Jump to content

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Recommended Posts

Na cernaku "postavili" P+R, což reálné znamenalo tuším +150 míst oproti předchozímu stavu a na 850 míst je teď 8 (ano osm) nabíječek.

A pak samozřejmě plánovaná přestavba nádraží, kde mají ty díry planujou zasypal (protože proč by tam dělali podzemní parkoviště), lidi z metra budou pobíhat po cestě přes autobusak (protože podchody jsou fuj) a celý ten projekt je úplně blbě.

A k parkování, v Praze - aktuálně neplatí v zónách cca 50% řidičů. Když už tě chytí, tak cca 40% lidi výzvu nezaplatí a správní řízení je tak dlouhé, že se to promlčí. Takže jsme ve stavu, kdy se neplatí a kdyz uz nahodou nejakou pokutu dostaneš, tak nevadí, protože se taky neplatí.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 744
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

P+R parkoviště - hele, to se zlepší. Ono to bylo původně myšleno tak, že tam budeš parkovat hlavně spalovákem a elektro pojedou směr centrum a nabíjet se budou u práce, v podzemních garážích a sloupů VO. To byla vize. Předělaj to, neboj.

Vymáhání probíhá podle zákona, s tím toho asi moc nikdo z magoše neudělá.

Link to comment
Share on other sites

Ten článek je hlavně o nečinnosti MP - zajíždění za antiparkovací sloupky, blokování míst pro přecházení,........ Přiznám se, že nechápu, jak bys chtěl zamezit krátkodobému parkování v zoně? Častějším projížděním monitoringu? Nějakým hlídačem na každém rohu? Pak by byl aparát lidí tak 5x větší. Tohle vyřeší uzavření centra a placení mýta, jinak ne. Pak se ten problém prostě zase jen posune dál od centra. A P1 a P2 vymýšlí nějakej paskvil , promin pravidla pro zásobovací vozy a jejich povolenky.

Link to comment
Share on other sites

Já jsem to úplně teď podrobne nečetl, jenom jsem to rychle dohledal, tady je možná teda jenom ta informace, že 60% stojí bez placení, to vymáhání pokut jsem četl asi jinde, zkusím to ještě najít ve volné chvíli.

Každopádně přesně jak říkáš, jako člověk, co jezdí autem až příliš (protože prostě socka, ať si kdo chce říká co chce, je v Praze mizerná, především z pohledu dopravy mezi periferiemi - třeba moje oblíbená trasa Kbely Dejvice, nebo trasa Kbely Počernice, ktera je o víkendu přes Florenc) bych mýto uvítal, z centra bych klidně udělal pěší zónu, bohužel tomu ale teď dělá medvědi službu Last gen, takže se toho asi nedočkáme.

Link to comment
Share on other sites

před 20 minutami, Maro napsal:

Já jsem to úplně teď podrobne nečetl, jenom jsem to rychle dohledal, tady je možná teda jenom ta informace, že 60% stojí bez placení, to vymáhání pokut jsem četl asi jinde, zkusím to ještě najít ve volné chvíli.

Každopádně přesně jak říkáš, jako člověk, co jezdí autem až příliš (protože prostě socka, ať si kdo chce říká co chce, je v Praze mizerná, především z pohledu dopravy mezi periferiemi - třeba moje oblíbená trasa Kbely Dejvice, nebo trasa Kbely Počernice, ktera je o víkendu přes Florenc) bych mýto uvítal, z centra bych klidně udělal pěší zónu, bohužel tomu ale teď dělá medvědi službu Last gen, takže se toho asi nedočkáme.

Dohledávat nic nemusíš :-))), já na to koukal u nás a to mi stačí. Taky jsem se koukl na to tvé spojení na trasách a je to chutovka, to uznávám.

Toho mýta přes centrum se myslím dočkáme ( po přepočtu zjistí, že je to slušná položka do rozpočtu města za minimálních nákladů a dá se z toho něco urvat ), jen nechci vidět ty dohady, kde to má být a kde ne, což jsem viděl u zavádění zon.

Link to comment
Share on other sites

Dnes technické téma. Minulý týden jsem absolvoval formátování baterie u mého PHEV. Tím se zároveň změřila degradace baterie po dvou a půl letech a 30 tis km. 

  • Jako roční, nepoužitou předváděčku jsem byl schopen nabít max. 10,5kWh.
  • Před formátováním baterie jsem byl schopen nabít na 9,0-9,2kWh
  • Po formátování jsem na 10,2kWh.

Samozřejmě - je to trochu nepřesné měření, ale degradace baterie za dva roky a 30 000km je cca 0,3kWh. Což není špatné. Uvidíme, jak dlouho formátování vydrží. 

 

Link to comment
Share on other sites

Snad to nebude bráno jako argumentační faul, ale po roce máme ve zprávách další čoudící střípek do "ekologické mozaiky" čistých a bezpečných elektroautíček na bázi Lithia, tentokrát v Severním moři:

image.png.c79428bd755ec3f2fff14cb5e657cc15.png
image.png.ad3e4cb32adb2029539a6696533fc778.png
...aneb na co by u klasiky stačil "šplíchanec" z automatické hasící sprchy, to se u vyzkratované hořící baterky opět ukazuje jako dost těžko řešitelný problém. V moři kolem je sice vody dost a v obou případech se u potopených lodí primárně prohne spíš pojišťovna - ale přestože chci věřit že všichni zde přítomní se racionálně chovají tak aby je něco podobného v provozu nepotkalo, obávám se že při tuzemském sklonu ke kutilství a lakotě je jen otázkou času než se nám tu (spolu se slibovanou "novou čínskou vlnou") rozjede i "tuning" a "repasování" starších akumulátorů cinknutýma komponentama od Alibaby. Protože vedle takové "řetězové reakce" na větším parkingu (nákupák, sídliště atd.) by rozpumpovaní mohamedánští žháři z Francie vypadali jako prachsprostí žabaři :skull:

Edited by Radek124
Link to comment
Share on other sites

před 9 hodinami, JR_2010 napsal:

Tak zatím ví každý úplný prd, co se tam stalo.

