Jump to content

Fotky závad, vadných/opotřebených dílů mechanických strojků


Recommended Posts

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

před 10 hodinami, parnistroj napsal:

@xjr1 Da se nejak odhadnout, za jak dlouho se tohle tomu rotoru stalo? (stari hodinek nebo podobne) Dik moc

Jinak dik moc i za cele vlakno.

Tenhle konkrétní kousek byl starej 15 let a jestli muzu odhadnout, na servisu celou dobu nebyl..čili celkem slušná výdrž myslim. Kuličkový ložiska v etách se taky mění, řekl bych, ze i dřív..

Link to comment
Share on other sites

Nojo, když my chronomagoři v drtivý většině případů vidíme jen ty čistý naleštěný kousky, krásnou strojovnu v průhledu a to všechno občas v kvádru pod rukávem nažehlený košilky. Za tím vším je ale drsná strojařina, špony při výrobě smísený s řeznou chladící kapalinou a pak samozřejmě i opotřebení, prach, vlhkost a mazivo, i když v miniaturním podání. Zajímavý a občas smutný vlákno tohle.

Link to comment
Share on other sites

No, tak nějak to vidím taky. Jen to nevnímám jako smutný, prostě mechanika, s opotřebením dílů se musí počítat:-).

Dnes jsem se pokusil vyfotit krycí kámen ložiska setrvačky. Ta malá, sotva znatelná tečka uprostřed kamene není odlesk. Je to důlek, který čep setrvačky vykotlal v hladké ploše kamene za dlouhá léta provozu. Tento konkrétní kousek je z Prim 66, ale vídám to u starých hodinek bez ohledu na značku, případně i u novějších kousků, pokud setrvačka běhá na nenamazaném a špinavém kameni.

Skoro bych řekl, že v ideálních podmínkách (čisté a správně namazané ložisko) toto nenastane ani za mnoho let provozu. Nicméně podmínky nejsou vždy ideální, takže se to stává;-).

Třetí obrázek jsem ukradl z webu, aby bylo patrno, o který kámen se jedná.

kamen1.jpg

kamen2.jpg

lozisko setrvacky.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pro zajímavost.

Zavrtání obou zlomených  čepů kola válečkového kroku.

Vrták 0,2mm. Čepy jsem pak musel zbrousit na cca 0,13mm Nakonec se to náhodou podařilo.

IMG_3837.JPG

IMG_3812.JPG

IMG_3822.JPG

IMG_3817.JPG

IMG_3806.JPG

IMG_3807.JPG

IMG_3702.JPG

Link to comment
Share on other sites

Prosím o smazání tohoto  přízpěvku  děkuji J.

 

 

 

 

 

 

Edited by Jiří9
Prosím o smazání tohoto přízpěvku kůli duplicitě děkuji J.
Link to comment
Share on other sites

Pro zajímavost.

Zavrtání obou zlomených  čepů kola válečkového kroku.

Vrták 0,2mm. Čepy jsem pak musel zbrousit na cca 0,13mm Nakonec se to náhodou podařilo.

 

Pak Berte /nebo někdo/ smažte ty nepovedené příspěvky ,díky.

Jirka1.jpg

Jirka2.jpg

Jirka3.jpg

Jirka4.jpg

Jirka5.jpg

Jirka6.jpg

Jirka7.jpg

Edited by bohus76
Link to comment
Share on other sites

Bohouši děkuji. I když mě se to zobrazuje.

Výroba nového věnce, hřídele a vlásku 1/2 stroje s vřetenovým krokem.

Nejdřív jsem chtěl opravu pro kamaráda vrátit, ale byla to výzva.

Nakonec se mi vše co bylo  potřeba, podařilo seřídit a vyrobit.

Naštěstí velikost věnce a hřídele,  byla zhruba 20 na 20  mm.

Věnec někdo dělal takový podivný, hřídel měla ulomený čep, některé díly v hodinách byly vyrobeny z měděného plechu.

  

IMG_5844.JPG

IMG_5843.JPG

IMG_5837.JPG

IMG_5840.JPG

IMG_5834.JPG

IMG_5818.JPG

IMG_5820.JPG

IMG_5827.JPG

Link to comment
Share on other sites

Rudo díky, vždyť Ty taky 👍.

 

Link to comment
Share on other sites

V 5. 4. 2021 v 14:31, bohus76 napsal:

Pro zajímavost.

Zavrtání obou zlomených  čepů kola válečkového kroku.

Vrták 0,2mm. Čepy jsem pak musel zbrousit na cca 0,13mm Nakonec se to náhodou podařilo.

 

Pak Berte /nebo někdo/ smažte ty nepovedené příspěvky ,díky.

Jirka1.jpg

Jirka2.jpg

Jirka3.jpg

Jirka4.jpg

Jirka5.jpg

Jirka6.jpg

Jirka7.jpg

vynikajici prace!

Link to comment
Share on other sites

V 27. 3. 2021 v 8:04, ONYX servis hodinek napsal:

Ještě jsem do tohoto vlákna nepřispíval a jen ho pozoruji, ale dostala se mi do rukou lahůdka. Takže jak to vypadá, když servis stroje provede skutečný odborník.

Všimněte si především drobných teček na leštěné regulační ručce, to jsou všechno nečistoty. Chlup v horní části je pak vrcholem díla. 106082795_WhatsAppImage2021-03-26at12_37.56(6).thumb.jpeg.4047ce4fdb9b59d8ec52ae6d622511c3.jpeg

Na další fotce vidíme jak se dá nedokonale provést čištění ložisek, černý flek v ložisku je starý zaschlý kus maziva. Další chlup na ozubení kola vlevo.

 

450523540_WhatsAppImage2021-03-26at12_37.56(4).thumb.jpeg.f6a7b72b998d0f10cd56c4ff46036a74.jpeg

Za kvalitativní špičku opravy považuji takto namazaný krok. Kdybych vzal silikon ve spreji a stříkl ho do hodinek, tak by to dopadlo určitě líp :) .

494776444_WhatsAppImage2021-03-26at12_37_56.thumb.jpeg.0c565f9bbba89573fe8d41d9e22ba0dc.jpeg497019817_WhatsAppImage2021-03-26at12_37.56(1).thumb.jpeg.5febe4f89d349c8b1e8dc074c0657c14.jpeg

Netusil jsem o tomto vlakne. Dal bych jinak k dobru praci taky hodinare pro jednu starou pani. Dala mu opravit pendlove hodiny. Vratil ji uplne jine hodiny. Jina, daleko horsi bedna s hromadou mosaznych cetek (ze jako ji tu bednu vylepsil) a strojek (tezko rict zda je puvodni) byl opraven WD40 a lepidlem. Trvalo to pul roku a vzal si za to pry 6tis. Dokazal bych ho poslat do nemocnice. Tady je to "jenom" fuserina ale ne podvod.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...