Přejít na obsah

USB-C divná věc


Jeremy

Doporučené příspěvky

Ahoj, je tu pár techniků, tak třeba někdo bude vědět...

Má tady záhadu - dva díly:

- bezdrátová nabíječka do auta s USB-C dírou

- auto s USB-C

A pozor: nabíječka funguje bez problémů, ať jí propojím na jakejkoli adaptér. V USB-C v autě funguje všechno - nabíjí to iPad, nabíjí to jinou bezdrátovou nabíječku, iPhone, pohoda.

Ovšem jakmile to propojím USB-C a USB-C kabelem - nejlogičtější varianta, tak to nejde. Zkoušeny 3 kabely, nic. Pak vemu nějakej lacinej hub USB-C to USB-A a pak do něj teprv strčím přiblblej USB-A to USB-C kabel a šup - nabíječka najednou funguje.

Chápe to někdo?

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chapu to spravne takto?

nefunguje: usbC female (auto) - usbC male - kabel - usbC male - usbC female (nabijecka)

funguje: usbC female (auto) - usbC male - kabel - usbA male - HUB - usbA male - kabel - usbC male - usbC female (nabijecka)

Napadaji me dve varianty, prvni ze auto pri primem pripojeni hned nevidi odber (asi maly odpor bez HUBu) a tak hned vypne napajeni te zasuvky a jakmile se pripoji telefon bezdratove, nabijecka se jevi nefunkcni. Coz je asi blbost.

Druha varianta hadam ze USB-C wireless nabijecka chce tahat z auta plny potencial USB-C adapteru (tusim 100W) a elektronika v aute to nepusti a vypne. Hub by v teto variante akorat snizil odber a tim by to fungovalo. Na tuto variantu sazim vic, mam doma USB-C tester z banggoodu presne pro tyhle pripady, skoda ze ses daleko. :D

 

 

Napis jeste co mas za auto a za nabijecku, zkusil bych najit maximalni power output na usb-C v aute a maximalni odber te nabijecky.

Upraveno uživatelem zceyee
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

USB-C má na rozdíl od všech předchozích počítačových kabeláží (kde člověk mohl na 99% předpokládat že "pasuje = funguje") jednu úžasnou vlastnost - a to že existuje až neuvěřitelné množství kombinací konektor/kabel, ve kterých jeden konec odmítne komunikovat z druhým (v každém je zasraný zkurvený čip s identifikátorem), takže i přes dokonale funkční metalické propojení celek navenek nefunguje :thumbsdown_anim:

To že uděláš downgrade na USB-A si příslušný Power Delivery čip nejspíš vyloží natvrdo jako omezení třeba na 5V/2,1A a provoz v "legacy režimu" povolí - takže ten bezdrátovej sráč může nějak "nabíjet", ale počítej s tím že to bude trvat věčnost. 

Upraveno uživatelem Radek124
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to vypada oboji jako rozumny vysvetleni 🙏🏻

Kazdopadne je to tohle: https://www.esrgear.com/products/halolock-magnetic-wireless-car-charger-mount-for-iphone-12/

a Passat rv 2020, ten kybl nema vepredu nikde ani normalni 12V zasuvku, jen USB-C

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobnu vec som riesil so Skoda Scala, ta ma USB-C konektory, a moj mobil ma tiez USB-C. Kupil som prepojovaci kabel, jeden koniec nebol nijako oznaceny, na druhom konci bol taky maly blesk, znak nabijania.  Pichol som kable do auta, druhy koniec do telefonu a nic... Finta bola kabel otocit a zapojit oznacenym koncom do auta, vyzera to tak ze prud a data prechadzaju len jednym smerom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě proto byly u starého dobrého "áčkového" USB odlišené konektory, aby bylo jasné do které zásuvky patří případný čip. Dneska můžeš luštit piktogramy, které se jako bonus oficiálně liší u balení a na konektorech/zástrčkách samotných:

image.png.930f21073ee60cc7ff9179cd6384c124.png

Těžko říct jak si tyhle reklamní obrázky vykládají Alibabovi žlutí poskoci, nicméně symbol blesku u USB-C (na master koncovce) neznamená nabíjení, ale Thunderbolt (a "P v D" není "Power Delivery" ale "Display Port"):

image.png.7cfbde0997ab63df101633b9d2fbf174.png

...a aby to bylo veselejší, ani "Power Yes" ještě neznamená že tím můžeš nabíjet ledacos, protože i pro Power Delivery existují různé proudové, napěťové a délkové varianty:

image.thumb.png.42994804fda5d342e15733de5e9a2fa0.png

Upraveno uživatelem Radek124
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nabijecka USB-C kterou uvadis koukam ze ma vystup 5W, 7,5W a 10W (wireless ma stejne max output 15W co jsem koukal jinde). Na vstupu hadam ze pocita tedy jen s 5V ( a max 2A), coz dostanes s klasickeho USB-A (take je dle stranky defaultne k nabijecce). K tomu Passatu jsem toho moc nenasel, ale mel by umet o trochu vic (USB-C umi davat vic jak USB-A, viz radek), kabel je s tim v pohode ale pro wireless nabijecku je to moc a vypne se. Tot moje teorie. Hadam ze nejaky "lepsi" wireless charger by si s tim poradil.

Jeste pisou ze pro nejlepsi vystup (18W) potrebujes QC adapter (usbA 5V a 3,1A), kdy ten QC by mel bejt standard Qualcommu (obdoba PD jak uvadi radek). Ale furt to nevezme vic jak 5V.

 

Me se takhle restartoval nejakej starej samsung telefon pres USB-A jakmile proud presahl 1,3A (powerbanka davala 1A nebo 2A bezne ... a na 1A fungoval).

Upraveno uživatelem zceyee
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...