Přejít na obsah

Auto na vodu


risa7

Doporučené příspěvky

Co si o tom myslite ? Ted to bylo na Nove ?

Spotreba nafty klesne na polovinu. Docela zajimave reseni.

 

http://www.water4gas.com/index.php?option=...1&Itemid=55

Blábol/podvod, stačí zapojit základní znalosti fysiky ze základní školy, konkrétně zákon zachování energie. Už když vidím "Map sensor enhancer" (aka power box) a čtu o " the ECU (car computer) will have to be tuned as part of the installation", otvírá se mi kudla v kapse.

 

Kdepak se asi bere elektrický proud na tu elektrolytickou výrobu vodíku? V té baterii totiž té energie moc není a obecně se má za vhodné, aby tam pořád nějaká zůstala, bez ní auto zpravidla blbě startuje ;-)

 

A čímpak že je ten alternátor poháněn? Pochopitelně je možné, že zařízení vytvoří v okolí motoru nějaký paralelní vesmír, kde platí jiné základní zákony a cesta palivo-motor-alternátor-vodík-motor tam funguje s vyšší než 100% účinností, ale moc bych na to nesázel.

 

Každopádně D-FENS to popsal lépe: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007122901

 

Daleko víc by mne zajímal princip toho auta, se kterým už před nějakou dobou jeden maník projel celé USA a prokazatelně tankoval pouze vodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co si o tom myslite ? Ted to bylo na Nove ?

Spotreba nafty klesne na polovinu. Docela zajimave reseni.

 

http://www.water4gas.com/index.php?option=...1&Itemid=55

Mám raději pokusy s endotermickým plazmovým reaktorem. Pracuje s 20% směsí uhlovodíků a vody. Všechny systémy pohonu založeném na rozkladu vody na vodík a kyslík vyžadují elektrody z drahých kovů, no a i ty se zanášejí v tomto uvažovaném objemu. Další řešení je atomické síto. To mají snad už všechny velké automobilky dnes do budoucna jako strýčka příhodu vyřešeno, až budou ti dinosauři moc drazí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, LPG je pěkná věc, jen to chce mít slušně velké auto, aby nádrž nezabrala čtvrt nebo půl kufru. My to teď máme ve Felicii Combi, co má správce sídla jako služební a na ty 30-50km popojížděčky je to opravdu výborné. Naštěstí tam je toroid místo reservy, takže se stačí vykašlat na povinnou výbavu, nechat reservu doma a kufr je k disposici celý. Při těch skoro místních jízdách to nevadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechny systémy pohonu založeném na rozkladu vody na vodík a kyslík vyžadují elektrody z drahých kovů, no a i ty se zanášejí v tomto uvažovaném objemu.

No hlavně je výroba vodíku a kyslíku elektrolyticou cestou nesmírně náročná na energii...

 

Na elektrolytickou výrobu množství vodíku, ekvivalentního energií galonu benzinu potřebuješ ca 30-35kWh elektrické energie. Při napětí 12V to dává proud 2500A po dobu jedné hodiny... Nebo také zhruba 40Kč za ekvivalent litru benzinu (při 5Kč/kWh) pokud bys vymyslel způsob, jak tam tu energii za jízdy lifrovat ze sítě. To se fakt vyplatí...

 

Průmyslově se vodík pochopitelně vyrábí jinak (z metanu).

 

Když tohle vidím, přestávám se divit tomu, kolik lidí je schopno skočit la různé podvody ať už to jsou prodejci zázračných dek, vysavačů, teplé vody či sociálně spravedlivé společnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No podle toho, co jsem viděl, tak úplně na vodu to nejezdí, jezdí to na směs nafty a .... a teď nevím, padalo tam něco o vodní páře a pak o vodíku. Výsledná spotřeba má být asi 3 litry na 100 (když vezmu v úvahu, že "normální" diesly mohou jezdit za 4,5 l, tak v tom nevidím až takový zázrak a nemožnost).

 

Pokud vím, dělaly se pokusy s benzínovými motory na směs benzínu a vody. V momentě expanze dochází k rozpínání vodních par a tím vyšší účinnosti motoru, jen se musí najít správný poměr mezi množstvím benzínu a vody (můžete někdo vyzkoušet, nalít do (skoro) plné nádrže pár litrů vody a co se stane :D ). To že to funguje by mělo být poznat v době, kdy je vysoká vlhkost vzduchu, auto by mělo lépe táhnout.

Třeba to funguje na podobném principu. Ale kdo ví, jestli těch 1,5 až 3 l strojí za to, jestli třeba nedochází k nějakému usazování vodního kamene někde nebo korozi motoru.

 

Jo, pro ty, co jezdí na olej, teď mají akci v Tescu, olej za 19,90 za litr (řepkový i slunečnicový)

Upraveno uživatelem Patrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud vím, dělaly se pokusy s benzínovými motory na směs benzínu a vody. V momentě expanze dochází k rozpínání vodních par a tím vyšší účinnosti motoru, jen se musí najít správný poměr mezi množstvím benzínu a vody (můžete někdo vyzkoušet, nalít do (skoro) plné nádrže pár litrů vody a co se stane :D ).

Takhle jednoduché to není. Používalo se to na leteckých motorech v období okolo druhé světové války (nejvíce v Německu, ale experivmentovalo se s tím i jinde). Voda se nemíchala do paliva, ale ve směsi s metanolem(?) se vstřikovala do ssání (nebo do válců? Tehdejší německé motory byly TFSi, takže si nejsem jist, jak přesně to řešili). Umožnilo to vyšší kompresi směsi před zapálením aniž by docházelo ke klepání. Jsou tam snad i nějaké další kladné efekty, ale to už si nepamatuju. Používalo se to ale pouze na krátkodobé zvýšení výkonu při vzletu či v bojové situaci.

