Přejít na obsah

Elektrokolo


Doporučené příspěvky

před 18 hodinami, siki napsal:

Aha, tak tu mám taky už tři roky. Po operace bederní páteře jsem díky ní zase začal jezdit na kole

To je skvělé - je to opravdu takový rozdíl mezi touhle sedlovkou a neodpruženou, popř. odpruženou jinak?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 282
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

No pro mě to byl rozdíl obrovský.

Mám na ni najeto cca 3000km a zatím je bez vaklu. Obcas stříknu na čepy olej a taky mám na ni prachovku. Je rozebiratelna s trochou šikovnosti , někteří to dělají a promazávají čepy důkladně po jejich vyndání. Na YouTube jsou i nějaké návody. Co se týče jiných sedlovek nemám s čím porovnat. Měl jsem jen kdysi dávno nějaký lowend založený na principu teleskopu, ale to byla tragédie, absolutně nefunkční. S tou paraleogramovou suntourkou se to nedá srovnat. Důležité je taky správně si ji sestelovat aby nechodila po dorazech. V základu by u ní měla být střední pružina,myslím že se dají ještě dokoupit buď na nižší nebo vyšší váhovou kategorii. 

Dobré odpružené sedlovky dělá ještě fa. Cane Creek. Ty jsou taky paraleogramove, ale o odpružení se nestará pružina, ale elastomery o různé tvrdosti. Jsou dražší o dost, cca 4- 6k. 

Ale s tou osobní zkušenost nemám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rady ohledně odpružené sedlovky. I z jiných zdrojů jsem se dozvěděl, že je náchylná na prach, kdy se mohou vydírat její čepy a vzniká vůle, proto ji doplním prachovkou a čepy občas promáznu.

Kolo mám připravené v prodejně, v týdnu bych ho měl přivézt, resp. na něm odjet asi 15 km domů. Pár připomínek jsem dostal k blatníkům. Pro mne je hlavní že snad budou funkční a lze je sundat během pár sekund bez nářadí, protože je nebudu vozit stále ale jen když bude hrozit voda nebo bláto. Ani přední světlo nebudu vozit pokud pojedu ve dne, nechám jen zadní blikačku (jak to děláte vy?). Na kole ještě není zadní nosič na sedlovku, ten koupím dodatečně, existuje hodně druhů a chci zvolit takový, na který upevním brašnu od firmy Touratech, kterou mám na víko hliníkového kufru na motorce. Prozatím na projížďky po okolí vystačím s brašničkami, které jsou na fotkách. 

IMG_20220409_100544~01.jpg

IMG_20220409_095649~01.jpg

IMG_20220409_095550~01.jpg

IMG_20220409_095545~01.jpg

IMG_20220409_095534.jpg

IMG_20220409_095522~01.jpg

IMG_20220409_095449~01~01.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Ivan Lelák napsal:

Ani přední světlo nebudu vozit pokud pojedu ve dne, nechám jen zadní blikačku (jak to děláte vy?). 

- já jsem nainstaloval dopředu i dozadu světla a připojil na hlavní baterii elektrokola. Zapínají se potom delším podržením tlačítka na displeji. Nemusím tak vůbec řešit baterie. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, Tomas_2002 napsal:

 

To mám taky v plánu, ale budu muset najít legální řešení kvůli záruce a navíc si to sám neudělám. Stejně tak USB zásuvku na dobíjení mobilu. Přijde mi divné, že u elektrokol to už není standardem. Je sice pravda, že ve výbavě nějakého dražšího kola jsem o USB zásuvce četl a když jsem se byl podívat v jedné větší prodejně v Náchodě, viděl jsem tam opravdové skvosty, jedno kolo mělo dokonce zadní světlo integrované do horní trubky zadní vidlice, asi 10 cm dlouhé, resp. vysoké. Úžasný luxusní designový prvek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Integrovaná světla do zadní stavby mají Haibike řady 10.

Legální řešení je takový, že si to necháš udělat v servisu před převzetím 🙂 

Pokud chceš nabíjet telefon z hlavní baterie tak u Bosch to umí displej Intuvia (základní Purion ne) , u Yamaha nevím jak to řeší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si kolo včera přivezl, pochopitelně po ose, když je to jen 15 km. První dojmy? Tak tedy:

- S ergonomií jsem se trefil dokonale, kolo mi sedí skvěle

- Vypadá fakt mohutně, až monstrózně, skoro jako motorka

- Odpružená sedlovka je i na silnici vynikající

- Kolo je za jízdy úžasně stabilní, z kopce jsem jel 53 km/h a dalo by se jet stovkou s prstem v nose. Je to jako na motorce. Jestli je to 29" koly nebo tuhým rámem nevím, ale nedávno jsem jel na 2 roky starém celopéru a tohle je lepší.

