Přejít na obsah

Elektrokolo


Doporučené příspěvky

U nás má teda paní vyšší tep na elektrokole, než já bez elektriky i když jedeme do kopce vedle sebe. Je fakt, že si pomáhá jenom málo a tak aby ji to nesralo, že jede do kopce a turbo pustí jen, když táhne dítě.

BTW, viděli jste nový Trek? Jsem zvědav jak ty kola budou vypadat, až ho budu na kolodůchod nutně potřebovat taky. I když to BH je teda taky pecka a vůbec bych se za něj nestyděl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 268
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

před 3 hodinami, xcmaniax napsal:

Tak jasně, dá se makat tak, že prostě jedeš rychleji do kopce a na rovině (teda nad těch 25km/h už to je asi makačka, to souhlas). Otázka je pak jak je to bezpečný (pro sebe a okolí) a jaký to má vlastně smysl, když člověk už takhle maká a má natrénováno, tahat třeba o 10 kilo těžší bike, který je ve sjezdíkách ve všem horší, hůř se dává na auto, řeším nabíjení atd. Jestli už pro takovýho borce není lepší mít 10kg karbonovou raketu na XTR v top osazení nebo gravel. Moje zkušenost z, troufnu si říct 95% e-bikerů co potkávám, je, že točí děsně těžký převody na velmi malou frekvenci šlapání jak kopce tak roviny, tím pádem to dominantně tahají elektrikou. Naopak by byl lehčí převod na větší frekvenci šlapání jak asi jezdíš Ty. Tak když jsem srovnával s manželkou celkem prudký a táhlý kopec, kde já jel průměr tepů cca 150 a nahoře už 160 (tedy těch 160+ pro mě dlouhodobě už obtížně udržitelný) a lehce mi dřevěněly nohy, tak žena jela 130 a nohy absolutně necítila. Tj. jela jako naprostá většina e-bikerů a i tak rychleji než já. 

Hele, mně je 60, mám pupek, kondice nic moc i když se celý život hýbu, plavu, jezdím pár let na koloběžce a když mi bylo 15-25, jezdil jsem na normálním kole (zprvu stará Eska, pak Favorit F1) cykloturistiku, 5-10 tisíc km ročně, projezdil jsem Skandinávii, Balkán, ČSSR.. Dnes bych tu nedal, ale tehdy jsem jezdil měsíc, den co den, 100-150 km denně a byl jsem v pohodě. To už je ale skoro půl století..

