Přejít na obsah

Nasazení vteřinové ručičky kalibr typ011


Doporučené příspěvky

Před hodinou, garisz napsal:

Nenech se odradit. Ono to nějak dopadne. Jen bych nesahal na Diplomaty nebo podobné hodinky.

Do zajímavějších hodinek se zatím dávat nebudu. Ten typ 011 jsem sehnal nefunkční rozebral jsem je vyčistil složil a rozešli se. Bohužel jsem narazil u vterinove ručičky která byla moc vysoko a velké ručky přes ni nepřešli

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Lukáš g napsal:

Do zajímavějších hodinek se zatím dávat nebudu. Ten typ 011 jsem sehnal nefunkční rozebral jsem je vyčistil složil a rozešli se. Bohužel jsem narazil u vterinove ručičky která byla moc vysoko a velké ručky přes 

před 5 hodinami, garisz napsal:

Nenech se odradit. Ono to nějak dopadne. Jen bych nesahal na Diplomaty nebo podobné hodinky.

No, cal.50 už jsou dost nedostatkové, každého zničeného je škoda. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, je to hloupe, ze mu nekdo neporadite, me by to taky zajimalo, kazdy jednou zacina a rady typu na diplomaty bych nesahal jsou sice dobre, ale na to se apriori neptal... Taky se snazim jenom pro svoji potechu neco rozebrat vycistit dat dohromady je to preci lepsi nez koukat na fotball a pit u toho pivo z petky.....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 6. 2022 v 2:32, hombredavid napsal:

Chlapi, je to hloupe, ze mu nekdo neporadite, me by to taky zajimalo, kazdy jednou zacina a rady typu na diplomaty bych nesahal jsou sice dobre, ale na to se apriori neptal... Taky se snazim jenom pro svoji potechu neco rozebrat vycistit dat dohromady je to preci lepsi nez koukat na fotball a pit u toho pivo z petky.....

Taky vím spoustu věcí, co by se v mém autě mohlo v motoru a převodovce pokazit, i přesto to ale nechám na sirvisáka. Jde o to jestli jsi na to vybavený, znáš postupy atd. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 7. 2022 v 11:41, zekon7302 napsal:

Taky vím spoustu věcí, co by se v mém autě mohlo v motoru a převodovce pokazit, i přesto to ale nechám na sirvisáka. Jde o to jestli jsi na to vybavený, znáš postupy atd. 

Je těžké být vybaveny když ani nevím co je potřeba na výměnu    kaminku. A tady to zatím vypadá ze jsou všichni tajemní a nebo to nevědí. Samozřejmě se snažím naučit se postupy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Lukáš g napsal:

Je těžké být vybaveny když ani nevím co je potřeba na výměnu    kaminku. A tady to zatím vypadá ze jsou všichni tajemní a nebo to nevědí. Samozřejmě se snažím naučit se postupy

Tak tohle se určitě nedá vysvětlit v pár větách, je toho spousta a když už si myslíš, že máš vše, tak zjistíš co vše ještě potřebuješ. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V domácích podmínkách, no, nevím co máš za vybavení. Trochu hrubých základů. Předně, kamen se do základny/můstku nelepí, dříve se pertlovaly, ale to není náš případ. Ložiskový kámen se do otvoru vsazuje pomocí lisu na kameny. To je nástroj, kterým zatlačíme kámen a zároveň ho dovedeme „posouvat“ v lůžku nahoru a dolu, to je důležitý pro vymezení axiální vůle kola. Laicky řečeno, je-li vůle malá, může docházet k brždění soukolí, je-li velká, je to taky špatně. Lis zároveň dělá to, že na kámen působí rovnoměrně (na jeho plochu) a zároveň jej posouvá v lůžku, vždy kolmo vůči základně.

Tady nastává problém, jak to tam doma natlačit, bez lisu na kameny.

 Máš-li hodinářskou nýtovačku, je slušná šance, že se to za použití správných čakanů (to jsou ty různě provrtaný a vysoustružený trubičky) povede. Pokud to je nýtovačka zároveň i s lisem, jako americkej Kendrick, tak je vyhráno. Vymezení správné axiální vůle, bude trochu boj, ale ne takovej co teprve přijde.

