Přejít na obsah

Elektrokolo


Doporučené příspěvky

V 16. 3. 2022 v 8:38, Tomas_2002 napsal:

Hele když si vezmeš, že slušný elektrický vybavení toho e-kola pořídí výrobce kolem 25k ( motor, baterie, displej s ovladačem, atd.) tak pokud koupíš kolo na Boschi za 50k tak je to vlastně kolo za 25k. 

Pokud vezmu v potaz vyšší váhu a výrazně vyšší zápřah toho kola (v porovnání s konvenčním kolem) tak mi to prostě přijde jako naprostý nesmysl. 

Co se týče tvého příkladu, tak dejme tomu, že vezmu kolo za 35k. Ukaž mi jeho ekvivalent do 60k v elektrokole 🙂 

Viz třeba toto: https://www.mojekolo.cz/ghost-nirvana-base-27-5-grey-grey/

Tady je konvenční kolo za 35k a pokud ho budeš chtít v elektrokole, tak je to prakticky to samé jako v odkazu výše za 75k. Takže příplatek za "elektrickou výbavu" je 40k. A proto tvrdím, že 50-60k je nesmysl a stojím si za tím.

Ahoj, co třeba tohle ? https://www.akumo.cz/pells-thorr-comp-2022-bafang-mtb-29-cervena

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 282
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Postupně si utvářím názor, i když rady jsou rozdílné. Každý si chválí svoje, mnozí dávají tipy mimo můj rozpočet. Kdo má celopéro, tvrdí že už by se k hardtailu nevrátili. V tuto chvíli je stále ve hře hardtail Haibike HardNine 6, ale uvažuji i dál. Narazil jsem totiž na českou značku Leader Fox, četl několik testů a recenzí a zaujal mne model Arran - celoodpružené kolo s motorem Panasonic (není rozšířený, nicméně Panasonic má s motory elektrokol velké zkušenosti), jde prý o skvělé motory i když chápu, že všichni se shodují o motoru Bosch jako sázce na jistotu. Ale lidé jezdí i s Bafangy, Yamahami atd. a jsou spokojeni. Zatím jsem proti Panasonicu nenašel objektivní výhrady (jen pochyby o dostupnosti servisu) a navíc jsem i na kolo Leader Fox Arran našel jen chválu - za cenu 85 tisíc jde o celopéro s tlumiči Manitou, baterka s velkou kapacitou, krouťák 90 Nm, líbí se mi ovládání a displej na řídítkách, v ceně je teleskopická sedlovka (ovládaná údajně z řídítek), i ostatní komponenty jsou prý dobré. Někteří skalní fandové zpochybňují zdvihy (130 mm vpředu, 120 mm vzadu), brzdové kotouče o průměru "jen" 180 mm či hmotnost kola 27,5 kg, nicméně testy se shodují, že kolo funguje výborně a za tu cenu je skvěle vybavené, někteří dokonce tvrdí že poměr ceny, výbavy a vlastností je bezkonkurenční. Navíc u mne vhledem k rozpočtu vždy půjde o jistý kompromis. Takže by mne zajímal váš názor, případně zkušenosti s koly Leader Fox Arran popř. Ayra, což je cca totožný model.

Kamarád mi zpochybnil kola o velikosti 29", prý je to pro mne nesmysl vzhledem k výšce kola. Jde sice o ojedinělý názor, ale doteď mne nenapadlo, že bych na kolo díky kolům mohl blbě nasedat a sestupovat. Když jsem si změřil nohy, ruce a celkovou výšku (178 cm), vyšla mi velikost rámu pro tohle kolo 19,5" a doufal jsem že bude vše v pořádku, navíc bych si na kolo před koupí určitě někde sedl. Kola 29" bych preferoval, protože velká kola vždy lépe žehlí nerovnosti a nevýhoda v menší obratnosti či akceleraci mi je celkem fuk, nejsem v tom náročný a navíc nemám srovnání. Co si myslíte o kolech ve spojení s celoodpruženým kolem a mou výškou vy? 

leader-fox-arran-29-5.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen pro ilustraci junior měří 155cm, rám na HT jezdí velikost S s 29" koly a rozhodně ti byl posun oproti 27,5" co měl na XS rámu když byl menší.

Na druhou stranu ta 27,5 byla v přímém porovnání a obrovský kus jinde v obratnosti, o tom žádná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já myslím, že je hlavně důležitý si říct, kde chceš s takovým kolem jezdit. Pokud pro tebe není důležitá obratnost, pak zas moc nechápu to celopéro. Samozřejmě nic proti celopéru, ale pak je to jako jezdit s SUV autem na drapákách a sáním na střeše na cesty do IKEA a pro děti do školky ... 