Docela to sleduji a již se začínají uvolňovat informace.

Nyní se už oficiálně ví víc a to minimálně, že těch aut tam není dvacet ( tedy bateriových) ale podstatně více.

Dokonce jsem četl i vyjádření místní samosprávy co by se stalo kdyby se požár nepovedlo uhasit  a neznělo to optimisticky.

 

Kamarádovi v Norsku Tesla chytla, fotky pro místi chytrolíny mohu dodat a jediné co mě pobavilo, bylo, že když přijeli hasiči, tak aniž by se snažili cokoliv hasit požádali Michala, aby si našel někoho s nakladačem a auto dostali dále od baráku, že je fakt blízko. ( hořelo dva dny v kuse)

A chlapci je zbytečné poukazovat na tankery s ropou jak tady čtu, jelikož požár prý opravdu vznikl od elektrického auta.

Uvidíme časem a budeme chytřejší, ale každopádně mě seje to mlžení a mlčení.

Link to comment
Share on other sites

Longu, mlzeni a mlceni a dalsi podobne praktiky jsou nezbytne. Je to jako se "slonikem", jinak bys ho neprodal. Porad existuje vysoke procento lidi, kteri opravdu veri tomu, ze elektroauto je ekologicke, bezemisni, šetří planetu and shit. 

Link to comment
Share on other sites

před 59 minutami, long napsal:

Docela to sleduji a již se začínají uvolňovat informace.

 

A cos našel za informace? Pokud se nepletu, tak ta loď pořád plápolá a nikdo se na ní ještě nedostal, tak těžko říct, jestli to chytlo od el. auta, nebo od rychlovarný konvice v kuchyni.

Link to comment
Share on other sites

Dosavadni zpravy chapu tak, ze at uz to chytlo od cehokoliv (sama posadka rika, ze to zaclo v sekci elektroaut), tak problemy s uhasenim a vysokou teplotou na palube a obavy o naslednou katastrofu jsou odvozene od prevazenych elektroaut... proto tu otazku, co padla vyse, jak prepravovat bezpecne elektroauta, beru jako opravnenou...

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/ocean-shippers-playing-catch-up-electric-vehicle-fire-risk-2023-07-27/

Link to comment
Share on other sites

Pojďme racionálně diskutovat. Po přečtení tohoto článku a vyznačením si všech nepřesností, či neúplností, jsem se (stejně jako vojín Halík) málem posral, pochcal a poblil 🙂

https://techfocus.cz/doprava/5039-teslou-do-chorvatska-pohodlne-na-tri-zastavky-mytum-o-elektromobilech-dochazi-stava.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

 

Link to comment
Share on other sites

Všechny tyto recenze cesty do Chorvatska jsou postaveny na tom, že k nabíječce dojíždím s 5-15%. Pro mě osobně by byla minimální hranice 25% nabití - rodič dvou malých dětí a člověk nikdy neví, co se může stát. 

Určitě doporučuji vyzkoušet a ABRP, kde uvidíte, jak se počet zastávek do Chorvatska (třeba do Zadaru) změní, když si začnete hrát s parametrem "minimální přípustné procento nabití při příjezdu k nabíječce". 

Při modelování mi vyšlo, že ideální je EQS450 nebo KiaEV6 (respektive Ioniq6). 

Další bod - % nabití při dojezdu do cíle. Ideální by bylo dojet do cíle minimálně s 60%, abych hned druhý - třetí den nemusel kvůli menšímu výletu hledat nabíječku. 

EDIT: Chorvati mají na dálnici poměrně dost nabíječek. Ale většinou 50-70kWh. Většinou na pumpách INA.  Na léto mají super ceny pro turisty. Hodně vysoké. 

EDIT2: ty kecy o ekologii.... všichni v tomto vlákně jsme se shodli, že elektromobil nemá nic společného s ekologií. jasně - v Praze je fajn mít lokálně 0 emise od motoru, ale celkově je elektromobil o senizorice řízení a o tom, že to prostě někoho baví. 

Edited by safi
Link to comment
Share on other sites

Ad Bertův článek - prostě masírka na kunčafty musí bejt, i kdyby se měl kvůli propagandě popřít zákon zachování energie. Tyhle každoroční placené škrabácké tour-de-charger mi bohužel přijdou stejně samoúčelné, jako dokazování si že tutéž štreku je možné "s občasným dobíjením" urazit ještě levněji i na elektrokoloběžce/elektrokole/elektroskejtu/elektročlunu/pěšky s navigací ve věčně vybitém mobilu, teda s opomenutím banálního detailu "kolik dní z dovolené ta baterková umíněnost sežere" :skull:

Za racionální bych považoval "ekonomickou rozvahu" ze strany provozovatele domácího soláru a nebo uživatele deputátních nabíječky v rozumně vzdálené práci, kterému by se BEV/PHEV/elektrokoloběžka s "přiměřeně velkou baterkou" skutečně mohlo vyplatit na běžné denní dojíždění. Ale na masochistické štreky typu "pouť z Cajzlova na Jadran" bude ještě dlouho rozumnější zvážit buď nákup letenky, nebo pro zatvrzelé točvolanty buď vlastnictví druhého (klasického nebo hybridního) auta, resp. návštěvu auto/moto půjčovny.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...