Nechci polemizovat o tom co píšeš, jestli to někomu dává nebo nedává smysl je jeho věc. Souhlasím s tím, že část ebikerů jezdí "blbě", těžké převody, malá frekvence, větší přípomoc motoru. Ale vyhovuje jim to a bez ebiku by třeba seděli doma. Jasně že se ekolo dává blbě na střechu auta, proto se tam obvykle nevozí. Já osobně jedu do kopce rychleji a s menší námahou než na normálním kole a po letech, kdy jsem se kopcům vyhýbal a podle toho i někdy volil trasu, jsou pro mne kopce radostí. Žádné sjezdové trialy nejezdím, jen lesní a polní cesty a naopak mi přijde, že můj Haibike (hardtail) je co se týká stability, na tom o moc lépe než normální kolo, aspoň v mém jízdním režimu. Jasně, není tak hbité, ale to mi je fuk, nejezdím stylem, kdy bych to potřeboval. Jsem motorkář a vyloženě si na ekole užívám asfaltové zatáčkové sjezdy, kdy se dá kolo klopit skoro jako motorka a je podobně stabilní. Co se týká převodů a frekvence, já volím střední převody, do kopce lehčí a jedu na frekvenci, to mi zůstalo z cykloturistiky. A tím se vracíme k tomu, že pro mne je ekolo stejný sport jako normální kolo, makám, tepovka je cca 130-160, chvílemi i víc, jen holt jedu do kopce s pomocí motoru rychleji a baví mne to, z kopce si připadám jako na motorce a baví mne to a po rovině jedu často kolem 30 km/h, tedy už bez pomoci motoru  - není to taková makačka jak by se zdálo, protože nejvíc energie je třeba na zrychlování a to používám lehkou přípomoc motoru. Udržovat rychlost 30 km/h už zase taková makačka není i když je kolo těžké. Ale je to rozjetá hmota a ta kinetická energie také dělá své. Jasně, jako na kole to není, odpor pneu i hmotnost jsou vyšší ale není to tak hrozné, docela mne to poprvé překvapilo, koukal jsem jak v pohodě jedu 30 a až po chvíli si uvědomil, že bez motoru:-). Takže si k zábavě ve sjezdech (po asfaltu a cestách) i tomu, že mne baví kopce, připočtu to, že za stejný čas ujedu větší okruh, což mi dává větší akční rádius když přijdu z práce a chci se někam na hoďku projet - neřeším tolik kilometry ani kolik je tam kopců ani jestli je to asfalt, polňačka nebo lesní cesta, prostě jedu a domů se vrátím s úsměvem a s víc spálenými kaloriemi než na normálním kole. Tohle si odpůrci ebiků myslím neuvědomují. Jasně, a jednou se třeba dostanu do cílové skupiny seniorů, kteří už prostě na normální kolo nemají ale na ebiku si ještě výletují a zažívají krásný a aktivní podzim života nehledě k tomu, že někdo má i v mladším věku jiné zdravotní problémy, díky kterým zvládá ebike ale kolo by už nedali. A to je další velká přednost ebiků, prostě umožňuje aktivně žít a užívat si života další velké skupině lidí. Jasně, důsledkem toho je, že na cyklostezkách je větší provoz, mnozí se motají a překážejí, s tím se holt musíme smířit. Za mne - mnohem víc elektrických kol a žádné vnucené elektromobily:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Maxmillianten Trek vypadá nadějně, i konstrukčně je to něco jiného (pokud jsem dobře koukal, tak převodovka je na stejném principu jako třeba v robotech Kuka a pod.)   Jsem rád za další nově vyvinutý pohon pro light emtb, těch 50 Nm je pro spoustu lidí víc než dost

třeba na svém BH jezdím pouze Eco režim s podporou 25%, pohon BH má max krouťák 60 Nm a jednou to určitě ocením, ale zatím je to víc než potřebuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Duke650, tech 50-60Nm mi zatim prijde idealnich. Ja bych si nejaky ten light ebike chtel zkusit, abych vedel co od toho cekat, ale nejak jsem se ani k Orbea Rise ani BH nikde zatim nedostal. Chvili jsem jel na Superioru a Apache, ale ty jsou plnotucny a moc se mi nelibi.

Trek je pekny hodne, az teda na ten vertikalni tlumic (a cenu!), s tim mam nejaky psychicky problem. Oproti Orbea a BH ma moznost vyndat baterii, coz taky neni spatne.

A novy Fazua motor taky vypada zajimave.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Ivan Lelák napsal:

Hele, mně je 60, mám pupek, kondice nic moc i když se celý život hýbu, plavu, jezdím pár let na koloběžce a když mi bylo 15-25, jezdil jsem na normálním kole (zprvu stará Eska, pak Favorit F1) cykloturistiku, 5-10 tisíc km ročně, projezdil jsem Skandinávii, Balkán, ČSSR.. Dnes bych tu nedal, ale tehdy jsem jezdil měsíc, den co den, 100-150 km denně a byl jsem v pohodě. To už je ale skoro půl století..

