Přejít na obsah

Alza - 6 krát reklamace a pořád nemáme funkční hodinky


Patrik

Doporučené příspěvky

Spíš pro pobavení 

https://www.facebook.com/100000511695379/posts/5515686328458369/

Přítelkyně se snaží z Alzy dostat funkční hodinky, zatím jsme u šesté reklamace. Vždy přijde údajně jiný kus a vždy nefunkční. Nakoneci si objednala i variantu s jinou barvou číselníku, taky přišly nefunkční 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Strašný, já tam přestal nakupovat na firmu poté, co si bez výzvy strhnuli 300 Kč za platbu firemní kartou. Chápu, že si MasterCard strhává nějaké poplatky, ale nikdo jiný tohle neúčtuje. Jejich rozbalené zboží taky nechci, prostě někdo zjistí že něco nefunguje, tak to vrátí a oni vadné s klidem prodávají dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom případě účtování poplatku za platbu firemní kartou bych se Alzy zastal. Ta zde není "tím zlem", to je banka, která vydala kartu jako "commercial". To, že je karta k firemnímu účtu neznamená, že musí být typu commercial, k tomu banky motivuje to, že za jejich akceptaci si mohou říct o výrazně vyšší poplatky. Zatímco mezibankovní poplatek za akceptaci spotřebitelských karet je 0,2 (debetky) a 0,3 % (kreditky) - jedná se o strop stanovený EU a výsledný poplatek pro obchodníka, který má terminál je kolem 1 % (o něco víc, pokud jde o rizikový obor, malý obrat, méně pokud jde o velké firmy, superhypermarkety,...) , commercial karty této regulaci nepodléhají a poplatky jsou mnohem vyšší, výsledně obchodník platí kolem 5 %. A těží z toho jen banka, majiteli karty ani obchodníkovi to nic nepřinese. Pravda, někdy u těchto karet banky dávají bonus za používání (např. 1 % dává Moneta nebo Komerčka) a pořád se jim to vyplatí. 

Nevím, jestli to tam bylo i v začátcích, ale teď, když se člověk snaží zaplatit commercial kartou, vyskočí upozornění na zvláštní poplatek - https://www.alza.cz/platba-firemni-kartou-poplatek.vidí,

 

Osobně jsem rád, že tu Alza je, znám spoustu firemních IŤáků, kterým vytáhla trn z paty, když jim odešla nějaká komponenta, protože toho má opravdu mnoho skutečně skladem a je otevřená téměř každý den - i za cenu že musí občas válčit s ČOI - https://brnenska.drbna.cz/zpravy/spolecnost/21620-zakaz-svatecniho-prodeje-se-netyka-vydejen-e-shopu-rozhodl-spravni-soud.html. V tomhle jim opravdu fandím. Také mají velmi dobře zpracovaný katalog zboží, když hledám něco typu "nevím přesně co", jdu jako první na Alzu - i když to pak třeba koupím jinde kvůli ceně.

 

Na druhou stranu s rozvojem ztratila takový ten lidský přístup. Že něco nevyjde, stane se, zpravidla Alza reklamace řeší uznáním, mění nebo vrací peníze. Že to je proto, že má díky své tržní síle páky na dodavatele je jasné. Ale už neumí takové ty manuální zásahy, jako nyní - když vidí, že už šestkrát poslala nefunkční hodinky, tak vyslat Frantu Vonáska, ať se jde fyzicky podívat za skladovou poličku W4C, kde skladují tenhle model, mrkne, jestli jim jde vteřinovka a když ne, tak je všechny vzít k hodináři, ať v nich vymění baterii (nebo je vrátit dodavateli). Takhle tam čekají na nějakého nešťastníka, který si je objedná a pak bude řešit reklamaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Patrik: Mě se kdysi ten Alza přístup líbil, rychlost a jednoduchost. Od té doby co část prodali hamižnému fondu, tak je všude vidět snaha maximálně oškubat zákazníka o co nejvíce peněz, za služby, které jsou někdy dost sporné a jejich marže jsou pomalu jak v Albertu (rozdíl nákup - prodej klidně 30%). Žádná firma co znám v ČR při platbě kartou nestrhává 2,5% z ceny výrobku, pouze Alza, takže v tomto se jich zastáváš osamoceně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak i po šesté reklamaci opět nefunkční hodinky, podána reklamace sedmá.

