Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

před 2 hodinami, organic napsal:

558038676_Vstiek.JPG.e7e0d88e81e1a363b5cc48a897e429f4.JPG

Neměl bys tam i rozměr? Z tohodle mám dojem, že musíte "kecat", že to musí brzdit ( to je jen teorie, praxe jak rikate, je jiná a sice veze 250 kg navíc, ale i tak ). Popisujete to jak kdyby to bylo bez posilovače brzd a ABS 🤣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 756
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Ono hodně záleží na "programování" brzdového systému. Tedy do jaké intenzity sešlápnutí brzdového pedálu řídící jednotka brzdí pouze rekuperací a jak dlouho, do kdy kombinací a jak dlouho a kdy řídící jednotka rozhodne o panickém brždění. 

U mého PHEV podobný problém po přesednutí z Volva o váze 1800kg moc necítím. Outlander je o 200kg těžší, těch 200kg je znát, ale dramatický rozdíl necítím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 9. 2022 v 10:11, safi napsal:

Teď z jiného soudku.. Úvaha: i když počet aut s EL značkou v Praze roste a i kdyby byla penetrace EL aut v 30-40 procent, tak ke znatelnému vylepšení ovzduší stejně nedojde.

Každou chvíli jedu v Praze za 15 let starým autem, kterému se při každém rozjezdu valí kouřová clona z výfuku. Pokud máš takovéto auto a neřešíš to, tak buď 1) nemáš na opravu nebo pořízení jiného auta 2) jsi do určité míry asociál, kterému to je jedno. 

nahrazení modernějších aut mladších 7-10 let EL auty ovzduší nevylepší natolik, jako odstranění starších aut, které TK projdou jedině úplatkem.  

No a jak z toho ven? 15 let staré, kouřící auto nemusí procházet STK s úplatky. Jezdím 4 roky starým autem, ale nebylo to tak vždy a taky mi doma stojí nějaké hobby cars. Rovněž občas mám nebo jsem míval problém na STK, spočívající v tom, že s nimi jezdím rekreačně a pomalu a když ve mně občas chytnou saze nebo prudce přidám, abych třeba někoho předjel, nahromaděné usazeniny se hrnou ven. U mého Mondea z r.2010 docházelo k vypalování filtru podle algoritmu, který neznám, obvykle jsem to pozoroval při delší, rychlejší cestě, třeba na dálnici, to se z výfuku rovněž kouřilo. Auto na STK v pohodě prošlo, pokud jsem ho krátce předtím pořádně prohnal, jinak měření emisí vyžadovalo delší tůrování než se systém pročistil. Ty zplodiny tam prostě vznikaly, jen se jich auto obvykle zbavovalo jindy. A ano, spousta lidí opravdu na jiné auto nemá a 15 let staré auto není žádný veterán. Skrz STK procházejí legálně, ve městě jezdí také legálně a víc neřeší, tak kde je problém? Nejsou to asociálové. A asociálové nejsou ani ti, kteří tvrdí, že elektroauta, započteme-li celou jejich infrastrukturu, jsou velmi, velmi neekologická?  Ekologický asociál je myslím např. člověk, který doma topí PET lahvemi..   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, safi napsal:

Tohle má složité řešení. Protože buď zákonem / vyhláškou omezíš / zkomplikuješ vlastnictví aut s EURO 3-5, nebo necháš zbytek městské populace dýchat škodlivé zplodiny ... sice legálně, ale na to se plíce neptají.

Řešením, bohužel v naší legislativě zatím schváleno jako naprostý paskvil je zavedení nízkoemisních zón. Zatím je to ovšem tak složité, že se do toho nikdo nepustil. Nejsem , chraň Bůh, jejich zastánce, jen čistě konstatuji.