Nechci polemizovat o tom co píšeš, jestli to někomu dává nebo nedává smysl je jeho věc. Souhlasím s tím, že část ebikerů jezdí "blbě", těžké převody, malá frekvence, větší přípomoc motoru. Ale vyhovuje jim to a bez ebiku by třeba seděli doma. Jasně že se ekolo dává blbě na střechu auta, proto se tam obvykle nevozí. Já osobně jedu do kopce rychleji a s menší námahou než na normálním kole a po letech, kdy jsem se kopcům vyhýbal a podle toho i někdy volil trasu, jsou pro mne kopce radostí. Žádné sjezdové trialy nejezdím, jen lesní a polní cesty a naopak mi přijde, že můj Haibike (hardtail) je co se týká stability, na tom o moc lépe než normální kolo, aspoň v mém jízdním režimu. Jasně, není tak hbité, ale to mi je fuk, nejezdím stylem, kdy bych to potřeboval. Jsem motorkář a vyloženě si na ekole užívám asfaltové zatáčkové sjezdy, kdy se dá kolo klopit skoro jako motorka a je podobně stabilní. Co se týká převodů a frekvence, já volím střední převody, do kopce lehčí a jedu na frekvenci, to mi zůstalo z cykloturistiky. A tím se vracíme k tomu, že pro mne je ekolo stejný sport jako normální kolo, makám, tepovka je cca 130-160, chvílemi i víc, jen holt jedu do kopce s pomocí motoru rychleji a baví mne to, z kopce si připadám jako na motorce a baví mne to a po rovině jedu často kolem 30 km/h, tedy už bez pomoci motoru  - není to taková makačka jak by se zdálo, protože nejvíc energie je třeba na zrychlování a to používám lehkou přípomoc motoru. Udržovat rychlost 30 km/h už zase taková makačka není i když je kolo těžké. Ale je to rozjetá hmota a ta kinetická energie také dělá své. Jasně, jako na kole to není, odpor pneu i hmotnost jsou vyšší ale není to tak hrozné, docela mne to poprvé překvapilo, koukal jsem jak v pohodě jedu 30 a až po chvíli si uvědomil, že bez motoru:-). Takže si k zábavě ve sjezdech (po asfaltu a cestách) i tomu, že mne baví kopce, připočtu to, že za stejný čas ujedu větší okruh, což mi dává větší akční rádius když přijdu z práce a chci se někam na hoďku projet - neřeším tolik kilometry ani kolik je tam kopců ani jestli je to asfalt, polňačka nebo lesní cesta, prostě jedu a domů se vrátím s úsměvem a s víc spálenými kaloriemi než na normálním kole. Tohle si odpůrci ebiků myslím neuvědomují. Jasně, a jednou se třeba dostanu do cílové skupiny seniorů, kteří už prostě na normální kolo nemají ale na ebiku si ještě výletují a zažívají krásný a aktivní podzim života nehledě k tomu, že někdo má i v mladším věku jiné zdravotní problémy, díky kterým zvládá ebike ale kolo by už nedali. A to je další velká přednost ebiků, prostě umožňuje aktivně žít a užívat si života další velké skupině lidí. Jasně, důsledkem toho je, že na cyklostezkách je větší provoz, mnozí se motají a překážejí, s tím se holt musíme smířit. Za mne - mnohem víc elektrických kol a žádné vnucené elektromobily:-)

Hele myslím, že jsi tu docela obsáhle napsal, že jsi v podstatě typický uživatel e-biku (možná až na to frekvenční šlapání) a to plně respektuju a je to super:-) Já myslel, že jsi 30ti (nebo fuk kolika:-)) letej drtič se super kondicí co letí do kopců a na rovinách, ujede 80km trasu za 3 hodiny a je z toho vyřízenej. Pak bych řekl, že je víc cajk tu trasu proletět za třeba 5 hodin na normálním kole, nebo když mám míň času, tak naplánovat kratší výlet. Až mi bude 60, tak určitě s díky sednu taky na e-kolo. Mě je 38, snažím se sportovat tak 4-5x týdně a kolo sice není hlavní sport, ale rozhodně největší srdcovka. Takže pro mě vlastně nevidím důvod to e-kolo mít, navíc fakt top e-kola jsou tak 200+ a to je moc (tedy level XO/XT/XTR, SID, Kashima Fox, karbon i na zadní stavbě atd...). Jestli máš na e-kole tepovku v 60ti letech 160 (tedy Tvůj úplný anaerobní max), tak je to samozřejmě kopec co bys na normálním kole tlačil nebo jel na převodu 32 x 50 a v podstatě krokem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Maxmillian napsal:

@Duke650, tech 50-60Nm mi zatim prijde idealnich. Ja bych si nejaky ten light ebike chtel zkusit, abych vedel co od toho cekat, ale nejak jsem se ani k Orbea Rise ani BH nikde zatim nedostal. Chvili jsem jel na Superioru a Apache, ale ty jsou plnotucny a moc se mi nelibi.

