Radik Posted April 10 Report Share Posted April 10 Možná blbej dotaz, ale jsem zvědavej... Chápu, že na starý hodiny asi náhradní díly nejsou a pak nezbejvá, než si je vyrobit. Ale je běžný, že si takhle soustružíte nebo jinak vyrábíte díly pro "běžný" hodinky, který opravujete (třeba s etou, sellitou a podobnejma masovejma strojkama), nebo v tomhle případě máte nebo objednáte náhradní díly, který použijete? Link to post Share on other sites
bohus76 Posted April 10 Report Share Posted April 10 Nechci odpovídat za pány hodináře,ale toto byly echt případy,kdy se díly sháněly špatně a bylo rozumnější je vyrobit. Samo pokud je díl za rozumnou cenu a originál ,tak by byl využit. Link to post Share on other sites
ONYX servis hodinek Posted April 11 Report Share Posted April 11 Ano, je to tak....jenom dodám, že jako další velmi vážný důvod je neochota autorizovaných servisů provádět částečné opravy. Často kvůli maličkosti hodinky končí na celkové opravě za více jak dvě desítky tisíc. Ne že by to autorizáky dělali naschvál, spíš jsou k tomu nuceni ze strany výrobců. Typický příklad je ten čep, který už jsem zavrtával asi pětkrát. IWC je vyrobilo moc tenké, takže já je dělám o něco silnější a vylisuji ložisko a nahradím jej ložiskem s větším vrtáním. Tím je závada vyřešena do 5000,- Kč. Ale problém nastává, když hodinky skončí u AS. Putují rovnou do IWC a oprava je několikanásobně dražší.... Link to post Share on other sites
Radik Posted Sunday at 12:06 PM Report Share Posted Sunday at 12:06 PM Díky, právě to jsem tušil, že ty náhradní díly asi nebudou úplně jednoduše dostupný. Link to post Share on other sites
Jiří9 Posted Sunday at 04:02 PM Report Share Posted Sunday at 04:02 PM Na staré raritní stroje víc jak 100 let , díly dostupné prakticky nejsou, které kamarádům opravuji já. Na novější první republika a mladší se něco sehnad dá. Tak že, když jde o hřídele, musíš je vysoustružit čepy zavrtat. Scházející kola spočítat kolik mají mít zubů , najít podobné a upravit ho na soustruhu a finýrce a nebo ho vyfrézovat, nebo nechat někde vyfrézovat. Samozřejmě záleží jestli to má cenu. Ale když je to pěkný, nebo raritní stroj, případně památka. Má to smysl. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now