PS: tvůj stesk výše ( nabíjecí kabel u práce ), řeším jak na MC tak se zřizovatelem těchto míst.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, safi napsal:

Čím jsem starší, tím o tom více uvažuju, zejména když si člověk uvědomí, jak zranitelná jsou velká města. Můj sen je Island

No jo, před deseti lety jsem se odhodlal přesídlit z Prahy na JČ venkov. Kvalita života se mi významně zvedla. Teď bych nejraději znovu opustil EU, ale s přibývajícím věkem ztrácím odhodlání s tím ještě jednou něco udělat. Ta Aljaška mne kdysi hodně lákala...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 minutami, Americkej napsal:

No jo, před deseti lety jsem se odhodlal přesídlit z Prahy na JČ venkov. Kvalita života se mi významně zvedla. Teď bych nejraději znovu opustil EU, ale s přibývajícím věkem ztrácím odhodlání s tím ještě jednou něco udělat. Ta Aljaška mne kdysi hodně lákala...

S Aljaškou nejsi jedinej- lákala mě vidina souseda tři dny vzdáleného, příroda,..... S věkem se odhodlání vytratilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 30. 9. 2022 v 16:46, Americkej napsal:

No jo, před deseti lety jsem se odhodlal přesídlit z Prahy na JČ venkov. Kvalita života se mi významně zvedla. Teď bych nejraději znovu opustil EU, ale s přibývajícím věkem ztrácím odhodlání s tím ještě jednou něco udělat. Ta Aljaška mne kdysi hodně lákala...

Já o tom pravidelně také uvažuju. Ale v případě mě, manželky i našich malých dětí to znamená opustit 80% vztahů a vybudovat si někde jinde nové, nemluvě o tom, že z Jižních Čech, které se mi opravdu líbí, se hrozně blbě poskytuje podpora stárnoucím rodičům, kteří nechtějí z Prahy, nutnost dvou aut atd. plus se mi nechce jít pracovat do nějaké lokální IT firmy za půlku pražského platu, nebo 2-3 dny v týdnu dojíždět do Prahy. Třeba z Třeboňska to je peklo. 

Každé dva roky to přepočítávám, ale zatím mi to nějak moc nevychází. Ale věřím, že za 10-15 let, až budeme se ženou v jiné fázi života a děti budou samostané, by přechod z Prahy na jih by dával smysl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co mě dnes potěšilo: za našim panelákem se konečně začnou stavět nabíječky (obyčejné pomalé nabíjení). Zajímavý je ale příběh za tím. Jedná se o soukromou iniciativu "souseda", který si původně chtěl nechat zřídit nabíječku jen pro sebe a to mimo veřejný pozemek. Pak se ale rozhodl, že když už řeší hromadu té byrokracie, tak se zkusí domluvit s městem a postavit ji na veřejném pozemku 🙂 

Takže v dosahu 5 minut chůze bude 8 nabíjecích parkovacích míst,  v dosahu 8 minut chůze dokonce o dvě místa více 🙂.

Co se týče aut, tak v dosahu 3 minut chůze pravidelně parkují 2 PHEV SUV, jedna KIA EV6 a přibudou 2 další PHEV:-)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Praze se otevřela nová hromadná nabíjecí stanice, která využívá vyřazené baterie ze Škodovek: 

Nové nabíjecí centrum elektromobilů na pražském Chodově nabije až 12 aut zároveň, z toho dvě výkonem až 150 kW. Využívá k tomu energetické úložiště sestavené z vysloužilých bateriových modulů enyaqu.

Zajímalo by mě, jak je možné, že Enyaq, defakto nové auto, má už baterie na vyřazení... Že by reklamované baterie? 

Jinak tímto způsobem se dá postavit hromada nabíječek i na sídlištích, kde můžou být stávající rozvody na hraně své kapacity. 

 

https://www.novinky.cz/clanek/auto-nove-nabijeci-centrum-v-praze-vyuziva-recyklovane-baterie-z-enyaqu-40410686

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 3 týdnech...

Při výměně gum jsem udělal pár fotek, jak vypadá Outlander PHEV zespodu. Výměnu gum jsem absolvoval v neorigo servisu.

