Přejít na obsah

Oprava můstku perovníku


Doporučené příspěvky

Před nedávnem tu proběhla debata o vydřených můstcích a jejich opravách. 
Hned vedle se předvádějí fotky vadných dílů a dumá se o vhodnosti jejich oprav.

Já se stal hrdým majitelem "nových" hodin, které však nejdou, protože mají vydřený můstek perovníku:

mustek1.jpg.d67be4a6c29c3d04cd641c963f6088d0.jpg

Problém je lépe patrný na této nepovedené fotografii:

mustek2.jpg.1fb327be433e44f28aa8f4be7c83befa.jpg

Hřídelka se kvedlá v šišaté díře. Mění se tak osová vzdálenost spoluzabírajících kol a kola se budou opotřebovávat.
Věc je třeba dát dopořádku.  K opravě posluží bronzové pouzdro vhodného rozměru:

mustek3.jpg.aee1f7cd4108c756ab0d28220dbf23af.jpg

"Díru" pro čep v můsku jsem odvrtal a upavil tak, aby se pouzdro dalo zarazit na místo původního ložiska:

mustek4.jpg.772c565e9599f66a435b93d528cdab22.jpg

Po zaražení je pouzdro s můstkem v jedné rovině:

mustek5.jpg.e3b7145bc7eaad8baa31749cb844558c.jpg

A hotovo:

mustek6.jpg.28c4b941f583de2ad9d41dc216302a87.jpg

Náhradní můstek nemám, nevím, kde bych ho sháněl. Oprava je jednoduchá a myslím si že se vyrovná nové součástce.

A otázka na místní machry - poznáte z jakého stroje / hodin ten můstek je?

:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, to nepoznám snad foto z větší vzdálenosti. Ale jinak dobrá práce....Jen dotaz. Řešíš to, že při stružení původního ložiska na průměr výplně se ti trochu posune celé nové ložisko do směru vychození původního ložiska?

Pak by mě zajímalo, proč jsi takto minimálně vychozené ložisko radši nestáhl a šel jsi rovnou do výplně? 

Dík za odpovědi 

Ruda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Posunu středu ložiska jsem se snažil zabránit. Vyběhanou díru jsem pilníčkem zvetšil  a upravil na zhurba kruhový tvar. Piloval jsem přednostně na "zdravé" straně. ;)
Pak jsem to odvrtal a vystružil. 

Oprava tímto způsobem mi přišla jako "dobrá investice" do příští opravy. Vzhledem k tomu že se jedná o pětidenní stroj (což je zároveň nápověda pro místní machry ;) ),
tak je tlak na ten čep velký. Počítám s tím, že se to zanedlouho (8 let?) vydře znova. Pak jenom vyměním pouzdro za nové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zeptám se jako laik, co je příčinou takové poruchy?
(nedostatek maziva, nečistoty, špatné nadimenzování dílu, ...)

Zároveň děkuju všem hodinářům, kteří sem v poslední době přispívají a pomáhají nám laikům pochopit taje jemné mechniky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, ONYX servis hodinek napsal:

Zkusím tipnout, pětidenní Prim palubní hodiny?

Máš pravdu, jsou to hodiny AVRM. Nevím jestli má tento strojek nějaké označení, našel jsem jenom označení různých hodin (AVRM, AVRM-K a ALH-C) které používají tento stroj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravil jsi to pěkně...a to že jsi to jen prachsprostě nevystružil, tak to je taky velmi dobře. Já osobně bych to ložisko jenom stáhnul, bouchnul bych to ze strany prochození půlměsícem a bylo by. Ale tvoje oprava je mnohem lepší. Zácele a výplně používám taky, ale jenom tam kde ložisko už nejde opravit stáhnutím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...