Trek je pekny hodne, az teda na ten vertikalni tlumic (a cenu!), s tim mam nejaky psychicky problem. Oproti Orbea a BH ma moznost vyndat baterii, coz taky neni spatne.

A novy Fazua motor taky vypada zajimave.

Jo na biky s novým Fazua pohonem jsem taky zvědavý. Ono i ten dosavadní po upgrade firmwaru fungoval parádně, v červnu 2020 jsem na testovacím Focus Raven2 ujel 82 km s převýšením 1234 metrů a baterka měla ještě cca 30% šťávy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 7. 2022 v 18:07, Jarett napsal:

Špatně jsi gůglil, špatně. Silniční kola i gravely nějaký mám, no a e-kola samozřejmě taky ... ale každý si musí vybrat na co se cítí, a to, že se někdo mladý cítí nemohoucně neovlivním. Ale když na tom vidím 30letýho kluka s 20 kily nadváhy, vedle něj stejná partnerka, tak si říkám, kde asi budou za 20 let ... 😝 

Ale asi nejsem typický vzorek, protože tělocvikář přece nemůže vypadat jako sud sádla, to by mě musela hanba fackovat 🤣

Na to by se taky dalo treba rict, ze za 20 let na tom budou urcite lip, nez kdyby na kole nejezdili vubec 😉🤷‍♂️

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem dal pěkných podvečerních 40 km. Odpoledne jsem dobil 630 Wh baterku, po návratu domů ubyly 2 čárky a dojezd na standardní přípomoc je avizován stále ještě přes 100 km. Jel jsem na 2 nejnižší přípomoc, část trasy jsem jel přes 25 km/h, tedy bez přípomoci, jen v kopcích jsem přidal na třetí, standardní stupeň. Průměrná rychlost 22 km/h, tepovka 130-160 tepů/min. Bylo to prima...

IMG_20220717_174110~01.jpg

IMG_20220717_181627~01~01.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Ahoj,

rád slyším, že dělá Haibike Hardnine 6 (2022) radost.

V podstatě jsem to měl teď s výběrem podobně, rozhodl jsem se, že do toho ale nechci strkat zbytečně moc peněz, kolem 50 000,- max., které by ale bylo v základu z 90% slušně osazené a v dobré kvalitě výroby. V podstatě se mi naskytly akorát dva modely za podobnou cenu po domluvách s obchody, Haibike Sduro Hardnine 4.0 (2020) a Apache Hawk Bosch 1 (2022).

Velkou měrou napomohla při rozhodování i tato diskuse, respektive myšlení a hodnocení zakladatele.

Elektrokolo chci mít vedle klasického kola (které momentálně taky řeším) na běžné vyjížďky, ani jedno neberu jako lepší nebo horší, jsou to rovnocenní partneři pro různé trasy.

Momentálně je samozřejmě i docela omezený výběr elektrokol, jelikož spousta modelů není skladem a jakmile skladem budou, tak mají být podle vyjádření obchodníků opět přidraženy o dalších cca 20%. Samozřejmě je to paradox, jelikož se už teď elektrokola vzhledem k navýšeným cenám (navýšené pochopitelně i určitou měrou nedostupnosti) úplně přestaly prodávat, se zdražením v posledních dvou letech se začaly u stejných modelů očesávat součástky na rapidně nižší třídy a součástky původních tříd se osazují na kola vyšších modelů o 20 000,- dražších apod. Nekoupil bych si osobně jak kolo o 20 000,- dražší momentálně, natož pokud proběhne další zdražení, to už pak pochopitelně postrádá jakýkoliv investiční smysl a mám na to jednoduchou odpověď, ať si to obchody nechají. Řekl bych, že už to tady výrobci společně s obchodníky malinko přehání, takže nakonec možná časem vyjde levněji třeba taková fungl nová Honda Vision 110 + normální kolo než jedno slušně osazené elektrokolo.

