Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

před 2 hodinami, Bert napsal:

Neslušel 🙂 . Já mám hranici stanovenou jasně. Až mne nějaká elektrokára ve výbavě srovnatelné minimálně s Audi A6 doveze mým jízdním stylem v zimě na chalupu z Prahy do Schladmingu, tak teprve potom o tomto řešení začnu uvažovat.

Ještě doplním takovou malou úvahu. Jezdím s obrovským RAMem za cca 18 ltr na 100 km. Cenu mám 15 kč na litr. Jedu tedy km za cca 2,70 kč. Doma nemám  soláry. V rámci diskuzí s Pepou jsem se díval na ceny rychlonabíječek (můj čas je mnohem dražší, než rozdíl mezi rychlo a pomalonabíjením) Ceny jsou okolo 18 kč. Uvažovaná spotřeba elektrického F150 je cca 23 kWh. 23*18/100 je 4,14 kč. Nasrat 🙂

 

Správná kalkulace. Technologie EL aut zatím pro velká auta není vhodná. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 756
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Loni v lete jsem probiral v US s kamaradem F150 Lightning ktery mel objednany (bohuzel v te dobe jeste nedodany) a z pohledu pracovniho pickupu mi treba prijde, ze elektricka F150 jako velke auto dava naopak smysl. 

Samozrejme se bavime o rekneme konkretnim zpusobu pouziti, a je jasny ze na neco EV bude super a na neco proste v dohledne dobe vubec. 

Ale rekneme ze F150 je primarne pracovni pickup a z tohodle pohledu 

  • je to velke auto... jestli vazi 2,3 tuny nebo 2,9 tuny uz je jedno
  • nizke teziste, obrovsky zavazadelnik vepredu, korba vzadu
  • rano remeslnik nebo farmar prijde, auto vyhrate nebo vychlazene, plne nabite
  • realny dojezd 350-400 km, vic po ranci nebo stavbe za den nenajedes, pres noc zase dobijes (pokud vozis pravidelne na korbe tunovou soucastku pro ropnou plosinu a najedes 400 mil denne tak si proste koupis dieslovou F150, to je jasny...nebo jeste lepe Toyotu Tundru :) ). 
  • po celem aute zasuvky na naradi.. takze prijedes na ranci nebo nekde v redneck prdelakove kamkoliv a mas sebou mega elektrickou centralu, ktera zvladne 3 dny naplno utahnout prumerny barak a jakekoliv naradi
  • celej den makas, pak hodis cirkularku na korbu, baterie do utahovaku pichnes do nabijecek v kufru a jedes domu. Doma nemusis vynaset naradi do garaze a nabijet vsechny utahovaky, vrtacky  atd. Zadny riziko ze to rano zapomenes nalozit. 
  • pres noc dobijes auto, vychladis nebo vytopis a rano znova :) 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potvrzuji, mít v autě 220 zásuvku, která utáhne vysavač a hromadu nářadí je super.  Nicméně přemýšlím, zdali pro pickup není lepší PHEV než čisté elektro. PHEV s větší baterkou (30-40kWh) ti poskytne stejný pracovní komfort, ale když potřebuješ vzít rodinku na dovolenou přes půlku států s velkým Airstreamem na kouli, tak máš příjemnou flexibilitu benzínu / dieselu.  

EDIT: ten přední kufr je super, vejde se tam hromada mrtvol 🙂 

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaký by měl být přínos služebního BEV, když nepočítám, že to nesmrdí a je to tiché? Lidé mají další důvod k nákupu třeba nabíjení z FVE, nebo nabíjení doma za levnou elektřinu, nebo parkování v Praze, Liberci či Brně zdarma, nebo menší provozní a servisní náklady, což jsou všechno důvody, které u služebního auta řidič neocení.

Upraveno uživatelem Josef01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Logika bohužel není v ničem co se odehrává v současné době v Evropě, tedy pokud ti firma bude platit doma elektřinu, alespoň nějaký finanční přínos to bude mít. BEV má ovládání auta aplikací, tedy nejen topení i klimatizaci dálkově a samozřejmě velmi slušný výkon (150 kW) samozřejmě s "automatem". Vybavení Octávky 77 kW se nedá moc s ID.3 srovnat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem 77 KWh baterku, octavka je style 2.0. “Tankování” doma mi zaplatí, akorát je to takový malý..uveze to vůbec kolo?

uz je to zas o tom mít ještě další spalovák doma na běžné fungování 

Upraveno uživatelem tenge
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@tenge ID.3 je malé auto, tedy kufrem a prostorem to Octávku nenahradí. Myslím, že problém je také v tom, že Octávka není k dispozici, syn na ni čeká od října minulého roku a pře týdnem mu řekli, že bude až příští rok o prázdninách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě rozdíl zima-léto bude 70 km, tuhá zima někde na Aljašce bude větší rozdíl. Tuhá zima (tedy -20°C apod.) u nás nebyla asi 9 let. Auto dokáže nabít 250 km za 20 minut, tedy není ten dojezd na jedno nabití moc omezující.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pracovní oběd, pár koktejlů, tak jsem našel odvahu oslovit v garážích mladou slečnu s BMW X3 PHEV. Vcelku mě překvapilo, jak velký přiznaný schod v kufru (baterky) to má.  Kdyby BMW schod zarovnali po celé délce, tak to bude vypadat lépe. Ale slečna velmi spokojená. Oceňuje dynamiku, barvu auta a sedaček. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, uz jsem to tu mozna psal. Byli jsme se divat v Renocar na jednu X3 a ten kufr zaprve blbe vypada, ale jeste horsi je diky baterce fakt malej (pro rodinu s detma). To uz pak jedine X5 (a tam by se mi teda ta 45e libila) ale uz je to cenove zas o kus jinde. 

(jinak ted se ke me dostala interni nabidka pro zamestnance jedne finacni instituce a maji tam "vyprodej" na petku ... sleva z ceniku az 32 %, a kdo si k tomu umi treba jeste odecist DPH tak to uz se vyplati....).  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...