Pokud platí co jsi psal, že "elektrokolo bych používal pro občasné výlety 50-70 km dlouhé, po silnici i polních a lesních cestách, po rovině i v kopečcích." tak mi to nepřijde úplně jako vhodně zvolené kolo ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K elektrokolu, k úvahám o koupi musíš počítat jeden velmi důležitý parametr, po mých zkušenostech parametr zásadní. A to je servis. Vedle A, je potřeba počítat i B.

E-bike, obzvláště ty dražší nad nějakých 70tis. rozhodně, a to platí napříč všemi výrobci, mají podstatně nákladnější servis, za prvé je to rychlejší opotřebení cyklo dílů - destičky, kazety, řetěz atd., pak různá ložiska a tlumiče u celopér, která trpí vyšší hmotností kol. A za druhé je to elektronika, tedy motory, kabelové svazky atd., což je při výměně a servisu pro většinu lidí dost velké překvapení, protože se bavíme v tisících korunách za na pohled úplné drobnosti.

Při mém dosavadním působení v cyklistice mám aktuálně názor ten, že e-bike je něco jako kolo a levná pračka dohromady. Kolo vydrží i 10 let, bez nějakých větších zásahů, o levné pračce to nelze říct ani náhodou. A skutečnost je, že i e-kolo jezdí venku, kde v rámu vlivem kondenzace vlhkosti dostává elektronika a kabely sakra zabrat. Po třech letech provozu je spousta kol zralá na generálku elektriky a to je položka v řádu desetitisíců ...

Kup si co se ti líbí, ale ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Tomas_2002 napsal:

Tak já myslím, že je hlavně důležitý si říct, kde chceš s takovým kolem jezdit. Pokud pro tebe není důležitá obratnost, pak zas moc nechápu to celopéro. Samozřejmě nic proti celopéru, ale pak je to jako jezdit s SUV autem na drapákách a sáním na střeše na cesty do IKEA a pro děti do školky ... 

Pokud platí co jsi psal, že "elektrokolo bych používal pro občasné výlety 50-70 km dlouhé, po silnici i polních a lesních cestách, po rovině i v kopečcích." tak mi to nepřijde úplně jako vhodně zvolené kolo ... 

Mám to asi jako s mou turistikou na motorce, jezdím velké cestovní enduro, které se nedá obratností srovnat s lehoučkým endurkem. Hmotnost sestavy já+motorka+náklad je i kolem půl tuny. Ale to mi je jedno - ta motorka drží stopu a jen tak ji něco nerozhodí. Nemám ji na dovádění po lese, mám ji proto, abych se dostal na zajímavá místa v horách, lesích, kam nevede silnice. Podobně to zamýšlím i s ekolem. Původně jsem o celopéru neuvažoval a kdybych měl za něj dát přes 100 tisíc, zůstanu u hardtailu, na kterém bych to ujezdil taky, ale s celopérem to bude o vyšším komfortu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Jarett napsal:

K elektrokolu, k úvahám o koupi musíš počítat jeden velmi důležitý parametr, po mých zkušenostech parametr zásadní. A to je servis. Vedle A, je potřeba počítat i B.

E-bike, obzvláště ty dražší nad nějakých 70tis. rozhodně, a to platí napříč všemi výrobci, mají podstatně nákladnější servis, za prvé je to rychlejší opotřebení cyklo dílů - destičky, kazety, řetěz atd., pak různá ložiska a tlumiče u celopér, která trpí vyšší hmotností kol. A za druhé je to elektronika, tedy motory, kabelové svazky atd., což je při výměně a servisu pro většinu lidí dost velké překvapení, protože se bavíme v tisících korunách za na pohled úplné drobnosti.

Při mém dosavadním působení v cyklistice mám aktuálně názor ten, že e-bike je něco jako kolo a levná pračka dohromady. Kolo vydrží i 10 let, bez nějakých větších zásahů, o levné pračce to nelze říct ani náhodou. A skutečnost je, že i e-kolo jezdí venku, kde v rámu vlivem kondenzace vlhkosti dostává elektronika a kabely sakra zabrat. Po třech letech provozu je spousta kol zralá na generálku elektriky a to je položka v řádu desetitisíců ...

Kup si co se ti líbí, ale ....