Nakonec víc plus převládlo u Haibike a během července jsem se rozhodl pro Haibike Sduro Hardnine 4.0 (2020) za 50 000,-, popis např. tady https://www.akumo.cz/haibike-sduro-hardnine-4-0-sand-red-black_z300/

Sice nemá komfortnost zadní pevné osy, ale vzhledem k robustnosti rámu a pokud se tam hned na začátku osadí Shimano XT zadní náboj, tak bych v tom neviděl zásadní problém, skákat na tom nehodlám. Ostatně kvalitativně použitelné obyčejné kolo se stejným osazením a jako výjimka už i pevnou osou jsem zatím viděl nejlevnější za 30 000,-, běžně pak kolem 35 000,- a víc, tam už ale asi do rámu s pevnou osou půjdu. Na to, že se pevná osa tváří jako běžný standard, tak tomu tak zdaleka není=opět nastupuje cenová politika.

Nejspíš do budoucna snese lepší brzdy a i přední náboj, ale jinak není moc co řešit, s ohledem i na bezproblémovost záručního i pozáručního servisu Haibike. V podstatě bych si mezi novými modely, i kdyby skladem byly, vybíral s mnohem větším kompromisem a nebo rapidně vyšší cenou a to i po slevě obchodem, novější design mě taky nějak extra neuchvátil-což nese i o kilo vyšší váhy díky integrovaným bateriím, nebo u levnějšího modelu zrovna frčící betonová šeď už vůbec ne. Samozřejmě kandidáti by byli, Haibike Hardnine 7, Apache Hupahu Bosch 3 s motorem Bosch Performance Line CX, některé Leader Fox s motory Panasonic GX Ultimate apod.

 

Upraveno uživatelem Oss
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 30. 7. 2022 v 16:44, Oss napsal:

Ahoj,

rád slyším, že dělá Haibike Hardnine 6 (2022) radost.

V podstatě jsem to měl teď s výběrem podobně, rozhodl jsem se, že do toho ale nechci strkat zbytečně moc peněz, kolem 50 000,- max., které by ale bylo v základu z 90% slušně osazené a v dobré kvalitě výroby. V podstatě se mi naskytly akorát dva modely za podobnou cenu po domluvách s obchody, Haibike Sduro Hardnine 4.0 (2020) a Apache Hawk Bosch 1 (2022).

Velkou měrou napomohla při rozhodování i tato diskuse, respektive myšlení a hodnocení zakladatele.

Elektrokolo chci mít vedle klasického kola (které momentálně taky řeším) na běžné vyjížďky, ani jedno neberu jako lepší nebo horší, jsou to rovnocenní partneři pro různé trasy.

Momentálně je samozřejmě i docela omezený výběr elektrokol, jelikož spousta modelů není skladem a jakmile skladem budou, tak mají být podle vyjádření obchodníků opět přidraženy o dalších cca 20%. Samozřejmě je to paradox, jelikož se už teď elektrokola vzhledem k navýšeným cenám (navýšené pochopitelně i určitou měrou nedostupnosti) úplně přestaly prodávat, se zdražením v posledních dvou letech se začaly u stejných modelů očesávat součástky na rapidně nižší třídy a součástky původních tříd se osazují na kola vyšších modelů o 20 000,- dražších apod. Nekoupil bych si osobně jak kolo o 20 000,- dražší momentálně, natož pokud proběhne další zdražení, to už pak pochopitelně postrádá jakýkoliv investiční smysl a mám na to jednoduchou odpověď, ať si to obchody nechají. Řekl bych, že už to tady výrobci společně s obchodníky malinko přehání, takže nakonec možná časem vyjde levněji třeba taková fungl nová Honda Vision 110 + normální kolo než jedno slušně osazené elektrokolo.

Nakonec víc plus převládlo u Haibike a během července jsem se rozhodl pro Haibike Sduro Hardnine 4.0 (2020) za 50 000,-, popis např. tady https://www.akumo.cz/haibike-sduro-hardnine-4-0-sand-red-black_z300/

Sice nemá komfortnost zadní pevné osy, ale vzhledem k robustnosti rámu a pokud se tam hned na začátku osadí Shimano XT zadní náboj, tak bych v tom neviděl zásadní problém, skákat na tom nehodlám. Ostatně kvalitativně použitelné obyčejné kolo se stejným osazením a jako výjimka už i pevnou osou jsem zatím viděl nejlevnější za 30 000,-, běžně pak kolem 35 000,- a víc, tam už ale asi do rámu s pevnou osou půjdu. Na to, že se pevná osa tváří jako běžný standard, tak tomu tak zdaleka není=opět nastupuje cenová politika.

