Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
před 3 hodinami, Ivan Lelák napsal:

Souhlasím. V té souvislosti mne napadlo, že jsem byl minulý týden služebně v Bělorusku, které úzce spolupracuje s Čínou, což je znát mj. na množství čínských aut na silnicích. Při této návštěvě jsem měl možnost navštívit v Minsku výstavu automobilů, z větší části čínských výrobců. 90% elektřina, pár se mi jich docela líbilo, ale bylo tam i toto: 

Služebně Bělorusko, to zní nebezpečně :) 

Odesláno (upraveno)

Tak nevím, jestli je to počasím, ale dneska poprvé zazlobilo i IONITY.

Ráno se nechytlo hned napoprvé a musel jsem proces zahájení opakovat.

Odpoledne pak nabilo na 81% a potom se to odpojilo, i když jsem měl nastaveno 100%.

Už jsem to tak nechal, ale je to divné.

Jinak abych přišel i s něčím pozitivním, tak nastavit si čas odjezdu a teplotu je fajn věc, i když to žere baterku.

Ráno člověk nasedá do auta, kde už je 20°C a nemrzne.

A taky jsem si nedávno vyzkoušel v Polsku 😁😅 maximální rychlost.

Neskutečné, že to pořád do těch 180 zrychluje jak z praku a i při této rychlosti se to chová naprosto sebejistě, stabilně a kultivovaně.

Člověk cítí, že to auto to s přehledem zvládá a nevadila by mu ani vyšší rychlost.

Škoda, že to neumí 250 jako většina spalováků této třídy ☹️

V Německu by s tím byla sranda 😃 s Golfem jsem tam dal 225 😆

Upraveno uživatelem Pozorovatel
Odesláno

Klimatizace v létě a topení v zimě je fajn, zvláště když člověk parkuje venku a jsou namrzlá skla. Topení zase tolik nesežere za těch 20-30 minut. Fajn je, že se v tom dá topit i v podzemkách, kde je chladno a člověk čeká v autě.

Nabíječky asi mohou občas zazlobit, moc se s tím nesetkávám, buď nabíječka jde, nebo ne. 

Odesláno

Nedávno jsem viděl tenhle obrázek, člověk si vždy uvědomí, jak umíme nádherně plýtvat energií. Energie "vypuštěná" (spotřebovaná v palivech) automobily na celém světě je přibližně 3,8krát větší než celková roční výroba elektřiny v EU, zajímavé.

Spalovak vs EV vs vodík.jpg

Odesláno

Pokud to ma byt racionalni diskuse, prosim o ucinnost jednotlivych typu elektraren… dekuji. Samozrejme se zeptam groka, ale tohle je manipulace…

Odesláno

 

 
   

Chat gpt

Typ pohonu

Celková účinnost
Benzínový motor 20–30 %
Naftový motor 30–40 %
Elektromobil (nabíjený z uhlí) ~30 %
Elektromobil (z plynu) ~45–50 %
Elektromobil (z jaderné) ~30 %
Elektromobil (z obnovitelných zdrojů) ~70–80 %
Odesláno

Kolega/kamarád si koupil zánovní Toyotu BZ4X (proč mi ten název připadá jako označení tiskárny...😀). Tak mám slíbeno svezení až spolu pojedeme a pak dám raporty dlouhodobé spotřeby a dojezdu...

Odesláno
před 5 hodinami, hinkle napsal:

Pokud to ma byt racionalni diskuse, prosim o ucinnost jednotlivych typu elektraren… dekuji. Samozrejme se zeptam groka, ale tohle je manipulace…

Ak to teda má byť racionálna diskusia, a chceme začať pri vzniku energie, tak ani tá nafta/benzín/plyn nerastie sám od seba fotosyntézou v nádržiach čerpacích staníc…

…takže začnime pekne od ťažby ropy, dopravy do rafinérie, spracovanie a zase doprava na čerpaciu stanicu…

  • Like 1
  • Dát hlas 1
Odesláno
2 hours ago, DavidLC said:

A tyhle taky ne

Pokud si nekoupil tuhle novou verzi, tak má suverénně nejhorší EV. Ty první ročníky měly dokonce možnost nabíjení na DC nabíječkách jednou za 24 hodin... Tyhle nové představily techniku, která byla fajn před pěti lety. Dnes jsou nové EV úplně jinde, ať už výkonem, efektivitou nebo nabíjením. Japonci EV neumí, nebo nechtějí umět.

Odesláno
před 57 minutami, Mr. Sandman napsal:

Pokud si nekoupil tuhle novou verzi, tak má suverénně nejhorší EV. Ty první ročníky měly dokonce možnost nabíjení na DC nabíječkách jednou za 24 hodin... Tyhle nové představily techniku, která byla fajn před pěti lety. Dnes jsou nové EV úplně jinde, ať už výkonem, efektivitou nebo nabíjením. Japonci EV neumí, nebo nechtějí umět.

To dobíjení jednou za den neplatí, nějaké změny tam od začátku proběhly, má 2025, což je pořád "starý" model. Uvidím až se ukáže reálně, mě je to jedno, je to jeho volba a nijak to neprosazuju. Líbilo se mu, koupil... Teslu nechtěl, víc nevím...

Odesláno

Pamatuji, jak jsem potkal rozmrzelé manžele s BZ4X na parkovišti a říkali, že EV jsou zatím k ničemu. Tak jsem jim říkal, "na hodnocení EV si musíte půjčit normální EV" :) 

Odesláno

@Josef01Tak znovu, co je špatně víme a co je tedy dobře, dávejte tipy na to dobré.... 😉Když jsem napsal co bych chtěl a očekával, ty jsi mi napsal ať si nic nekupuju🥲. Co je tedy normální EV (BEV) ? A nerejpu, má to být "racionální". Poplivat  a tvářit se tajemně mi to úplně nepřijde.... to už rejpu 🍻 😀

Odesláno
Před hodinou, Mr. Sandman napsal:

Dnes nejlepší EV dělají Němci, CLA a nové GLC jsou top, BMW iX3 a i3 co přijde příští rok taky. Efektivní, 800V architektura, výkon. Chef's kiss

Njn, tak to jsou násobky ceny Toyky... a asi ano (nehovím tomu) generační změna. No za pár let to bude ještě lepší....😏

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...