Dva poznatky:

1)  trochu jsem se tam potrápil. Neby jsme schopen u auta zařadit neutrál tak, aby neutrál vydržel i po vypnutí auta. Takže se nakonec auto zvedalo se zapnutým "zapalováním".  Technik evidentně nebyl nadšený z toho, že má auto dole baterku 🙂 

2) Přijde mi, že díky baterce je výfukové potrubí blíže zemi, než u normálního Outlandera. 

3) Čekal jsem, že ty oranžové kabely budou více zapouzdřené a schované. 

Edit: Doplněna fotografie brzd. 

IMG_4754.thumb.jpeg.fc9a2c252f8b88db5761c61f037086ce.jpeg

IMG_4753.thumb.jpeg.766c54bcb29329c80054fe27388ac9b4.jpeg

IMG_4750.thumb.jpeg.468c5b9c76af6dbde5bbe0308387d076.jpeg

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje milovaná žena evidentně potají a nelegálně podniká v přepravě sypkých stavebních materiálů v interiéru auta, tak jsem potřeboval vyměnit koberečky / rohože za pořádné gumové/pvc vany. 

Po týdnu hledání a rozvažování jsem se plácl přes kapsu a za 5 litrů koupil z Amazonu produkty Weathertech. Co je na nich fajn:

  • Přesně padnou (na fotce jsou ještě trochu zdeformované z přepravy. 
  • Výrobce je dokonce dělá dle varianty otevírání palivové nádrže (tlačítkem, nebo táhlem na podlaze).
  • U řidiče pokryjí i místo pod pedály i odpočívárnu pro levou nohu. 
  • Nehrozí, že bordel bude okolo nich padat pod ně.. 
  • Rychlé doručení z evropského skladu, neplatí se žádné clo..
  • Zadní jsou z jednoho kusu - tj. levá strana, středový tunel i pravá strana je jeden kus plastu. 

Co není úplně super: 

  • Cena
  • Díky rozměrům i tvaru je nelze z auta vyndat, aniž by se vysypala část bordelu. Takže napřed vyluxovat a až pak vyndat a umýt tlakovkou. 
  • Čekal jsem, že budou mít méně klouzavý povrch, ale zatím mi noha neuklouzla. 

https://www.amazon.com/stores/WeatherTech/ 

IMG_4070.jpeg

IMG_4072.jpeg

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

Pár novinek za poslední dva měsíce: 

  • ČEZ představil nové smluvní podmínky pro jejich veřejné nabíječky. Od ledna 2023 začne strhávat peníze z karty ihned po nabytí, nikoliv 1x za měsíc. že by se chytali na dynamické řízení ceny nabíjení nejen podle výkonu, ale třeba i podle špičky? 
  • S předstihem přezuto na zimní pneu (z letních eko)  a rozdíl je značný. Auto už tolik neplachtí, ale konečně má nějakou trakci. Na léto kupuju pořádné letní pneu (Continental Premium Contact nebo něco podobného). 
  • Klesly teploty, nastal čas kratších dojezdů, aneb proč nespálit více benzínu 🙂 
  • Youtube a internet začaly plnit recenze čínských EL aut pro evropu. Musím říci, že MG kombík, respektive jeho facelift už nevypadá tak hrozně a nenáročnému uživateli by mohl stačit. 

Začínám se bát o evropský automobilový průmysl. Abychom nakonec neskončili tak, že tu sice budeme mít Audi, VW, Porsche, Mercedes, Škodu, ale většina výroby bude probíhat mimo EU a budou se tam vyrábět modely pro země mimo EU. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, safi napsal:

 

Začínám se bát o evropský automobilový průmysl. Abychom nakonec neskončili tak, že tu sice budeme mít Audi, VW, Porsche, Mercedes, Škodu, ale většina výroby bude probíhat mimo EU a budou se tam vyrábět modely pro země mimo EU. 

Shodou okolností jsem dnes četl, že tržní podíl Tesly padá na současných 65%, a očekávání jsou, že do roku 2025 bude na US trhu v nabídce 150 modelů vs. dnešních 50. S tím, že stoupne podíl modelů s cenovkou do 50k $. A tržní podíl Tesly se čeká někde na 25%. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...