Přejít na obsah

Elektrokolo


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 268
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Před hodinou, vsudybyl napsal:

 

Ahoj, mám rock machine Blizz E60-29, motor Shimano EP8 baterka 504 Wh.Nájezd 120 km na jedno nabití.Možná 140 km by dala

Díky, to je dobrá informace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, vsudybyl napsal:

 

Ahoj, mám rock machine Blizz E60-29, motor Shimano EP8 baterka 504 Wh.Nájezd 120 km na jedno nabití.Možná 140 km by dala

Tak to Tě poprosím o radu (ale i kohokoli jiného).

Mám teď celopéro 27,5 a uvažuju o elektrice. Rád jezdím po lese, nezřídka mimo cesty, ale žádný skoky (zatím 🙂 ).Mám s oblečením kilo. Ekolo by mě líp vystřelilo do hor, kde bych mohl pojezdit víc, něž se zničit při výjezdu na klasice.

Uhladí mi ty kola 29´ cestu, nebo raději celopéro ?

Díky za rady !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Chronař napsal:

Tak to Tě poprosím o radu (ale i kohokoli jiného).

Mám teď celopéro 27,5 a uvažuju o elektrice. Rád jezdím po lese, nezřídka mimo cesty, ale žádný skoky (zatím 🙂 ).Mám s oblečením kilo. Ekolo by mě líp vystřelilo do hor, kde bych mohl pojezdit víc, něž se zničit při výjezdu na klasice.

Uhladí mi ty kola 29´ cestu, nebo raději celopéro ?

Díky za rady !

https://www.canyon.com/cs-cz/elektrokola/horska-elektrokola/neuron-on/neuron-on-6/3121.html?dwvar_3121_pv_rahmenfarbe=BK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky Duku, to vypadá skvěle.

Přemýšlel jsem o Specialized Turbo Levo SL. 6 kilo rozdíl je hodně. A bez baterky to prý jede skoro jako klasika. Ale zvihy vysoké nepotrebuju.

Celodenní  výlety dělám tak dvakrát do roka. Většinou jsem za 2-3 hodky po práci doma.

Třeba by mě ta malá baterka stačila. A plnotucne elektro až po sedumdesatce 😁

Jezdite někdo někdy s vypnutou elektrikou ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, Chronař napsal:

Diky Duku, to vypadá skvěle.

Přemýšlel jsem o Specialized Turbo Levo SL. 6 kilo rozdíl je hodně. A bez baterky to prý jede skoro jako klasika. Ale zvihy vysoké nepotrebuju.

Celodenní  výlety dělám tak dvakrát do roka. Většinou jsem za 2-3 hodky po práci doma.

Třeba by mě ta malá baterka stačila. A plnotucne elektro až po sedumdesatce 😁

Jezdite někdo někdy s vypnutou elektrikou ?

Cca za měsíc bude na světě nové Levo SL ... vyšší výkon, nižší váha, delší dojezd ... počkej si :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám gravel s motorem Fauza. Má to sice malý výkon (80km dojezd), ale zase mám pocit sám pro sebe, že nejsem ještě tak marný…
Výhoda pro mě je, ze vyndáš baterku s motorem a mam gravel okolo 13kg (celkem to má 15kg).Takže mlada manželka do mě nesije, když spolu jedeme.
Koupil jsem to hlavně kvůli dojíždění do práce (88 km za den) a už to na mě 2-3 krát v týdnu bylo moc.
Takže do práce s baterkou a o víkendu bez.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesetrim. Vypinam obcas u nejakych hodne bahnitych a kluzkych useku, kdy jedu pomalu na lehky prevod, aby mi to nepridavalo a nepadl sem pyskem na hubu. A nad 25 km/hod se mi to vypne samo. Takze to jen pocitim takove lehke "ztezknuti" v pedalech. 

Mam kolo jen jako dopravni prostredek a s dojezdem pres 100km, kdy ujedu za den maximalne kolem 50-ti nemam duvod to setrit. Setrim nohy ;-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Chronař napsal:

Tak to Tě poprosím o radu (ale i kohokoli jiného).