Harwey - korunka je zatlačená už "z výroby", nejspíše bude opravdu vybitá baterie (u všech kusů, co mají skladem). Spoléhám na to, že až takto vyčerpáme skladové zásoby (už by měl zbývat jen jeden kus) konečně objednají nové zboží s nevybitou baterií. Přítelkyně je fakt chce, i by si tu výměnu baterie zaplatila, ale jelikož nemáme jistotu, že jsou v pořádku (např. že baterie není vyteklá), nechce se nám je kvůli riziku ztráty záruky otevírat.
Jen tak mimochodem - přítelkyně si teď objednala ještě jedny hodinky. Levné, nestály ani pětikilo. Na Mall.cz, resp. přes jejich tržiště od Vivantis. A světě div se. Originál zabelené, ochranné prvky na sklíčku i víčku a - JDOU! Pod vlivem reklamačního řízení na Alze si už předem chtěla zjišťovat jaká baterie tam patří a kupovat jí, protože se domnívala, že standard je dodávat nefunkční hodinky.

Josef01: tady se neshodneme. Ano, většina obchodníků to neřeší, protože podíl commercial karet je v jejich businessu mizivý (nicméně už jsem viděl na jedné benzínce, že commercial karty vůbec neberou) a tak "tiše krvácejí", resp. mimořádný zisk banky zaplatí v cenách zákazníci platící hotově nebo spotřebitelskými kartami. Já to za správné nepovažuji a naopak bych byl rád, kdyby se obchodníci spojili a commercial karty začali hromadně odmítat, protože nikomu (kromě bank) to nic nepřinese. A ano, zastávám se jich osamoceně, protože naprostá většina lidí o tom neví, případně neví co je za tím a za špatné považují obchodníky, že si dovolí účtovat to, o kolik za zprostředkování u commercial karet platí víc než u spotřebitelských. 
To, že Alza už dávno není výhodná a že u některého zboží má skutečně velmi vysoké marže nerozporuji. Pokud se bankám v této oblasti někdo silný nepostaví, porostou ceny zboží postupně pro všechny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že to je trochu nepochopení, obchodníci nekrvácí a prostě si na všechno zboží přirazí cca 2%, protože stejně tak tento poplatek platí za soukromé karty. Pouze Alza očividně chce zákazníky nasr.t (jinak by to promítla do již tak nafouknutých cen) a tak to fakturuje, protože ji to umožňuje zákon a vydavatelé karet se tomu smějí. Já se setkávám s tím, že když poplatek někdo nechce hradit (některé restaurace kam chodím např.) nebo se setkávám s tím, že za platbu v hotovosti sleva 2%. V Německu např. v prodejnách typu Lidl mimo turistické zóny naší kartou nezaplatím, protože tam se prodejci spojili a banky jim zavedly spec. MC karty s poplatkem 0,5%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On ten rozdíl je obvykle ještě víc, než 2 %. Zatímco u spotřebitelských karet obchodník platí kolem 1 % (velcí hráči se dostanou i na 0,5 %), u commercial karet je to 4 - 5 % (pokud si Alza účtuje příplatek jen 2,5 %, tak buď si vyjednala hodně dobré podmínky, nebo to ještě částečně dotuje ze svého). Teď kolik si má obchodník přirazit? 1 % nebo ty 4-5 %? Pokud jen to jedno, dotuje tím uživatele commercial karet, pokud 4-5 %, prodražuje nákupy držitelům spotřebitelských karet.

Zatímco u spotřebitelských karet proti hotovosti přináší jejich akceptace obchodníkovi nějakou výhodu (omezení manipulace s hotovostí) u commercial karet mu proti spotřebitelským nepřináší nic, jen bankám, které je vydaly, zvyšuje zisk, aniž by za to něco obchodníkovi nabídly. Ano, je tu varianta commercial karty nebrat (tak jako jsem to viděl na některé benzínce), nebo nebrat karty vůbec. Zase ale já jako zákazník jsem rád, když můžu zaplatit (i za cenu poplatku), než když zaplatit nemůžu - třeba jsme takto měli problém na německé samoobslužné "plyněnce", kde jsme kvůli neakceptaci běžných karet nemohli nabrat CNG (naštěstí auto jelo i na benzín, kterého jsme měli plnou nádrž). Ostatně k podnikatelskému účtu nemusí banka vydat commercial kartu, "poctivé" banky vydávají klasické "spotřebitelské". Bohužel nikdo jiný, než obchodníci s významnou tržní silou banky nedonutí od této nepoctivosti ustoupit.

