občas smutný vlákno tohle. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xjr1 Odesláno 4. dubna 2021 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 4. dubna 2021 No, tak nějak to vidím taky. Jen to nevnímám jako smutný, prostě mechanika, s opotřebením dílů se musí počítat:-). Dnes jsem se pokusil vyfotit krycí kámen ložiska setrvačky. Ta malá, sotva znatelná tečka uprostřed kamene není odlesk. Je to důlek, který čep setrvačky vykotlal v hladké ploše kamene za dlouhá léta provozu. Tento konkrétní kousek je z Prim 66, ale vídám to u starých hodinek bez ohledu na značku, případně i u novějších kousků, pokud setrvačka běhá na nenamazaném a špinavém kameni. Skoro bych řekl, že v ideálních podmínkách (čisté a správně namazané ložisko) toto nenastane ani za mnoho let provozu. Nicméně podmínky nejsou vždy ideální, takže se to stává;-). Třetí obrázek jsem ukradl z webu, aby bylo patrno, o který kámen se jedná. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiří9 Odesláno 5. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. dubna 2021 Pro zajímavost. Zavrtání obou zlomených čepů kola válečkového kroku. Vrták 0,2mm. Čepy jsem pak musel zbrousit na cca 0,13mm Nakonec se to náhodou podařilo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiří9 Odesláno 5. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. dubna 2021 (upraveno) Prosím o smazání tohoto přízpěvku děkuji J. Upraveno 5. dubna 2021 uživatelem Jiří9 Prosím o smazání tohoto přízpěvku kůli duplicitě děkuji J. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bohus76 Odesláno 5. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. dubna 2021 Bohužel fotky nevidím,asi se nenahrály. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bohus76 Odesláno 5. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. dubna 2021 (upraveno) Pro zajímavost. Zavrtání obou zlomených čepů kola válečkového kroku. Vrták 0,2mm. Čepy jsem pak musel zbrousit na cca 0,13mm Nakonec se to náhodou podařilo. Pak Berte /nebo někdo/ smažte ty nepovedené příspěvky ,díky. Upraveno 5. dubna 2021 uživatelem bohus76 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiří9 Odesláno 5. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 5. dubna 2021 Bohouši děkuji. I když mě se to zobrazuje. Výroba nového věnce, hřídele a vlásku 1/2 stroje s vřetenovým krokem. Nejdřív jsem chtěl opravu pro kamaráda vrátit, ale byla to výzva. Nakonec se mi vše co bylo potřeba, podařilo seřídit a vyrobit. Naštěstí velikost věnce a hřídele, byla zhruba 20 na 20 mm. Věnec někdo dělal takový podivný, hřídel měla ulomený čep, některé díly v hodinách byly vyrobeny z měděného plechu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xjr1 Odesláno 5. dubna 2021 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 5. dubna 2021 Hezký Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ONYX servis hodinek Odesláno 6. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 6. dubna 2021 Ahoj páni mistři....je vidět, že jste opravdový hodináři...hezká práce. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiří9 Odesláno 7. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. dubna 2021 Rudo díky, vždyť Ty taky . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
b52 Odesláno 9. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. dubna 2021 V 5. 4. 2021 v 14:31, bohus76 napsal: Pro zajímavost. Zavrtání obou zlomených čepů kola válečkového kroku. Vrták 0,2mm. Čepy jsem pak musel zbrousit na cca 0,13mm Nakonec se to náhodou podařilo. Pak Berte /nebo někdo/ smažte ty nepovedené příspěvky ,díky. vynikajici prace! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
b52 Odesláno 9. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. dubna 2021 V 27. 3. 2021 v 8:04, ONYX servis hodinek napsal: Ještě jsem do tohoto vlákna nepřispíval a jen ho pozoruji, ale dostala se mi do rukou lahůdka. Takže jak to vypadá, když servis stroje provede skutečný odborník. Všimněte si především drobných teček na leštěné regulační ručce, to jsou všechno nečistoty. Chlup v horní části je pak vrcholem díla. Na další fotce vidíme jak se dá nedokonale provést čištění ložisek, černý flek v ložisku je starý zaschlý kus maziva. Další chlup na ozubení kola vlevo. Za kvalitativní špičku opravy považuji takto namazaný krok. Kdybych vzal silikon ve spreji a stříkl ho do hodinek, tak by to dopadlo určitě líp . Netusil jsem o tomto vlakne. Dal bych jinak k dobru praci taky hodinare pro jednu starou pani. Dala mu opravit pendlove hodiny. Vratil ji uplne jine hodiny. Jina, daleko horsi bedna s hromadou mosaznych cetek (ze jako ji tu bednu vylepsil) a strojek (tezko rict zda je puvodni) byl opraven WD40 a lepidlem. Trvalo to pul roku a vzal si za to pry 6tis. Dokazal bych ho poslat do nemocnice. Tady je to "jenom" fuserina ale ne podvod. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiří9 Odesláno 10. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. dubna 2021 b52 Tak kdo ví kdo to opravoval že . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se