Nejspíš do budoucna snese lepší brzdy a i přední náboj, ale jinak není moc co řešit, s ohledem i na bezproblémovost záručního i pozáručního servisu Haibike. V podstatě bych si mezi novými modely, i kdyby skladem byly, vybíral s mnohem větším kompromisem a nebo rapidně vyšší cenou a to i po slevě obchodem, novější design mě taky nějak extra neuchvátil-což nese i o kilo vyšší váhy díky integrovaným bateriím, nebo u levnějšího modelu zrovna frčící betonová šeď už vůbec ne. Samozřejmě kandidáti by byli, Haibike Hardnine 7, Apache Hupahu Bosch 3 s motorem Bosch Performance Line CX, některé Leader Fox s motory Panasonic GX Ultimate apod.

 

Gratuluji ke kolu, vlastně nevím - už Hardnine 4 máš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Ivan Lelák napsal:

Gratuluji ke kolu, vlastně nevím - už Hardnine 4 máš?

Děkuji velice :-). Je zaplacené, ještě musím pořešit přepravu, pak nechám vyměnit zadní náboj, osadit nějaké příslušenství, odpruženou sedlovku atd. a může se jezdit. Tak ta časově nejsložitější fáze vybírání, domluv, obcházení obchodů už je snad za mnou, profesionálního servismana už taky mám, tak to snad půjde :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Duke650 napsal:

Dalo se to čekat... nový Pivot s novým pohonem Fazua a váhou cca 16 kilo - ze dvou metrů bych asi nepoznal, že je to na baterky

https://www.emtb-news.de/news/pivot-shuttle-sl-neuheit-2023-info/

 

pekny, fakt se me to libi a za rozumny prachy, diky za tip, uz vim co koupim tatovi pristi rok k 75tinam 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 13. 7. 2022 v 11:23, Maxmillian napsal:

U nás má teda paní vyšší tep na elektrokole, než já bez elektriky i když jedeme do kopce vedle sebe. Je fakt, že si pomáhá jenom málo a tak aby ji to nesralo, že jede do kopce a turbo pustí jen, když táhne dítě.

BTW, viděli jste nový Trek? Jsem zvědav jak ty kola budou vypadat, až ho budu na kolodůchod nutně potřebovat taky. I když to BH je teda taky pecka a vůbec bych se za něj nestyděl.
 

kolo pěkný, ale ta cena ...😲

na druhou stranu to penzijní pojištění teď dává smysl 🤣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ceny se zvedly hodně v těch posledních dvou letech i u normálních kol, u elektrokol zvlášť, a to zřejmě ještě není konečná, co jsem tak zaslechl, takže asi na nesmysl. Největší legrace je ta, že když mi vyprávěl kamarád co prodával v prodejně a servisu motorek, kde třeba zvlášť v náhradních dílech, nebo příslušenství, koupí jeden budík u výrobce za 30 korun (což je levnější než baterie do něj) a prodávají ho jako náhradní díl za 890 korun, nebo se bavil zrovna se svým známým který v tu dobu dělal prozměnu kola a ten mu říká, že mají cenu u výrobce klasika hliníkový rám za 120 korun a prodávají ho za 3000,-, tak už se asi nedivím ničemu 😀. Takže samozřejmě i na elektrokolech mají prodejci nasmlouvané u výrobců pro běžného člověka nevěřitelné marže v desítkách procent, není to žádná novinka v jiných odvětvích, tak proč by to mělo být tady jiné (příkladem: nabídnete nám 40% z katalogové ceny, jinak nemáme o Váš výrobek zájem), takže se vůbec nedivím, že je to tak vyšponované nahoru díky předcházejícímu zdražení vstupů, každý má nějaké provozní náklady, ale to už je prostě princip trhu a žrát chce každý.

Přesně tak, to už si musí každý rozhodnout sám, jestli se chce vozit nebo šlapat. Samozřejmě jsou zákazníci, kteří si to vždycky koupí bez ohledu na cenu, buďto to prostě chtějí, nebo potřebují ze zdravotních důvodů či věku, a je to tak v pořádku. Ale vidím to tak, pokud to nabere tenhleten trend i do budoucna, tak zrovna elektrokolo pro spoustu lidí kteří budou chtít trošku kvalitu a normálně by to vedli v patrnosti, najednou ekonomicky ztratí význam.