Mám teď celopéro 27,5 a uvažuju o elektrice. Rád jezdím po lese, nezřídka mimo cesty, ale žádný skoky (zatím 🙂 ).Mám s oblečením kilo. Ekolo by mě líp vystřelilo do hor, kde bych mohl pojezdit víc, něž se zničit při výjezdu na klasice.

Uhladí mi ty kola 29´ cestu, nebo raději celopéro ?

Díky za rady !

Traily moc nejezdim. Místo celopéra mám odpruženou sedlovku a plně dostačující. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, Chronař napsal:

No já to nemyslím úplně bez baterky, ale jestli třeba po cestě šetříte a vypínáte to.

Jarette diky, tak tedy počkám. Jsem zvyklej vybírat dloooouho 😀

I já vždy vybírám dlouho, elektrokolo mi trvalo 3 měsíce. Měl jsem jasno v kolech 29" a měl jsem finanční limit do 80.000,- včetně příslušenství. Všichni mi radili celopéro, vyjadřovali se k motorům, baterce, brzdám, vidlici atd., ale protože jsem se v té době v elektrokolech moc neorientoval, našel jsem jen jednu celoodpruženou alternativu a to Leader Fox Arran. Tam jsem ale narážel na určité kvalitativní kompromisy i dostupnost servisu v okolí. Na několika kolech jsem se svezl, včetně celopéra Haibike s koly 27,5", které mi půjčil kamarád a protáhl jsem ho po kopcích kolem Náchoda.  Nakonec jsem se rozhodl pro hardtail a kdybych se časem rozjezdil a celopéro mi chybělo, kolo vyměním. Koupil jsem tedy Haibike Hardnine 6 s koly 29" a k němu, i přes kritiku fullistů, odpruženou sedlovku. Ta se ukázala jako vynikající kompromis, který celopéro nenahradí, ala vyfiltruje toho tolik, že rozdíl oproti běžné sedlovce je obrovský. K Tvému dotazu mohu napsat, že celopéro s koly 27,5" je v terénu znatelně lepší než hardtail s koly 29" a odpruženou sedlovkou, ale na silnici i hladší šotolině je naopak rozdíl nulový nebo minimální a protože nejezdím traily se skoky, kořeny a výmoly, celopéro mi nechybí. Třeba takový zajímavý příklad - pokud vyjedu rychlostí chůze na obrubník, překvapivě necítím žádný rozdíl mezi mým kolem a tím půjčeným full Haibikem. Za což může sedlovka, 29" kola i poměrně mohutné pláště. Protože jezdím 25 let na motorce, velkém cestovním enduru, zvyknul jsem si na kole v nerovných sjezdech mimo asfalt stoupat do stupaček, což také hraje velkou roli. Jestli časem změním názor, tak díky změně charakteru mého ježdění, který máme každý individuální a proto je myslím nejlepší se rozhodnout na základě osobního vyzkoušení všech variant.

 

IMG_20220501_134611~01.jpg

IMG_20220402_112636.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problem je, ze za ty prachy co date za moturky, byste na klasice meli v podstate top level odpruzeni a dalsich veci - tedy ty problemy co se tu popisuji, by se prakticky eliminovaly. E-kolo co ma tohle srovnatelny stoji bohuzel skoro jako auto. Ale koukam kolik borcu jezdi na kole do prace, to je super. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nekdo zkratka nema uz fyzicky na to, aby jezdil do prace na "normalnim" kole. Mam kolo jen jako dopravni prostredek. Treba ja to mam (dle trasy 12-13km jedna cesta). Zrusili mi vlaky, "vyladili" MHD, takze cesta do prace mi vychazi nejlip (casove) autem nebo na kole. MHD to mam pres hodinu. Abych jezdil denne autem do prace, na to nemam finance. Kdyz sem jel na starem kole, nebyl sem po sichte po prijezdu domu uz schopen udelat nic. Puvodne sem chtel klasicke kolo, ale kdyz sem zjistoval ceny, vyslo mi moje nove elektrokolo (sleva 12k kc) jen o malo drazsi, nez rozumna klasika, na ktere bych mohl jezdit do prace a nebyl zniceny jak borufkovy křak v sezone. V mladi sem najezdil na kole 5-7k km za rok. Projel sem Ceskoslovensko krizem krazem. Dneska uz na to nemam. A tak jezdim na e-bajku.