K tomu Německu - ano, stejně jako v Rakousku tam mají svůj "trucstandard", dříve nazývaný EC-Karte, dnes Girocard. Jejich výhodou je výrazně nižší poplatek - platí se pevná částka za transakci (tuším 10 eurocentů), proto někteří obchodníci neberou tyto karty na extrémně malé nákupy (řetězce to opět schovají do toho, co ušetří na větších nákupech, ale v pekařství vám klidně neprodají jen jednu housku). EC-Karte / Girocard není nijak zapojena do systému Eurocard/Visa, jen se často vydávají jako "duální", právě s Maestro kartou, aby s tím mohl zákazník zaplatit i v obchodě, který EC/Girocard nebere, obráceně to ale neplatí, pokud se obchodník nerozhodne, že tyto karty bude přijímat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až zavede ČNB kryptoměnu, zbaví se těchto příživníků (VISA, MC apod.). To že ji zavedeč a zruší hotovost je jasné, jen nevíme, zda za 10, 20 nebo 50 let :) Každopádně stát chce mít každou korunu pod kontrolou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevidím důvod pro to, aby centrální banka zaváděla měnu, nad níž nemá kontrolu, v podstatě by si tím podepsala rozsudek smrti, neboť by přestala být potřeba. Ostatně ani v San Salvadoru to zatím moc nefunguje, nicméně na nějaké bilancování je teď brzy. A ani přesuny kryptoměn nejsou zdarma, resp. nyní je to dotováno z odměn pro těžaře, ale až se vytěží všech 21 milionů btc, bude pro zachování atraktivity pro poskytovatele výkonu nutné výrazně zdražit transakční poplatky - zejména u drobných plateb tak bude třeba btc nepoužitelný.

Nicméně, abychom se vrátili ke kauze Alza: vedle stále reklamované varianty s modrým číselníkem (dnes podána reklamace číslo sedm) jsme vrátili i ty s černým číselníkem, neb ani ty nešly. A Alza chce vrátit jen cenu hodinek, ne už ale cenu dopravného do Alzaboxu. To bude ještě zajímavé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně, že ty reklamace vás oba baví. Já když už bych chtěl kupovat hodinky v Alze, tak si tam zajdu osobně, vezmu ty které fungují, nebo je vrátím a je to. Tohle je spíš takový marketingový průzkum firmy, který by se měl zakončit disertační prací na téma Reklamační řízení v praxi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen takový hloupý dotaz - je výměna vybité baterie uživatelem (u hodináře) porušením záručních podmínek? Obecně se uvádí záruční lhůta na baterie 6 měsíců, takže během dvou let mohu baterku měnit třeba 3x a přesto by to nemělo mít vliv na záruku na hodinky samotné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Josef01: blbé je, že Alza nemá skutečný obchod, ale jen výdejny. Nikde není možné si zboží před zaplacením vyzkoušet. Navíc máme (za založení účtu v bance) poukázku na nákup, kterou musíme nějak utratit, tj. je to "hodinky v Alze, nebo žádná hodinky" :D.

tombas: je to jako u jiného zboží - výrobce si může určit, že veškeré zásahy na zboží musí být provedeny v autorizovaném místě (obvykle koresponduje s místy pro záruční opravy). Aspoň tak jsme to měli v Nestu, když jsem tam pracoval. Je to logické, různí "taky hodináři" jsou schopni neuvěřitelných věcí (dát tam alkalickou baterii, co vyteče, nasypat do strojku bordel, protože hodinky před otevřením řádně nevyčistí, hodinky špatně zavřít (nebo při otevírání natolik poškodit), takže tam vnikne prach a vlhkost,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Patrik napsal:

Josef01: blbé je, že Alza nemá skutečný obchod, ale jen výdejny. Nikde není možné si zboží před zaplacením vyzkoušet. Navíc máme (za založení účtu v bance) poukázku na nákup, kterou musíme nějak utratit, tj. je to "hodinky v Alze, nebo žádná hodinky" :D.

tombas: je to jako u jiného zboží - výrobce si může určit, že veškeré zásahy na zboží musí být provedeny v autorizovaném místě (obvykle koresponduje s místy pro záruční opravy). Aspoň tak jsme to měli v Nestu, když jsem tam pracoval. Je to logické, různí "taky hodináři" jsou schopni neuvěřitelných věcí (dát tam alkalickou baterii, co vyteče, nasypat do strojku bordel, protože hodinky před otevřením řádně nevyčistí, hodinky špatně zavřít (nebo při otevírání natolik poškodit), takže tam vnikne prach a vlhkost,...