Díky za názor. Se servisem počítám, proto sháním kolo někde v mém okolí, kde bude zajištěný i servis. S náklady samozřejmě také počítám, ale vzhledem k předpokládanému nájezdu kolem 2000 km ročně v dobrém počasí to kolo asi vydrží. Koneckonců servisuji i několik motorek i aut, tak se v tom ekolo doufám ztratí. Mj. i z toho důvodu preferuji spíš nové kolo se zárukou, i když mi pár kamarádů doporučuje bazar. Je pravda, že cena ojetého kola může být o tolik nižší, že se vyplatí do něj jít i za cenu absence záruky a nutnosti servisu v dohledné době.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Ivan Lelák napsal:

Mám to asi jako s mou turistikou na motorce, jezdím velké cestovní enduro, které se nedá obratností srovnat s lehoučkým endurkem. Hmotnost sestavy já+motorka+náklad je i kolem půl tuny. Ale to mi je jedno - ta motorka drží stopu a jen tak ji něco nerozhodí. Nemám ji na dovádění po lese, mám ji proto, abych se dostal na zajímavá místa v horách, lesích, kam nevede silnice. Podobně to zamýšlím i s ekolem. Původně jsem o celopéru neuvažoval a kdybych měl za něj dát přes 100 tisíc, zůstanu u hardtailu, na kterém bych to ujezdil taky, ale s celopérem to bude o vyšším komfortu.

Samozřejmě je to o vyšším komfortu, ale taky na úkor komponentů. To celopéro je se srovnatelnými komponenty samozřejmě dražsí než hardtail, takže pokud to opravdu nevyužiješ, tak mi to přijde zbytečné ubírání kvalit na tom hardtailu.

Nebo si kup si Haibike Xduro Allmtn 10.0 - odpadne ti spousta starostí s výběrem a budeš vědět, že jsi nákup neodfláknul :D Já se ne něj občas zajdu sem tam podívat do prodejny. Jen tak na kukačku ... co kdyby jednou ... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 3. 2022 v 21:27, Tomas_2002 napsal:

Samozřejmě je to o vyšším komfortu, ale taky na úkor komponentů. To celopéro je se srovnatelnými komponenty samozřejmě dražsí než hardtail, takže pokud to opravdu nevyužiješ, tak mi to přijde zbytečné ubírání kvalit na tom hardtailu.

Nebo si kup si Haibike Xduro Allmtn 10.0 - odpadne ti spousta starostí s výběrem a budeš vědět, že jsi nákup neodfláknul :D Já se ne něj občas zajdu sem tam podívat do prodejny. Jen tak na kukačku ... co kdyby jednou ... :D

Celopéro Leader Fox Arran stojí stejně jako třeba hardtail Cube nebo Haibike. Hodně lidí mi říká, ať Foxe nekupuju, že je to šunt, shit, komponenty podřadné a motor nikdo nezná. Jiní říkají že kolo vypadá dobře, komponenty jsou dobré, výbava vzhledem k ceně nadstandardní, LF je na trhu přes 25 let, vyrobil tisíce kol a kdyby nebyla aspoň průměrná, už dávno by zkrachoval. Všechno si najde své spokojené zákazníky a ozývají se mi i lidé, kteří ho mají. Někdo říká, že kola 29" jsou nesmysl, jiný že 29" a nic jiného. Jeden říká, že zdvihy pod 150 mm a brzdové kotouče pod 203 mm nebrat, jiný říká že LF má v tomhle slušný střed, na hardcore to není ale na turistiku po lesňačkách a polňačkách skvělé. Předevčírem jsem vytáhl letos poprvé běžné kolo, jako že dobrý ale je jen na silnici. Ale na asfaltu mne víc baví koloběžka. Do lesa nemám nic, přitom bydlím na vesnici v podhůří Orlických hor, máme tu spousta krásných míst, kam asfalt nevede, ale nezpevněných cest je tu dost. Jsem i turista motorkář, 25 let jezdím po Evropě na velkém cestovním enduru, často mimo asfalt, baví mne to, přitom ale nevyhledávám hardcore offroad a na to co jezdím je mé velké, těžké enduro ideální. Takže se pomalu přikláním k tomu, že většina mých elektrocest povede mimo asfalt, pohodovým turistickým tempem s tím, že občas si ale třeba nějaký sjezd užiju.