IMG_20230316_061003.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Xenomorfus napsal:

Nekdo zkratka nema uz fyzicky na to, aby jezdil do prace na "normalnim" kole. Mam kolo jen jako dopravni prostredek. Treba ja to mam (dle trasy 12-13km jedna cesta). Zrusili mi vlaky, "vyladili" MHD, takze cesta do prace mi vychazi nejlip (casove) autem nebo na kole. MHD to mam pres hodinu. Abych jezdil denne autem do prace, na to nemam finance. Kdyz sem jel na starem kole, nebyl sem po sichte po prijezdu domu uz schopen udelat nic. Puvodne sem chtel klasicke kolo, ale kdyz sem zjistoval ceny, vyslo mi moje nove elektrokolo (sleva 12k kc) jen o malo drazsi, nez rozumna klasika, na ktere bych mohl jezdit do prace a nebyl zniceny jak borufkovy křak v sezone. V mladi sem najezdil na kole 5-7k km za rok. Projel sem Ceskoslovensko krizem krazem. Dneska uz na to nemam. A tak jezdim na e-bajku.

IMG_20230316_061003.jpg

To je dobrý důvod a myslím, že elektrokol jako dopravních prostředků bude přibývat, na cesty do práce, cargo pro firemní zásobování, s budkou pro děti a košem nebo korbou na náklad, pro přepravu více lidí atd., budou jednostopá, dvoustopá i třístopá, každou mezírku na trhu výrobci zaplní, už teď je to vidět, i když hlavně v zahraničí, ale i u nás - tuhle fotku od nás z práce už jsem sem dával..

IMG_20220923_115345~01.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou odpruženou sedlovkou Suntour je to sranda - zavrhují ji fullisté a rozmlouvá ji i dost prodejců, asi v domění, že prodají full namísto hardtailu + Suntouru. Ale to je nepochopení - tahle sedlovka nemá nahradit celopéro, nemá z hardtailu udělat trailový a skákací speciál. Má jen zvýšit komfort v situacích, pro které je hardtail určen. A to dělá skvěle. Zatímco výše uvedení tuhle sedlovku pomlouvají, snad všichni její majitelé jsou nadšení:-).

Včera jsem po letech oživil, spíš z nostalgie, tuhle prastarou ruční GPS. Zkoušel jsem jako navigaci mobil (LG G6, co už nepoužívám na volání), měl jsem ho pod fólií na horní brašničce, ale na přímém slunci nic moc, byť mapy.cz jsou skvělé a fungují i offline. Tenhle Garmin má malý displej, ale skvěle čitelný a dvě tužkové baterky vydrží přes 20 hodin. Měl jsem ho na turistiku, poklady, občas na kolobrndu nebo staré kolo, spíš kvůli datům a hrubé orientaci, kde jsem a taky jako rezerva na motocesty. Mockrát se osvědčil, ale už dlouho ležel v šuplíku, tak jsem ho šoupnul na řídítka.

Radši bych ale používal mobil a mapy.cz, ale vadí mi mizerná čitelnost na slunci. Jak řešíte navigaci na elektrokole vy, teda pokud ji řešíte?

IMG_20230316_165259~01.jpg

IMG_20230316_165210~01.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ivane, já jezdil s GPSMAP60, ale mapy.cz jsou kvalitativně lepší.

Na tom garminu jsem nedokázal odladit schopné zobrazování, abych se orientoval v potřebném měřítku cest (jezdím pokud možno mimo silnice). Iphone má schopný přijímač gps a protože koukám na mapu jenom semtam a nejezdím celý den, baterka mi stačí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...