Hodináři dál nečtou!

Bez nýtovačky, bez záruky, na vlastní riziko jen a pouze na domácí hraní, prostě čuňárna, ale což. Budu vycházet z toho, že vypadl kamínek z můstku a popíšu jak bych to udělal, kdybych nic neměl. Vzal bych třeba dvě tvrdý dřevěný kulatinky, například starý tenký štěteček, musí mít větší průměr než ložiskový kamínek. Seříznul na cca 10 cm a zabrousil čelo, aby bylo co nejvíc rovné, tím, se natlačí kamínek do lůžka základny (ze strany koleček). Zároveň zůstane zarovnaný na úrovni vyfrézované prohlubně a hlavně by měl být usazen rovnoměrně. Druhá kulatinka musí mít průměr stejný jako ložiskový kámen. Zase, je nutné zabrousit čelo. Tímhle udělátkem, budem „řešit“ axiální vůli vteřinového kola. Hodinářským kladívkem pak jemně poklepávat na kulatinu, a tak posouvat kamen podle potřeby. Duležité je můstek pořádně podložit, pohlídat si u kamínku olejovou misku ( ta prohlubeň )

Popřeji pevné nervy, neulomený čepy a úspěch na konci. A protože začínam vidět dno Zacapy, tak už končim a doufam že to trochu pomůže .  

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4. 7. 2022 v 23:41, rmx napsal:

V domácích podmínkách, no, nevím co máš za vybavení. Trochu hrubých základů. Předně, kamen se do základny/můstku nelepí, dříve se pertlovaly, ale to není náš případ. Ložiskový kámen se do otvoru vsazuje pomocí lisu na kameny. To je nástroj, kterým zatlačíme kámen a zároveň ho dovedeme „posouvat“ v lůžku nahoru a dolu, to je důležitý pro vymezení axiální vůle kola. Laicky řečeno, je-li vůle malá, může docházet k brždění soukolí, je-li velká, je to taky špatně. Lis zároveň dělá to, že na kámen působí rovnoměrně (na jeho plochu) a zároveň jej posouvá v lůžku, vždy kolmo vůči základně.

 

Tady nastává problém, jak to tam doma natlačit, bez lisu na kameny.

 

 Máš-li hodinářskou nýtovačku, je slušná šance, že se to za použití správných čakanů (to jsou ty různě provrtaný a vysoustružený trubičky) povede. Pokud to je nýtovačka zároveň i s lisem, jako americkej Kendrick, tak je vyhráno. Vymezení správné axiální vůle, bude trochu boj, ale ne takovej co teprve přijde.

 

Hodináři dál nečtou!

 

Bez nýtovačky, bez záruky, na vlastní riziko jen a pouze na domácí hraní, prostě čuňárna, ale což. Budu vycházet z toho, že vypadl kamínek z můstku a popíšu jak bych to udělal, kdybych nic neměl. Vzal bych třeba dvě tvrdý dřevěný kulatinky, například starý tenký štěteček, musí mít větší průměr než ložiskový kamínek. Seříznul na cca 10 cm a zabrousil čelo, aby bylo co nejvíc rovné, tím, se natlačí kamínek do lůžka základny (ze strany koleček). Zároveň zůstane zarovnaný na úrovni vyfrézované prohlubně a hlavně by měl být usazen rovnoměrně. Druhá kulatinka musí mít průměr stejný jako ložiskový kámen. Zase, je nutné zabrousit čelo. Tímhle udělátkem, budem „řešit“ axiální vůli vteřinového kola. Hodinářským kladívkem pak jemně poklepávat na kulatinu, a tak posouvat kamen podle potřeby. Duležité je můstek pořádně podložit, pohlídat si u kamínku olejovou misku ( ta prohlubeň )

 

Popřeji pevné nervy, neulomený čepy a úspěch na konci. A protože začínam vidět dno Zacapy, tak už končim a doufam že to trochu pomůže .  

 

 

 

Moc děkuji za skvělou odpověď . Asi budu mít něco z čeho bych dokázal vytvořit přípravek. No a na ty pevné nervy si dám radši panáčka…nebo dva

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...