Nicméně to co píšeš má logiku a v úvahách stále volím mezi LF Arran a hardtaily Cube nebo Haibike,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Asi je rozhodnuto. Před dvěma dny jsem se stavil v obchodu nedaleko mého bydliště a tam našel skladem jeden ze dvou mých favoritů - Haibike HardNine 6, čili hardtail, motor Yamaha PW-ST, 70 Nm, baterka 625 Wh, kola 19", velikost L, modelový rok 2022. Na kole jsem se svezl a protože nemám moc co srovnávat a jde o renomovanou značku, přišlo mi to v pohodě. Ani to nedrncalo na kostkách, tyhle drobnosti vyžehlily tlusté pneumatiky i velká kola, pohodlné sedlo, velikost i ergonomie OK, překvapil mne tichý motor, který jsem vůbec neslyšel. 4 úrovně přípomoci + automatický režim + režim "walk". Řídítka široká, ale tak to mám rád i z motorky. Co mne překvapilo méně příjemně byly brzdy, které byly takové mdlé, ale možná to je tím že jde o nové kolo, nevím, ještě jim to řeknu. Po návratu z jízdy jsme se dohodli na slevě, resp. příslušenství zdarma, mj. se to týká i odpružené kapalinové sedlovky se zdvihem 50 mm a nastavitelnou tuhostí, která částečně eliminuje tvrdý zadek, nicméně pro mou pohodovou šotolinovou turistiku by to mohlo stačit a když ne a kolo mne bude bavit, za rok se vymění za kvalitní full. Kolo bude vybaveno i odnímatelnými blatníky, brašničkou a cyklolahví, to bude zatím vše, vlastně ještě malá hustilka ale tu asi přendám z jiného kola. Pro delší cesty doplním asi ještě zadní nosič na mikinu, svačinu, případně nabíječku a tak. Zbytek - stojan, navigace, světla, parůžky na řídítka, jiné gripy atd. si ujasním postupně. Oproti fullu od Leader Fox jsem ušetřil 15 tisíc a uvidíme, jestli nebudu litovat.. Záruční i pozáruční servis je zajištěn, ten obchod znám dlouho, navíc servis Haibike je i na několika dalších místech v okolí. Dnes složím zálohu ale kolo si vyzvednu až tak za 2 týdny.

haibike-hardnine-6-0-cool-grey-black_v~01.jpg

Upraveno uživatelem Ivan Lelák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 4. 2022 v 14:51, milda21 napsal:

Pěkné. Zadní nosič si ještě ověř, nevidím žádné díry pro uchycení, možná na sedlovku.

Ano, bude tam asi Topeak MTX = nosič na sedlovku a nacvakávací brašna. Ale na doplňky jsem se tu chtěl také zeptat, zatím mám plánováno:

- odpružená sedlovka

- blatníky

- zmíněný nosič na sedlovku s taškou + pouzdro na horní rámovou trubku s fólií na mobil (budu ho používat jako GPS) + asi by se vešlo pouzdro na svislou rámovou trubku nebo mezi svislou a vodorovnou, protože uvnitř rámového trojúhelníku bude jinak jen láhev. Tam by se asi vešlo dost věcí, možná i lehká mikina a v tom případě bych zatím nekupoval zadní nosič

- zvonek, jiné gripy + parůžky

- držák + cykloláhev

- stojánek

- duše, lepení, montpáka, hustilka, popř. bombičky, nějaké cyklonářadí

Máte ještě nějaký další tip, popř. připomínku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V sobotu jsem si od kamaráda půjčil celopéro Haibike FullSeven a jel se svézt kolem Náchoda. Předtím v týdnu jsem jel na kole, které mám již objednáno, Haibike HardNine 6. Na fullu jsem vyhledával nejdřív takový ten městský offroad, tj. kanály, retardéry, obrubníky či dlažbu, protože to samé jsem dva dny předtím zkoušel na hardtailu s pevnou sedlovkou. Jasně, byl to velký rozdíl, ale úplný samet to na fullu není a část rozdílu smaže odpružená sedlovka. Pak jsem se vydal za město do kopců mimo asfalt. Překvapivě jsem si uvědomil, že to, co chci jezdit, je paradoxně podobně hladké jako ten městský offroad, louka, polňačka, lesní cesta, jasně, semtam je tam šutr nebo kořen ale to jsou ve městě díry v asfaltu a kanály a valcha taky. Takže jsem se uklidnil a věřím, že s hardtailem s odpruženou sedlovkou budu spokojen. Ten půjčený full má stejný motor Yamaha, jaký budu mít i já, 70 Nm, režimy ECO 1, ECO 2, Standard, Turbo a AUTO. Zkoušel jsem všechny. Na trase bylo i pár dost prudkých a delších stoupání po louce, resp. měkké hliněné polňačce, kde bych se s kolem bez motoru nechytal, tady jsem musel dost podřadit a vyjel jsem to v pohodě, naopak, na režim auto mne překvapila i akcelerace do kopce - když jsem trochu přišlápl abych jeden extra prudký úsek vyjel, senzory to vyhodnotily a přidaly tolik přípomoci, že jsem si na okamžik připadal jako když přidám plyn v kopci na motorce a ona vystřelí vpřed. Líbilo se mi, jak i na vlhku držely gumy i v dost příkrém traverzu a celkově se mi líbila stabilita kola, i při asfaltovém sjezdu do města od Kramolné, kde jsou prima motorkářské zatáčky a já tam jel na kole jednu chvíli necelých 50 km/h (pěkně mi tam v té kose těsně pod nulou ofouknul obličej, myslel jsem že budu mít omrzliny:-)). Předpokládám, že hardtail stejné značky bude stejně stabilní. Čtyřpísty brzdily tak akorát a obávám se, že v tomhle bude hardtail se dvoupísty trochu horší, uvidíme. Po městě jsem se přistihl, že upaluju po rovině cca 28 km/h, tedy už bez přípomoci a na tlustých gumách a přesto to šlo v pohodě, motor nekladl žádný odpor nebo jsem ho aspoň necítil, což bylo příjemné překvapení.