Jo tomu rozumím a má to logiku, jenže to vypadá, že se funkčních hodinek nedočkáš. Takže máš jen tři možnosti. Donekonečna reklamovat přímo v Alze, poslat hodinky v rámci záruky k AD nebo smluvnímu hodináři na výměnu baterky, nebo zajít k vlastnímu místnímu hodináři, aby baterku vyměnil za stejnou (značku) a doufat, že když to nepomůže, tak Alza nic nepozná a vrátí peníze.

Každopádně hodně štěstí, já bych na to už neměl nervy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo no, když přítelkyně je chce a chce a chce.... :D. Prostě chce přesně tyhle, zamilovala se do nich. Navíc máme poukázku (dostala za zřízení bankovního účtu), která se musí nějak uptřebit (takže by nám nevrátila Alza peníze ale poukázku). Zatím jsem rozhodnut reklamovat a doufám, že až jim dojdou skladové zásoby, objednají nové kusy s čerstvou baterií :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Patrik napsal:

No jo no, když přítelkyně je chce a chce a chce.... :D. Prostě chce přesně tyhle, zamilovala se do nich. Navíc máme poukázku (dostala za zřízení bankovního účtu), která se musí nějak uptřebit (takže by nám nevrátila Alza peníze ale poukázku). Zatím jsem rozhodnut reklamovat a doufám, že až jim dojdou skladové zásoby, objednají nové kusy s čerstvou baterií :D

A ubývají ty skladové zásoby na webu, nebo stále dokola točí ty co jim vracíš? Co objednat všech 5 co mají skladem a z toho si vybrat? :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Pepino777 To mi připomíná kolegu @clockyclock, jak pro ukrácení výběru v nejmenované "nóbl" hadrárně na Pařížské pro ušetření času a poštovného objednal sestře za ranec rovnou 2 vesty v různých velikostech - a místo vrácení prachů za kus co nepasuje se šmejdi najednou začali vytáčet že vlastně "nejsou klasický e-shop", ale že mu můžou hodnotu zaplaceného zboží vrátit v poukázkách na další nákup... :shit:

@PatrikJe mi jasné že tyhle bankovně-marketingové záležitosti máš jako dlouhodobé hobby. Ale pokud mi má vetchá paměť slouží, není to zas tak geologicky dávno kdy byly takto vysoké poplatky u všech plateb kartami a obchodníci je i tak akceptovali, právě kvůli usnadnění manipulace s penězi a ulovení zákazníků bez hotovosti ve štrajtofli. Klasické "počítačové" velkoobchody a e-shopy odjakživa jely s nižším vývarem jež hadrníci nebo šmukaři (občas i pod 10%) - ale už ve škole nás učili že 4-5% se v "běžných obchodech" odjakživa bralo jako akceptovatelný provar na krádeže na obou stranách kasy, poškození při skladování/manipulaci/vystavování a nereklamovatelné zmetky. A nedělám si iluze že zrovna zelenej zmrd by na tom svém překupničení neměl dost vaty, notabene když "business" zákazníky dostatečně ojebává na zkrácených zárukách a vratkách :censored:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radek124: ano, dokud nebyly regulovány poplatky za platbu kartou, platily malé obchody opravdu klidně 4 % z obratu. Výměnou za to ovšem něco obdržely - nižší náklady a rizika za manipulaci s hotovostí. Ovšem nyní je těch, kteří platí commercial kartami velmi malý podíl (i když u Alzy bude asi vyšší než v jiných obchodech) a i ti mají možnost požádat svoji banku o "retail" kartu i k firemnímu účtu. Přijde mi tak zbytečné, platit bance o 3 a víc procent jen proto, aby měla vyšší zisk a nic za to neobdržet. Pokud zákazník chce mít commercial kartu (třeba proto, že mu vrací 1 % z nákupů), ať si jí má, ale ať ty zvýšené náklady na ní si zaplatí.

 

Pepino 777: ano, skladové zásoby na webu ubývají

 

Upraveno uživatelem Patrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...