 

To že to funguje by mělo být poznat v době, kdy je vysoká vlhkost vzduchu, auto by mělo lépe táhnout.

Mám dojem, že tenhle efekt je připisován spíše ochlazení (a tedy zvýšení hustoty) vzduchu po dešti, než zvýšenému obsahu vodních par. Ale mohu se plést.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle jednoduché to není. Používalo se to na leteckých motorech v období okolo druhé světové války (nejvíce v Německu, ale experivmentovalo se s tím i jinde). Voda se nemíchala do paliva, ale ve směsi s metanolem(?) se vstřikovala do ssání (nebo do válců? Tehdejší německé motory byly TFSi, takže si nejsem jist, jak přesně to řešili). Umožnilo to vyšší kompresi směsi před zapálením aniž by docházelo ke klepání. Jsou tam snad i nějaké další kladné efekty, ale to už si nepamatuju. Používalo se to ale pouze na krátkodobé zvýšení výkonu při vzletu či v bojové situaci.

Mám dojem, že tenhle efekt je připisován spíše ochlazení (a tedy zvýšení hustoty) vzduchu po dešti, než zvýšenému obsahu vodních par. Ale mohu se plést.

občas se to používá u různých úprav motorů například pro sprintovací závody u přeplňovaných motorů. Snižuje to teplotu ve spalovacím prostoru a tím to umožňuje zvýšit víc plnící tlak při menším riziku přehřátí a propálení pístů. Ten metanol se do letadel přidával hlavně proto aby ten systém nezamrzal ale má to i nějaké další pozitivní vlivy. Mám pocit že se taková směs i lépe rozprašuje. Musí to totiž být rozprášené podobně jako třeba benzin ze vstřikovače, úplně na mlhovinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, LPG je pěkná věc, jen to chce mít slušně velké auto, aby nádrž nezabrala čtvrt nebo půl kufru. My to teď máme ve Felicii Combi, co má správce sídla jako služební a na ty 30-50km popojížděčky je to opravdu výborné. Naštěstí tam je toroid místo reservy, takže se stačí vykašlat na povinnou výbavu, nechat reservu doma a kufr je k disposici celý. Při těch skoro místních jízdách to nevadí.

Má někdo zkušenosti s CNG (zemní plyn)? U nás ve firmě se to začíná rozjíždět ve velkém, Všechny vysokozdvižné vozíky už tankují zemní plyn, taky všechna nová firemní auta budou jen na CNG. Bohužel veřejných plnících stanic moc není. Je sice možnost pořídit si domů plnící zařízení, které přes noc naplní nádrž z běžné domovní přípojky zemního plynu, ale počáteční investice je dost velká. Provozní cena je ale pak ještě levnější, než LPG. I když ta tabulka je ze srpna.

post-344-1226648948.gif

Upraveno uživatelem VS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Má někdo zkušenosti s CNG (zemní plyn)? U nás ve firmě se to začíná rozjíždět ve velkém, Všechny vysokozdvižné vozíky už tankují zemní plyn, taky všechna nová firemní auta budou jen na CNG. Bohužel veřejných plnících stanic moc není. Je sice možnost pořídit si domů plnící zařízení, které přes noc naplní nádrž z běžné domovní přípojky zemního plynu, ale počáteční investice je dost velká. Provozní cena je ale pak ještě levnější, než LPG. I když ta tabulka je ze srpna.

zatím vidím jako problém ty čerpací stanice. Já jsem zatím žádnou nepotkal ale v Itálii se na to běžně jezdí. Fiat to montuje sériově už mnoho let a dnes jsem v Třebíči v bazaru viděl Multiplu s CNG. Akorát prý je to dost těžké, ty báně musí být festovnější než na propík bupík ale dávají to i do Pandy tak to asi nebude tak hrozné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávám se, že tomu tak není. Oxid dusný se používal v tzv GM-1 (Göring Mischung Ein). Byl tam problém s životností motoru (detonace). Voda s metanolem a trochou antikorozního oleje byla vstřikována systémem MW-50. Ten se stal na konci války standardním vybavením stíhaček, především Bf109. Ty systémy ale nebyly používané současně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávám se, že tomu tak není. Oxid dusný se používal v tzv GM-1 (Göring Mischung Ein). Byl tam problém s životností motoru (detonace). Voda s metanolem a trochou antikorozního oleje byla vstřikována systémem MW-50. Ten se stal na konci války standardním vybavením stíhaček, především Bf109. Ty systémy ale nebyly používané současně.

 

No tak tedy :)

 

Já u toho nebyl, ale kapitán Eric Brown tvrdil něco jiného. Konkrétně se toto prý používalo současně např. u TA 152.

 

Podle toho, co jsem četl, byly různé systémy krátkodobého zvyšování výkonu používány v průběhu celé WW2. Ke konci už díky chaosu a nedostatkům v zásobování často chyběly suroviny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta 152 měl jak GM1 tak MW50 a technicky nic nebránilo tomu, aby se obojí zapnulo najednou, i když netuším, proč by to někdo dělal a co by se při takovém pokusu stalo :-)

 

Proč? Protože se při tech vejškovejch letech děsně nudili, a proto si hráli s páčkama a čudlíkama a zkoušeli co to udělá. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...