Mimochodem, nemáte někdo nějaké doporučení na výrobce či dodavatele na zajímavé rámy pro klasická mtb kola, můžou být 27,5 i 29, s vnitřním vedením, hliník, dobré kvality-ale určitě zase nic nad nějakých 8000,-?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som bol voci ebikom skepticky. potom som si jeden pozical. do tyzdna som vsetky klasicke bicykle predal a teraz mam uz len ebiky. Mojmu stylu jazdenia maximalne vyhovuju. o vyhodach vseobecne pisat nebudem, ale dolezite je podla mna to, ze ebike nie je s klasikou porovnatelny, su to dve odlisne veci na odlisne zazitky. ja napriklad som na bicykel hodne tazky a velky, cely zivot v podstate 110kg+ a 190cm, v praxi vyliezt na mtb na cestu za veterneho dna je proste "jebem na to radsej si to odbehnem". na ebiku uz to neriesim, jazdim len na eco alebo ked zabudnem tak aj bez motora :) (cannondale topstone carbon) a kludne dam 100km+. je to proste novy svet, normalny clovek to inak nezazije. 20-30km a mas toho plne zuby. 

este som teda prekvapeny po precitani niektorych prispevkov , ze sa cyklisti zdravia, je teda bicyklujem od mladosti ako doplnkovy sport na kolena, ale v zivote som nikoho nepozdravil ani nikto nezdravil mna. ale tak asi iny kraj iny mrav :) ale je pravda ze tych stereotypnych magorov cyklistov - myslim tym dostihove koniky v elastakoch bez mozgu - ja moc neoblubujem a asi je to na mne vidiet :D

tu je moj terenny ebike, KTM kapoho, je to ozruta, tank, som tym dost spokojny.

May be an image of bicycle and nature

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, instant napsal:

ja som bol voci ebikom skepticky. potom som si jeden pozical. do tyzdna som vsetky klasicke bicykle predal a teraz mam uz len ebiky. Mojmu stylu jazdenia maximalne vyhovuju. o vyhodach vseobecne pisat nebudem, ale dolezite je podla mna to, ze ebike nie je s klasikou porovnatelny, su to dve odlisne veci na odlisne zazitky. ja napriklad som na bicykel hodne tazky a velky, cely zivot v podstate 110kg+ a 190cm, v praxi vyliezt na mtb na cestu za veterneho dna je proste "jebem na to radsej si to odbehnem". na ebiku uz to neriesim, jazdim len na eco alebo ked zabudnem tak aj bez motora :) (cannondale topstone carbon) a kludne dam 100km+. je to proste novy svet, normalny clovek to inak nezazije. 20-30km a mas toho plne zuby. 

este som teda prekvapeny po precitani niektorych prispevkov , ze sa cyklisti zdravia, je teda bicyklujem od mladosti ako doplnkovy sport na kolena, ale v zivote som nikoho nepozdravil ani nikto nezdravil mna. ale tak asi iny kraj iny mrav :) ale je pravda ze tych stereotypnych magorov cyklistov - myslim tym dostihove koniky v elastakoch bez mozgu - ja moc neoblubujem a asi je to na mne vidiet :D

tu je moj terenny ebike, KTM kapoho, je to ozruta, tank, som tym dost spokojny.

May be an image of bicycle and nature

Mozna te nikdo nikdy nepozdravil, protoze te vzdy odhadli na prvni dobrou:-D ja bikery zdravim vzdy a na 90% je to vzajemne. Ten koment o mozku pocitam, ze je myslen s nadsazkou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3 hours ago, Jerfey said:

@instant Bez urazky, to uz ale se sportem nema nic spolecneho, viď? Jsem chtel udelat vtipek, ze ebike je neco jako elektricka babeta... a ona elektricka Babeta fakt existuje 😳😅 https://m.alza.cz/sport/racceway-e-babeta-maskac-d5600927.htm

U behani to takhle o.....t nejde, tam clovek musi po svych 😎

co nema so sportom nic spolocne? ist sa previezt na bicykli?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...