- Motor není za jízdy slyšet

- Moc to nebrzdí (aspoň zatím), snad si brzdy sednou. Ne že by to nebrzdilo vůbec, ale při nějaké kritické situaci by to nemuselo stačit

- Přehazovačka je OK, musím se naučit při řazení na okamžik nešlapat, jinak prý trpí řetěz.

- Režimy přípomoci (ECO1 - ECO2 - Standard - High - Auto) jsou dobře nastavené, vyzkoušel jsem všechny. Skvěle univerzální je režim Auto, ale prý je spotřeba větší. Použil jsem ho hlavně do kopce, jinak ECO2 nebo Standard. ECO1 jsem jel jen chvilku, přípomoc mi přišla spíš symbolická

- Dá se jet celkem dobře i přes 25 km/h, čili už bez přípomoci, to mne překvapilo vzhledem k pneumatikám a hmotnosti kola. Průměrná rychlost na vzdálenosti 15 km byla 23 km/h, z kopce jsem jel přes 25 km/h, ale i po rovině jsem jel dost často vyšší rychlostí, tedy bez přípomoci.

- Po 15 km mi na palivoměru ubyla 1 čárka, možná 2.

- Nejsem sportovní typ, ale nic mne po cestě nebolelo. Přesto není elektrokolo jen flákárna pro důchodce, průměrná tepovka byla 133, maximum 154.

- Blatníky se nemusí všem líbit a i mně přijde jako že přední tam trochu nevzhledně trčí. Ale nebudu je běžně vozit, demontáž trvá asi vteřinu (bez nářadí). Zadní je polohovatelný a s nastavením předního si taky zkusím pohrát. 

- Sedlo bych si uměl představit pohodlnější, ale nechci dělat rychlé závěry, uvidím jak si zvykne zadek.

 

IMG_20220412_170409~01~01.jpg

IMG_20220412_171759~01.jpg

IMG_20220412_172644~01.jpg

IMG_20220412_171843~01.jpg

IMG_20220412_172724~01.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za postřehy:

- neoprenový kryt na sedlovku jsem poptal

- brašny nejsou tak velké jak se zdá. Ve spodní je duše, lepení, montpáky a už je plná. A to chci ještě koupit nějaké nářadíčko:-)! Horní je nudle o šířce mobilu, který se tam vejde pod fólii třeba kvůli navigaci. Jinak tam mám peněženku, klíče, cigára, proteinovou tyčku a multitool Leatherman. A je to taky plné. No a kromě toho se mi ty brašny líbí, jen ta spodní by mohla být ždibec větší:-). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minulý týden jsem se stihl projet ještě jednou, 27 km, většinou na režim ECO a zčásti opět přes 25 km/h, čili "za své". Potvrdilo se co jsem psal minule, jen mne ke konci bolel zadek. Ten si musí zvyknout, případně se časem poohlédnu po jiném sedle. Taky ještě musím doladit výšku sedla atd. V terénu jsem zatím nebyl ale vyjel jsem několik schůdků na zahradě (v sedě i ve stoje) a to mi přišlo komfortní, až mne ta měkkost překvapila. Po celkových 42 km na palivoměru ubyly 3 čárky z deseti. 

IMG_20220413_175800~01 (002).jpg

Screenshot_20220413_193046_com.garmin.android.apps.connectmobile~01 (002).jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Tomas_2002 napsal:

Jsem to říkal že to sedlo co k tomu dávají je na hovno 🙂 Protože všichni koukají jenom na vidlici, brzdy, sadu, atd. tak to výrobce ojebe na tom, co lidi při výběru moc neřeší 🙂 

On se zadek musí "osedět", po delší době bolí na všech kolech, aspoň z mé zkušenosti. Časem se to nejspíš zlepší, ale když tak se kouknu po jiném sedle..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím borci,

tchán chce své první elektrokolo,

je mu šedesát, má cca 180cm a 95kg jezdit bude jen kolem komína v létě se vykoupat, občas nějaký krátký výlet.

Je tohle totální blbost?

image.thumb.png.e5315f6e82af48e03dde10fa786188cb.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...