Takže to bylo moc pěkné a užitečné svezení a i když to byl jen kousek, na mém netrénovaném organismu zanechalo výrazné stopy a ještě teď mne všechno bolí. A pak že na e-kole se nesportuje, což mi během pár dnů napsalo už několik známých..

IMG_20220402_112621.jpg

IMG_20220402_112636.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Ivan Lelák napsal:

Ano, bude tam asi Topeak MTX = nosič na sedlovku a nacvakávací brašna. Ale na doplňky jsem se tu chtěl také zeptat, zatím mám plánováno:

- odpružená sedlovka

- blatníky

- zmíněný nosič na sedlovku s taškou + pouzdro na horní rámovou trubku s fólií na mobil (budu ho používat jako GPS) + asi by se vešlo pouzdro na svislou rámovou trubku nebo mezi svislou a vodorovnou, protože uvnitř rámového trojúhelníku bude jinak jen láhev. Tam by se asi vešlo dost věcí, možná i lehká mikina a v tom případě bych zatím nekupoval zadní nosič

- zvonek, jiné gripy + parůžky

- držák + cykloláhev

- stojánek

- duše, lepení, montpáka, hustilka, popř. bombičky, nějaké cyklonářadí

Máte ještě nějaký další tip, popř. připomínku?

Podívej se na sedlo. Jestli tam budeš mít takovej krám co byl u mého Haibike řady 6 tak to chce vyměnit. Tam je fakt vidět, že se šetřilo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Ivan Lelák napsal:

Ano, bude tam asi Topeak MTX = nosič na sedlovku a nacvakávací brašna. Ale na doplňky jsem se tu chtěl také zeptat, zatím mám plánováno:

- odpružená sedlovka

- blatníky

- zmíněný nosič na sedlovku s taškou + pouzdro na horní rámovou trubku s fólií na mobil (budu ho používat jako GPS) + asi by se vešlo pouzdro na svislou rámovou trubku nebo mezi svislou a vodorovnou, protože uvnitř rámového trojúhelníku bude jinak jen láhev. Tam by se asi vešlo dost věcí, možná i lehká mikina a v tom případě bych zatím nekupoval zadní nosič

- zvonek, jiné gripy + parůžky

- držák + cykloláhev

- stojánek

- duše, lepení, montpáka, hustilka, popř. bombičky, nějaké cyklonářadí

Máte ještě nějaký další tip, popř. připomínku?

Za mě brasnička pod sedlo (duše, lepení, nářadí,..), taška v rámu (mobil, šustka, návleky ruce+kolena, kapesníky, peníze,...), pumpička samostatný držák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, milda21 napsal:

Za mě brasnička pod sedlo (duše, lepení, nářadí,..), taška v rámu (mobil, šustka, návleky ruce+kolena, kapesníky, peníze,...), pumpička samostatný držák.

Brašna pod sedlo OK, ale sedlovka bude odpružená a ještě se na ní musí vejít odnímatelný nosič (nebudu ho vozit vždy) tak uvidíme zda tam bude prostor na oboje.

Co myslíš "taškou v rámu"? Pokud to co já, tj. brašna uvnitř rámového trojúhelníku, tak OK, do ní bych chtěl dát duši, nářadí, případně další věci co by tam byly víceméně nastálo. Pak chci ještě úzkou a delší tašku shora na rám, chycenou za představec a k vodorovné trubce, která je shora celkem plochá, bude to na ní dobře držet a nekácet se do stran, na peněženku, klíče, kapesníky, mobil atd. Ale to už si vychytám..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...